عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 15 آبان 1398
بازدید : 276
نویسنده : فــردیـن احـمدی

از ترخیص شش مصدوم تا راهی اتاق عمل شدن یکی از مصدومی

به گزارش عصر بشاگرد؛ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان به تشریح آخرین وضعیت مصدومین واژگونی وانت سایپای حامل دانش آموزان در روستای دستگرد درگاز بشاگرد پرداخت.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، افزود: خوشبختانه امروز از نخستین ساعات اطلاع از موضوع، تمامی کادر فوریت های پزشکی و درمانی نیز تلاش خود را برای امداد رسانی و بهبود وضعیت مصدومین انجام دادند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی مصدومین به جز یک نفر با بهبود وضعیت از مراکز درمانی ترخیص یافتند، اضافه کرد: یکی از مصدومین به دلیل شکستگی از ناحیه مچ دست چپ فردا در بیمارستان شهر میناب راهی اتاق عمل می شود.

به گزارش ایسنا، وانت سایپا که ۱۵ دانش آموز را از روستاهای سرتنگ، بند بارک و موردان دربند صلاح در بشاگرد استان هرمزگان به مدرسه رازی دستگرد درگاز می‌برد ساعت ۶:۴۵ روز سه شنبه ۱۴آبان ۹۸ بر اثر سانحه رانندگی واژگون شد و بر اثر این حادثه تلخ یک دانش آموز دختر ۱۳ ساله و یک دانش آموز پسر ۱۳ ساله به علت شدت جراحات وارده جان باختند.

 

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: مصدومان حادثه بشاگرد , دانش اموزان , بشاگردی , سانحه رانندگی , ترخیص , دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان ,
تاریخ : سه شنبه 22 مرداد 1398
بازدید : 242
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 فرماندار بشاگرد: 

 محمودی با بیان اینکه سفر دو روزه استاندار هرمزگان به بشاگرد بسیار تاثیر گذار در توسعه شهرستان بود گفت: همه خطرات پیش رو را به جان خریدم تا استاندار هرمزگان از این منطقه بازدید کند.

به گزارش عصر بشاگرد « احمد محمودی »، فرماندار بشاگرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان بشاگرد ضمن تبریک عید قربان و دهه ولایت اظهار کرد: سفر استاندار هرمزگان دهها مصوبه برای توسعه شهرستان داشت که مهمترین آن در حوزه راه بود .

 

وی افزود :این سفر که یه سفر کاملا متفاوت با سفرهای دیگر بود و با برنامه ریزی تدارک آن دیده شد برای این شهرستان مفید و تاثیر گذار بود.

 

فرماندار شهرستان بشاگرد تصریح کرد:من در این سفر خطر را به جان خریدم تا استاندار بتواند همه روستاها را با زدید کند وبرای رفع آنها اقدام شود.
 

محمودی گفت: همه مصوبات این سفر در حال پیگیری است  که بعضی از آنها در حال انجام کار و برخی دیگر طی فرایند خاصی به نتیجه خواهد رسید.

 

وی اذعان کرد :سفر های استاندار به شهرستان بشاگرد تا پایان انجام این مصوبات ادامه خواهد داشت واز آنجایی که از سوی وزیر کشور رئیس کارگروه توسعه بشاگرد شده است برای توسعه راین شهرستان اقدام خواهد کرد.

 

فرماندار بشاگرد در ادامه گفتگو به ظرفیت های موجود در حوزه  گردشگری درشهرستان  پرداخت و گفت : امام زاده سید نجم الدین بشاگرد ظرفیتی مناسب در حوزه گردشگری است که اداره میراث فرهنگی از آن غافل شده است. 

 

محمودی با بیان اینکه منطقه بکر کوهستانی در شهرستان و قلعه تاریخی گوهران از دیگر ظرفیتهای حوزه گردشگری هستند گفت: از میراث فرهنگی در خواست می شود تا به این موارد توجه جدی داشته باشد.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: گردشگری بشاگرد٫استاندارهرمزگان؛فرمانداربشاگرد٫عصربشاگرد؛سیدنجم الدین؛ ,
تاریخ : شنبه 31 فروردين 1398
بازدید : 571
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی از روز دوشنبه برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، البرز، قزوین، تهران، سمنان و ۳ استان شمالی، بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش  عصر بشاگرد، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، ‌بعدازظهر امروز شنبه بارش باران در برخی نقاط رعدوبرق و وزش باد شدید موقت‌ و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استان‌های خراسان شمالی‌، شمال خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات شرقی سمنان پیش‌بینی می‌شود.

بیشترین میزان بارش تجمعی در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بین ۲۰ تا ۲۵ میلیمتر خواهد بود.

از اوایل امشب بارش در مناطق غرب کشور قطع می‌شود همچنین امروز در برخی ساعات در استان‌های تهران، البرز، قم، سمنان، اصفهان، یزد و کرمان و از اوایل شب در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

روز یکشنبه از میزان بارش‌ها در برخی مناطق شمال شرق، سواحل خزر، شمال غرب ،استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و همچنین از بعد از ظهر یکشنبه در جنوب کشور شامل جنوب فارس، جنوب بوشهر، غرب کرمان، و غرب هرمزگان رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

روز یک‌شنبه در شمال شرق کشور دما ۶ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد و روز دوشنبه دما در این مناطق ۶ تا ۸ درجه افزایش خواهد داشت.

روز دوشنبه ۹۸/۰۲/۰۲‌ بارش باران و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود که بیشترین میزان بارش تجمعی بین ۳۵ تا ۴۰ میلیمتر در گیلان و غرب مازندران است.

روز دوشنبه همچنین در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان و دامنه های جنوبی البرز در استان‌های البرز، قزوین، تهران و شمال سمنان بارش باران در برخی نقاط رعدوبرق و وزش باد شدید موقت‌ و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

بیشترین میزان بارش تجمعی روز دوشنبه بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر است، همچنین در خراسان شمالی و برخی نقاط خراسان رضوی، غرب کرمان، نیمه جنوبی فارس و شمال هرمزگان، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که بیشترین میزان بارش تجمعی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر در ارتفاعات مرکزی کرمان و شرق فارس برآورد می‌شود.

روز سه‌شنبه ۹۸/۰۲/۰۳‌ در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شرقی خراسان رضوی، برخی نقاط خراسان جنوبی بارش باران و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود که بیشترین میزان بارش تجمعی بین ۳۰ تا ۶۰ میلیمتر است.

‌از اواخر وقت روز دوشنبه و روز سه‌شنبه به سبب وزش باد شدید احتمال خیزش گردوخاک در شرق و جنوب شرق کشور وجود دارد که بیشترین مقدار سرعت باد بین ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می شود.

 

در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کاهش دما بین ۷ تا ۱۰ درجه در سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق و در مناطق مرکزی کشور بین ۴ تا ۶ درجه پیش بینی می‌شود.

با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن در روز دوشنبه در شمال غرب، غرب و جاده‌های کوهستانی البرز و شرایط جوی مخاطره آمیز شامل مه غلیظ و احتمال کولاک برف، به هموطنان‌ توصیه میشود ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری به مناطق شمالی و شمال‌غرب کشور، با آگاهی از وضع هوای مسیر و رعایت نکات ایمنی، ریسک مخاطرات احتمالی را کاهش دهند.

همچنین بارش‌های بهاری گاهی با تشدید بارش و همراه با رگبار باران است و بر این اساس در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی بخصوص روز دوشنبه در مسیرهای ساحلی دریای خزر پیش بینی می‌شود.

‌از بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه دریای خزر و خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج و توفانی بوده و ارتفاع موج بین ۲ تا ۳ متر پیش‌بینی می‌شود، از این رو توصیه می شود طی این مدت در مناطق ذکر شده احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی به‌عمل آید.

آسمان تهران فردا کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۱ و ۱۲ درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۳۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای صفر درجه و اردبیل با کمینه دمای سه درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر‌ماه ۹۷) تا ۲۵ فروردین ماه سال جاری، ۲۷۴.۸ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش در سال زراعی گذشته در این بازه زمانی ۱۰۵ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری تا این تاریخ ۱۶۱.۷ درصد بیشتر از سال زراعی گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۱۹۲.۲ میلیمتر است که بارش سال جاری ۴۳ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته بیست و نهم سال زراعی متعلق به منطقه کلات نادر در استان خراسان رضوی به میزان ۴۹ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۳۶.۷ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه دیزین پایین در استان البرز به میزان‌ منفی سه‌دهم درجه سلسیوس بوده است.

منبع: فارس

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرين اخبار هواشناسي , ,
:: برچسب‌ها: عصر بشاگرد؛هواشناسی؛بارش باران؛هواشناسی ایران؛هرمزگان؛سامانه؛جدید ,
تاریخ : پنج شنبه 22 فروردين 1398
بازدید : 1684
نویسنده : فــردیـن احـمدی

باسمه تعالی

 "اخطاریه  شماره 2"

 

بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی بیانگر نزدیکی یک موج بارشی بسیار فعال بارشی از روز جمعه ۹۸/۱/۲۳به خلیج فارس است که تا  روز دوشنبه ۹۸/۱/۲۶ سبب ناپایداری جوی و دریایی قابل ملاحظه در استانهای جنوب شرق کشور و استان هرمزگان خواهد شد .

  • شدت فعالیت سامانه بارشی  در استان هرمزگان روزهای شنبه ۹۸/۱/۲۴ و یکشنبه۹۸/۱/۲۵  پیش بینی می شود.
  • نحوه فعالیت این سامانه بارشی در اکثر نقاط استان به صورت رگبار باران و رعد وبرق ، وزش بادهای شدید و مواج شدن دریا خواهد بود، طی ساعاتی وقوع تگرگ و تندباد لحظه ای نیز به ویژه در مناطق شرقی پیش بینی می شود.
  • با توجه به شدت بارش،آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیلها و طغیان رودخانه های فصلی نیز در استان مورد انتظار است که توصیه می شود  از قرارگیری در حریم رودخانه ها جداً خوداری شود.
  • طی شنبه تا دوشنبه ۹۸/۱/۲۶ دریا با وزش تندبادهای جنوب شرقی(شنبه تا اوایل یکشنبه )و تندبادهای شمال غربی(اواسط یکشنبه تا دوشنبه ) مواج وطوفانی خواهد بود، سرعت وزش باد در نقاطی از تنگه هرمز به ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج بیش از ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید.

 توصیه می شود با توجه به ناپایداری جوی و دریایی تمهیدات لازم صورت گیرد .



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرين اخبار هواشناسي , ,
:: برچسب‌ها: سامانه بارشی٫استان هرمزگان؛موج بارشی٫جنوب شرق کشور٫هواشناسی٫هرمزگان٫رگبار٫عصربشاگرد ,
تاریخ : پنج شنبه 6 دی 1397
بازدید : 351
نویسنده : فــردیـن احـمدی
با حضور حجت‌الاسلام غفوری:
طی مراسمی و با حضور حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری قائم مقام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور، مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان هرمزگان معرفی شد.
 
به گزارش عصر بشاگرد به نقل از فارس از بندرعباس، شامگاه چهارشنبه در حسینه امام خامنه‌ای دفتر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، و در حضور قائم مقام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور، امام جمعه بندرعباس و جمعی از علماء و روحانیون سراسر استان، مدیر جدید حوزه‌های علمیه استان معرفی شد.

‎در این آئین، آیت‌الله نعیم آبادی ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله هاشمی شاهرودی گفت: وی، عالمی وارسته و مرجعی عالیقدر دارای رساله و از اساتید بزرگ حوزه بودند.

‎امام جمعه بندرعباس در ادامه با اشاره به انتخاب مدیر جدید حوزه‌های علمیه برادران استان هرمزگان گفت: تلاش داشتیم از شخصیت برجسته و انقلابی حجت‌الاسلام متین در این پست استفاده شود که بنا به دلایل قانونی، این امر محقق نشد.

‎وی افزود: مدرسه علمیه دیگری را در بندرعباس راه‌اندازی کردیم که حجت‌الاسلام متین سرپرستی آن مدرسه را عهده‌دار خواهد بود.

‎نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر حمایت همه جانبه طلاب و روحانیون از مدیر حوزه، اظهار داشت: مدیر شایسته و مناسبی برای حوزه انتخاب شده است و انتظار می‌رود به حجت‌الاسلام حقیقی در امور محول کمک شود.

‎وی افزود: نباید تفاوت سلیقه و دیدگاه، بنای غرض و هدف در مدرسه علمیه شود، مدیر جدید در ....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: حوزه علیمه برادارن , هرمزگان , حجت‌الاسلام نادر حقیقی , حوزه علمیه استان هرمزگان , بشاگرد , انتصاب ,
تاریخ : یک شنبه 2 دی 1397
بازدید : 248
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 ذوالقدر در تذکر شفاهی:انتظار روستاهای هرمزگان از جمله جاسک برای دریافت تلفن ثابت

نماینده مردم میناب در مجلس با اشاره به عدم توجه وزیر ارتباطات به وعده های داده شده، از محرومیت بیش از ۱۰۰ روستای حوزه انتخابیه اش از خطوط تلفن انتقاد کرد.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدمصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی صحن علنی مجلس ضمن تقدیر از رئیس مجلس به علت سفر به استان هرمزگان و تصویب طرح‌های بسیار خوب عمرانی در این منطقه گفت: انتظار داریم همانطور که رئیس مجلس به شهرهای جاسک، خمیر و بندر لنگه سفر کرد، سفری هم به بشاگرد، میناب و سیریک داشته باشد که مردم این شهرها نیز منتظر حضور رئیس مجلس هستند.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی از وزیر دادگستری به دلیل توجه به تذکرات نمایندگان نیز تشکر کرد و گفت: توجهات وزیر دادگستری به دغدغه های مردم، خوشحالی مردم حوزه انتخابیه ام را به دنبال داشته است.

وی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دلیل عدم توجه به وعده های داده شده درخصوص ایجاد خط تلفن در روستاهای حوزه انتخابیه اش انتقاد و تصریح کرد: با وجود گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی 100 روستای حوزه انتخابیه ام هنوز از داشتن خط تلفن محرومند و این در حالی است که وعده داده شده بود که تا 21 آبان ماه خطوط تلفن به مناطق روستایی منتقل شود ولی این وعده وزیر ارتباطات اجرایی نشده است.

 

انتهای پیام/ 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: مجلس شورای اسلامی , ارتباطات , مناطق روستایی , دغدغه های مردم , نماینده بشاگرد , ذوالقدر , تلفن روستایی , عصر بشاگرد ,
تاریخ : شنبه 1 دی 1397
بازدید : 328
نویسنده : فــردیـن احـمدی
استاندار هرمزگان: استاندار هرمزگان گفت: شهرستان جاسک و سواحل مکران نقش تاثیرگذاری در توسعه کشور دارند.
 

به گزارش عصر بشاگرد؛ فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشست شورای اداری جاسک با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان جاسک و سواحل مکران نقش تاثیرگذاری در توسعه کشور دارند.

وی بااشاره به ضرورت شتاب توسعه منطقه مکران افزود: ساخت بزرگترین پایانه نفتی کشور با ظرفیت مخازن ۱۰ میلیون بشکه در جاسک به زودی آغاز می‌شود.

استاندار هرمزگان گفت: شهرک صنعتی جاسک با وسعت دو هزار هکتار یکی دیگر از طرح‌های توسعه‌ای سواحل مکران درشهرستان جاسک است.

همتی افزود: ستاد اجرای فرمان امام نیز دو پالایشگاه نفت سنگین در این منطقه می‌سازد.

استاندار هرمزگان گفت: در بخش آب نیز، آب سد جگین در مرحله اول به جاسک انتقال یافته و اکنون یازه هزار نفر از آن بهره‌مند شده اند و در مرحله دوم آب این سد به شهرستان بشاگرد منتقل می‌شود.

همتی افزود: بیمارستان ۹۶ تختخوابی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در منطقه جاسک در حال ساخت است.

استاندار هرمزگان گفت: اکنون ۵۰ هزار هکتار مزارع پرورش میگو در استان برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده است و ۲۱ هزار هکتار نیز در مرحله واگذاری به بخش خصوصی و نیمه خصوصی است.

همتی گفت: ۸ هزار هکتار مزرعه با ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن میگو در هرمزگان فعال است که تمرکز در شهرستان‌های میناب، سیریک و جاسک بر پرورش میگو است که در حال حاضر برخی از این بنادر شرق فعال شده اند.

استاندار هرمزگان گفت: ساخت نیروگاه سیریک با مشارکت روس‌ها در حال اجرا است که تحولی بزرگ محسوب می‌شود.

فریدون همتی در موردصدور مجوز صید دریایی و بین المللی افزود: باید مجوز‌های صید فانوس ماهیان در آب‌های بین المللی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ۹۲ مجوز صید به صیادان ایرانی داده شده است و همه صیادان باید ضوابط صید در آب‌های بین المللی را رعایت کنندافزود:برای صید فانوس ماهیان از عمق دریا آیین نامه‌هایی وجود دارد که باید رعایت شود.

استاندار هرمزگان افزود: هفته پیش حدود چهل مجوز صید فانوس ماهیان صادر شده است .

همتی افزود: به همه فرمانداران اعلام شده شناور‌های صیادی بدون مجوز را ساماندهی کند و مجوز‌های لازم را صادر کند .
وی گفت: را رعایت کنند.

وی گفت: ۴۰ درصد از نیرویهای بومی باید برای صیادی به کار گرفته شوند.

 

انتهای پیام//



 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: سواحل مکران , سدجگین , استناندارهرمزگان , شهرستان جاسک , شهرک صنعتی جاسک , فرمان امام , فریدون همتی ,
تاریخ : شنبه 1 دی 1397
بازدید : 277
نویسنده : فــردیـن احـمدی

وی با بیان اینکه در یکی از مناطق ما ۸۰ سال پیش گمرک بوده و اکنون خبری از رونق در آن بندر نیست، اظهار کرد: بندر کوهستک چند سال پیش گمرک آن تصویب شده ولی هنوز فعال نشده است.

نماینده شرق هرمزگان در مجلس با اشاره به اینکه فرودگاه بندر جاسک که در چند وقت گذشته دوبار افتتاح شده هنوز یک پرواز مسافربری را به خود ندیده است، عنوان کرد: صد سال پیش در جاسک تلفن بوده ولی اکنون خطوط تلفن ثابت در این شهرستان رونقی ندارد.

وی ادامه داد: جاده های جاسک-میناب و جاسک-چابهار دارای زیبایی های بسیاری است ولی از نظر زیرساختی و رفاهی بسیار ضعیف است.

ذوالقدر با اشاره به اینکه فقط اسم مکران را به یدک می کشیم و حتی یک دفتر نیز برای پیگیری این مهم در منطقه نداریم، تصریح کرد: انتظار داریم خودروهای مناطق آزاد استان همانند دیگر استان های در سطح استان بتوانند تردد کنند.

وی اضافه کرد: وجود مدارس تخریبی در شرق و سایر نقاط استان غوغا می کند و اگر یکی از این مدارس خدایی ناکرده بر سر دانشآموزان تخریب شود؛ هیچ کس پاسخگو نیست.

نماینده شرق هرمزگان در مجلس بیان کرد: در شهرستان محروم بشاگرد در یکی از روستاهای آن بیش از ۷۰ حافظ و قاری قرآن در نبود حتی کمترین امکانات رفاهی مشغول به فعالیت هستند.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: مجلس شورای اسلامی , بشاگرد , ذوالقدر , مناطق آزاد , شرق هرمزگان , شورای اداری ,
تاریخ : سه شنبه 27 آذر 1397
بازدید : 358
نویسنده : فــردیـن احـمدی

داستان های تکراری و نتجیه گیری تکراری هیچگاه کمکی به بهبود وضعیت رفاهی٫اجتماعی شهرستان بشاگرد نکرده است.

پایگاه خبری عصر بشاگرد ؛منطقه بشاگرد در دورترین نطقه هرمزگان و در 268 کیلومتری استان هرمزگان قرار گرفته است؛این شهرستان در سال 87  از بخش به شهرستان ارتقا٫ یافت ولی تاکنون تجهیزات زیر بنای ٫رفاهی و اجتماعی در حد بخش بر روی زمین مانده است.

یکی ازمهم ترین معادن های شهرستان بشاگرد، که در بخش شمالی این منطقه قرار دارند می توان معادن آهک، آهن، سنگ نمک، پنبه نسوز، خاک سرخ، گوگرد، کرومیت، سنگ گچ، تالک و منگنز را نام برد

صنایع معدنی در جوامع پیشرفته و موتور محرک پیشرفت در کشورهای درحال توسعه اند. بسیاری از خدمات و نیازهای اساسی انسانها را صنایع تامین میکنندبنابراین توسعه صنایع در هر جامعه امری اجتناب ناپذیر است.

آنچه که سبب عدم دستیابی به جایگاه اصلی بخش معدن در کشور نشده است، وجود نفت در ایران است. وابستگی به نفت و گاز در طول سالیان همواره دولتها را علاقه مند به سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه کرده و از توجه به بخش معدن بازداشته است، اما باید به این نکته توجه داشت که ذخایر نفتی جهان به سرعت در حال مصرف شدن است و برطبق تخمینهای انجام گرفته ذخایر نفتی اکثر کشورها تا 40 سال دیگر به پایان خواهد رسید.

در سال 92 بر اثر زلزله تعداد زیادی از خانه های مسکونی روستانشینان این منطقه در اثر رانش زمین از بین رفت و مردم روستانشین تمام زندگی خود را از دست دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در سال92 سفری به بشاگرد داشت از روستاها بازدید و همه مردم روستا در به عینه دیدند و تمام مشکلات که مردم دست و پنچه نرم می کردند را  شاهد بود حتی خانوادهای  که تمامی زندگی خود از دست داده بودند سهم آقای لاریجانی تنها مشاهده وضعیت مردم بود و دیگر هیچ ..

  حضور دکتر لاریجانی هیچ نمی تواند در بشاگرد تغییر ایجاد کند و زمینه ای برای ترقی و پیشرفت باشد ونخواهد بود بلکه همت و تلاش در اراده خدمت به مردم می تواند زمینه های پیشرفت باشد.

در این ینج سال و نیم  نه دولت kتوانسته نیازها و گرفتاری و بحران های اجتماعی و رفاهی مردم را تسلی دهد و نه حضور یک مقام دیگر در بشاگرد، درصوتی که بشاگرد در بحران شدید بی آبی قرار دارد و نبود آب شرب در مرکز شهرستان داد مردم را بدلیل فقدان آب آشامیدنی درآورده هیچ برنامه ای از سوی دولت و مجلس جهت برون رفت این مشکل حیاتی دیده نشد.

تولیت آستان قدس رضوی در شرایط بی آبی در بشاگرد در سال 97 با اهدا دو دستگاه تانکر آبرسان تا حدودی توانست مردم را از وضعیت فعلی رهایی بخشد٫ تا قبل از اهدا از سوی استان قدس رضوی تنها یا یک دستگاه تانکر تامین آب شرب 104 روستا انجام می گرفت.

از شعار دهی پرهیز کنید که با شعار پنج سال و نیم مملکت را فلج کرده به شعارتان عمل کنید، به عمل کار برآید نه سخن

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: شعار؛فرمانداربشاگرد؛بشاگرد؛تولیت آستان رضوی؛بی آبی , مجلس شورای اسلامی , دولت دوازدهم , وعدههای توخالی , مردم , بی عدالتی , عصر بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 21 آذر 1397
بازدید : 366
نویسنده : فــردیـن احـمدی

سدهای سنگی ملاتی بخش گوهران بشاگرد متلق به 3 سال پیش است 

 

به گزارش عصر بشاگرد؛طی روزهای گذشته خبری در رسانه ها منتشر شد مبنی بر آبگیری سدهای بخش گوهران بشاگرد٫ این سدها در سه سال پیش ساخته شده است و در حال حاضر در اثر باران و جاری شدن رودخانه پر از ماسه و سنگ شده اند و جای برای ذخیره آب برای تامین روستاهای زیر دست موجود نیست.

تمام سدهای ساخته شده در منطقه بشاگرد در سالهای پیش ساخته شده است و هیچ سدی در یکسال گذشته ساخته نشده است، متاسفانه برخی رسانه ها و مسئولین خبرهای را تیتر می کنند که هیچ گونه صحت و ثوقی در آن خبر دیده نمی شود.

متاسفانه در شهرستان بشاگرد بدلیل نبود نظارت چندین آب بند ساخته شده است که استفاده ی ندارند بلکه در حال حاضر مملو از خاک و شن هستند که جای برای ذخیره آب روستانشیانان ندارند، در هیچ کدام از این آب بندها استناندار های سد سازی رعایت نشده است و تنها برای هدر رفت سرمایه ملی و بودجه های اختصای هزینه های صورت می گیرد و دلالان و واسطه گر ها باعث نابودی این ردیف بودجه ها می شوند.

این سازهای سنگی و ملاتی تنها یک سازه هستند و هیچ تشابهی با یک سد ندارند بلکه بیشتر به آب بند های قدیمی شباهت دارند٫ و هیچ شباهتی به سد ندارند و این آب بندها اکثرآ رسوب گیر هستند که هیچ استفاده ای برای ساکنین و روستانشیان را ندارد.

 شهرستان بشاگرد سه سد بزرگ جگین، سد تنگ سهران و سد درنگ مدو را در خود جای داده است.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: آب بند , سدجگین آبخیز داری , بشاگرد , بخش گوهران , بشاگردرسوب گیر , روستاهای بشاگرد , پوسمن , خبر بشاگرد؛زود نیوز , خبرداغ ,
تاریخ : دو شنبه 19 آذر 1397
بازدید : 229
نویسنده : فــردیـن احـمدی

رئیس شورای شهرستان بشاگرد با تاکید براینکه اجرای پروژه آبرسانی از سد جگین هرگز تمامی ندارد خواستار تسریع در روند اجرای کار شد.

یعقوب داد علی زاده با اشاره به اینکه بشاگرد منطقه ای کوهستانی دارای رودخانه های فصلی و سیلابی زیادی است گفت: این شهرستان تنها منطقه ای در استان هرمزگان است که در چهارفصل آن بارندگی وجود دارد و آبهای جاری شده ناشی از رودخانه ها و سیلابها به سد جگین سرازیر می شوند.

به گزارش عصر بشاگرد؛ داد علی زاده بیان داشت: سد جگین یکی از بلندترین سدهای غلتکی بتنی خاورمیانه محسوب می شود که ظرفیت آبگیری آن بیش از ۳۲۰میلیون مترمکعب است و در حال حاضر هم وضعیت مطلوبی دارد.

رئیس شورای شهرستان بشاگرد عنوان کرد: ۳۲۰میلیون متر مکعب ذخیره آبی مناسبی در سد جگین برای مردم دو شهرستان بشاگرد و جاسک است اما بعد از گذشت سالها از اجرای این پروژه  شهرستان بشاگرد تحت تاثیر بحران بی آبی قراردارد و آبرسانی به مردم و روستاها به صورت سیار  با تانکر صورت می گیرد.

داد علی زاده گفت: تامین آب شرب مردم با تانکر جوابگوی گذر زندگی روزانه آنها نیست و آنها با کمترین برخورداری  از آب شرب مواجه هستند......

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: اخبار بشاگرد؛اختصاص 50 میلیارد , طرح آبرسانی , بشاگرد , کشاورزی بشاگرد , سدجگین , هرمزگان ,
تاریخ : پنج شنبه 8 آذر 1397
بازدید : 294
نویسنده : فــردیـن احـمدی

استاندار هرمزگان دستور رسیدگی داد:

استاندار هرمزگان با صدور دستوری به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خواستار بررسی و برخورد قانونی با پلیس خاطی در موضوع برخورد نامناسب فیزیکی با جوان بشاگردی شد.
 
به گزارش عصر بشاگرد، در پی ضرب و شتم یک جوان بشاگردی توسط مأمور نیروی انتظامی، دکتر فریدون همتی استاندار و رئیس شورای تأمین استان هرمزگان دستور بررسی فوری این موضوع و برخورد با خاطیان را به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان صادر کرد.
 

استاندار هرمزگان در این دستور تأکید نموده است، مأموران نیروی انتظامی در مناطق مختلف استان خدمات بسیاری را در راستای تأمین امنیت مردم ارائه می‌کنند و امنیت مناسب استان مرهون تلاش‌های این نیروی خدوم است، اما بروز چنین رفتارهایی موجب تخریب وجهه این نیرو می‌شود و باید ابعاد مختلف آن به‌سرعت موردبررسی قرار گرفته و گزارش برخورد قانونی با افراد خاطی به‌سرعت ارائه شود.

 

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: پلیس هرمزگان،استاندارهرمزگان٫نیروی انتظامی،برخورد فیزیکی،جوان بشاگردی،مامورانتظامی،دکترهمتی ,
تاریخ : پنج شنبه 26 مهر 1397
بازدید : 486
نویسنده : فــردیـن احـمدی

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی بشاگرد:

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی بشاگرد، گفت: کشت سیر ارگانیک در 120 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از برنا در هرمزگان،  اکبر سالاری با اشاره به جزئیات این خبر، گفت: کشت سیر در بشاگرد از اواخر مهرماه آغاز و تا پایان آبان ادامه خواهد داشت.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی بشاگرد، افزود: کشت امسال نسبت به سال گذشته بدلیل خشکسالی و کمبود بارندگی 15 درصد کاهش یافته است.

سالاری، روستاهای تیدر، شهرشیب کلاه، خمینی شهر، ملکن، کاهکن، شه بابک و گوهران را از مناطق مهم کشت سیر در بشاگرد عنوان کرد و گفت: محصول کشت شده از اوایل فروردین ماه سال آینده از زمین های زراعی این شهرستان برداشت خواهد شد.

وی، بشاگرد را حائز رتبه نخست تولید سیر در هرمزگان نام برد و خاطرنشان کرد: کلیه محصولات زراعی و باغی این شهرستان بخصوص سیر، کاملا سالم، ارگانیک و بدون استفاده از کودهای شیمیایی کشت می شوند.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: کشت سیر در بشاگرد , سیرهرمزگان , کشاورزی , خشکسالی , جهادکشاورزی , عصربشاگرد , هرمزگان ,
تاریخ : سه شنبه 10 مهر 1397
بازدید : 223
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان مجموع مدرسه های کپری و کانکسی این استان را 151 مدرسه اعلام کرد و گفت: دو هزار دانش آموز ناچار به تحصیل در این فضاها هستند.

به گزارش عصر بشاگرد؛نوید احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد، 110 مدرسه کانکسی در شرق استان قرار دارد که بر اساس آخرین آمارها، اکنون 33 مدرسه کپری در این منطقه و بشاگرد هرمزگان وجود دارد.
وی ادامه داد: مدل ساخت مدرسه در مناطق کوهستانی و مناطقی که پراکندگی جمعیتی در آن ها بیشتر است و سبک کوچ نشینی دارند، تغییر می کند و به همین دلیل به دنبال طراحی سازه های سبک با استاندارد بومی برای ساخت مدرسه در این مناطق هستیم.
احمدی همچنین از وجود 900 مدرسه تخریبی با چهار هزار کلاس درس در هرمزگان خبر داد و اظهار داشت: با روند کنونی اختصاص اعتبار، 20 سال طول می کشد که مدرسه های تخریبی استان مقاوم و بازسازی شود.

تحویل 222 کلاس درس جدید به آموزش و پرورش هرمزگان...



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: مدارس کپری و کانکسی درشرق هرمزگان , مدارس شرق هرمزگان , بندرعباس , آموزش و پرورش , سال تحصیلی جدید , فضای آموزشی , استان هرمزگان ,
تاریخ : سه شنبه 10 مهر 1397
بازدید : 250
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان از افزایش ابر در ارتفاعات و مناطق مستعد استان و همچنین رگبار باران، رعد و برق و تگرگ خبر داد.

 

مجتبی حمزه نژاد کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان برای ساعات بعد از ظهر و شب افزایش ابر در ارتفاعات و مناطق مستعد استان رگبار باران، رعد و برق، تگرگ و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی کرد.

وی افزود:پدیده غالب صبح امروز برروی جزایر مه رقیق صبحگاهی و در ساعات بعد از ظهر وزش باد‌های جنوب غربی در تنگه هرمز است.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرين اخبار هواشناسي , ,
:: برچسب‌ها: هواشناسی هرمزگان , بشاگرد , هشتبندی , رودان , عصربشاگرد , باشگاه خبرنگاران جوان ,
تاریخ : دو شنبه 12 شهريور 1397
بازدید : 304
نویسنده : فــردیـن احـمدی

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با اشاره به احداث یک هزار و ۷۰ واحد مسکونی روستایی توسط سپاه و نیروی دریایی سپاه هرمزگان گفت: یک اکیپ کامل ۱۰۰نفره جهادی پزشکی با حضور در خمینی شهر بشاگرد به مدت یک هفته در منطقه انواع خدمات درمانی ارائه می دهند.

 

 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرگزاری بسیج هرمزگان؛سردار رضا ترابی، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ظرفیت های بسیج برای کمک رسانی به مردم و حل مشکلات جامعه اظهار کرد:بسیج ارگانی برخواسته از دل مردم است و همیشه حاضر به همکاری با دولت در همه زمینه ها بوده از این رو نقش آفرینی جدی و حضور قاطعانه بسیج در عرصه های اجتماعی، اقتصادی ، فرهنگی و غیره نشان از ظرفیت عظیم جامعه با محوریت بسیج است.

 

وی با بیان اینکه در حوزه خدمت رسانی در این باوریم که باید مددجوی محرومیان و افراد کم توان بود، افزود:استان هرمزگان در حوزه بهداشت و درمان ضعف های فراوانی دارد که این مشکل در روستاها بیشتر است لذا بسیج جامعه پزشکی هاستان با حضور در مناطق محروم و جزایر کمتربرخورداری مانند هرمز و لارک که دسترسی آسان به خدمات درمانی ندارد، تیم های پزشکی خود را از یک تا سه روز به منطقه اعزام و خدمات پزشکی رایگان ارائه می کند همچنین با هماهنگی بسیج جامعه پزشکی کشور تیم های قوی تر و با تخصص بیشتر برای ارائه خدمات درمانی بهتر به مناطق محروم استان اعزام می شوند.

فرمانده سپاه هرمزگان گفت: در راستای ارائه خدمات پزشکی رایگان به مردم مناطق محروم استان امروز هفتم شهریور ماه یک اکیپ کامل ۱۰۰نفره جهادی پزشکی از تهران به هرمزگان اعزام شدند که با حضور در خمینی شهر بشاگرد به مدت یک هفته در منطقه انواع خدمات پزشکی و درمانی را به صورت رایگان ارائه می دهند.... 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: خبرگزاری بسیج , آسیب های اجتماعی , خدمت رسانی , عصربشاگرد , بسیج هرمزگان , احداث واحد مسکونی , روستای ,
تاریخ : دو شنبه 12 شهريور 1397
بازدید : 297
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

در آستانه عید غدیر و در قالب اردوی جهادی؛ 
۱۱۴ پزشک پایتخت نشین به منطقه محروم بشاگرد اعزام شدند 
قائم مقام کمیته امداد هرمزگان گفت: همزمان با دهه امامت و ولایت و درآستانه عید سعید غدیر، تیم ۱۱۴ نفره پزشکان جهادگر پایتخت نشین به منطقه محروم بشاگرد در شرق استان هرمزگان اعزام شدند.

 
به گزارش عصر بشاگرد:جلیل تراهی، قائم مقام کمیته امداد هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس عنوان کرد: این تیم پزشکی دیروز با استقبال احمد مرادی رییس مجمع نمایندگان هرمزگان، هاشمی تختی نماینده بندرعباس در مجلس، سردار ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) و جمعی از مسئولان وارد فرودگاه بین المللی بندرعباس شد و سپس به بشاگرد عزیمت کردند.

 وی با بیان اینکه 90 دندانپزشک، 10 جراح چشم و ....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار علمي و پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: منطقه محروم بشاگرد , 114 پژشک , کمیته امداد , جراح چشم پزشک , شهرستان بشاگرد , عصر بشاگرد , گوهران , پزشکی و درمانی ,
تاریخ : چهار شنبه 2 اسفند 1396
بازدید : 276
نویسنده : فــردیـن احـمدی
یادداشت | ارسالی مخاطبان; ضعف مدیریتی در برخی نهادها و ناکارآمدی مدیرانی که تحمل پذیرش پیشرفت نسل جوان را ندارند. در جزیره مرجانی کیش بعضاً دیده می‌شود که جوانان بومی و منطقه‌ای هرمزگان که در قسمت‌های مختلف سازمانی مشغول به‌کار هستند در برزخ بی‌کفایتی مسئولان و اشرافی‌گری چنان دل جوانان را آتشین کرده‌اند که اجازه پیشرفت و ترقی این گروه بومی منطقه را ندارند. *تحریریه کیشوند نیوز: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبان کیشوند نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید. متاسفانه در جزیره کیش مدیران در واحدهای مختلف سازمان هستند که از پیشرفت جوانان جلوگیری می‌کنند و تنگ نظری مدیران نالایق که مدت‌های زیادی بر صندلی‌شان تکیه زده‌اند، تمامی ندارد. در جزیره مرجانی کیش بعضاً دیده می‌شود که جوانان بومی و منطقه‌ای هرمزگان که در قسمت‌های مختلف سازمانی مشغول به‌کار هستند در برزخ بی‌کفایتی مسئولان و اشرافی‌گری چنان دل جوانان را آتشین کرده‌اند که اجازه پیشرفت و ترقی این گروه بومی منطقه را ندارند. باندبازی و رابطه‌بازی در این خاک پاره مرجانی چنان جوانان شاغل در واحدهای سازمانی را به ستوه آورده است با وجود تغییر مدیرعامل سازمان جوانان بومی منطقه دل خوش تغییر در وضعیت موجود و ایجاد اصلاحات در پست‌های سازمانی بودند که متاسفانه تاکنون تغییری حاصل نشده است و همچنان مدیران نالایق بر صندلی‌های خود جا خوش کرده‌اند. کارمندان تعاونی سازمان منطقه آزاد کیش همچون دیگر کارمندان سازمان که قرارداد رسمی هستند، سعی دارند با پیشرفت و توسعه و کارآمدی خود قله‌های ترقی را فتح کنند، اما وجود همین مدیران ناکارآمد و بی‌تدبیر چشم دیدن توسعه کاری و پیشرفت اکثر جوانان بومی که خود از خاک این منطقه هستند را ندارند و مانع پیشرفت آنها شده‌اند. از مدیرعامل سازمان جناب آقای دکتر انصاری لاری انتطار می‌رود انقلابی جدید در نحوه تغییر مدیرانی که چندین سال است در پست‌های سازمانی باندهایی تشکیل داده‌اند ایجاد کند و اصل شایسته سالاری را در رده‌های پایینی سازمان منطقه ازاد کیش نهادینه کند و از تشکیل باند بازی قدیمی که از قدیم تا کنون در بدنه سازمان ریشه دوانده‌اند جلوگیری به‌عمل آید. ان شاالله با درایت مدیرعامل سازمان جابه جایی مهره‌ها صورت گیرد تا باند بازی‌ها خود به خود متلاشی شود و افراد لایق که شایسته پست و مقام هستند برسند و از حرکت به‌سمت اشرافیگری، دل سپردن به طبقات مرفه به‌جای توجه به مستعضفان که نمنه‌هایی از ارتجاع و حرکت ضد انقلابی است، جلوگیری شود. انتهای پیام//

:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: ضعف مدیریتی درکیش , حرکت ضد انقلابی , اشرافی گری , پیشرفت جوانان بومی هرمزگان , شایسته سالاری ,
تاریخ : چهار شنبه 1 آذر 1396
بازدید : 407
نویسنده : فــردیـن احـمدی

شب‌های این روزهای کمپ معمار با صدای حفاری بیل مکانیکی صبح می‌شود و ادوات ساخت و ساز گرداگرد این کمپ را فراگرفته‌اند و در حال حفاری و حصارکشی می باشند دریغ از اینکه ساکنان آن بدانند که تکلیف آنها در روزهای آینده چیست؟!

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از کیشوند نیوز؛همیشه لازم نیست بلایای طبیعی یا انسانی همچون زلزله، سیل، خشکسالی، جنگ و… روال عادی زندگی شما را به هم بریزد و باعث خسارت‌های جانی و مالی جبران ناپذیری بر روی زندگی شما بشود. گاهی اوقات بی‌تدبیری مسئولین و یا وجود مسئولینی از جنس نظام سرمایه داری که خود را برتر از دیگران می‌دانند باعث آسیب رساندن به شما و زندگیتان می شوند.

شب‌های این روزهای کمپ معمار با صدای حفاری بیل .....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: فرسودگی خانه‌های کمپ معمار , پارک ۱۲ هکتاری , جزیره کیش , وعده های توخالی , کیش , سایت بازیافت , احداث مسکن سبز , کارکنان سازمان منطقه ازادکیش , مناطق ازاد , دبیرخانه شورای مناطق ازاد ,
تاریخ : شنبه 20 آبان 1396
بازدید : 294
نویسنده : فــردیـن احـمدی
در گفتگو با مهر عنوان شد:

رئیس جدید شورای اسلامی شهرستان میناب گفت: توسعه و اجرای طرح های خرد تولیدی اقتصاد مقاومتی با نگاه و توجه به ظرفیت های محلی راهکار توسعه مناطق مختلف شهرستان میناب است.

به گزارش عصر بشاگرد؛ علی رئوفی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه های این شورا درچهار سال پیش رو برای توسعه شهرستان میناب بیان داشت: پیگیری تحقق  منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی خرد مهمترین راهبرد شورای اسلامی شهرستان میناب در چهار سال پیش رو است زیرا اقتصاد مقاومتی خرد است که می تواند راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات شهرستان میناب باشد.

وی درهمین رابطه تصریح کرد : درصورت تحقق رهمنود های مقام معظم رهبری در زمینه توجه به اقتصاد های مقاومتی خرد این امر زمینه ساز رشد وشکوفایی شهرستان میناب خواهد بود و شورای اسلامی این شهرستان این راهبرد مهم توسعه اقتصاد مقاومتی خرد در زمینه های مختلف در سطح شهرستان میناب در دستور کار خود به صورت جدی قرار خواهد داد و آن از مسئولان مطالبه خواهد کرد.

رئوفی افزود: باید در عمل به مطالبات......



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: رئیس شورای اسلامی , توکهور و هشتبندی , توسعه طرح های خرد , علی رئوفی , شهرهشتبندی , خبرگزاری مهر , عصربشاگرد , فرماندار وپژه , شهرستان میناب , میناب نیوز ,
تاریخ : یک شنبه 14 آبان 1396
بازدید : 225
نویسنده : فــردیـن احـمدی

همزمان با سراسر کشور؛

همزمان با گرامیداشت سالروز تسخیر لانه جاسوسی، مردم ولایی و انقلابی شهرستان بشاگرد به خصوص دانش آموزان و دانشجویان و مسئولان این شهرستان، همزمان با سراسر کشور در راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان شرکت کردند.

 

به گزارش عصر بشاگرد ؛ همزمان با گرامیداشت سالروز تسخیر لانه جاسوسی، مردم ولایی و انقلابی شهرستان بشاگرد به خصوص دانش آموزان و دانشجویان و مسئولان این شهرستان، همزمان با سراسر کشور در راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان شرکت کردند.

شرکت کنندگان با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر ضد ولایت فقیه و هیهات من الذله، بر تداوم مبارزه با استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار تاکید کردند.

در پایان این راهپیمایی بیانیه‌ای در محکومیت سیاست‌های خصمانه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا قرائت و پرچم آمریکا و رژیم اشغالگر قدس به آتش کشیده شد.

آیین راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان نیز در مناطق شهری و روستایی شهرستان بشاگرد برگزار شد.

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: راهپیمای 13 آبان , شهرستان بشاگرد , روز دانش آموز , بشاگردنیوز , عصربشاگرد , شرق هرمزگان ,
تاریخ : شنبه 13 آبان 1396
بازدید : 355
نویسنده : فــردیـن احـمدی
گزارشی از وضعیت سواد و بیکاری در هرمزگان؛
 
طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ توسط مرکز آمار وضعیت آماری سواد در بین افراد ۶ سال به بالا نشان می دهد بندرعباس با ۹۲٫۳۵ % با سواد ترین شهر استان و شهرستان بشاگرد با ۷۳% کمترین سطح سواد در استان را دارد .

 

به گزارش عصر بشاگرد ؛ براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۰، جمعیت استان هرمزگان با نرخ رشدی معادل ۷۵/۲ درصد از یک میلیون ۴۰۳ هزار و ۶۷۴ نفر در سال ۱۳۸۵ به یک میلیون ۵۷۸ هزار و ۱۸۳ نفر در سال ۱۳۹۰ رسیده است.

در فاصله دو سرشماری فوق الذکر جعیت در مناطق شهری با متوسط نرخ رشد سالانه ۶۹/۲ درصد و در مناطق روستایی با متوسط نرخ رشد سالانه ۰۳/۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

درسال ۱۳۹۰ استان هرمزگان دارای ۳۹۷ هزار و ۴۵۲ خانوار بوده که از این تعداد، ۲۰۴ هزار و ۵۵۹ نفر خانوار با جمعیتی معادل ۷۸۸ هزار و ۴۷۱ نفر در مناطق شهری و ۱۹۲ هزار و ۱۹۶خانوار با جمعیتی برابر با ۷۸۶ هزار و ۳۷۹ نفر در مناطق روستایی ساکن بوده اند و براساس نرخ شهرنشینی در استان در سال ۱۳۹۰ به ۵۰ درصد و میزان جمعیت ساکن در روستاها نیز ۵۰ درصد بوده است.

متوسط بعد خانوار در کشور در سال های ۱۳۸۵ و ۱۳۹۰ به ترتیب ۴ و ۵/۳ نفر بوده و در استان بعد خانوار از ۶/۴ نفر در سال ۱۳۸۵ به ۴ نفر در سال ۱۳۹۰ رسیده است و همچنین بعد خانوار شهری استان ۸/۳ نفر و بعد خانوار روستایی استان ۴ نفر بوده است.

نسبت جنسی جمعیت در سال ۱۳۹۰ معادل ۱۰۳ بوده است. به عبارت دیگر، در مقابل هر یک صد نفر زن، ۱۰۳ نفر مرد وجود داشته است و بیشترین میزان جمعیت استان هم در مردان و هم در زنان، در گروه سنی ۲۰-۲۴ ساله قرار داشته است و به طوری که ۰۲/۱۲ درصد از جمعیت زنان و ۹۴/۱۱ درصد از جمعیت مردان در این گروه سنی قرار دارند.

در سال ۱۳۹۴ از۴۱ هزار و ۵۷۵ ولادت ثبت شده ۷/۴۸ درصد متولدین دختر بوده اند و همچنین در این سال ۱۳ هزار و ۸۹۶ مورد ازدواج و ۲۸۸۳ مورد طلاق به ثبت رسیده است.

بندرعباس باسواد ترین شهر استان و بشاگرد در بدترین وضع سواد قرار دارد

براساس نتایج سرشماری های عمومی نفوس و.......



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: وضعیت سواد در استان هرمزگان , بشاگرد در بدترین وضع سواد , بشاگردنیوز , عصربشاگرد ,
تاریخ : دو شنبه 1 آبان 1396
بازدید : 591
نویسنده : فــردیـن احـمدی
محمود آشفته با انتخاب شورای اسلامی شهر جاسک و طی حکمی از سوی استاندار هرمزگان به‌عنوان دومین شهردار جاسک در شورای پنجم منصوب شد.
 
 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از فارس از بندر جاسک، محمود آشفته با انتخاب شورای اسلامی شهر جاسک و طی حکمی از سوی استاندار هرمزگان به‌عنوان دومین شهردار جاسک در شورای پنجم منصوب شد.

پس از انتخاب محمود آشفته توسط اعضای شورای شهر جاسک به‌عنوان شهردار شهر جاسک، امروز طی حکمی از سوی فریدون همتی استاندار هرمزگان، محمود آشفته به‌صورت رسمی به‌عنوان شهردار بندر جاسک منصوب شد...



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: شهردار شهر جاسک , استاندار هرمزگان , محمود آشفته , بندر جاسک , شوراهای اسلامی , دومین شهردار ,
تاریخ : سه شنبه 25 مهر 1396
بازدید : 322
نویسنده : فــردیـن احـمدی

استاندار هرمزگان در مراسم معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص تشکیل شورایی با هدف استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد کیش و قشم برای محرومیت زدایی از شهرهای استان هرمزگان پیشنهاد ارائه کرد.

به گزارش عصربشاگرد،دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان ضمن تقدیر از عملکرد دکتر مونسان و آرزوی توفیق برای دکتر انصاری لاری مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش گفت: استان هرمزگان و 14 جزیره آن فرصت ها و پتانسیل های ارزشمندی دارند که براساس برنامه های دولت تدبیر و امید می توان از این ظرفیت ها به عنوان دروازه ای برای رسیدن به تولید و اشتغال پایدار و شکوفایی صادرات در تجارت کشور استفاده کرد.

 

وی جذب سرمایه های خارجی به ویژه در بخش های مولد، ایجاد فرصت های اشتغال پایدار، افزایش تولید و ارزش افزوده در بخش های اقتصادی به ویژه صنعت و گردشگری، کمک به کشور برای ورود به بازارهای جهانی، کسب تجارب جدید برای تجارت درعرصه های بین المللی، گسترش و متنوع سازی تولیدات  داخلی، افزایش کارایی اقتصادی و تربیت نیروی انسانی ماهر، افزایش درآمد کشور ناشی از فعالیت های خدماتی در کنار تولید و کمک به وارد شدن کالاهای واسطه ای و سرمایه ای با شرایط و قیمت مناسب برای رونق گرفتن تولید و تجارت جهانی را از جمله ویژگی های مناطق آزاد کشور دانست.

 

فریدون همتی درپایان پیشنهاد کرد تا شورایی با حضور نمایندگانی از مدیریت استان، مناطق آزاد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل شود تا با شرایط مطلوب از ظرفیت های مناطق آزاد کیش و قشم در جهت محرومیت زدایی و توسعه و پیشرفت همه جانبه استان هرمزگان استفاده شود.

 

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: تعامل مناطق آزاد , استان هرمزگان , مناطق آزاد , پیشرفت همه جانبه , هرمزگان , استانداری هرمزگان , دکترهمتی , محرومیت زدایی , بشاگردنیوز , مجلس شورای اسلامی , مدیریت استان , نمایندگان , مجلس ,
تاریخ : یک شنبه 23 مهر 1396
بازدید : 248
نویسنده : فــردیـن احـمدی
 
مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش گفت: جزيره كيش با تلاش مضاعف، ابتكار و نو آوري نخستين شهر خلاق كشور خواهد شد.
 

به گزارش عصر بشاگر به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، در مراسمي معارفه دکتر انصاری لاری كه با حضور دكتررمونسان معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، دكترمرتضي بانك مشاور رييس جمهور و دبير شورايعالي مناطق آزاد تجاري، صنعتي و ويژه اقتصادي، فریدون همتی استاندار هرمزگان، نمایندگان مجلس استان های هرمزگان وفارس، مسئولان استانداری های هرمزگان و فارس، جمعي از مسئولان نظامي و انتظامي، روساي ادارات و نهادها و ساكنان و فعالان اقتصادي جزيره كيش عصر شنبه 22 مهر در سالن خليج فارس مركز همايش هاي بين المللي كيش برگزار شد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به پتانسيل هاي ارزشمند اين منطقه آزاد تاكيد كرد: برانيم تا با استفاده هوشمندانه از ظرفيت هاي موجود ملي و منطقه اي وبه مدد حمايتهاي دولت تدبير و اميد، هم افزايي با ساير نهادها و سازمان ها و همدلي و همراهي ساكنان مهربان جزيره كيش، اين جزيره به برترين الگوي شهر خلاق در ايران اسلامي تبديل شود.

دكتر انصاري لاري با اشاره به ايجاد زير ساخت هاي مناسب در جزيره كيش افزود: رشد شاخصه هاي مهم اقتصادي، عمراني و گردشگري اتفاق خوبي است كه در جزيره كيش محقق شده است اما ما افق هاي بلند تري را پيش رو داريم و هدف ما گذر از دوران رشد و رسيدن به تحولات موثر و مهم در بخشهاي مختلف است.

مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش نقش اين جزيره زيبا و امن را در رشد و توسعه اقتصادي كشور بسيار موثر خواند و افزود: با تلاش و كوشش مضاعف و توام شدن عقلانيت و مجاهدت مي توانيم به مرتبه خلاقيت و نو آوري برسيم و با يك انگيزه قوي و خواست قلبي، همراه و همدل براي تبديل كيش به شهر خلاق بكوشيم.   

دكتر انصاري لاري تاكيد كرد: از اين پس در جزيره كيش به عنوان شهر خلاق همه شهروندان به سهم خود در جهت ارتقاء سطح كيفي فعاليتها و خدمات مي كوشند و انفعال و سكون جايي ندارد....



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: مدیرعامل سازمان , منطقه آزادکیش , شهرخلاق , جزیره کیش , دکترانصاری لاری , عصربشاگرد ,
تاریخ : دو شنبه 17 مهر 1396
بازدید : 247
نویسنده : فــردیـن احـمدی

۷۵ دانش آموز روستای بیورچ بخش گوهران شهرستان بشاگرد از اول مهر تا کنون به علت نبود امکانات و عدالت آموزشی به مدرسه نرفته و قصد ترک تحصیل دارند،این در حالی است که ۱۱ دانش آموز روستای تریش هنوز بدون معلم در حیاط مدرسه پرسه می زنند.

به گزارش عصربشاگرد؛ به نقل از بشاگرد نیوز،آغاز سال تحصیلی نوید بخش حضور در کلاس های درس، شیطنت  کنار دوستان مدرسه، فرا گرفتن علم و طی کردن پله های ترقی است.

اما این داستان در بشاگرد متفاوت است؛ بار دیگر مدارس باز شد و فصل زمستان، طغیان رودخانه ها و خاطرات تلخ تحصیل زیر سایه سنگین محرومیت خاطر همه را مکدر می کند.

رویا هایی که آب با خود برد!!

حادثه تلخ غرق شدن دانش آموزان دختر بشاگردی در رودخانه جگین که در محرم الحرام تاسوعا و عاشورا حسینی سال ۱۳۸۷ رخ داد هنوز از خاطر مردم این منطقه پاک نشده است.

آب رویای پدر و مادرانی که دلبندان شان را برای تحصیل با هر مشقتی که بود به کیلومتر ها دورتر می فرستادند و بانوانی که شاید می خواستند با درس خواندن آینده خود و سرزمینشان را تغییر دهند  با خود برد.

پس از گذشت حدود یک دهه از این واقعه تلخ و اتفاقاتی که هر ساله در ایام مدرسه برای دانش آموزان مظلوم این منطقه رخ می دهد هنوز  اکثر جاده های بشاگرد مانند سابق به حال خود رها شده



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: دانش آموزان حاضر و معلم غایب , عدم وجود عدالت آموزشی , اداره آموزش و پروزش بشاگرد , ماه مهر ,
تاریخ : یک شنبه 16 مهر 1396
بازدید : 577
نویسنده : فــردیـن احـمدی

حوزه علمیه بشاگرد در نشر معارف دینی عملکرد خوبی داشته است

عضو هیات رئیسه جامعه روحانیون هرمزگان تصریح کرد: در استان هرمزگان نیز طلاب حوزه بشاگرد از نظر اخلاق و تحصیل علوم مختلف دینی رتبه برتر را دارند که این امر تحسین علماء و بزرگان علوم دینی را برانگیخته است.

به گزارش عصر بشاگرد ؛به نقل از بشاگرد نیوز ؛ مصطفی فرهادزاده در سال ۱۳۶۳ در روستای درپهن از توابع بخش سندرک متولد شد وی تحصیلات خود را در سطح سه (فوق لیسانس) ازحوزه علمیه صاحب الزمان (عج)بشاگرد خمینی شهر به پایان رساند.

حجت الاسلام مصطفی فرهادزاده تاکنون مسئولیت های متعددی را در بخش های فرهنگی بر عهده داشته که از جمله آنها می توان به استادی حوزه و دانشگاه ، تدریس رشته های معارف وحقوق در دانشگاه های حوزه شرق هرمزگان ، معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رودان و عضو هیات رئیسه جامعه روحانیون و فضل الله استان هرمزگان اشاره کرد.

حجت الاسلام مصطفی فرهادزاده عضو هیات رئیسه جامعه روحانیون هرمزگان در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز به هدف خود از انتخاب حوزه علمیه برای تحصیلات عالیه اشاره کرد و گفت: از سال ۷۸ وارد حوزه ...



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار علمي و پزشكي , ,
:: برچسب‌ها: حوزه علمیه بشاگرد , عملکرد خوب حوزه , مصطفی فرهادزاده , جامعه روحانیون هرمزگان , بشاگردیهای مقیم کیش , محرم96 , عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) , جزیره کیش ,
تاریخ : پنج شنبه 13 مهر 1396
بازدید : 215
نویسنده : فــردیـن احـمدی

چشمه های پر آب و غنی، آب های روان فراوان، بارندگی های موسمی مداوم و بافت خاکی فوقالعاده بشاگرد مهمترین منابع آبی هستند که به راحتی می توان با برنامه ریزی و احداث آب بند ها مشکل آب این شهرستان را مرتفع کرد.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز، خشکسالی تأثیرگزار ترین عامل در زندگی بشر است که آینده ساکنین کره خاکی را به چالش کشیده است.

عدم برنامه کنترل مصرف می تواند خسارت های فراوانی را به بار بنشاند که تأثیرات آن در حال حاضر در کشور ما قابل مشاهده است.

بشاگرد، جنوبی ترین نقطه ایران می باشد که سال های زیادی است با مسائل بی آبی دست و پنجه نرم می کند و زمین های کشاورزی و صنعت دامداری این منطقه، قربانی خشکسالی شده است.

زندگی در بشاگرد زندگی در بلا تکلیفی است، نه راه پس دارید و نه پیش، نه جایی برای ماندن و نه راهی برای رفتن، اینجا حرفت به گوش کسی نمی رسد، چشم ها نمی بینند و همه چیز در کما قرار دارد.

روزی نیست که در یکی از روستاهای بشاگرد دعوایی بر سر کمبود آب نباشد اما با این وجود این منطقه ذخایر آبی مناسبی دارد که به حال خود رها شده اند...# ادامه خبر..

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: خشکسالی , بی آبی , بشاگرد , هرمزگان , شرق هرمزگان , منابع آبی , کشور , بی توجهی مسئولان , مردم بشاگرد , منابع آبی , بحران , رسیدگی به بشاگرد , کمبودآب ,
تاریخ : چهار شنبه 5 مهر 1396
بازدید : 275
نویسنده : فــردیـن احـمدی
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان از افزایش تعداد پست های معاونت در چهار فرمانداری استان خبر داد.
 

به گزارش عصر بشاگرد، علی رئوفی سه شنبه شب در نشست کارگروه کمیته اصلاح ساختار، فرآیندها وفناوری های مدیریت استانداری اظهار داشت: با پیگیری ها به عمل آمده به منظور افزایش بهره وری و استفاده بهینه از توانمندی نیروی انسانی و ساماندهی ، بازنگری تشکیلات فرمانداری ها و بخشداری ها تابعه استان از طریق وزارت کشور درحال انجام است.


وی ادامه داد: در تشکیلات جدید برای فرمانداری های بندرعباس، میناب، بندرلنگه و قشم سه پست معاون فرماندار پیش بینی شده است.


وی بیان داشت: سه پست جدید برای این فرمانداری ها شامل پست معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی ، معاون هماهنگی امور عمرانی و معاون برنامه ریزی و توسعه است .


رئوفی تصریح کرد: این افزایش تعداد معاونت ها که در تشکیلات جدید پیش بینی شده ، نقش مهم و چشمگیری در افزایش کارآمدی فرمانداری ها خواهد داشت.


وی خاطرنشان کرد: برای ۹ فرمانداری دیگر استان شامل جاسک ، بشاگرد ، رودان ، ابوموسی ، سیریک ، حاجی آباد ، پارسیان ، بندرخمیر و بستک ،دو پست معاون فرماندار شامل معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی و معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری پیش بینی شده است.


این مقام مسئول اظهار کرد: برای تسریع دراموراجرایی بخشداری های مستقل تابعه استان پیشنهاد یک پست معاون بخشدار در تشکیلات جدید داده شده که با تحقق این مهم بیش از ۸۰ درصد بخشداری های هرمزگان از پست سازمانی معاون بخشدار برخوردار می شوند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: ساختار و تشکیلات جدید فرمانداری ها و بخشداری های استان پس از تایید نهایی توسط وزارت کشور و سازمان امور اداری و استخدامی کشور جهت عملیاتی شدن توسط دفتر برنامه ریزی ، نوسازی و تحول اداری استانداری به فرمانداری ها و بخشداری های تابعه استان ابلاغ خواهد شد.

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: فرمانداری , افزایش پست ها , کارگروه , کمیته اصلاح , علی رئوفی , بخشداری مستقل , 9 فرمانداری جدید , بشاگرد , بندرلنگه , اموراداری , معاونت ها , بازنگری , استان هرمزگان , معاون برنامه ریزی , فرمانداری بشاگرد , بخشداریهای هرمزگان , پست های جدید , در , هرمزگان , خبرداغ , افکارنیوز ,
تاریخ : چهار شنبه 5 مهر 1396
بازدید : 638
نویسنده : فــردیـن احـمدی

«مرثیه» یکی از سوزناک ترین نواهای مردم بشاگرد برای اعلام اندوه و همدردی با سالار شهیدان در ایام محرم است که با سبکی ویژه منطقه، در عاشورای حسینی طنین انداز می شود.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز ؛ «مرثیه» یکی از سوزناک ترین نواهای مردم بشاگرد برای اعلام اندوه  و همدردی با سالار شهیدان در ایام محرم است که با سبکی منحصر به خود منطقه، در عاشورای حسینی طنین انداز می شود.

 آواها و گویش های محلی هر جامعه ای بیانگر فرهنگ و ادبیات آن می باشد که طی سالیان طولانی بر اثر رویداد های گوناگون زمانه، شکل های متفاوتی به خود گرفته است.

شهادت های مظلومانه و دلاوری های  امامان معصوم شیعیان یکی از دلایل تأثیرگذار در ایجاد سبک های منحصر به فردی در خوانش ها و نوا های مسلمانان است که باعث شده هر کس، با هر لهجه ای مصائب وارده به پیشوایان خود را با سوز صدای به گوش دل مردم برساند.

شهرستان بشاگرد با قرن ها قدمت از جمله مناطق، با فرهنگی غنی است که سبک های خاص خود را در مواجهه با هر رویدادی دارد.

نوحه سرایی و مداحی در وصف امامان معصوم و برای همدردی با غم و مصیبت این بزرگواران بخش اعظمی از گونه های خاص خوانش ها و نوحه سرایی ها را در بشاگرد به خود اختصاص داده است.

«مرثیه» یکی از سوزناک ترین نواهای مردم بشاگرد برای اعلام اندوه و همدردی با سالار شهیدان در ایام محرم است که با سبکی منحصر به خود منطقه، در عاشورای حسینی طنین انداز می شود.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: مرثیه خوانی،شورکربلا،نواهای مردم بشاگرد،نواهای سوزناک،پیرغلامان،بشاگرد،ماه محرم،سینه زنی،ذاکرین اهل بیت،همدری،اباعبدالله الحسین،دشت کربلا،همدردی مردم بشاگرد،عزاداری،مرثیه خوانی،نواهای بشاگرد،نوحه و واحد خوانی،فرهنگ عاشورا،شهرستان بشاگرد،بشاگرد نیوز،خبرداغ ,
تاریخ : پنج شنبه 30 شهريور 1396
بازدید : 189
نویسنده : فــردیـن احـمدی
شترهای سرگردان در شرق هرمزگان نفس ها را میگیرند.
 شترهای سرگردان در شرق هرمزگان نفس ها را میگیرند
بر اثر برخورد خودروی سواری  با شتر در محور سیرک  - بندرجاسک یک نفر کشته و یک نفر دیگر مصدوم شدد.

خودروی مذکور به دلیل عدم توجه راننده به جلو و نبود دید کامل در شب  با شتر برخورد کرد و منحرف شد.

  متاسفانهاین خودرو دو نفر نفر داشته است که یکی براثر ضربات سنگین در دم جان باخت و نفر دوم مصدوم شد و برای ادامه درمان به بیمارستان شهرستان میناب انتقال داده شد.
 
داشتن جاده ایمن از حقوق مسلم هر شهروند اجتماعی است و از جهتی احداث جاده ایمن نیز از وظایف ذاتی حکومت است ولی محور جاسک - سیریک که سال‌هاست مطالبه مردم است ایمن نیست و به‌عنوان قتل‌گاه می‌توان از آن نام برد


شهرستان سیریک درفاصله 82 کیلومتری شهرستان میناب قراردارد.
 
 
انتهای پیام//


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: شهرستان سیریک , تصادف , فوت , شترسوراری , شهرستان میناب , مسیرارتباطی , شرق هرمزگان ,
تاریخ : چهار شنبه 29 شهريور 1396
بازدید : 224
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 صبح روز دوشنبه 27 شهریورماه با حضور وزیر کشور و مجمع نمایندگان استان هرمزگان، ایمه جمعه،اعضای شورای اداری استان مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید هرمزگان برگزار شد.


درپایان جلسه مرادی نماینده مردم بندرعباس بعنوان معترض از جای خود برخواست و برخی عملکرد های استاندار سابق را سیاه نمایی قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه شصت تا هفتاد درصد از عملکرد ارائه شده محقق نشده است، خاطرنشان کرد: باید با مردم صادق بود و جز خدمت به آن ها هدف دیگری را دنبال نکرد.
مرادی در پایان با اشاره به اینکه تنها هدفم خدمت به مردم است اضافه کرد: به عنوان نماینده مردم وظیفه داشتم خواسته های آن ها را بیان کنم و امیدوارم استاندار جدید بتواند در راه خدمت به مردم تلاش کند.

 

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: وزیر کشور , استاندارهرمزگان , احمد مرادی , نماینده مردم بندرعباس , عملکرد , شورای اداری استان , مکران نیوز , وزیرکشور , هرمزگان , احمدمرادی , مجمع نمایندگان , پارسیان , دولت تدبیر و امید , آقازاده ها , مشکلات هرمزگان , عملکرد , استانداری سابق , همتی , همزیستی , نماینده بندرعباس , هشتبندی , اعتبارات هرمزگان , ,
تاریخ : چهار شنبه 29 شهريور 1396
بازدید : 227
نویسنده : فــردیـن احـمدی

با حضور وزیر کشور و مجمع نمایندگان استان هرمزگان، ائمه جمعه،اعضای شورای اداری استان مراسم تودیع و معارفه استاندار هرمزگان برگزار شد.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از مکران ..

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از مکران صبح روز دوشنبه ۲۷ شهریورماه با حضور وزیر کشور و مجمع نمایندگان استان هرمزگان، ائمه جمعه،اعضای شورای اداری استان مراسم تودیع و معارفه استاندار هرمزگان برگزار شد.

رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در جلسه شورای اداری استان خطاب به وزیرکشور گفت:اطلاع دارید که ما هر پنج نفر نماینده مردم نامه به حضرت عالی نوشتیم و درخواست کردیم که یک نفر را از استان هرمزگان بعنوان سکان دار و نماینده عالی دولت اینجا مستقر کنیدو دولت مردان به این جمع بندی رسیدند که مدیر بومی خیلی موفق نمی تواند باشد و ما هم پذیرفتیم، چون میخواهیم دولت را همراهی...



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: تودیع و معارفه , استاندارهرمزگان , مکران نیوز , وزیرکشور , هرمزگان , احمدمرادی , مجمع نمایندگان , پارسیان , دولت تدبیر و امید , آقازاده ها , مشکلات هرمزگان , عملکرد , استانداری سابق , همتی , همزیستی , نماینده بندرعباس , هشتبندی , اعتبارات هرمزگان ,
تاریخ : دو شنبه 20 شهريور 1396
بازدید : 270
نویسنده : فــردیـن احـمدی
عنوان بهترین بازیکن فوتسال بانوان ایران در سال 95 به فهیمه زارعی ملی پوش هرمزگانی رسید.

 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،مراسم انتخاب بهترین های فوتسال ایران در سال 95 برگزار شد که فهیمه زارعی ملی پوش هرمزگانی عضو تیم ملی حفاری اهواز جایزه بهترین بازیکن بانوان را از آن خود کرد.


زارعی فصل گذشته به همراه تیم ملی حفاری اهواز قهرمان لیگ برتر ایران شد.
فهیمه زارعی متولد سوم دی ماه سال 1364 در شهرستان بشاگرد استان هرمزگان است.
وی یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان ایران در سال های اخیر بوده است.
کسب مقام قهرمانی رقابت های فوتسال بانوان جام ملت های آسیا در۱۳۹۴ به همراه تیم ملی، یکی از مهمترین افتخارات ورزشی فهیمه زارعی است.


ضمن اینکه گل تماشایی این بازیکن هرمزگانی به تیم مالزی هم در رقابت های جام ملت های آسیا نامزد کسب دریافت جایزه بهترین گل تاریخ فوتسال جهان شد.
انتهای پیام//

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: فوتسال ایران , فهیمه زارعی , بانوان ایران , ملی پوش , بهترین بازیکن , افتخارات ورزشی , هرمزگان , ملت های آسیا ,
تاریخ : یک شنبه 25 تير 1396
بازدید : 592
نویسنده : فــردیـن احـمدی

عمده مشکلات موجود برای آژانس های مسافرتی، عوامل تأثیرگذار در نوسانات لحظه‌ای قیمت بلیط های هواپیما، ارزیابی طرح جمع آوری کانترهای گردشگری در سطح جزیره و چندین سوال دیگر در گفت‌وگوی اختصاصی کیشوند نیوز با آقای سالمی مدیر عامل شرکت پرسپولیس سیر و عضو هیئت مدیره جامعه دفاتر خدمات مسافرتی کیشوند و یکی از کارآفرینان موفق.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرنگار کیشوند نیوز به سراغ ابراهیم سالمی یکی از موفق ترین کارآفرین نمونه بشاگردی در جزیره کیش رفت و با او یک گفتگو کوتاه و دوستانه داشت.

متن این گفتگو به شرح زیر است: 

ابتدا خودتان را برای مخاطبان معرفی کنید و سپس زندگینامه تان را به طور مختصر شرح دهید؟

ابراهیم سالمی هستم متولد ۱۳۵۲ به‌مدت ۲۶ سال است که در جزیره کیش اقامت دارم. متاهل و دارای ۳ فرزند هستم که آنها در مقطع دانشگاه و دبیرستان تحصیل می‌کنند. دارای مدرک کارشناسی مدیریت حرفه‌ای گردشگری هستم و کلیه دوره‌های مرتبط به حرفه خدمات گردشگری را گذرانده‌ام. از آنجا که در دهه ۷۰ منطقه کیش تازه داشت فعالیت‌های اقتصادی و گردشگری خود را شروع می‌کرد و جای خوبی برای اشتغال بود، فعالیت خود را کیش انتخاب نمودم و به جزیره آمدم. در حال حاضر مالک و مدیرعامل شرکت خدمات مسافرتی پرسپولیس سیر و عضو هیئت مدیره جامعه دفاتر خدمات مسافرتی کیش هستم... ادامه گفتگو...

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: کارآفرین , نمونه , بشاگرد , جزیره کیش , آژانس هواپیمایی , پرسپولیس , ابراهیم صالحی , کیشوند , نیوز , گفتگو , عصربشاگرد , ,
تاریخ : جمعه 8 ارديبهشت 1396
بازدید : 253
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مشکلات و ناکارامدی معضلات اجتماعی و رفاهی مردم شهرستان میناب و بشاگرد را دو چندان کرده است.
شهرستان میناب درسال 1310خورشیدی درتقسیمات کشوری به شهر تبدیل شد ودر سال 1334 به شهرستان ارتقاع یافت.

این شهرستان با بیش از 100هزار قدمت تاریخی دارد و اما بعضی از اسناد تاریخی موجود نشان از آن دارد که این شهرستان قدمتی بیش از 2500 سال برخوردار است، و احتمال است در زمان ساسانیان این شهر به آبادانی و رونق رسیده است،قدیمی ترین نامی که در کتب تاریخی ودر زمان هخامنشی از میناب برده شده بنام اورگانا نام بوده است.
میناب با قدمت تاریخی 2500ساله هنوز در فقر و محرومیت بوده و جوانان از نبود رونق اقتصادی در این شهرستان رنج می برند، و بیشتر جوانان بدلیل نبود بازار کار به مسافر کشی روی آوردند که چندان از وضعیت کاری خود راضی نیستند.
با توجه به بافت فرسوده و قدیمی شهرستان میناب به نبود...



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: شهرتاریخی میناب , هرمزگان , فقروبیکاری , شرق هرمزگان , هخامنشی , شهرقدیمی میناب , رونق اقتصادی , تنگه هرمز , کشاورزی , بیکاری جوانان , حقوق شهروندی ,
تاریخ : یک شنبه 1 اسفند 1395
بازدید : 213
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 دستگاهی با حامیان سیاسی نظاره‌گر پرپر شدن دانش‌آموزان در راه‌ها و توزیع شیر فاسد در مدارس/ آقای وزیر توان مدیریت ندارید استعفا دهید و بروید.

آقای وزیر اگر خبر ندارید خبردار شوید امروز در مدیریت شما یک‌هزار و 844 بسته شیر فاسد و 2 هزار و 500 کیلوگرم برنج تاریخ مصرف‌گذشته بین دانش‌آموزان رودانی توزیع شده است، چه پاسخی دارید برای این معضل بزرگ.

مدیرکل دستگاه آموزش و پرورش هرمزگان در ابتدای سال جاری پس از حدود 18 ماه فعالیت جای خود را فرد دیگری داد تا اولین جابجایی مدیران پس آغار به کار مجلس دهم در هرمزگان لقب بگیرد و تمامی فرهنگیان خدوم را به بهت و حیرت فرو ببرد.

علت این تغییر طی بررسی‌های به‌عمل آمده، عدم ناسازگاری مدیرکل آموزش و پرورش سابق با یکی از نمایندگان جدیدالورود مجلس بود درحالی‌که به گفته برخی‌ها این جابجایی به درخواست خود آقای مدیرکل بوده است و ما هم به‌عنوان یک شهروند باور کردیم.



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: نمایندگان مجلس , دانش آموزان هرمزگان , جاده‌های بشاگرد , جمهوری اسلامی , رودان , عصر بشاگرد ,
تاریخ : سه شنبه 16 آذر 1395
بازدید : 242
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان درواکنش به واژگونی خودروی نیسان حامل دانش‌آموزان در «بشاگرد» گفت: به دلیل نامناسب بودن راه‌های ارتباطی چاره‌ای جز استفاده از نیسان نداریم.

 به گزارش عصر بشاگرد؛ در پی انتشار خبر واژگونی یک دستگاه نیسان حامل دانش‌آموزان بشاگردی، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با ارائه توضیحاتی در این باره گفت: توسعه نیافتگی راه‌های ارتباطی در مناطق صعب العبور کشور استفاده از خودروی نیسان را ضروری می‌کند.
 به گفته دانش هاشمی‌پور، استفاده از خودروهای غیرسواری برای سرویس دانش‌آموزان مورد تأیید آموزش و پرورش نیست؛ اما به دلیل توسعه نیافتگی لازم در بخش راه‌های ارتباطی در برخی مناطق از جمله در شهرستان بشاگرد، چاره‌ای جز استفاده از خودروهایی که توانایی تردد در مناطق سخت گذر و خاکی را داشته باشند، نیست. در این حادثه که در محور بشاگرد به جاسک رخ داد تعدادی از دانش‌آموزان مصدوم شدند که با انتقال سریع به مراکز درمانی، خوشبختانه مصدومان به‌صورت سرپایی درمان و فقط یک نفربه خاطر کنترل وضعیت جسمانی‌اش تحت نظر قرار گرفت.

 

انتهای پیام//

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: توضیح آموزش و پرورش , در مورد واژگونی نیسان , حامل دانش‌آموزان , عصربشاگرد ,
تاریخ : یک شنبه 9 آبان 1395
بازدید : 686
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 براساس این گزارش یک کودک ۴ ساله در روستای آخران از روستاهای بخش گافر و پارامون بر اثر نیش عقرب در گذشت.

 
به گزارش پایگاه خبری عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز؛ روز چهارشنبه ۵ آبان ماه سال جاری کودک ۴ ساله اهل روستا آخران بخش گافر و پارامون در پی عقرب زدگی به شهر بنت از توابع شهرستان نیک شهر در استان سیستان و بلوچستان می روند که به علت نبود تجهیزات لازم نتوانستند جان این کودک ۴ ساله را نجات دهند.
 
به علت وضعیت وخیم کودک والدین این کودک روز پنجشنبه ۶ آبان ماه ساعت ۱۱:۵۰ دقیقه فرزندشان را به بیمارستان بشاگرد منتقل می کنند و به گفته پزشک بیمارستان بشاگرد زمانی که کودک به بیمارستان منتقل می شود کودک در کما بوده و ۲۴ ساعت از زمان نیش عقرب گذشته بوده که به علت خونریزی ادرار و با وجود تلاش های زیاد تیم پزشکی این شهرستان نتوانستند جان این کودک را نجات دهند و ساعت یک بامداد ۷ آبان ماه فوت این کودک را اعلام می کنند.
 
سرانجام داستان زندگی بتول دختر بچه ۴ ساله بخش گافر و پارامون بشاگرد به پایان خود رسید. نبود امکانات پزشکی شهر بنت از توابع شهرستان نیک شهر در استان سیستان و بلوچستان و همچنین نبود راه ارتباطی مناسب بین روستاهای بخش گافر و پارامون و مرکز شهرستان بشاگرد و استان هرمزگان علت فوت این کودک ۴ ساله بود و روز گذشته با وجود تلاش تیم های پزشکی بشاگرد جان خود را از دست داد و کمی آن سوتر از مکانی که زهر عقرب وارد بدنش شده بود برای همیشه به خواب فرو رفت سرنوشتی که امکان تکرارش برای بتول های دیگر نیز وجود دارد.
 
امسال با توجه به افزایش بارندگی و تراکم پوشش گیاهی، شمار حشره های موذی و انواع خزندگان در بشاگرد به شدت افزایش یافته است.
 
دکتر فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز با اشاره به فوت یک کودک ۴ ساله بشاگردی بر اثر نیش عقرب؛ اظهار کرد: عقرب گزیدگی به دلیل گرما و شرجی هوا در هرمزگان و دیگر مناطق جنوبی کشور بیشتر از دیگر مناطق روی می‌دهد که در صورت جدی نگرفتن آن حتی می‌تواند منجر به مرگ شود.
 
نوروزیان آمار عقرب گزیدگی‌های سال گذشته را سه هزار و ۷۰۴ نفر اعلام کرد که هیچ مرگ‌ومیری در این زمینه وجود نداشت و در منطقه بشاگرد هم در سال ۹۵ تاکنون ۱۹ مورد گزش بوده که تنها دو مورد مرگ ثبت‌شده که دو کودک ۸ و ۹ ساله در بشاگرد و بندرعباس به دلیل مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی جان‌ باخته‌اند.
 
وی با اشاره به فوت کودک ۴ ساله بشاگردی که در روز گذشته اتفاق افتاد؛ افزود: علت فوت این کودک بی امکاناتی پزشکی شهر بنت بوده است که در مرز سیستان بلوچستان واقع شده است.
 
فاطمه نوروزیان بیان کرد: ۲۴ ساعت از زمان نیش عقرب گذشته بوده است تا که به بیمارستان شهرستان بشاگرد منتقل می شود کودک در کما بوده است و کاری از تیم پزشکی این شهرستان بر نمی آمده است و کودک بعد از یک ساعت فوت می کند.
 
توسعه خدمات پزشکی، حذف واقعی محرومیت و کپر نشینی و احساس مسئولیت برخی از مسئولان آرزویی است که شاید با مرگ بتول زنده شود.
 
نبود راه ارتباطی مناسب بین روستاهای بخش گافر و پارامون با مرکز شهرستان بشاگرد شهر سردشت هم یکی دیگر از مشکلاتی است که منجر به فوت بتول شد، چرا که اگر مسیر بین روستای آخران تا شهر سردشت آسفالت و هموار بود قطعاً این دختر چهار ساله زودتر به بیمارستان می رسید.
 
 
 
انتهای پیام/ح.پ
 
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: عقرب،حوادث بشاگرد،بیمارستان ،بتول،کودک 4ساله ،عقرب گزیدگی ,
تاریخ : چهار شنبه 28 مهر 1395
بازدید : 293
نویسنده : فــردیـن احـمدی

گزارش تصویری هیئت عاشقان بقیع بشاگردیهای مقیم کیش/محرم1395

 هیئت عاشقان بقیع در سال 1384 در جزیره کیش تاسیس و شروع به فعالیت کرد, وهمچنان با استقبال خوبی رو به رو شده است.

 

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: تصویری , عاشقان بقیع , عزاداری , بشاگردیهای مقیم کیش , جنوب نیوز ,
**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 59
بازدید دیروز : 304
بازدید هفته : 363
بازدید ماه : 2793
بازدید کل : 122316
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com