عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 24 تير 1394
بازدید : 528
نویسنده : فــردیـن احـمدی

در گفت‌وگوی صمت با فرماندار بشاگرد عنوان شد

به گزارش ندای بشاگرد به نقل از: سایت صمت:

بشاگرد کار میخواهد

 

 نمی‌دانم کپرنشینانی که در دهه ۶۰ در بشاگرد زندگی می‌کردند و آتش را با زدن سنگ‌ها به هم می‌افروختند، هنوز آنجا هستند یا نه، اما این را می‌دانم که همین امروز نیمی از جمعیت ۴۰ هزار نفری بشاگرد هرمزگان بیکارند.

شهرستان بشاگرد پیش‌تر بخشی از شهرستان جاسک بود و در سال ۸۷ به شهرستان ارتقا یافت، این شهرستان که ۳ بخش و ۶ دهستان و دو شهر دارد، به گفته فرماندارش ۲۹ شهید دفاع مقدس دارد و از مناطق بسیار محروم کشور است. محمد اسفندیاری از خرداد ۹۳ فرماندار بشاگرد است، او که سابقه خدمت ۳۰ ساله در وزارت کشور دارد و قدیمی‌ترین فرماندار استان هرمزگان است، می‌گوید دولت تدبیر و امید به او ماموریت داده تا به بشاگرد برود و تجربه چند دهه فعالیت خود در وزارت کشور را در حل بخشی از مشکلات اقتصادی این منطقه به کار بگیرد و باری از روی دوش مردم منطقه بردارد. اسفندیاری با اشاره به طرح‌های آغاز شده در زمان حضور او در بشاگرد در زمینه‌های ایجاد صنعت و اشتغال تاکید می‌کند که «یک دست صدا ندارد» و برای توسعه بشاگرد، نیازمند همکاری همه وزارتخانه‌ها و همراهی سرمایه‌گذاران است و در این زمینه با آغوش باز پذیرای هر شخص و سازمانی است که بخواهد باری از روی دوش بشاگرد بردارد.
گفت‌وگوی صمت با فرماندار بشاگرد را در ادامه می‌خوانید: 
درباره زمینه‌های صنعتی بشاگرد و اشتغال در این منطقه توضیح دهید؟
بشاگرد یکی از محروم‌ترین شهرستان‌های جنوب کشور است و حدود ۵، ۶ سال است که تبدیل به شهرستان شده. تا پیش از اینکه من به عنوان فرماندار به این منطقه بیایم زندگی و اشتغال، بسیار سنتی و مبتنی‌بر دامداری و گاه کشاورزی بود. در مدت تقریبا یک‌سالی که به این منطقه آمده‌ام، ۴طرح صنعتی در حوزه مرغداری صنعتی تعریف شده و در این میان دو طرح در مرحله فونداسیون است و اکنون منتظر اخذ وام از صندوق توسعه ملی برای آنها هستیم، دو طرح دیگر نیز در مرحله صدور مجوز است. علاوه بر این در بخش پرورش دام سبک و نیمه‌سبک هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم. همچنین برنامه‌هایی برای پرورش ماهیان سردابی در نظر گرفته شده و همه این طرح‌ها در ماه‌های اخیر آغاز شده است.
بنابراین اشتغال این منطقه کمتر در حوزه صنعت است...
بله. البته در زمینه معادن نیز فعالیت‌هایی داریم، بشاگرد دارای معادن کروم و منگنز است که برای راه‌اندازی آنها، چند سرمایه‌گذار مراجعه کرده‌اند. همچنین ۴ معدن نیمه‌فعال در هر دو حوزه کروم و منگنز داریم که سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری روی منگنز نشان داده‌اند که در این بخش، در مراحل صدور و واگذاری زمین هستیم، همه کارها انجام شده و مجوزها هم صادر شده اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
یعنی در سال‌های گذشته اشتغال معدنی در منطقه نبوده است؟
بسیار کم و موردی وجود داشته است؛ مردم شهرستان بشاگرد از قدیم به شکل سنتی زندگی می‌کردند و فعالیت صنعتی نداشتند و در یک سالی هم که من به این منطقه آمده‌ام، با برنامه‌ریزی و مشارکت مردم و جلب سرمایه‌گذاران، برخی اقدامات انجام شده است. البته یکی از مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد این است که زمین کشاورزی هم در اینجا محدود است و اگر وسعت بشاگرد، حدود یک‌درصد وسعت کل ایران باشد، حتی یک‌درصد همین وسعت نیز زمین کشاورزی ندارد و همه جا کوه و تپه است و حتی یک زمین ۱۰۰ هکتاری پیدا نمی‌کنید که تمام صاف باشد و این باعث شده حتی در حوزه کشاورزی نیز مشکلاتی سر راه مردم وجود داشته باشد.
بشاگرد چقدر جمعیت دارد و چه تعداد از این جمعیت، بیکارند؟
آمار جمعیت بیکار بشاگرد، متاسفانه بالاست و از حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت این منطقه، حدود ۵۰ درصد بیکار هستند و این به خاطر آن است که هنوز در منطقه ظرفیت اشتغال ایجاد نشده و در همین زمینه هم دولت تدبیر و امید بنده را مامور به خدمت در این منطقه کرده زیرا از فرمانداران با تجربه استان هستم و از من خواسته‌اند تا به اینجا بیایم و در حل مشکلات کمک کنم که با حمایت دولت، مردم و سرمایه‌گذاران حتما ممکن می‌شود.
استقبال سرمایه‌گذاران از حضور در این منطقه چه میزان بوده و چه تعداد از این سرمایه‌گذاران، بومی هستند؟
در حوزه معادن سرمایه‌گذاران به‌طور عمده غیربومی هستند که درخواست‌ها در حال بررسی است و به‌زودی واگذار می‌شوند، در طرح‌های مرغداری که برای نخستین بار در حال اجراست، محلی‌ها مشارکت کرده‌اند. در مجموع به نظر می‌رسد در منطقه مطلوب‌تر آن است که صنایع کوچک احداث بشود تا زودتر برای مردم شغل ایجاد شود.
برای ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در بشاگرد فکری کرده‌اید؟
ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در بشاگرد مشکلاتی دارد، به عنوان مثال این منطقه با مناطقی مثل هشت‌بندی که محصول گوجه‌فرنگی مرغوب داشته و حجم بالای تولید را نیز دارد، فاصله زیادی دارد، از طرف دیگر سرمایه‌گذاری برای این صنایع در این منطقه وجود ندارد و ترجیح سرمایه‌گذاران این است که در کنار مزرعه این صنایع را ایجاد کنند؛ در بشاگرد هم از نظر سرمایه و هم از نظر منابع آبی و خاکی برای این صنایع محدودیت داریم. ایجاد طرح‌هایی مانند مرغداری در منطقه در سطح استان نشان داد که می‌توان در اینجا هم کارهایی کرد، به عنوان مثال همین هفته پیش، برای نخستین بار در این منطقه پرورش قارچ را راه‌اندازی کردیم. در بقیه زمینه‌هایی هم که ذکر شد آرام‌آرام و با کمک وزارتخانه‌ها پیش می‌رویم.
حدود ۶ ماه پیش به وزارت راه مراجعه کردم تا بهبود وضعیت راه‌های بشاگرد را که وضعیت‌شان بسیار نامطلوب است، پیگیری کنم و قول‌هایی دادند، همچنین بحث رونق گردشگری این منطقه را با رییس سازمان گردشگری کشور در میان گذاشتم زیرا ظرفیت‌های خوبی در اینجا داریم، در این زمینه نیز قول‌هایی دادند تا زمینه ورود سرمایه‌گذار فراهم شود.
برخی خبرها حاکی از این است که شهرک صنعتی در بشاگرد راه‌اندازی خواهد شد، در این زمینه توضیح دهید که چه برنامه‌ای در نظر گرفته شده است؟
البته ما زمینی برای ایجاد شهرک صنعتی در نظر گرفته‌ایم اما چالش‌هایی با سازمان آب منطقه‌ای داریم و چون زمین در نظر گرفته شده نزدیک رودخانه است، می‌گویند پساب آن وارد رودخانه می‌شود و مشکل‌زا خواهد بود و هنوز موافقت آنها با احداث این شهرک اعلام نشده است اما به هر حال زمینه ایجاد این شهرک وجود دارد و روی آن داریم کار می‌کنیم.
برای اشتغال خانگی و اشتغال بانوان در بشاگرد چه برنامه‌ریزی شده است؟
ساماندهی به اشتغال خانگی را با همکاری کمیته امداد آغاز کرده‌ایم، در سفر چند ماه پیش به تهران، علاوه بر پیگیری‌های وزارتخانه، به بازار تهران نیز رفتیم و با صنف کفش وارد مذاکره شدیم و از آنها دعوت کردیم تا برای آموزش کفش‌سازی به منطقه ما بیایند. در امسال با کمک همکاران کمیته امداد، مانتوی مورد نیاز دانش‌آموزان در بشاگرد را خودمان تولید کردیم و برای سال آینده نیز این آمادگی را داریم، در صورتی که بازاریابی موفق باشد، مانتوی مورد نیاز در جاسک را هم تامین کنیم. 
آیا بشاگرد اداره فنی و حرفه‌ای دارد تا دوره‌های آموزش اشتغال را ساماندهی کند؟
اداره فنی و حرفه‌ای بشاگرد در حال راه‌اندازی است و حدود ۹۰ درصد کارهای آن انجام شده است و در صورت حمایت وزارتخانه مربوط از ما، این موضوع نهایی می‌شود.
و سخن آخر...
در همه مناطق ایران حتی در بشاگرد که همه‌اش سنگ و کوه است، زمینه کار تولیدی وجود دارد، مردم این منطقه تنها نیاز به حمایت دارند و باید فرهنگ کاریابی و اشتغالزایی میان آنها ترویج شود. در منطقه بشاگرد افزون بر دوسوم مردم تحت حمایت کمیته امداد هستند و بسیار فقیرند ولی این منطقه انسان‌های با همتی هم دارد که فقط باید به آنها شغل آموزش داد، به عنوان مثال انجمن‌های خیریه صنعتی که فقط شغل به مردم آموزش می‌دهند می‌توانند به اینجا بیایند. پیشنهاد بنده نیز این است که با حضور ۴۰ تا ۵۰ استادکار از شهرهای دیگر در این شهر می‌توان اداره فنی‌وحرفه‌ای بشاگرد را راه انداخت و شغل‌هایی آموزش داد که بازار آن در هرمزگان وجود داشته باشد مانند تولید کیف و کفش. حاصل این شغل‌آموزی خارج شدن مردم از پوشش کمیته امداد است و از سوی دیگر خودشان تولیدکننده خواهند شد و می‌توانند درآمد داشته باشند و درآمد کشور را نیز افزایش دهند. 
بشاگرد با همکاری وزارتخانه‌ها و مردم قابلیت توسعه دارد و مردم آن نیاز به فعالیت‌های جهادی دارند، با توجه به آمار بالای بیکاری در این منطقه ما این آمادگی را داریم که با هر دستگاهی که در این زمینه پیشقدم شود، همکاری کنیم.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: عصر بشاگرد , جوانان بشاگرد , اشتغال كار , جوانان و زندگي , زمينه كار , فراهم و شرايط بازار كار , جوانان بشاگرد , دستگاه هاي نظارتي در هرمزگان؛ دولت تدبير و اميد ,
تاریخ : 24 تير 1394
بازدید : 381
نویسنده : فــردیـن احـمدی

محور ارتباطی جاسک - بشاگرد - گشمیران به طول 215 کیلومتر که از ابتدای دهه 70 عملیات احداث آن آغاز شده و اخیرا حتی به بهره‌برداری کامل نیز رسیده، دچار مشکلاتی عدیده است که هیچ نشانی از یک مسیر تازه بهره‌برداری شده ندارد.

بنا به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرگزاری فارس بشاگرد واقع در شرق هرمزگان، یکی از مهم‌ترین محورهای ارتباطی شرق استان که به واسطه آن شرق هرمزگان به استان کرمان وصل می‌شود، جاده جاسک - گوهران - گشمیران است که عملیات ساخت آن از ابتدای دهه 70 آغاز و سرانجام در دهه فجر سال 93 با اتمام آسفالت 15 کیلومتر باقیمانده، به دست معاون سیاسی امنیتی استاندار افتتاح گردید.

در واقع باید گفت که تکمیل پروژه جاده‌ای جاسک - گوهران - گشمیران که فقط 215 کیلومتر طول دارد نزدیک به 20 سال زمان برد تا مردم بتوانند به طور استاندارد و کامل با مشخصات تعریف شده از آن بهره‌مند شوند، و در این در حالیست که این پروژه به طور زمینی و هوایی بارها توسط روسای دولت‌های پنجم تا دهم و مسئولان دیگر مورد بازدید قرار گرفت.

این گونه انتظار می‌رفت که با افتتاح کامل این پروژه ارتباطی روند ارتباطات جاده‌ای شرق هرمزگان دچار تحول شود و از همه مهمتر شهرستان بشاگرد که تقریبا در یک بن‌بست ارتباطی گیر افتاده بود رهایی یابد که متاسفانه این اتفاق هم رخ نداد.

در شرایط استاندارد و معمول جاده‌‌ای با مشخصات جاده مورد نظر را باید بتوان در بازه زمانی دو تا سه ساعته با خودرو طی کرد، اما این در شرایطی است که برای پیمودن 45 کیلومتر از این مسیر که مابین جکدان به سمت جاسک به علت فرسایش آسفالت و وجود چاله‌های فراوان، دو ساعت زمان نیاز است.

وجود این امر موجب کندی رفت و آمد و وارد آمدن خسارات شدید به وسایل نقلیه‌ای که از این مسیر عبور و مرور می‌کنند شده، که با وجود پیگیری‌ها و مکاتبات فراوان، بهسازی این مسیر به اصطلاح تازه بهره‌برداری شده راه به جایی نبرده است.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: ماراتن نافرجام 20 ساله جاده‌سازی در بشاگرد , معضلات آسفالت بشاگرد , عصر بشاگرد ,
تاریخ : 24 تير 1394
بازدید : 3186
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بشاگرد

چند وقتی است وقتی مردم به اسم بشاگرد میرسند میخندند، بی آنکه از تمدن و قدمت بشاگرد چیزی بدانند...
بهتر است کمی از اصالت بشاگرد را برای این افراد شرح دهم تا شاید بدانند بشاگرد یعنی چه...
بشاگرد از لحاظ قدمت و تمدن در حال رقابت با جیرفت و شوش است که علاوه بر قدیمی ترین شهرهای ایران، قدیمی ترین شهرهای دنیا بشمار می آیند، چرا که چندی قبل آثاری در بشاگرد یافت شده که بر اساس تحقیقات زمین شناسان مربوط به ۳ هزار سال قبل از میلاد مسیح بوده...
بعلاوه... بشاگرد تنها منطقه از ایران بوده ک در تمام جنگ ها دخالت مستقیم داشته ( جنگ با انگلستان، دوران بنی عباس و... حکومت پهلوی)
در دوران بنی عباس محل جنگ خوارج و شیعان بوده است، و حتی در هنگام حمله اعراب به ایران به تنها منطقه ای که حمله نشده بشاکرد است هم بدلیل مقاومت های جسورانه اهالی و هم بدلیل منطقه بکر طبیعی و گرمسیری،
ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﺳﻼﻡ ﺑﺸﺎﮔﺮﺩ ﭘﯿﻮﺳﺘﻪ ﺟﺰﯾﯽ ﺍﺯ ﮐﺮﻣﺎﻥ ﻭ ﺳﯿﺴﺘﺎﻥ
ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﺑﯿﺴﺖ ﻭ ﺳﻪ ﻫﺠﺮﯼ ﻭﻗﺘﯽ ﺳﭙﺎﻫﯿﺎﻥ ﺍﺳﻼﻡ
ﺑﻪ ﺍﻧﺘﻬﺎﯼ ﮐﺮﻣﺎﻥ ﻣﯽ ﺭﺳﻨﺪ، ﺩﺍﺧﻞ ﺍﺭﺗﻔﺎﻋﺎﺕ ﺑﺸﺎﮔﺮﺩ ﻣﯽ ﺭﻭﻧﺪ
ﻭ ﺑﯽ ﺣﺎﺻﻞ ﺑﻪ ﭘﯿﺶ ﺧﻠﯿﻔﻪ ﺩﻭﻡ ﺑﺮ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﻧﺪ. ﺍﻭ ﺍﺯ ﺍﯾﺸﺎﻥ
ﺗﻮﺻﯿﻒ ﺁﻥ ﺩﯾﺎﺭ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻩ ﻣﺴﻠﻤﯿﻦ ﭼﻨﯿﻦ ﭘﺎﺳﺦ
ﻣﯽ ﺩﻫﺪ : "ﺁﺏ ﺁﻥ ﺍﻧﺪﮎ ﻭ ﺩﺷﺖ ﺁﻥ ﮐﻮﻫﺴﺘﺎﻥ. ﺍﮔﺮ ﻟﺸﮑﺮ ﺩﺭ ﺁﻥ
ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﺯﯾﺎﺩ ﺑﺎﺷﺪ، ﮔﺮﺳﻨﻪ ﻣﯽ ﻣﺎﻧﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﮐﻢ ﻭ ﺍﻧﺪﮎ ﺑﺎﺷﺪ
ﺗﺒﺎﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ". ﺍﯾﻦ ﺗﻮﺻﯿﻒ ﺳﺮﺣﺪﺍﺕ ﺷﻤﺎﻟﯽ ﺑﺸﺎﮔﺮﺩ ﮐﻨﻮﻧﯽ
ﺍﺳﺖ .
ﻟﺸﮑﺮﻫﺎ ﻫﯿﭻ ﮔﺎﻩ ﺣﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻋﺒﻮﺭ، ﻣﺴﯿﺮ ﺑﺸﺎﮔﺮﺩ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ
ﻧﻤﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﺯﯾﺮﺍ ﻋﺒﻮﺭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺳﺨﺖ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺁﺏ ﮐﺎﻓﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ
ﻣﺪﺕ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺷﺪ ﻣﻬﯿﺎ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﺻﻠﯽ ﻋﺪﻡ ﺭﻭﺍﯾﺖ
ﺭﺍﻭﯾﺎﻥ ﺍﺯ ﺑﺸﺎﮔﺮﺩ، ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺖ. ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﻣﺸﺨﺺ ﻧﯿﺴﺖ
ﮐﻪ ﮔﺬﺷﺘﮕﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﺸﺎﮔﺮﺩ ﭼﻪ ﺩﯾﻨﯽ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﭼﻪ ﺳﺒﮑﯽ
ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ . ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﮐﻠﯽ ﺑﺸﺎﮔﺮﺩ ﯾﮏ ﻣﺮﺯ ﻃﺒﯿﻌﯽ
ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﻫﺎ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، این یعثی اینکه هیچ کسی نتوانسته است در منطقه بشاگرد نفود کند یا به نوعی بشاگرد غیر قابل نفوذ بوده بگونه ای که دین آنها بعد ها تکمیل گردیده و حتی سپاهیان اسلام هم نتوانستند بشاگرد را فتح کند!!!
... و همچنین تنها منطقه ای بوده که هیچگاه به هیچ دولتی قبل از جمهوری اسلامی خراج و مالیات نداده و ب همین خاطر با اغلب دولت ها درگیری داشته و تسلیم حرف زور هیچ دولت و قدرتی نشده اند ( قابل توجه کسانی ک میگویند بشاگرد شهری نو بنیاد و تازه کشف شده است )
برای اثبات مطالب ب کتاب زندگی نامه حاج عبدلله والی مراجعه شود...
پس نتیجه میگیریم مردم بشاگرد مردمانی شجاع دارای پیشینه و اصالت هستند که باید پس از شنیدن کلمه بشاگرد سر به تعظیم فرود آورد ...
پس همانطور که اطلاع دارید در بین یک جامعه خوب و بد پیدا میشود پس بد بودن عده ای را به پای یک قومیت اصیل ننویسید.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , دانستنی های , ,
:: برچسب‌ها: بشاگرد سه هزار سال قبل از مسيح , جنگ خوارج , مسير بشاگرد , عصر بشاگرد , نداي بشاگرد , قدمت بشاگرد , ,
تاریخ : 24 تير 1394
بازدید : 507
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

طی گزارشی که از شهروندان این روستاها تهیه شده خطوط تلفن همراه دکل مخابراتی روستای بشنو که چندیدن روستای اطراف را پوشش میدهد ماه هاست که به مشکلات و اختلال مواجه است.

ساکنین این روستاها میگویند دکل مخابراتی از اواخر سال 93 به مشکل مواجه گردیده که تاکنون ادامه دارد و مردم برای ارتباط تلفنی خود با مشکلاتی مواجه هستند.

میگویند هنگاه صحبت کردن صداها قطع و وصل  و یا بعد از دو الی سه دقیقه صحبت کردن به کلی قطع میشود و حتی در داخل خانه ها با آنکه آنتن دارند اما نمیتوان تماس گرفت و حتما باید بر روی کوه و تپه ها بروید تا تماسی حاصل شود.

آنان میگویند برای رفع این مشکل  به مسئولین مخابراتی شهرستان و استان هم خبر و اقدامات لازم را انجام دادیم اما تاکنون متاسفانه هیچ گونه اقدامی از سوی آنها صورت نگرفته.

اولین بار نیست که مسئولین مخابراتی شهرستان بشاگرد نسبت به رفع اختلالات تلفن همراه روستاها بی توجه هستند بلکه کار همیشگی آنهاست که دلایل اصلی آن سکوت خود مردم است.

امیدواریم مسئولین محترم مربوطه اقدامات لازم را در این باره انجام دهند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: دكل مخابراتي شهرستان بشاگرد , عصر بشاگرد , نداي بشاگرد , مخابرات شهرستان بشاگرد , تلفن هاي بشاگرد , قطع ارتباط تلفن و مخابراتي در بشاگرد ,
**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 119
بازدید هفته : 133
بازدید ماه : 1055
بازدید کل : 124501
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com