عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 15 آبان 1398
بازدید : 252
نویسنده : فــردیـن احـمدی

یادمان باشد صاحبان انقلاب همین مردم پا برهنه هستند که خداوند وعده نصرت به انان داده و حضرت روح الله امام خمینی عزیز و امام خامنه ای آنان را ولی نعمتان معرفی کرده اند
پس عزیزان صاحب منصب تا دیر نشده و خدای ناکرده عزیز دیگری قربانی قهر راه پر پیچ وخم و نا هموار بشکرد نشده دست بجنبانید و بشکرد را بهره مند از راهی هموار نماید که بی شک دعای خیر این فقیر مردم ولایی ذخیره اخرتتان خواهد شد.


امنیت تنها به معنی عدم جنگ در کشور نیست ، امنیت حقیقی یعنی تمام افراد جامعه بدون توجه به نژاد ، دین ، طبقه  جنسیت و پایگاه اجتماعی از حقوق یکسان برای رشد برخوردار باشند.

 

به گزارش عصر بشاگرد؛ بشاگرد دارای راههای صعب العبور است که متاسفانه جز همین نیسان های ابی خودروهای دیگری توان تردد در مناطق روستایی ندارند حتی جاده های مواصلاتی اصلی که مسیر تردد مردم محروم بشکرد به میناب ویا جاسک و قلعه گنج هست در واقع یک مسیر مال رو بوده که روی ان قیر پاشیده اند پر از گردنه های غیر اصولی وغیر استاندارد.
براستی مردم بشکرد کی باید از این همه رنج خلاصی یابند؟


راه اساسی ترین ابزار توسعه است.


امنیت, سلامت, اقتصاد, بهداشت, اموزش و... همه وهمه نیازمند راهی امن و قابل اطمینان هستند تا بتوانند خدمات ارائه نمایند هنوز بعد از سالها بشکرد رنگ اتوبوس را بخود ندیده است ومردم یا با ماشین های سواری ویا با وانت های سایپا و امثال ان به شهر های میناب وجاسک تردد می کنند که علیرغم خطرات جانی گاه پلیس راه نیز که بی خبر از مشکلات مردم شریف بشکرد می باشد مبادرت به جریمه رانندگان اینگونه خودرو می کنند وزخمی بر زخمهای انان اضافه می کنند بدون انکه بدانند که همین وانت ها نقش امبولانس, سرویس مدارس, ماشین عروس, ماشین حمل ,آذوقه و احشام و... خلاصه همگونه سرویس دهی را ایفا می کنند.


براستی چه کسی مقصر است؟


گمان می کنم مردم بشکرد مقصرا که با همه محرومیت ها ساخته اند و مرزداران خوبی برای استان بوده اند.
دلیر مردانی که کمتر کسی از آنها را میابی که بسیجی نباشد و خود را حافظ انقلاب نداند.
والله مردم بشکرد همان اندازه ایرانی هستند که مردم پر طمتراق شمال تهران همان های که به مرفه هان بی درد معروفند.
همان هایی که تا تقی به توقی بخورد می روند خارج و باز همین مردمانی نجیب همچون بشکردیهای بزرگوارند که سنگرهای جهاد را پر می کنند و شانه از بار حمایت نظام خالی نمی کنند.
آیا هنوز وقت آن نرسیده مسئولین محترم استانی با پیگیری مجدانه و جذب اعتبارات ملی این آرزوی دیرین مردم یعنی راه را هموار کنند تا دیگر شاهد بروز چنین حوادث دلخراش نباشیم و اینگونه عزیزانمان پر پر نشوند؟


آیا نمایندگان محترم راهی برای خاتمه دادن به این جاده های مرگ ندارند یا نه فقط مردم بشکرد به درد رای دادن می خورند ووقت کار و تخصیص اعتباربه بشکرد باز کف گیر به ته دیگ می خورد و با ذکر اینکه توجیه اقتصادی ندارد قضیه فیصله می یابد؟


آیا توجیه امنیتی, اجتماعی و مهمتر از همه انسانی ندارد؟


یادمان باشد صاحبان انقلاب همین مردم پا برهنه هستند که خداوند وعده نصرت به انان داده و حضرت روح الله امام خمینی عزیز و امام خامنه ای آنان را ولی نعمتان معرفی کرده اند
پس عزیزان صاحب منصب تا دیر نشده و خدای ناکرده عزیز دیگری قربانی قهر راه پر پیچ وخم و نا هموار بشکرد نشده دست بجنبانید و بشکرد را بهره مند از راهی هموار نماید که بی شک دعای خیر این فقیر مردم ولایی ذخیره اخرتتان خواهد شد.


امنیت تنها به معنی عدم جنگ در کشور نیست ، امنیت حقیقی یعنی تمام افراد جامعه بدون توجه به نژاد ، دین ، طبقه  جنسیت و پایگاه اجتماعی از حقوق یکسان برای رشد برخوردار باشند.

 

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: حوادث دربشاگرد , دانش اموزان , بشاگردی , 29 دانش آموز , مصدومان حادثه , قضایی , دادگستری هرمزگان , تسلیت , عصربشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 15 آبان 1398
بازدید : 271
نویسنده : فــردیـن احـمدی
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد:
 

ورود دستگاه قضایی هرمزگان به موضوع استانداردسازی سرویس مدارس

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رسیدگی ویژه به پرونده قضایی حادثه واژگونی وانت حامل دانش آموزان بشاگردی خبر داد و گفت: دستگاه قضایی هرمزگان به موضوع استانداردسازی سرویس مدارس ورود پیدا خواهد کرد.

 
به گزارش عصر بشاگرد؛رئیس کل دادگستری هرمزگان درگفت وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، درباره وقوع حادثه واژگونی وانت حامل ۱۵ دانش آموزان بشاگردی که منجر به جان باختن دو نفر از آن‌ها شد، گفت: بر اساس این حادثه،  دستور تشکیل پرونده قضایی، رسیدگی ویژه و انجام اقدامات قانونی در این خصوص صادر شده است.

وی دقایقی پس از وقوع این حادثه ضمن تسلیت به خانواده درگذشتگان حادثه تلخ واژگونی خودروی حامل دانش آموزان بشاگردی دستوراتی در راستای تشکیل پرونده، رسیدگی ویژه و تکمیل تحقیقات با قید فوریت در خصوص بررسی علل این حادثه صادر و تأکید کرد: در راستای احقاق حقوق عامه و جلوگیری از تکرار حوادث از این نوع، دستگاه قضایی استان به اداره کل آموزش پرورش اعلام نموده به سرعت نسبت به استانداردسازی سرویس مدارس بشاگرد و اختصاص اتوبوس و خودرو‌های مناسب اقدام نماید.

علی صالحی همچنین از عیادت و بررسی آخرین وضعیت مصدومان حادثه که در بیمارستان حضرت بقیه الله (عج) سردشت درحال مداوا هستند توسط مسئولان قضایی خبر داد و ضمن تأکید بر درمان سریع حادثه دیدگان افزود: در خصوص متوفیان حادثه نیز تأکیدات لازم در راستای تسریع اقدامات قانونی، احراز هویت، بررسی علل فوت و تحویل به خانواده‌ها به پزشکی قانونی استان ابلاغ شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با تأکید بر رسیدگی سریع به پرونده قضایی این تصادف و شناسایی مقصر یا مقصرین و علل وقوع این حادثه دستور بررسی وضعیت ایمنی خوردو و دانش آموزان را نیزصادر کرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از انجام کارشناس‌ها، میزان تقصیر مقصران حادثه به صورت دقیق انجام و اطلاع رسانی خواهد شد.

شایان ذکر است: وانت سایپا که 29 دانش آموز را از روستا‌های سرتنگ، بند بارک و موردان دربند صلاح در بشاگرد استان هرمزگان به مدرسه رازی دستگرد درگاز می‌برد ساعت ۶:۴۵ روز سه شنبه ۱۴آبان ۹۸ بر اثر سانحه رانندگی واژگون شد و بر اثر این حادثه یک دانش آموز دختر ۱۳ ساله و یک دانش آموز پسر ۱۳ ساله به علت شدت ترومای وارده جان باختند.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: حوادث دربشاگرد , دانش اموزان , بشاگردی , 29 دانش آموز , مصدومان حادثه , قضایی , دادگستری هرمزگان , تسلیت , عصربشاگرد ,
تاریخ : دو شنبه 13 آبان 1398
بازدید : 274
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 عصر بشاگرد؛رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری در دولت‌های پنجم تا دهم گفت: یکی از اقدامات مهم در گسترش عدالت، برقراری دادگستری و دادگاه در بشاگرد بود که این کار اخیرا توسط رئیس قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم انقلابی برای تاسیس آن گرفته شد.

به گزارش قوه قضاییه، در پی سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان و ارائه گزارش هیات‌های اعزامی به شهرستان‌های تابعه این استان، حجت الاسلام و المسلمین مصدق که بررسی وضعیت حوزه قضایی جاسک را بر عهده داشت در جلسه شورای عالی قوه قضاییه به گلایه مردم نسبت به نبود دادگاه در منطقه محروم بشاگرد که در فاصله قریب به صد و پنجاه کیلومتری از جاسک قرار دارد، اشاره کرد و گفت که این منطقه ۳۵ هزار نفر جمعیت دارد که به دلیل نبود دادگاه باید برای طرح دعاوی به جاسک مراجعه کنند.
پس از ارائه این گزارش، حجت الاسام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جریان این سفر با اعلام اینکه عدم استقرار ساختمان دادگستری در شهرستان بشاگرد موجب بروز مشکلاتی برای مردم این شهرستان شده است، بر لزوم تسریع در حل این مشکل با هدف دسترسی آسان مردم بشاگرد به مراجع قضایی تأکید کرد.
این وعده رئیس قوه قضائیه پس از هجده روز از سفر استانی به هرمزگان با افتتاح ساختمان دادگستری بشاگرد محقق شد تا با این اقدام، از این پس مردم این شهرستان بتوانند بدون نیاز به رفت و آمد به شهرستان‌های همجوار از تمامی تسهیلات و خدمات قضایی در شهرستان بشاگرد برخوردار شوند.
زمانی بشاگرد فاقد امکانات از قبیل راه، برق، آب، مدرسه، درمانگاه بود.
بنابر این گزارش جلیل بشارتی رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری در دولت‌های پنجم تا دهم و معروف به پدر مناطق محروم ایران که این اقدام را بسیار مسرت بخش و مصداق واقعی عدالت قضا در پهنه و آمایش سرزمینی می‌داند، اظهار کرد: بشاگرد در گذشته شامل تعداد زیادی روستاهای پراکنده در جغرافیایی دورتر از شهر هرمزگان حد فاصل جنوب غربی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بود و به حالت قوم و قبیله‌ای و فاقد امکانات اولیه قرار داشت.
رئیس اسبق دفتر مناطق محروم کشور ادامه داد: در گذشته بشاگرد به صورت مناطق شرقی، غربی و مرکزی تقسیم بندی شده بود و در تقسیمات کشوری اصلاح شد.
بشارتی با بیان اینکه زمانی بشاگرد فاقد امکانات از قبیل راه، برق، آب، مدرسه، درمانگاه و... بود، تصریح کرد: در ابتدای انقلاب با تشکیل کمیته امداد و جهاد سازندگی مناطق نیازمند تحت پوشش قرار گرفت و مرحوم «عبداله والی» در امدادرسانی و توسعه منطقه محروم بشاگرد کمک شایانی کرد تا اینکه امروز این نارسایی‌ها کاهش یافته و خدمات زیادی در حوزه بشاگرد ارائه شده و همه ساله گروه‌های جهادی خودجوش و بسیج سازندگی به این منطقه گسیل می‌شوند.
اخیرا وزارت راه در بشاگرد فعالتر شده است
وی افزود: بعد از سفر تاریخی مقام معظم رهبری به هرمزگان و حضور روسای جمهور در دوره‌های مختلف در بشاگرد، ارائه خدمات عمرانی زیادی شروع شد و در همه دوران‌های ریاست جمهوری از زمان بعد از جنگ تا به امروز در بشاگرد اعتباراتی اختصاص یافت و خدمات گسترده از قبیل تاسیس خط راه و برق و ساخته شدن مدارس شبانه روزی و موارد دیگر در این منطقه ارائه گردیده است، البته نقاطی دورتر در شرق بشاگرد مثل گافر و پارامون و در شمال شرق آن مثل درمار و زمین حسن هنوز نیازمند کار و توسعه و توجه بیشتر است.
رئیس اسبق دفتر مناطق محروم کشور بیان کرد: یکی از اقدامات استثنایی دولت‌های گذشته در بشاگرد تبدیل شدن به شهرستان و تاسیس فرمانداری علی رغم جمعیت کم آن بود تا خدمات عمرانی لازم ارائه شود و کار مهم دیگر پروژه احداث راه جاسک-بشاگرد-قلعه گنج بود که مناطق جنوب و شمال بشاگرد را به جازموریان و جنوب کرمان وصل کرد و بشاگرد را از بن بست خارج کرد و اخیرا نیز وزارت راه در آنجا فعالتر شده است.
به دلیل نبود دادگاه مردم برای امورات قضایی با هزینه زیاد به میناب و بندر و جاسک مراجعه می‌کردند
بشارتی گفت: بعد از تبدیل شدن بشاگرد به شهرستان، ادارات مختلفی از قبیل بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، شهرداری، شوراها، آموزش و پرورش، آب و فاضلاب و ... در بشاگرد مستقر شدند و این موضوع باعث شد کارشناسی خدمات از نظر کلاس فنی ارتقا پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه قضایی به دلیل کمبود قاضی و مشکلات، در بشاگرد دادگاه تشکیل نشده بود، ادامه داد: مردم برای امورات قضایی با هزینه زیاد و با توجه به درآمد کم به میناب و بندر و جاسک مراجعه می‌کردند، در حالیکه اگر دادگستری مستقر می‌شد مراجعات مردم به شهرهای دیگر کاهش می‌یافت، این موضوع، چون در اختیارات دولت نبود و از آنجایی تصمیم اجرای آن با قوه قضاییه بود ولی به دلیل کمبود قاضی این موضوع تحقق نیافت.
بشارتی گفت: با وجود کمبودهای موجود در قوه قضاییه برای تامین قاضی؛ اما در این اقدام ریاست قوه قضاییه و دادگستری هرمزگان قضات لازم را به منطقه بشاگرد اعزام کرده که قابل ستایش است.
وجود تشکیلات قضایی در این مناطق موجب برقراری امنیت بیشتر در نقاط دور افتاده می‌شود 
رئیس اسبق دفتر مناطق محروم کشور افزود: از مسئولین بشاگرد شنیدم که طی دو هفته پیش دادگستری در این منطقه برقرار و نیروی لازم اعزام شده است که به این ترتیب مشکلات مردم در این باره برطرف می‌شود. از آن مهمتر احساس هویت فرهنگی خواهند داشت که موجب پایداری و دوام زندگی مردم در روستاهای بشاگرد و مرکز این شهرستان خواهد شد.
بشارتی در پایان ضمن تشکر از رئیس قوه قضاییه گفت: یکی از راه‌های تحقق عدالت در کشور استقرار واحدهای قضایی در مناطق محروم است؛ زیرا وجود تشکیلات قضایی در این مناطق موجب برقراری امنیت بیشتر در نقاط دور افتاده می‌شود و این اقدام ریشه‌ای رئیس قوه قضاییه در بشاگرد دعای خیر مردم این منطقه را به دنبال خواهد داشت.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: بشاگرد،قوه قضاییه،بشارتی،گسترش عدالت،رئیسی رئیس قوه قضاییه،تحقق عدالت،عصربشاگرد ,
تاریخ : دو شنبه 13 آبان 1398
بازدید : 291
نویسنده : فــردیـن احـمدی

درگیری خونین دو طایفه بزرگ در هرمزگان به صلح انجامید

به گزارش عصر بشاگرد؛ با تلاش مسوولان قضایی و معتمدان محلی، درگیری خونین میان دو طایفه بزرگ سهرابی و شهسواری در شرق استان هرمزگان در مناطق هشتبندی و بشاگرد به صلح و سازش ختم شد.

مراسم صلح میان این دو طایفه بزرگ با حضور رییس کل دادگستری هرمزگان، جمعی از ریش سفیدان، معتمدان محلی و اعضای شورای تامین برگزار شد که در آن سران دو طایفه هم قسم شدند که از این به بعد در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی کنند و کینه و کدورت‌های پیش آمده را از میان بردارند.

رییس کل دادگستری هرمزگان عصر یکشنبه در این خصوص به خبرنگاران اظهار داشت: دو طایفه شهسواری و سهرابی در شرق استان از پنج سال پیش تاکنون با یکدیگر در نزاع و درگیری بودند که در نتیجه اختلافات این دو طایفه نیز دو نفر کشته و چندین مورد درگیری منتهی به آسیب‌های بدنی رخ داده بود.

علی صالحی بیان داشت: سرانجام در آستانه میلاد با سعادت حضرت رسول (ص) و با تلاش معتمدان محلی، شوراهای حل اختلاف و اعضای شورای تامین ، این دو طایفه پس از پنج سال با یکدیگر صلح کردند.

وی با اشاره به نگاه ویژه دستگاه قضایی مبنی بر لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه،  افزود: از مردم نیز خواستاریم تا در کنار دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف در جهت ترویج سنت حسنه صلح در جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: صلح و سازش دربشاگرد , درگیری خونین , بشاگرد , دادگستری هرمزگان , قوه قضاییه , استان هرمزگان ,
**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 30
بازدید هفته : 439
بازدید ماه : 1361
بازدید کل : 124807
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com