عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 1 دی 1397
بازدید : 340
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بشاگرد از صدور ۶۲ فقره پروانه کسب از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

به گزارش عصر بشاگرد؛ علی زارعی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بشاگرد گفت: از ابتدای سال تا کنون ۶۲ فقره پروانه کسب دراین شهرستان صادر شده است.
وی افزود: این تعداد پروانه کسب در ۳۰ رسته صنفی در سال ۹۷ صادر شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بشاگرد گفت: از ابتدای سال ۹۷ و بر اساس ماده ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی واحد‌های بدون پروانه کسب مجبور به گرفتن پروانه کسب شدند که منجر به صدور ۶۲ فقره پروانه کسب شد.
علی زارعی افزود:از ۱۲ بهمن سال ۹۶ اصناف بشاگرد مستقل شده و با یک اتحادیه سوپرلبنات کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر در تمامی رسته‌های صنفی پروانه کسب صادر می‌کند؛ و‌ی گفت:: پیش ازاین شهروندان بشاگرد برای گرفتن پروانه کسب به شهرستان جاسک مراجعه می‌کردند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بشاگرد گفت: اکنون در شهرستان بشاگرد برای ۱۰۴ رسته صنفی که در سامانه ایرانیان اصناف تعریف شده است پروانه کسب صادر می‌شود.

ازابتدای سال تا کنون بیش از سه هزار پروانه کسب صنفی در هرمزگان صادر شده است.

هرمزگان بیش از ۳۹ هزار واحد صنفی دارد.

 

منبع؛ باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: اداره صعنت و معدن , بشاگرد , پروانه کسب , شهرستان بشاگرد , معدن و تجارت , اصناف بشاگرد , هرمزگان , بشاگرد , زارعی , عصر بشاگرد ,
تاریخ : شنبه 1 دی 1397
بازدید : 342
نویسنده : فــردیـن احـمدی
استاندار هرمزگان: استاندار هرمزگان گفت: شهرستان جاسک و سواحل مکران نقش تاثیرگذاری در توسعه کشور دارند.
 

به گزارش عصر بشاگرد؛ فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشست شورای اداری جاسک با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان جاسک و سواحل مکران نقش تاثیرگذاری در توسعه کشور دارند.

وی بااشاره به ضرورت شتاب توسعه منطقه مکران افزود: ساخت بزرگترین پایانه نفتی کشور با ظرفیت مخازن ۱۰ میلیون بشکه در جاسک به زودی آغاز می‌شود.

استاندار هرمزگان گفت: شهرک صنعتی جاسک با وسعت دو هزار هکتار یکی دیگر از طرح‌های توسعه‌ای سواحل مکران درشهرستان جاسک است.

همتی افزود: ستاد اجرای فرمان امام نیز دو پالایشگاه نفت سنگین در این منطقه می‌سازد.

استاندار هرمزگان گفت: در بخش آب نیز، آب سد جگین در مرحله اول به جاسک انتقال یافته و اکنون یازه هزار نفر از آن بهره‌مند شده اند و در مرحله دوم آب این سد به شهرستان بشاگرد منتقل می‌شود.

همتی افزود: بیمارستان ۹۶ تختخوابی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در منطقه جاسک در حال ساخت است.

استاندار هرمزگان گفت: اکنون ۵۰ هزار هکتار مزارع پرورش میگو در استان برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده است و ۲۱ هزار هکتار نیز در مرحله واگذاری به بخش خصوصی و نیمه خصوصی است.

همتی گفت: ۸ هزار هکتار مزرعه با ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن میگو در هرمزگان فعال است که تمرکز در شهرستان‌های میناب، سیریک و جاسک بر پرورش میگو است که در حال حاضر برخی از این بنادر شرق فعال شده اند.

استاندار هرمزگان گفت: ساخت نیروگاه سیریک با مشارکت روس‌ها در حال اجرا است که تحولی بزرگ محسوب می‌شود.

فریدون همتی در موردصدور مجوز صید دریایی و بین المللی افزود: باید مجوز‌های صید فانوس ماهیان در آب‌های بین المللی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ۹۲ مجوز صید به صیادان ایرانی داده شده است و همه صیادان باید ضوابط صید در آب‌های بین المللی را رعایت کنندافزود:برای صید فانوس ماهیان از عمق دریا آیین نامه‌هایی وجود دارد که باید رعایت شود.

استاندار هرمزگان افزود: هفته پیش حدود چهل مجوز صید فانوس ماهیان صادر شده است .

همتی افزود: به همه فرمانداران اعلام شده شناور‌های صیادی بدون مجوز را ساماندهی کند و مجوز‌های لازم را صادر کند .
وی گفت: را رعایت کنند.

وی گفت: ۴۰ درصد از نیرویهای بومی باید برای صیادی به کار گرفته شوند.

 

انتهای پیام//



 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: سواحل مکران , سدجگین , استناندارهرمزگان , شهرستان جاسک , شهرک صنعتی جاسک , فرمان امام , فریدون همتی ,
تاریخ : شنبه 1 دی 1397
بازدید : 295
نویسنده : فــردیـن احـمدی

وی با بیان اینکه در یکی از مناطق ما ۸۰ سال پیش گمرک بوده و اکنون خبری از رونق در آن بندر نیست، اظهار کرد: بندر کوهستک چند سال پیش گمرک آن تصویب شده ولی هنوز فعال نشده است.

نماینده شرق هرمزگان در مجلس با اشاره به اینکه فرودگاه بندر جاسک که در چند وقت گذشته دوبار افتتاح شده هنوز یک پرواز مسافربری را به خود ندیده است، عنوان کرد: صد سال پیش در جاسک تلفن بوده ولی اکنون خطوط تلفن ثابت در این شهرستان رونقی ندارد.

وی ادامه داد: جاده های جاسک-میناب و جاسک-چابهار دارای زیبایی های بسیاری است ولی از نظر زیرساختی و رفاهی بسیار ضعیف است.

ذوالقدر با اشاره به اینکه فقط اسم مکران را به یدک می کشیم و حتی یک دفتر نیز برای پیگیری این مهم در منطقه نداریم، تصریح کرد: انتظار داریم خودروهای مناطق آزاد استان همانند دیگر استان های در سطح استان بتوانند تردد کنند.

وی اضافه کرد: وجود مدارس تخریبی در شرق و سایر نقاط استان غوغا می کند و اگر یکی از این مدارس خدایی ناکرده بر سر دانشآموزان تخریب شود؛ هیچ کس پاسخگو نیست.

نماینده شرق هرمزگان در مجلس بیان کرد: در شهرستان محروم بشاگرد در یکی از روستاهای آن بیش از ۷۰ حافظ و قاری قرآن در نبود حتی کمترین امکانات رفاهی مشغول به فعالیت هستند.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: مجلس شورای اسلامی , بشاگرد , ذوالقدر , مناطق آزاد , شرق هرمزگان , شورای اداری ,
تاریخ : چهار شنبه 28 آذر 1397
بازدید : 299
نویسنده : فــردیـن احـمدی

پایگاه خبری عصر بشاگرد گزارش می دهد؛

چند سالی است که خمینی‌شهر بشاگرد به همت جوانانش مدرسه‌ای دارد که گرچه هنوز درخور مردم نیست اما ریسمانی‌ شده برای رساندن بچه‌های بشاگرد به آرزوهای بزرگ‌شان. بشاگرد را بشاگردی‌ها می‌سازند.

حیرت‌آور است اگر بدانیم بشاگرد منطقه‌ای است با وسعتی 20 برابر شهر تهران که جمعیت کنونی‌اش حدود 70هزار نفر است. هر تکه از زمین خدا، محصولی دارد طبیعی و متناسب با آن اقلیم. پس حیرت‌آور نیست که بَشگرد هم سیر اعلا و انبه‌ای شیرین‌تر و متفاوت با انبه پاکستان داشته باشد.

حیرت‌آور این است که چگونه می‌توان چنین جایی بهره‌اش از اخبار و رسانه «هیچ» باشد! پوشش گیاهی منطقه بسیار خاص و نادر است اما زنان بشاگرد، که زنانگی‌شان را نسل به نسل حفظ کرده‌اند، ساقه‌های همان تک‌گیاه وفادار را رها نکرده‌اند.

حصیرها را در اشکال زیلو و زنبیل و گلدان و هرچه فکرش را می‌کنید، به هم می‌بافند و از هیچ، هنر می‌آفرینند. بافتن پیشه مردان بشاگرد هم هست چون تاریخ منطقه با کَپَر گره خورده و حتی هنوز هم کَپَر، خانه مردم است. نمی‌دانم مسکن هم هست یا نه!

منطقه اما بی‌بهره از هنر مرسوم اهل هرمزگان و میناب هم نیست. انواع رودوزی مثل گلابتون‌دوزی و سوزن‌دوزی با تنوعی باورنکردنی از نخ‌هایی که هر کدام از ذوق زنانه، صاحب نام و نشان شده‌اند: اشک عروس، ستاره دنباله‌دار، نوار قلب، سر کوچه منتظرم!، هفت‌پله تا دادگاه! و اسامی غالبا محلی که متاثر از وقایع سیاسی اجتماعی کشور تغییرنام داده‌اند.

آنچه اهمیت دارد تعصب بومی مردم به‌ویژه زنانی است که برای حفظ میراث خود در تلاش هستند. شاید باورکردنش دشوار به نظر برسد اما در بشاگرد در روستایی به نام «وی» به همت روحانی روستا در کنار مسجد، کارگاهی ایجاد شده که زنان آنجا مشغول حصیربافی هستند. از آنچه زمین در اختیارشان گذاشته با دست‌ها و افکار خلاق‌شان صنایع‌دستی می‌سازند تا جایی که در این روستا نرخ بیکاری به صفر رسیده است.

اتفاقی که از دیگر نقاط منطقه هم دور نیست! تنها مساله قابل‌توجه برای به راه افتادن این دو هنر بومی آن دیار یافتن بازار مناسب و ایجاد پل ارتباطی با مصرف‌کننده این محصولات است. «مدرسه جهادی خواندن» تلاش می‌کند اولا این باور را در مردم منطقه زنده کند که در راستای آرمان «بشاگرد را باید بشاگردی بسازد» باید توجه مضاعف به سرمایه‌های محیطی و انسانی بوم آنجا داشت.

ثانیا از امسال تمرکز خواهد کرد بر تاسیس گرایش حصیربافی و سوزن‌دوزی در رشته کار و دانش مقطع دبیرستان تا در آینده نزدیک بشاگرد یکی از قطب‌های علمی،عملی این دو هنر باشد.

در حال حاضر شبکه ارتباطی تولیدکنندگان در روستاها درحال شکل‌گیری است و از همین طریق سفارش می‌پذیرند و چرخه تولیدشان می‌گردد.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: بشاگرد منطقه ای وسیع , بیست برابرتهران , پل ارتباطی , هنرمندان بشاگرد , سیر و انبه شیرین بشاگرد , پاکستان , هنر بومی بشاگرد , حصیر بافی , عصر بشاگرد , خبر داغ ,
**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 178
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 390
بازدید ماه : 9770
بازدید کل : 134903
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com