عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 4 مرداد 1399
بازدید : 568
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بارندگی مونسون شهرستان بشاگرد درفصل تابستان باعث قطع برق روستای تریش بشاگرد شد.

 

حسن دیوان زاده رئیس شورای اسلامی روستایی تریش تلفنی با خبرنگار عصر بشاگرد گفت قطعی برق روستای تریش بیش از یک هفته می‌گذرد ولی هنوز مرتفع نگردیده و مردم این روستا در خاموشی مطلق هستند.
 
آقای حسن دیوان زاده افزود بدلیل باران های تابستانی این منطقه مسیر ارتباطی با مشکلات فراوانی همراه هست و تردد خودرو به سختی انجام میگردد.
 
وی خاطر نشان کرد و گفت دو عدد ترانسفورماتور برق موجود در روستا بدلیل رعد و برق از کار افتادن و همین باعث قطعی برق یک هفته‌ای روستای شده است .
 
دیوان زاده افزود بدلیل نبود راه ارتباطی یکی از ترانسفورماتور برق وارد روستا شده است ولی بدلیل کمبودات هنوز وصل نگردیده و برق روستا هنوز قطع است.
 
وی در پایان افزود از مسئولین محترم مربوطه استانی تقاضا می شود برای رفع مشکلات مذکور اقدامات لازم  را به عمل آورند تا مردم این روستاها با خیال آسوده با مرکز شهرستان رفت و آمد داشته باشند و هم خانوارهایی که برق ندارند از این نعمت بهره مند شوند.
 
از مهم‌ترین محصولات کشاورزی که در این روستا تولید می‌شود خرما، سیر، باقلا، گوجه فرنگی، پیاز، گشنیز، نارنج، لیمو، هندوانه، طالبی و بادمجان را می‌توان نام برد.
 
 
انتهای پیام //
 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: قطع برق , روستای تریش , بشاگرد , شهرگوهران , بشاگرددیوان زاده ,
تاریخ : چهار شنبه 21 خرداد 1399
بازدید : 310
نویسنده : فــردیـن احـمدی
 معاون مدیرکل بودجه وزارت آموزش وپرورش گفت: سیاست وزارت آموزش وپرورش بر افزایش مدارس شبانه روزی در بشاگرد است.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرنگار مهر، سعید غلام زاده عسکری ظهر پنجشنبه در بازدید از سرویس مدارس روستا مرکزی شهرستان بشاگرد اظهار داشت: شهرستان بشاگرد به دلایل متعددی از جمله پراکندگی و فاصله زیاد بین روستاها و به حد نصاب نرسیدن دانش آموزان در یک روستاها باید از مدارس روستاهای همجوار برای تحصیل استفاده نمایند.

وی افزود: از طرفی برای افزایش پوشش تحصیلی و کاهش ترک تحصیل آنها، از سرویس مدارس روستا مرکزی برای انتقال دانش آموزان به روستاهای پرجمعیت دارای مقاطع تحصیلی بالاتر (متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم) استفاده می شود.

معاون مدیرکل بودجه وزارت آموزش وپرورش ادامه داد: مشکلاتی نظیر نبود مینی بوس و سواری کافی، صعب العبور بودن مسیر های کوهستانی، مناسب نبودن زیر ساخت های موجود و دوری مسافت، برای سرویس دهی دانش آموزان روستا مرکزی بشاگرد چاره ای جز استفاده از تنها خودرو روستانشین ها که عمدتا وانت نیسان هستند وجود ندارد.

عسکری با بیان اینکه در صورت جمع آوری کامل این سرویس ها بسیاری از دانش آموزان به ناچار باید تحصیل را رها کنند، اضافه کرد: قریب 700 دانش آموز بشاگردی از این سرویس ها استفاده می کنند که سیاست وزارت آموزش و پرورش در افزایش مدارس شبانه روزی است تا جابجائی دانش آموزان از طریق سرویس های روستا مرکزی ناایمن را به حداقل برساند.

این مسئول گفت: در سال جاری جاری سه مدرسه شبانه روزی در روستاهای سیت و ماستی، گرهون و همچنین در مرکز شهرستان دایر شده که موجب حذف20 سرویس روستا مرکزی را به دنبال داشته است.

عسکری به افزایش مدارس شبانه روزی برای سال تحصیلی آینده نیز اشاره کرد و تصریح نمود: در بازدید از روستاهای محروم و دور افتاده بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد که شامل روستاهای بن ریز، درنگمدو، کهور، کلاتکسر، گرهون، سگرکن وسیت وماستی انجام شد، شرایط تأسیس مدارس شبانه روزی در دو مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم برای دانش آموزان دختر و پسر شهرستان این شهرستان بررسی و همچنین بر رفع نیازمندی های آموزشی، تربیتی و پرورشی مدارس محروم تأکید شد.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: سرویس مدارس , شهرستان بشاگرد , افزایش مدارس شبانه روزی , سیاست وزارت آموزش وپرورش , عصربشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 21 خرداد 1399
بازدید : 253
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با مثبت شدن تست ۳۱۱ مورد دیگر در استان آمار ابتلای قطعی به کرونا در هرمزگان به ۶۲۷۴ نفر رسید.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرنگار مهر، حسین فرشیدی عصر سه شنبه شب در ارتباط ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران در تشریح آخرین آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۴ هزار و ۱۹۵ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی بستری شده‌اند که ۳ هزار و ۶۱۲ نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند و ۳۱۱ نفر همچنان بستری، ۲۵۹ نفر ایزوله و ۳۲ نفر در «آی. سی. یو» هستند. ۱۵ نفر از بیماران بستری در «آی سی یو» بدحال هستند و ۲۰ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: ۲۴ هزار و ۲۳۵ نفر به‌صورت سرپایی به‌دلیل مشکوک بودن به کرونانمونه‌گیری شده‌اند که ۶۲۷۴ مورد مثبت بوده است.

فرشیدی با بیان اینکه آمار فوتی‌ها در هرمزگان به ۸۰ نفر رسیده است، عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ نفر به فوتی‌های ناشی از ابتلاء به کرونا در هرمزگان اضافه شد. خانم ۸۴ ساله از بندرعباس با سابقه دیابت و خانم ۳۳ ساله از بندرعباس با سابقه دیابت و فشار خون بالا، آقای ۷۶ ساله با سابقه فشار خوب بالا در بندرعباس فوت شده و ساکن بندر پل بود، آقای ۸۳ ساله از بندرعباس با سابقه فشار خون و بیمار قلبی و آقای ۶۶ ساله با سابقه سکته قلبی از بندرعباس فوت کرده‌اند. تا کنون ۶۶ مورد مرگ مشکوک به کرونا داشته‌ایم.

وی با ابراز تأسف از شیب سریع ابتلاء به کرونا در استان هرمزگان طی هفته‌های اخیر عنوان کرد: هرمزگان امروز با تعداد ۳۱۱ مورد ابتلاء در استان طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را تجربه می‌کند. که از این تعداد ۱۲۷ زن و ۱۸۴ مرد بوده است و میانگین سنی این افراد ۱۹۹ نفر چهل سال به پایین و۱۱۲ نفر چهل و یک سال به بالا هستند.

فرشیدی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ سال گذشته ۱۶۹ نفر از شهرستان بندرعباس، ۴۸ نفر از قشم، ۳۷ نفر از میناب، ۲۹ نفر از خمیر، ۱۵ نفر از لنگه، ۶ نفر از کیش، ۳ نفر از رودان، ۱ نفر از سیریک، ۱ نفر از پارسیان، ۱ نفر از بستک و ۱ نفر از حاجی آباد به شمار آمار افراد مبتلا به کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد.

فرشیدی اضافه کرد: بندرعباس با ۴۱۲۹، میناب با ۵۲۰، قشم ۳۹۸، رودان با ۳۳۵، بندر خمیر با ۲۴۹، بندرلنگه با ۲۳۷، حاجی آباد با ۱۵۶، کیش با ۷۶، جاسک ۶۵، پارسیان با ۲۸، بستک ۳۹ و سیریک با ۳۸ و بشاگرد ۴مورد؛ جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: مبتلایان به کرونا در هرمزگان , با خبرنگاران , رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان , عصربشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 21 خرداد 1399
بازدید : 273
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مدیرعامل آبفا هرمزگان از اجرای دو پروژه ملی آبرسانی در شهرستان بشاگرد خبر داد.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل ازخبرنگار مهر، امین قصمی ظهر چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران بیان داشت: محدودیت منابع آبی و پراکندگی روستاها در شهرستان بشاگرد متغیرهایی بودند که ما را با چالش جدی در تأمین نیاز آبی پایدار این شهرستان مواجه کرده بود و بر همین اساس دولت و مجموعه وزارت نیرو با استفاده از ظرفیت‌های پایدار منابع آبی موجود نظیر سدهای جگینو سُهران، اقدام به تعریف دو پروژه ملی آبرسانی در این شهرستان کرد.

مدیر عامل آبفا استان گفت: پروژه انتقال آب از سد جگین به شهر سردشت و روستاهای مسیر شامل ۸۱ کیلومتر خط انتقال، دو باب ایستگاه پمپاژ، ۵ واحد مخزن و مجموعه تصفیه خانه آب با ظرفیت ۱۸۰ لیتر بر ثانیه است که امسال فاز اول این پروژه وارد مدار بهره برداری شد و به زودی در مراسم رسمی افتتاح خواهد شد.

به گفته قصمی؛ برای انتقال آب از سدجگین به شهرستان سردشت و روستاهای مسیر یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل آن مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه نیاز آبی شهرستان سردشت و ۱۰ روستای مسیر شامل وی، چخون، رازکا،جکدان، علی آباد، اَهوِن، گَروغ و دِهِندِر و … برطرف می‌شود. همچنین بر اساس برنامه پیش بینی شده، در فازهای بعدی این پروژه متناسب با تأمین اعتبار مورد نیاز، روستاهای بیشتری آبرسانی خواهد شد.

پیشرفت ۶۵ درصدی انتقال آب از سد سُهران به گوهران

مدیرعامل آبفا هرمزگان در ادامه به اجرای پروژه انتقال آب از سد سُهران به شهر گوهران و ۵۶ روستای مسیر اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز شامل ۵۳ کیلومتر خط انتقال، ۳ باب ایستگاه پمپاژ و ۱۰ واحد مخزن است که عملیات اجرایی پکیج‌های تصفیه آبِ آن با ظرفیت ۳۰ لیتر بر ثانیه انجام و وارد مدار بهره برداری شده است.

وی افزود: خط انتقال این پروژه با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و کل پروژه با ۶۵ درصد پیشرفت در حال اجراست و بنا داریم تا پایان سال ۹۹، کلکتور اصلی پروژه که تأمین آب شهرستان گوهران است، را به بهره برداری برسانیم.

وی گفت: برای انتقال آب از سد سُهران به گوهران تاکنون ۲۸۰ میلیارد ریال هزینه شده و حدود ۹۰۰ میلیارد ریال نیاز داریم تا با اجرای مجموعه کامل خطوط فرعی، این پروژه به پایان برسد.

قصمی در پایان اطمینان داد: با اجرای این دو پروژه در افقی کوتاه مدت، چالش اصلی تأمین نیاز آبی شهرستان بشاگردبرطرف خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: فاز اول پروژه جگین؛ سردشت بشاگرد , پروژه ملی آبرسانی , عصر بشاگرد ,
**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 132
بازدید ماه : 1621
بازدید کل : 125067
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com