عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 3 خرداد 1394
بازدید : 420
نویسنده : فــردیـن احـمدی

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ارتقا سطح علمی کشور را عامل توسعه دانست و افزود:افت علمی زنگ خطری برای کشوراست.

 

هاشمی-نخل

به گزارش عصربشاگرد، سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیم، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی هرمز به اشاره به نامه اساتید دانشگاهها مبنی بر افت علمی کشور گفت:باید به وضعیت آموزش و پرورش و ارتقاء سطح علمی کشور توجه داشت چرا که افت علمی زنگ خطری برای کشوراست.

وی ارتقا سطح علمی کشور را عامل توسعه دانست و  افزود: باید به مراکز علمی به سطوح مختلف آموزشی توجه کرد تا دچار افت علمی و کاهش انگیزه در اساتید را و دانشجویان و دانش آموزان نباشیم.

هاشمی با بیان اینکه باید با قدرت بیشتری در زمینه علمی در دنیا فعالیت کرد، اظهار کرد:باید رشد علمی را مانند گذشته افزایش دهیم تا کشور در بخش های مختلف دچار عقب ماندگی نشود.

وی با اشاره به موضوع کم رونق شدن فعالیت شرکت های دانش بنیان عنوان کرد: کشور ما نیاز به توسعه شرکت های دانش بنیان و حرکت در بحث های روز دنیا را دارد تا با توسعه علم و دانش در دنیا و رقابت کنیم.

نماینده مردم شرق هرمزگان با اشاره به سوابق تاریخی ایرانیان در مقاطع دانشگاهی حمایت بخش های مختلف را لازمه پیشرفت دانست و گفت: دانشجویان و اساتید نباید درگیر مسائل  مادی شود چرا که حواشی سرعت پیشرفت را کم می کند.

وی افزود:براساس قانون برنامه پنجم باید در سطح منطقه و توسعه یافتگی علمی و اجرایی اول باشیم که متاسفانه به آن دست پیدا نکرده ایم.

هاشمی نخل ابراهیمی با بیان اینکه  در برنامه ششم توسعه باید به سطح علمی توجه ویژه داشت، خاطر نشان کرد:باید با تلاش و حمایت از جامعه علمی کشورو تنظیم برنامه های واقع بینانه به اهداف مد نظر دست یافت.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: افت علمی, توسعه شرکت دانش بنیان, زنگ خطر, سطح علمی کشور،سیدعبدالکریم هاشمی،نماینده بشاگرد درمجلس شورای اسلامی ,
تاریخ : یک شنبه 3 خرداد 1394
بازدید : 502
نویسنده : فــردیـن احـمدی

حجت الاسلام پروین گفت: تنها راه مقابله با جنگ نرم دشمن این است که جوانان را به پناگاه محکم استوار کنیم که بهترین پناگاه وصل کردن جوانان به قران است.

 

ContentImages_64352

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرنگار بشاگرد نیوز :حجت الاسلام صابر پروین سرپرست سازمان و تبلیغات اسلامی شهرستان بشاگرد گفت،برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان مهمترین شیوه مقابله با جنگ نرم در برابر دشمنان در بین جوانان ونوجوانان است.

حجت الاسلام پروین اظهار کرد: یادگیری اموزه های قرانی درطرح اوقات فراغت برای نسل جوان درمقابله باجنگ نرم دشمنان باعث سعادت کشور می شود.

وی بیان داشت: باتوجه به هجمه های فرهنگی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و تبلیغات وسیع و گسترده دشمن برای بی هویتی کردن نسل جوان می طلبد نوجوانان و جوانان را بیشتر به سمت فعالیتهای قرانی سوق دهیم و با تشویق و ترغیب آنان در ایام فراغت تابستان به سمت فراگیری رهنمودهای قرآنی و آموزه های دینی آنان را از حربه های دشمنان آگاه سازیم.

صابر پروین ضرورت نهادینه شدن ادب اسلامی در جامعه در مسیراسلام محمدی دانست و تصریح کرد: در جامعه اسلامی اخلاق مداری و آموزه های اخلاق دینی باید در بین عموم ترویج داده شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام برای تغیر فرهنگ ایران اسلامی و کشاندن جوانان به سمت فرهنگ غربی طرح و برنامه دارند و هزینه های سنگینی را متقبل می شوند که جوانان ما را منحرف نمایند و تنها راه مقابله با آنها این است که جوانان را به پناگاه محکم استوار کنیم که بهترین پناگاه وصل کردن جوانان به قران



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: بهترین پناگاه در برابر جنگ نرم با دشمن وصل کردن جوانان به قران است , اخبارشهرستان بشاگرد عصربشاگرد , حجت الاسلام صابر پروین سرپرست سازمان و تبلیغات اسلامی شهرستان بشاگرد , شهرستان بشاگرد , جنگ نرم , جوانان , حجت الاسلام پروین , صابر پروین , مقابله ,
تاریخ : شنبه 2 خرداد 1394
بازدید : 479
نویسنده : فــردیـن احـمدی

به گزارش عصر بشاگرد از استان هرمزگان جزیره کیش، جزیره کیش با پتانسیل بالایی گردشکری و جزیره مرجانی خلیج فارس که مروارید خلیج فارس را به یدک می کشد، شایسته مدیران نالایق نیست.

 

حمل نقل عمومی: جزیره کیش

سردرکمی تاکسی دارن جزیره کیش / افزایش نرخ کرایه سال94

با توجه به افزایش همه ساله نرخ کرایه وسایل حمل ونقل عمومی در سراسر کشور مدیریت تاکسی رانی یکی از وظایف نظارت بر امور حمل ونقل عمومی و کنترل واختیارات تام دارد که بتواند در اوایل اردیبهشت هرسال نرخ افزایش کرایه را به توجه به رشد تورم و اقتصادی کشوری اعلام کند.

متاسفانه با توجه به عملکرد ضعیف اداره حمل ونقل عمومی جزیره کیش و شورای ترافیک که توجهی اعلام وابلاغ نرخ جدیدسال94 کرایه ها در کیش ندارند، وتاکسی داران هم با حوصله و صحه صبر این گونه بی محتاطی را تحمل می کنند بسیار جایی امیدواری و تشکر را دارد.

جزیره کیش نسبت به همه شهرهای دیگر ازقبیل تاکسی های مدرن و لوکس خارجی برای رف وآمد شد مسافرین وکیشوندان عزیز خدمت رسانی می کنند.

می توان گفت یکی ازمعظل بزرگ جزیره کیش که وظایف آن هم بردوش اداره حمل ونقل ترافیگ است نرخ گذاری کرایه ای تاکسی ها می باشد، که بی اهمیئت از کنار آن می گذرند که بسیار جای تاسف دارد.

همه ساله با ورود به سال جدید شورای ترافیک وتاکسیرانی با آغاز سال جدید نرخ کرایه های را بصورت رسمی اعلام می گردد.

متاسفانه تنها درجزیره کیش اینگونه مشکلات ومعضلات را به یدک می کشد، میرانی که به فکر وظایف کاری خود نیستند بلکه تنها برچسپ رو ماشین را یکی ازمشکلات تاکسیرانی می دانند وبه فکر آزارواذیت تاکسیرانان هستند.

با گذشت سه ماه ازسال94 اکنون هیچگونه خبری مبنی برافزایش کرایه ازسوی اداره حمل ونقل وترافیک کیش اعلام نگردیده است.

تهران بزرگ:

نرخ جدید سال94 تهران درتاریخ 16/02/1394 بصورت رسمی اعلام وابلاغ گردید.

استان هرمزگان:

دراستان هرمزگان نرخ کرایه های تاکسی و وسایل حمل ونقل عمومی درتاریخ 17/01/1394 از سوی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر بندرعباس اعلام گردید.

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: حمل ونقل عمومی کیش , شورای ترافیک وحمل ونقل جزیره کیش , شورای ترافیک وحمل ونقل عمومی , تاکسیرانی جزیره کیش , مناطق آزاد , نرخ کرایه ها , افزایش20درصدی نرخ کرایه ها درسال94 , نظارت حمل ونقل عمومی , شواری شهر جزیره کیش , علیرضا عادلی , رئیس حمل ونقل عمومی کیش , استان هرمزگان ,
تاریخ : شنبه 2 خرداد 1394
بازدید : 669
نویسنده : فــردیـن احـمدی
ارسال به دوستان
 

بندرعباس که طی سال‌های اخیر به دلایلی نامعلوم از طرف مسئولان به عنوان پایتخت اقتصادی نیز خوانده می‌شود، کماکان در برخی از مناطق و روستاها با نارسایی‌ها و محرومیت‌هایی آزاردهنده روبروست.

خبرگزاری فارس: روستای مازغ مغیران در محاصره محرومیت +تصاویر
 

به گزارش عصر بشاگرد،‌ بشاگرد نه تنها در هرمزگان بلکه در سراسر کشور در دروان پس انقلاب به عنوان نمادی از محرومیت مطرح و شناخته شده است.

این در حالیست که طی سال‌های اخیر به واسطه فعالیت‌های رسانه‌ها مشخص شد که در برخی از نقاط دیگر هرمزگان و درست در بیخ گوش شهری همانند بندرعباس که به عنوان پایتخت اقتصادی نیز از طرف مسئولان خوانده می‌شود بعضا محرومیت به حدی آزاردهنده است که بازگویی آن هر فردی را آزار می‌دهد.

هر چند طبق قوانین موجود، خدمات دولتی به مناطق و آبادی‌هایی ارائه می‌شود که باید از جمیعتی مشخص و آنطور که گفته می‌شود بالای 20 خانوار برخوردار باشند، اما نمی‌توان با وجود این قوانین گفت که دولت و مسئولان باید به افرادی که در آبادی‌ها زندگی‌ می‌کنند، بی‌تفاوت باشند.

روستای مازغ مغیران از توابع بخش تخت در 70 کیلومتری شهرستان بندرعباس واقع شده است که دارای 30 خانوار بوده اما مردم این روستا به دلیل نبود مسیر رفت و آمد برای اتومبیل و موتورسیکلت در بدترین شرایط بهداشتی و عمرانی زندگی می‌کنند.

مردم این روستا نه تنها از نعمت برق، تلفن و حتی آب سالم برای شرب برخوردار نیستند بلکه برای وارد کردن کالاهای مورد نیاز خود از خارج به داخل روستا مجبور هستند از حیوانات چهارپا استفاده کنند.

همچنین به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر و دشواری فراوان، کودکان دانش‌آموز در این روستا با خطرهای فراوانی برای رسیدن به مدرسه روبرو هستند و در طول سال عده زیادی به دلیل راه صعب‌العبور و دیر رسیدن به مراکز درمانی، جان خود را از دست می‌دهند.

گفتنی است روستای مازغ مغیران سه شهید و یک جانباز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.


نمونه‌ای‌ازسرپناه‌های‌مرسوم‌در‌مغیران/ عکس‌هاازامین‌کیانفر


وضعیت نگه‌داری و شرایط بهداشتی داخل منازل


مراقبت از کودکان در شرایط نامساعد


نمونه‌ای از محل‌ نگهداری دام‌ها


مردم روستا


راه دسترسی روستا از سمت بندرعباس


بخشی از راه دسترسی



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: روستای مازغ مغیران در محاصره محرومیت , مشکلات ومعضلات روستایی , روستاهای بشاگرد , استانداری هرمزگان , شهرداری بشاگرد , اداره راه سازی استان هرمزگان , جاده سازی دربشاگرد , محرومیت دربشاگرد همچنان باقیست ,
**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 759
بازدید دیروز : 1076
بازدید هفته : 2326
بازدید ماه : 2270
بازدید کل : 127403
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com