عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 22 مرداد 1398
بازدید : 944
نویسنده : فــردیـن احـمدی


عید قربان روز جشنی است که در تاریخ دهم ماه ذیحجه برگزار می‌شود، و از بزرگترین اعیاد مسلمانان است، که در این روز به یاد ابراهیم و فرزندش اسماعیل، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته می‌شود.


به گزارش عصر یشاگرد: عید قربان و بندگی در جوار امام زاده سید نجم الدین رنگ و بوی خاصی دارد ، حضور زائرین از استانهای سیستان و بلوچستان ،کرمان و شهرهای مختلف استان هرمزگان در ایام عید قربان مهمان امام زاده سید نجم الدین هستند .

اکثر مردم که در این مکان مقدس حضور می یابند نزدیک یک هفته در این مکان می مانند و به فرایض دینی و اعتقادی و همچنین به نذورات خود می پردازند.
چندین سال است که این امام زاده رنگ و بوی خاص بخصوص در ایام عید قربان به خود گرفته است، حضور مردم و استقبال بی نظیر عاشقان اهل بیت علیه السلام ، حضور مردم بخصوص در عید قربان نبود سرویس بهداشتی،آب و برق مشکلاتی بهمراه دارد اما مردم با عشق و علاقه خاص در این محل حاضر می شنود و هیچگونه گلایه ای بابت کمبودهای موجود ندارند.


سید نجم الدین از فرزندان امام سجاد (ع) و در روستای دَرکُلاهو بخش گافْرْ و پارامون به فاصله ۷۰ کیلومتری شهرستان سردشت بشاگرد واقع شده است.

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: عیدقربان؛بشاگرد؛سیدنجم الدین؛هرمزگان٫بشاگرد٫عصربشاگرد ,
تاریخ : سه شنبه 3 ارديبهشت 1398
بازدید : 764
نویسنده : فــردیـن احـمدی

سرانجام پس از ده روز بارندگی در شرق هرمزگان رودخانه جگین بشاگرد آرام گرفت و راههای ارتباطی این شهرستان موقتا بازگشایی شد.

به گزارش عصر بشاگرد؛ در همين ارتباط کاظمي مدير راهداري جاسک در گفتگو با خبرنگار نداي هرمزگان بيان داشت: با همت نيروهاي امدادي و راهداري به کمک 3 دستگاه لودر در حال تسطيح و جاده سازي در کف رودخانه جگين هستيم و هم اکنون ارتباط اين منطقه 8 هزار نفري با شهرستان بشاگرد بصورت موقت برقرار شده است .

کاظمي با بيان اينکه جاده مذکور عملا بصورت موقت است، افزود: بعد از هر بارندگي و طغيان رودخانه جگين راه ارتباطي اين منطقه عملا با ديگر مناطق استان قطع مي شود و اين وضعيت مشکلاتي را براي تردد اضطراري مردم بخش گافر و پارمونت به بار مي آورد بطوريکه در ايام بازندگي با همکاري بالگردهاي نيروي دريايي ارتش در جاسک چندين بيمار به بندرعباس اعزام شد.

وي بيان داشت: مشکل اصلي نبود پل است، طبق ارزيابي صورت گرفته هزينه احداث اين پل مهم حدود 3 ميليارد تومان مي شود و به نظر نميرسد اين بودجه از طريق طرح هاي استاني قابل تامين باشد به همين خاطر مسئولان بهتر است فکر عاجلي براي تامين اعتبارات اين طرح  ملي کرده و براي ساخت اين پل بصورت يک پروژه ملي تامين اعتبار نمايند.

 
جاده هاي خاکي برخي نقاط ديگر بشاگرد از جمله روستاهاي زاج و داربست بسته است و اين مسدودي به حدي است که امکان رفت و آمد با هيچ وسيله نقليه اي امکان پذير نيست و تلاش هاي مردم با دست خالي براي باز کردن جاده روستاهاي زاچ و داربست بي فايده بوده است.

در همين ارتباط يکي از اعضاي شوراي روستاي داربست به خبرنگار نداي هرمزگان  گفت: در مسير رودخانه ها جاده به نحوي خراب شده که فقط با بلدوزر امکان بازگشايي وجود دارد.

 وي ادامه داد، ما در روستا چند مادر باردار داريم که تمام ترس ما از اين است که اتفاقي  براي شان بيفتد و از سوي ديگر آذوقه و مواد خوراکي ما در دو روستا تمام شده است که از تمام مسولين خصوصا استاندار هرمزگان خواهش مي کنيم که دستور فوري براي اين مهم انجام دهند.ضمنا چند ماه قبل بود که تصاوير و گزارش هايي از تلاش مردم براي بازگشايي راه روستايي  پخش شد که واکنش هاي مختلف مسئولين را  در پي داشت.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: راه ارتباطی بشاگرد٫طغیان رودخانه جگین بشاگرد٫شهرستان بشاگرد٫ندای هرمزگان٫اعتبارات ملی٫راه سازی٫عصر بشاگرد ,
تاریخ : شنبه 31 فروردين 1398
بازدید : 576
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی از روز دوشنبه برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، البرز، قزوین، تهران، سمنان و ۳ استان شمالی، بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش  عصر بشاگرد، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، ‌بعدازظهر امروز شنبه بارش باران در برخی نقاط رعدوبرق و وزش باد شدید موقت‌ و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استان‌های خراسان شمالی‌، شمال خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات شرقی سمنان پیش‌بینی می‌شود.

بیشترین میزان بارش تجمعی در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بین ۲۰ تا ۲۵ میلیمتر خواهد بود.

از اوایل امشب بارش در مناطق غرب کشور قطع می‌شود همچنین امروز در برخی ساعات در استان‌های تهران، البرز، قم، سمنان، اصفهان، یزد و کرمان و از اوایل شب در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

روز یکشنبه از میزان بارش‌ها در برخی مناطق شمال شرق، سواحل خزر، شمال غرب ،استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و همچنین از بعد از ظهر یکشنبه در جنوب کشور شامل جنوب فارس، جنوب بوشهر، غرب کرمان، و غرب هرمزگان رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

روز یک‌شنبه در شمال شرق کشور دما ۶ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد و روز دوشنبه دما در این مناطق ۶ تا ۸ درجه افزایش خواهد داشت.

روز دوشنبه ۹۸/۰۲/۰۲‌ بارش باران و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود که بیشترین میزان بارش تجمعی بین ۳۵ تا ۴۰ میلیمتر در گیلان و غرب مازندران است.

روز دوشنبه همچنین در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان و دامنه های جنوبی البرز در استان‌های البرز، قزوین، تهران و شمال سمنان بارش باران در برخی نقاط رعدوبرق و وزش باد شدید موقت‌ و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

بیشترین میزان بارش تجمعی روز دوشنبه بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر است، همچنین در خراسان شمالی و برخی نقاط خراسان رضوی، غرب کرمان، نیمه جنوبی فارس و شمال هرمزگان، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که بیشترین میزان بارش تجمعی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر در ارتفاعات مرکزی کرمان و شرق فارس برآورد می‌شود.

روز سه‌شنبه ۹۸/۰۲/۰۳‌ در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شرقی خراسان رضوی، برخی نقاط خراسان جنوبی بارش باران و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود که بیشترین میزان بارش تجمعی بین ۳۰ تا ۶۰ میلیمتر است.

‌از اواخر وقت روز دوشنبه و روز سه‌شنبه به سبب وزش باد شدید احتمال خیزش گردوخاک در شرق و جنوب شرق کشور وجود دارد که بیشترین مقدار سرعت باد بین ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می شود.

 

در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کاهش دما بین ۷ تا ۱۰ درجه در سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق و در مناطق مرکزی کشور بین ۴ تا ۶ درجه پیش بینی می‌شود.

با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن در روز دوشنبه در شمال غرب، غرب و جاده‌های کوهستانی البرز و شرایط جوی مخاطره آمیز شامل مه غلیظ و احتمال کولاک برف، به هموطنان‌ توصیه میشود ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری به مناطق شمالی و شمال‌غرب کشور، با آگاهی از وضع هوای مسیر و رعایت نکات ایمنی، ریسک مخاطرات احتمالی را کاهش دهند.

همچنین بارش‌های بهاری گاهی با تشدید بارش و همراه با رگبار باران است و بر این اساس در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی بخصوص روز دوشنبه در مسیرهای ساحلی دریای خزر پیش بینی می‌شود.

‌از بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه دریای خزر و خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج و توفانی بوده و ارتفاع موج بین ۲ تا ۳ متر پیش‌بینی می‌شود، از این رو توصیه می شود طی این مدت در مناطق ذکر شده احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی به‌عمل آید.

آسمان تهران فردا کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۱ و ۱۲ درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۳۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای صفر درجه و اردبیل با کمینه دمای سه درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر‌ماه ۹۷) تا ۲۵ فروردین ماه سال جاری، ۲۷۴.۸ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش در سال زراعی گذشته در این بازه زمانی ۱۰۵ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری تا این تاریخ ۱۶۱.۷ درصد بیشتر از سال زراعی گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۱۹۲.۲ میلیمتر است که بارش سال جاری ۴۳ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته بیست و نهم سال زراعی متعلق به منطقه کلات نادر در استان خراسان رضوی به میزان ۴۹ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۳۶.۷ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه دیزین پایین در استان البرز به میزان‌ منفی سه‌دهم درجه سلسیوس بوده است.

منبع: فارس

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرين اخبار هواشناسي , ,
:: برچسب‌ها: عصر بشاگرد؛هواشناسی؛بارش باران؛هواشناسی ایران؛هرمزگان؛سامانه؛جدید ,
تاریخ : پنج شنبه 22 فروردين 1398
بازدید : 1691
نویسنده : فــردیـن احـمدی

باسمه تعالی

 "اخطاریه  شماره 2"

 

بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی بیانگر نزدیکی یک موج بارشی بسیار فعال بارشی از روز جمعه ۹۸/۱/۲۳به خلیج فارس است که تا  روز دوشنبه ۹۸/۱/۲۶ سبب ناپایداری جوی و دریایی قابل ملاحظه در استانهای جنوب شرق کشور و استان هرمزگان خواهد شد .

  • شدت فعالیت سامانه بارشی  در استان هرمزگان روزهای شنبه ۹۸/۱/۲۴ و یکشنبه۹۸/۱/۲۵  پیش بینی می شود.
  • نحوه فعالیت این سامانه بارشی در اکثر نقاط استان به صورت رگبار باران و رعد وبرق ، وزش بادهای شدید و مواج شدن دریا خواهد بود، طی ساعاتی وقوع تگرگ و تندباد لحظه ای نیز به ویژه در مناطق شرقی پیش بینی می شود.
  • با توجه به شدت بارش،آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیلها و طغیان رودخانه های فصلی نیز در استان مورد انتظار است که توصیه می شود  از قرارگیری در حریم رودخانه ها جداً خوداری شود.
  • طی شنبه تا دوشنبه ۹۸/۱/۲۶ دریا با وزش تندبادهای جنوب شرقی(شنبه تا اوایل یکشنبه )و تندبادهای شمال غربی(اواسط یکشنبه تا دوشنبه ) مواج وطوفانی خواهد بود، سرعت وزش باد در نقاطی از تنگه هرمز به ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج بیش از ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید.

 توصیه می شود با توجه به ناپایداری جوی و دریایی تمهیدات لازم صورت گیرد .



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرين اخبار هواشناسي , ,
:: برچسب‌ها: سامانه بارشی٫استان هرمزگان؛موج بارشی٫جنوب شرق کشور٫هواشناسی٫هرمزگان٫رگبار٫عصربشاگرد ,
**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 113
بازدید ماه : 1602
بازدید کل : 125048
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com