عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 18 مرداد 1394
بازدید : 450
نویسنده : فــردیـن احـمدی

قطعاً رسانه ها می توانند در شهرستان بشاگرد ایفای نقش کنند

آیین گرامیداشت روز خبرنگار در شهرستان بشاگرد با حضور فرماندار برگزار و در این مراسم از خبرنگاران برتر شهرستان تجلیل شد.

 فرماندار

به گزارش عصر بشاگرد،به مناسبت ۱۷ مردادماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار مراسم تجلیل از خبرنگاران برتر شهرستان بشاگرد با حضور اصحاب رسانه و فرماندار این شهرستان ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه ديروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فلکناز دهقانی فرماندار شهرستان بشاگرد در ابتدا ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار، از حضور خبرنگاران و روابط عمومی ها در این مراسم تقدیر و تشکر کرد و گفت: ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید عرصه ی خبر “محمود صارمی” است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ۱۷ مرداد سالروز شهادت این شهید را در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز گرامیداشت خبرنگار نامگذاری شده است.

دهقانی در این مراسم با تاکید بر نقش و رسالت خبرنگاران در عرصه های مختلف گفت: کار یک خبرنگار اطلاع رسانی و تهیه گزارش است و انعکاس اخبار باید دقیق و به گونه ای باشد که زحمات دولت و ادارات یک شهرستان زیر سوال نرود.

وی اظهار داشت: حقیقت ها و واقعیت ها از طریق خبرنگاران و خبرگزاری ها باید به گوش مردم برسد و یکی از وظایف مهم یک خبرنگار خوب این است که در جلسات و برنامه ها شرکت کند و نتیجه را به مردم اطلاع دهد تا مردم از اخبار دقیق شهرستان باخبر باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بشاگرد خطاب به خبرنگاران گفت: در حال حاضر شهرستان بشاگرد نیاز به اطلاع رسانی بیشتر دارد و این امر بیش از هرچیز دیگری تلاش شما خبرنگاران این شهرستان را می طلبد و در عرصه خبرنگاری باید یه چرخه کاملی در شهرستان ایجاد شود.

فرماندار بشاگرد با اشاره به اینکه زبان رسانه، زبان بسیار قویی است افزود: قطعا رسانه ها می توانند در شهرستان بشاگرد ایفای نقش کنند و مهمترین اعتبار خبرنگار اعتباری است که مردم به او می دهند.

دهقانی در پایان سخنان خود از تمام دستگاه های اجرایی شهرستان بشاگرد خواستار شد تا حد امکان با خبرنگاران و خبرگزاری ها همکاری کنند تا رابطه بین رسانه ها و روابط عمومی ادارات بیشتر باشد.

در ادامه خبرنگاران و روابط عمومی های ادارات مشکلات و نظرات خود را بیان کردند.

در پایان این مراسم از خبرنگاران برتر شهرستان بشاگرد تجلیل به عمل آمد.

 

منبع: بشاگرد نيوز



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: آیین گرامیداشت روز خبرنگار , شهرستان بشاگرد , فلکناز دهقانی , فرماندار شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : شنبه 17 مرداد 1394
بازدید : 479
نویسنده : فــردیـن احـمدی

پیکر ۹ شهید غواص به هرمزگان می آید / ستادهای مردمی در انتظار شهدای گمنام

شهر های استان هرمزگان در چند روز اینده میزبان خط شکنانی است که سالهای سال در میدانهای نبرد حق بر باطل جنگید ه اند و قرار است پیکر ۹ شهید گمنام در جنوب کشور تشییع شود.

 211812_143-346x256

به گزارش عصربشاگرد،در روزهای آینده استان هرمزگان میزبان شهدایی است که بعد از کشف پیکر مقدسشان حس میهن پرستانه را در زمان تلاش غرب آن هم برای بر هم زدن اتحاد مردمی بار دیگر خنثی کرد.

شهدایی که حضور به موقعشان برداشت های متفاوتی را در اذهان عمومی ایجاد کرد ، که چه شده است دوباره شهدا به کمک ما امده اند؟! و هنوز هم جمله ای که بسیار معروف شده در ذهن ها می گذرد و تامل برانگیز شده” اینجا عمار ها کمتر پیدا می شوند! این بار خواص تو غواص شده اند !آنقدر غریب هستی که ، خمینی خط شکنانش را فرستاد!!

سجاد امیریان مسئول روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان در گفتگو با خبرنگارهرمز با اشاره به ورود پیکر ۹ شهید غواص دوران دفاع مقدس گفت: این شهیدان در روز شنبه ۱۷ مرداد از شهرستان کرمان به شمالی ترین منطقه استان در رودان وارد می شوند.

وی افزود : در روز یکشنبه ۱۸ مرداد کاروان شهدا از رودان به سمت بندرعباس راهی می شوند و در میسر روستا به روستا می آیند.

امیریان اظهار کرد:مراسم استقبال و تشییع از پیکر این شهدا در بندرعباس یکشنبه ساعت ۱۷ از میدان دفاع مقدس آغاز و شب وداع نیز از ساعت ۱۸ از روبه‌روی صدا و سیما به سمت امامزاده سیدمظفر(ع) انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: پیکر این ۹ شهید هم زمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در شهر های مختلف هرمزگان انجام می‌شود.

قرار است پیکر این ۹ شهید غواص به ترتیب در بخش توکهور شهر هشتبندی میناب، رودان ،جزیره هنگام و لارک قشم، جناح شهرستان بستک و یک شهید در شهرک هدیش بندرعباس (منازل نیرو دریایی ارتش) تدفین شوند.

 

منبع:شبکه اطلاع رسانی هرمز



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: پیکر ۹ شهید غواص به هرمزگان می آید،هرمزگان انتظار شهدای گمنام،مراسم استقبال و تشییع از پیکرشهداء ,
تاریخ : پنج شنبه 15 مرداد 1394
بازدید : 365
نویسنده : فــردیـن احـمدی
مسئول بسیج سازندگی بشاگرد خبر داد
مرمت مسجد روستای دهیاری بشاگرد توسط گروه‌ جهادی

مسئول بسیج سازندگی بشاگرد با اشاره به مرمت مسجد روستای دهباری بشاگرد توسط گروه‌ جهادی گفت: این پروژه با حضور 20 نفر از بسیجیان جهادگر در مدت 10 روز انجام شد.

خبرگزاری فارس: مرمت مسجد روستای دهیاری بشاگرد توسط گروه‌ جهادی
 

به گزارش عصربشاگرد، به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی هرمزگان، اکبر کرمشاهی مسئول بسیج سازندگی بشاگرد با اشاره به مرمت و بهسازی مسجد دهباری بشاگرد اظهار داشت: این پروژه با حضور 20 نفر از بسیجیان جهادگر در مدت 10 روز انجام شد.

وی با اشاره به جزئیات مرمت و بهسازی مسجد دهباری تصریح کرد: رنگ‌امیزی، گچبری و غیره از جمله فعالیت گروه جهادی در این مسجد است.

مسئول بسیج سازندگی بشاگرد با اشاره به ظرفیت‌های محرومیت زدایی در این شهرستان گفت: بشاگرد دارای روستاهایی است که از محرومیت بسیار زیاد رنج می‌برند و بسیج سازندگی با قدرت تمام وارد عرصه شده است و در زمینه‌های مختلف مردم را یاری می‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در سال‌های اخیر گفت: این سازمان با اعزام گسترده گروه‌های جهادی از سراسر کشور به بشاگرد روند توسعه منطقه را تسهیل بخشیده است.

کرمشاهی ساخت مسجد، مدرسه، خانه عالم، خانه بهداشت، غسالخانه، سرویس بهداشتی و غیره را از جمله پروژه‌های محرومیت زدایی دانست و افزود: این فعالیت‌ها در بازه‌های زمانی 3 الی 12 روز توسط گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

انتهای پیام/88001/س

 

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: مرمت مسجد روستای دهیاری بشاگرد،مسئول بسیج سازندگی بشاگرد،اکبر کرمشاهی ,
تاریخ : پنج شنبه 15 مرداد 1389
بازدید : 336
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 اختصاص ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار به بشاگرد

 

 

فرماندار شهرستان بشاگرد از اختصاص ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۱۸۰ برنامه پنجم توسعه به بشاگرد خبر داد.

 IMG-20150805-WA0008

به گزارش عصر بشاگرد،  جلسه كميته برنامه ريزي شهرستان بشاگرد با ریاست فرماندار این شهرستان و با حضور هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، درویشی دبیر شورای برنامه ریزی استان و مسئولین ادارات شهرستان بشاگرد برگزار شد.

فلکناز دهقانی فرماندار شهرستان در این جلسه از اختصاص ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۱۸۰ برنامه پنجم توسعه به بشاگرد خبر داد و گفت: ۱۰/۵ درصد از اعتبارات کل استان به بشاگرد اختصاص داده شده که نشان دهنده توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مناطق کمتر توسعه یافته می باشد.

ریس کمیته برنامه ریزی شهرستان افزود: این اعتبارات بیشتر در فصل های حمل و نقل، آموزش، مسکن و عمران شهری و روستایی جمعا به تعداد بیش از ۳۰ پروژه تعریف شده که ان شاءالله با بهره برداری از این پروژه ها شاهد توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر منطقه شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بشاگرد اظهار داشت: بیشترین اعتبارات در حوزه راه روستایی و حمل و نقل با اعتبار بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال و آب روستایی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تخصیص یافته که ان شاءالله به توسعه و پیشرفت شهرستان کمک خواهد کرد.

 

 

 

منبع: بشاگرد نيوز



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: شهرستان بشاگرد , مناطق کمتر توسعه یافت , جلسه کمیته برنامه ریزی , نماینده عالی دولت ,
تاریخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394
بازدید : 346
نویسنده : فــردیـن احـمدی

فروغ همدلی در سایه زندگی جهادی

روزنامه کیهان در صفحه گزارش روز نوشت : «حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه روستائی در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه قرآن است؛ آنها را به دین، به انقلاب و به معنویت سوق می دهد.»

این گزارش که بخش دوم آن در روز چهارشنبه چهاردهم مرداد 1394 هجری خورشیدی به چاپ رسید می افزاید، می افزاید: «حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه روستائی در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه قرآن است؛ آنها را به دین، به انقلاب و به معنویت سوق می دهد.» این بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جهادگران بسیج سازندگی است. جایی که رهبر انقلاب بارها به برکت حرکت های جهادی و البته اهمیت این موضوع در اسلام تاکید می کنند. اردوهای جهادی در سال های اخیر توانسته به پلی تبدیل شود برای ارتباط میان اقشار محروم جامعه با جمعی از جوانان انقلابی و دارای دغدغه و حاصل این ارتباط بی شک چیزی نیست جز افزودن بر همدلی میان اقشار مختلف مردم و مسئولان.
با گذری از تاریخ جنگ به موضوعی جالب برمی خوریم. در بحبوحه جنگ فردی مثل حاج عبدالله والی به منطقه بسیار محروم بشاگرد در هرمزگان کوچ می کند تا با این عمل علاوه بر حل مشکلات مردم منطقه اهمیت رسیدگی به مستضعفان در انقلاب را یادآوری کند. در واقع می توان گفت اردوهای جهادی نه از اواخر دهه 70 بلکه از سال های اول انقلاب در قالبی دیگر آغاز شده بود. گذر از جنگ تحمیلی و مشکلات اقتصادی جامعه اما ما را به مرحله ای رساند که رهبر انقلاب به واسطه مشاهده ظرفیت های موجود در میان جوانان انقلابی کشور این بار فرمانی نه در وسعتی محدود بلکه درجهت رفع محرومیت ها در سراسر نقاط محروم کشور صادر کردند و واکنش جوانان انقلابی در مقابل صدور این فرمان رهبر انقلاب «لبیک گفتن» بود.
اردوهای جهادی خدمتی مادی و معنوی
اما آنچه که در سال های اخیر نمایان شده است این است که جاده اردوهای جهادی جاده ای یک طرفه نیست و علاوه بر محرومیت زدایی از مردم محروم به نوعی به سرمایه سازی برای نظام از طریق پرورش تفکرهای انقلابی می پردازد و این تعامل جوانان انقلابی، مردم و مسئولانی که در قالب فعالیت های جهادی قرار می گیرند خود می تواند مصداقی بارز از همدلی در کشورمان باشد. رهبر معظم انقلاب خود در دیدار با جهادگران بسیج سازندگی با اشاره به اهمیت اردوهای جهادی می فرمایند: « بسیج سازندگی و این اردوهای هجرت را قدر بدانید. شما که خودتان محورهای اصلی این حرکت عظیم هستید این را قدر بدانید و خدای متعال را شاکر باشید. مسئولین، دیگران، مدیران و کسانی که دست اندرکار امور هستند، آنها هم این حرکت عظیم را قدر بدانند. سال تحصیلی، درس را خوب بخوانید، با تحقیق بخوانید، قصدِ رسیدن به قله های علمی را پیدا کنید. در دوره فراغت هم ساعات را، روز و شب را، با این حرکت زیبا و باشکوهِ خدمت به مردم غنی کنید.»
ایشان خاطرنشان می کنند:«این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت رسانی است که میلیون ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره مند میشوند. از لحاظ مادی، از لحاظ امور روزمره زندگی، از لحاظ معنوی و هدایت بهره مند می شوند. شما اگر درس قرآن هم آنجا ندهید، خودِ حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه روستائی در بین جوانان و در بین مردم مظهر مجسم آیه قرآن است و آنها را به دین، به انقلاب و به معنویت سوق می دهد. «کونوا دعاة النّاس بغیر السنتکم»؛(3) شما با عمل خودتان مردم را به ایمان، به اسلام، به دین دعوت می کنید. این خدمت رسانی است؛ خدمت رسانی مادی و خدمت رسانی معنوی. از این مهم تر، خدمتی است که شما به خودتان می کنید و استعدادهای درونی خودتان را فعال میکنید و به بالقوه هایی که در وجود شما هست فعلیت می بخشید. تجربه پیدا می کنید با زندگی مردم آشنا می شوید. این حصارهای طبقاتی شکسته می شود و واقعیت های زندگی را لمس می کنید. در خودتان شعف و بهجت خدمت رسانی را احساس می کنید و این احساس را در وجود خودتان زنده می کنید. کسی که لذت خدمت و کار را بچشد، از کار خسته نمی شود. همان طور که در گزارش ها برادران عزیز گفتند، من هم قبلاً در گزارش ها خوانده ام جوانی که این لذت را در وجود خودش کشف کرد از خدمت خسته نمی شود این هم فایده دوم که فایده بسیار بزرگی است.»
صفا و صمیمیت در سفره های ساده
برای درک بهتر موضوع بهتر است نظر یکی از جهادگران را جویا شویم. ندا غلام پور در این خصوص می گوید: «در اردوهای جهادی شاید محل اسکان هتل نباشد و پذیرایی شام و ناهار حتی در نان و پنیری خلاصه شود اما بر سر این سفره های ساده و بی ریا صفا و صمیمیت بسیاری وجود دارد. شاید در اردوهای جهادی از آسایش خبری نباشد اما تا دلتان بخواهد آرامش هست. سهم هر کس از این آرامش به میزان اخلاص، تلاش و کوشش جهادی اش باز می گردد. شاید گاهی خسته شوی اما دریایی از شادی و شعفی را در دل محرومین حس می کنی و این حس است که جهاد را زیبا می کند و این گونه است که ما این بار هم راهی جهاد می شویم.»
پس از گذر از صحبت های غلامی سراغ یکی از روحانیونی می رویم که با انگیزه ای نشاط آفرین برای جهاد در راه خدا در مناطق محروم حضور یافته است. حجت الاسلام محمد رضایی شریف آبادی یکی از مبلغان فعال در مناطق محروم کشور به خصوص در مناطق جنوبی کرمان است که بار همت را بر دوش نهاده است تا علاوه بر نشر معارف در آبادانی آن مناطق نیز سهیم باشد. وی هم اکنون معاون تبلیغ مدرسه معصومیه(س) و مسئول گروه جهادی مروّجین مذهب است. شریف آبادی در گفت و گو با گزارشگر کیهان می گوید:« با مشورتی که با یکی از مراجع بزرگوار، بعضی علما و اساتید کردم برای تبلیغ در جنوب کرمان به صورت خودجوش و تنهایی به این مناطق رفتم و خداوند توفیق داد که در همان ابتدا در 30 مدرسه با جمعیتی بالغ بر 3 هزار نفر سخنرانی داشته باشم و پس از بازگشت بنا بر درخواست آن ها به همین تعداد کتاب رساله توضیح المسائل را برایشان ارسال کردم. البته در این کار هیچ اجباری نبود بلکه برای ما مهم آن بود که با احکام دین آشنا شوند و با انتخاب خودشان مرجع تقلیدشان را برگزینند.»
استقبال از مسائل دینی
وی ادامه می دهد:« جنوب کرمان از نظر وسعت خیلی مکان بزرگی است، در این منطقه به علت نبود روحانی ثابت مردم نسبت به احکام و معارف دین اطلاع کافی ندارند و خیلی تشنه فراگیری هستند، یک نمونه عرض کنم برای سخنرانی به یک دبیرستان رفتم که 200 دانش آموز پسر داشت، در کل زمان سخنرانی این تعداد دانش آموز ساکت نشسته بودند و با دقت گوش می دادند در حالی که توقع می رفت که شلوغ کنند و آرام و قرار نداشته باشند، در روستاها هم وضع به همین منوال هست، به طوری که هنگام قصد ترک روستا را داریم می بینیم که مردم گریه می کنند که چرا می خواهید بروید؟ مردم آن چنان علاقه مند هستند که نیازی به معرفی خودمان نیست و هر طلبه و روحانی که به آنجا برود، مردم سریع یک منزلی را مهیا می کنند، مسجد هم که آماده است و جمعیت آماده و تشنه کسب معارف الهی است.»
خودتان لحظه ای تصور ید! عده ای جوان خاکی، ساده و بی آلایش بدون هیچ چشمداتی و صد البته با انگیزه فراوان برای خدمت به شما در سخت ترین شرایط کنارتان باشند. بدون شک شما نیز تلاش خواهید کرد تا نهایت استفاده را از خدمات ارائه شده توسط این جوانان ببرید تا زحمات آنها هدر نرود. مردم روستای های محروم کشورمان نیز دقیقا پس از گذشت مدتی چنین احساسی را نسبت به جهادگران پیدا می کنند. این بار برای آشنایی بیشتر با فضای اردوهای جهادی و البته تاثیرگذاری این اردوها با سیدعلی رضا سجادی مسئول گروه جهادی محمد رسول الله هم صحبت می شویم. این جهادگر در گفت و گو با گزارشگر کیهان می گوید: «گروه حضرت محمد رسول الله مدت شش سال است که با حضور نفراتی از استان های تهران و قم به مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان می رود. گروه ما سعی دارد تا در مناطقی که گرفتار معضلات فرهنگی هستند به فعالیت بپردازد. در واقع ما به سراغ کارهایی می رویم که نیازمند کار گروهی است و به تنهایی توسط مردم منطقه امکان پذیر نمی باشد. همین بود که ما منطقه سیستان و بلوچستان را که اتفاقا متقاضی زیادی برای فعالیت نداشت را انتخاب کردیم.»
فقر فرهنگی در مناطق محروم
وی ادامه می دهد:« مردم این مناطق محروم دارای سطح سواد پایین و فقر فرهنگی زیادی هستند و ما در تلاش هستیم تا این دست از مشکلات را حل کنیم. ما در هر دو منطقه شیعه نشین و سنی نشین منطقه برنامه های تربیتی داریم و علاوه بر اقشار مختلف از مردم منطقه بین ما قرار می گیرند برای دانش آموزان که سازنده آینده مناطق هستند برنامه های ویژه ای برگزار می کنیم.»
سجادی همچنین در خصوص انگیزه خود و دیگر اعضای گروه جهادی حضرت محمد(ص) از حضور در مناطق محروم می گوید:« ما پس از شناسایی منطقه احساس کردیم که علاوه بر وظیفه اخلاقی باید به ندای رهبر انقلاب لبیک بگوییم و در مناطق حضور پیدا کنیم. ما به عنوان یک مسلمان احساس وظیفه کردیم و به نظرمان آمد برای عملکرد مطلوب باید به صورت مستمر در مناطق مورد نظرمان فعالیت کنیم.اما متاسفانه یکی از آفات فعالیت های جهادی در مجموع این است که فعالیت ها به صورت مقطعی است و استمرار نمی یابد.»
مسئول گروه جهادی محمد رسول الله(ص) بیان می کند:« نفراتی که در این چنین فضاهایی حضور می یابند وقتی محرومیت های مناطق را می بینند با اخلاص کار می کنند و واقعا هیچ دنیای مادی در فعالیت های جهادی نیست و اگر فردی در توکل و توسلش دچار خدشه شود کم می آورد. فعالیت های جهادگران برای مردم محرومی که بعضا شاید به اضطرار هم رسیده باشند تاثیرگزار است.»
وی تصریح می کند: «دیدن افرادی که با کم ترین امکانات زندگی شان را سر می کنند در زندگی افراد جهادگر توازن ایجاد می کند و از طرفی فرصتی مناسب برای خودسازی است. بچه های جهادگر با بازگشت از اردو در میان اطرافیان خود مرکزیت پیدا می کنند و بعد از مدتی عده ای را دور خودشان جمع می کنند که این کار خیلی بزرگی است. شخصی که حاضر می شود کیلومترهای زیادی را طی کند و تا سیستان و بلوچستان برود و دشواری های منطقه را به جان بخرد بدون شک قدرت تاثیرگزاری بالایی پیدا می کند.»
محیط تبلیغ وسیع
پس از شنیدن صحبت های سیدعلی رضا حرف هایمان با حجت الاسلام رضایی را از سر می گیریم. رضایی در ادامه حرف هایش به ما می گوید: «برگزاری نماز جماعت و بیان احکام آسان ترین کار ماست، ما به برگزاری کلاس های مختلف قرآن، احکام، آموزش نماز، حلقه های معرفت در مسجد و کلاس عقاید معرفتی می پردازیم. طلبه هایی هستند که کارهای عمرانی می کنند از ساخت مسجد گرفته تا احداث سرویس های بهداشتی. همچین سر زدن به خانواده شهدا و ایتام، عیادت از افراد مریض و سر زدن به خانواده آن ها از جمله کارهای تبلیغی است. باید توجه داشت که محیط تبلیغ به اندازه ای وسیع است که از صبح تا شب کار هست.»
وی ادامه می دهد: «برای تبلیغ به روستایی رفتم که پشت کوه بود و 10 کیلومتر جاده خاکی داشت، میزبان ما پیرمردی بود. او گفت جوان های روستا به نماز نمی آیند، یک روز برای تماشای بازی فوتبال جوانان به محل بازی آن ها رفتم که مقداری از محیط روستا دور بود، جاده خاکی و هوا بسیار گرم بود. جوان ها که از دور می دیدند حاج آقایی دارد می آید تعجب کرده بودند و همین طور به بازی خودشان ادامه می دادند. من هم یک بیست دقیقه ای بازی آن ها را تماشا کردم. آنها فهمیده بودند که من فقط برای تماشای فوتبال رفته ام و برای موعظه به آن محل نرفته ام. بعد از مدتی به یکی از جوان ها گفتم که می توانی یک دقیقه بچه ها را جمع کنی، از آنجایی که بیست دقیقه بود در محل ایستاده بودم و راه نسبتاً طولانی را طی کرده بودم، خیلی سریع جمع شدند، در این موقع یک حدیث گفتم و رو به آن ها گفتم: امشب مسجد بیایید اگر به شما بد گذشت، دیگر نیایید! اتفاقاً آن شب به مسجد آمدند و من هم نماز مختصری خواندم و یک سخنرانی کوتاه بعد از نماز کردم، چون هوای مسجد از محیط بیرون گرم تر بود، به بیرون مسجد رفتیم و مشغول صحبت شدیم و گل گفتیم و گل شنیدیم، بحثی از مسائل دینی نکردم، مگر اینکه خود آن ها سؤالی را می پرسیدند.
متوجه شده بودند که این حاج آقا با حاج آقا قبلی که فقط روی منبر می رفته فرق دارد! خلاصه با آن ها رفیق شدیم، حتی یک روز تفریحی به اطراف روستا نزدیک سد رفتیم و در آن محل با بچه ها شنا کردیم، بعد هم تکلیف کردیم که بچه ها وضو بگیرند که به جز یک نفر بقیه اشتباه وضو گرفتند، همان تفریح ما باعث شد که بچه ها وضو را یاد بگیرند، این یکی از بهترین خاطره های من است.»
در هر حال به نظر می رسد اردوهای جهادی توانسته اند به الگویی تبدیل شوند برای شکستن فاصله های طبقاتی و در کنار هم بودن. در کنار هم بودنی که می تواند علاوه بر افزودن وحدت ما را به قله های موردنظرمان نزدیک و نزدیک تر کند.
*منبع: روزنامه کیهان
**گروه اطلاع رسانی** 1893**2002**9131



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: حاج عبدالله والی،منطقه بسیار محروم بشاگرد،مشکلات اقتصادی،بسیج سازندگی،جهادگران ,
تاریخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394
بازدید : 329
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 ایجاد شعب بانک خارجی زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های کلان/بانک مرکزی نظارت کند.

 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با مثبت ارزیابی کردن زمزمه ایجاد شعب بانک‌های خارجی درکشور، گفت:در صورت کنترل کافی بر روند ایجاد و فعالیت این نوع بانک ها از سوی دولت و بانک مرکزی می توان به ورود سرمایه های کلان برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور امیدوار بود.

ایجاد شعب بانک خارجی زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های کلان/بانک مرکزی نظارت کند

به گزارش عصربشاگرد؛سیدعبدالکریم هاشمی نخل‌ابراهیمی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با اشاره به زمزمه ایجاد شعب بانک‌های خارجی درکشور،گفت:ایجاد ارتباط اقتصادی کارآمد با کشورهای مختلف راهکاری برای خروج از رکود حاکم بر وضعیت کنونی کشور است.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایجاد شعب بانک‌های خارجی در داخل ایران به گردش سرمایه در کشور کمک شایانی خواهد کرد، افزود: ایجاد بانک های خارجی در داخل کشور در صورت تامین سرمایه‌های کافی برای رشد تولید و صنعت هیچ مانعی ندارد.

نظارت بر شعب بانک‌های خارجی ایجاد شده در ایران ضروری است

این نماینده مردم درمجلس نهم، با تاکید بر ضرورت نظارت بر شعب بانک های خارجی،تصریح کرد: در صورتی که وجود شعب بانک‌های خارجی در داخل کشور همراه با کنترل و نظارت کافی باشد؛هر نوع احتمالی مبنی بر پوچ شدن منابع مردم ازبین خواهد رفت.

وی ادامه داد: شعب بانک های خارجی در داخل کشور باید تحت نظارت دولت به ویژه بانک مرکزی باشد تا بتواند زمینه پیشرفت اقتصادی کشور را فراهم کند.

ایجاد شعب بانک‌های خارجی پلی برای ارتقای وضعیت اقتصادی و بانکداری داخلی

هاشمی نخل ابراهیمی با تاکید براینکه ایجاد شعب بانک‌های خارجی در داخل کشور باید در خدمت تولید، بنگاه های اقتصادی و کارآفرینی قرار بگیرد،تصریح کرد: دولت باید با درنظرگرفتن قوانین موجود نسبت با ایجاد شعب این نوع بانک ها در داخل موافقت کند.

این نماینده مردم درمجلس نهم، ادامه داد: وجود شعب بانک های خارجی در کشور، ورود سرمایه های کلان خارجی به بانک های داخلی در جهت ارایه تسهیلات به مردم را ممکن می کند.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت کنونی کشور و تحریم های موجود، ایجاد شعب بانک های خارجی را پلی برای ارتقای وضعیت اقتصادی و بانکداری داخلی خواند.

 

منبع: خانه ملت



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: سیدعبدالکریم هاشمی , خانه ملت , ایجاد شعب بانک‌های خارجی , مجلس شورای اسلامی , نماینده مردم بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394
بازدید : 381
نویسنده : فــردیـن احـمدی

تحریم ها می تواند یک تجربه تاریخی برای نظام، دولت و ملت ما باشد

 

اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا و متحدین اروپایی آن علیه ملت ایران نشاندهنده خوی استکباری این کشورها است.

غلامرضا کریمی

به گزارش عصر بشاگرد؛غلامرضا کریمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بشاگرد در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت: سیاست خارجی دولت یازدهم از زمان روی کار آمدن افزایش و بر گسترش تعامل با دنیا، مبارزه با ایران هراسی، اثبات و احقاق حق ملت ایران در مورد بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای و جلوگیری از منزوی شدن کشور در عرصه بین الملل متمرکز بوده است. و به قول رئیس جمهور محترم در ارتباط با کشورها شعر معروف حافظ « با دوستان مروت، با دشمنان مدارا » سرلوحه کار بوده است.

 

غلامرضا کریمی اظهار داشت: همه این تلاش ها بر اساس قاعده کلی نظام در روابط خارجی که توسط مقام معظم رهبری تاکید شده است یعنی “عزت، حکمت و مصلحت” بوده است و همچنین سیاست نظام در حمایت از مظلومین و متحدین منطقه ای و تحکیم سنگرهای نظام در خارج از مرزها که شامل حمایت از دولت و ملت عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن در دوران مسئولیت این دولت بدون تغییر ادامه داشته است.

 

کریمی با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا و متحدین اروپایی آنان علیه ملت ایران نشاندهنده خوی استکباری این کشورها است، گفت: آنان نشان دادند که تا چه اندازه می توانند پستی و رذالت علیه مردم یک کشور مستقل به خرج دهند.

 

وی تاکید کرد: تحریم ها می تواند یک تجربه تاریخی برای نظام، دولت و ملت ما باشد؛ هم از این نظر که به بی رحمی استکبار بیشتر مطمئن شویم و هم از این جهت مهم که با رفع نقاط ضعف و افزایش قدرت نظام در عرصه های اقتصادی و نظامی در آینده حربه تحریم را ناکارآمد کنیم.

 

رئیس دانشگاه آزاد بشاگرد گفت: قطعاٌ اجرای توافق هسته ای اثرات مثبت و قابل توجهی بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت، اما همانطور که بسیاری از مسئولین و کارشناسان اذعان دارند، رفع همه مشکلات اقتصادی کشور به اجرای توافق و رفع تحریم ها وابسته نیست، بلکه ریشه بسیاری از مشکلات به نظام اداری، ساختارهای اقتصادی، نظام بانکی و مالیاتی، الگوی ناصحیح مصرف، خام فروشی نفت، عدم پایبندی دولت ها به یک نظام برنامه ریزی و نقشه راه جامع و به جای آن اعمال سلیقه شخصی و گروهی و مواردی از این قبیل برمی گردد.

 

غلامرضا کریمی با اشاره به اینکه تعامل با هر کشور اگر بر مبنای احترام متقابل باشد خوب است، افزود: در سال های اخیر در چند مورد که تعامل با آمریکا دارای این خصوصیت بوده است و نتایج مثبتی هم داشته است. به عنوان نمونه می توان به گفتگوهای نمایندگان ایران و آمریکا در خصوص عراق و نیز توافق هسته ای اشاره کرد. اما اگر آمریکا با خوی استکباری به دنبال تسلیم شدن ایران و درپی عدول ایران از اصول انقلابی خود باشد طبیعی است که تعامل با آن کشور نتیجه مثبتی برای ما درپی نخواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: قبل از توافق هسته ای و پس از اعلام حمایت مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده خصوصاٌ در روزهای پایانی به نتیجه رسیدن توافق در فضای سیاسی کشور تا حدود زیادی هم صدایی در حمایت از تیم هسته ای وجود داشت اما پس از اعلام توافق فضای سیاسی به دوگانگی رسیده است، از یک طرف طرفداران دولت که به نقاط قوت توافق می پردازند و از طرف دیگر منتقدین که غالباٌ به نقاط ضعف را برجسته می کنند.

 

کریمی گفت: به نظر من تیم مذاکره کننده همه تلاش خود را برای رعایت خطوط قرمز نظام انجام داده است، البته باید توجه داشت در مذاکره و معامله آن هم وقتی طرف مقابل شما و قدرتمندترین کشورهای دنیا هستند انتظار اینکه هر آنچه می خواهید به طور کامل به دست آورید عملاٌ شدنی نیست. و به گفته وزیر محترم امور خارجه کشورمان: این توافق آن چیزی که می خواستیم نیست بلکه آن چیزی است که توانسته ایم به دست آوریم.

 

 

 

منبع:بشاگرد نيوز

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: تحریم ها , توافق هسته اي , دولت و ملت , همدلي و هم زباني , رئیس دانشگاه آزاد اسلامی , غلامرضا کریمی ,
تاریخ : سه شنبه 13 مرداد 1394
بازدید : 452
نویسنده : فــردیـن احـمدی

100تن کنستانتره بین عشایر هرمزگان توزیع شد

مدیر امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: با توجه به خشکسالی های مستمر و کمبود علوفه، طی چهار ماهه گذشته حدود 100تن کنسانتره بین عشایر این استان توزیع شده است.

به گزارش عصر بشاگرد؛منوچهر سالاری سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای جلوگیری از وارد آمدن هر گونه خسارتی به دامهای عشایر این استان نیاز به چهار میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تامین این مبلغ تا پایان امسال 400تن کنسانتره خریداری و بین آنان توزیع خواهد شد.

این مقام مسوول در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان یادآورشد:خشکسالی های 17ساله گذشته موجب خشک شدن بخش وسیعی از مراتع این استان و در نتیجه کاهش شدید ظرفیت آنها شده طوریکه عشایر برای زنده نگه داشتن دامهای خود مجبور به استفاده از انواع علوفه خشک به ویژه کنسنانتره هستند.
سالاری از کمبود آب، نبود بازار مناسب برای فروش فرآورده های دامی و همچنین خشک شدن مراتع درجه یک و دو بعنوان مهمترین مسائل و مشکلات عشایر هرمزگان نام برد و خواستار توجه بیش از پیش به جامعه عشایری این استان شد. 
مدیر امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان آمار عشایر کوچرو این استان را سه هزار خانوارعنوان کرد که در شهرستانهای رودان، پارسیان، حاجی آباد، میناب، بندرعباس، بشاگرد و بستک زندگی می کنند.
ساماندهی اسکان عشایر، ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان، مطا لعات جامع عشایری و همچنین بهره گیری از انرژی خورشیدی برای تامین برق خانوارهای عشایر بعنوان مهمترین برنامه های امورعشایر سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تا پایان امسال اعلام شده است.
'همه ساله با فرارسیدن دومین برج از فصل بهار وگرم شدن هوای هرمزگان، کوچ عشایر از رودان، میناب، حاجی آباد و بندرعباس به مناطق سردسیراستان کرمان به خصوص شهرستانهای بافت، بردسیر، رابر و مناطق مرتفع جیرفت آغاز و اردیبهشت ماه پایان می یابد.
در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان آمار دامهای عشایر کوچرو این استان 800هزار راس با ظرفیت تولید سالانه دو هزارو900تن گوشت قرمز و هشت هزارو 500 تن شیر اعلام شده است.
دراین اطلاعات تعداد دامهای این استان شامل روستایی و عشایری در مجموع دو میلیون واحد دامی اعلام شده است.

 

منبع: ايرنا



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: نبود بازار مناسب , خشکسالی های 17ساله , 100تن کنستانتره , عشایر هرمزگان , سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ,
تاریخ : سه شنبه 13 مرداد 1394
بازدید : 384
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 با حکم وزیر کشور

فرماندار بشاگرد منصوب شد

فلکناز دهقانی که در دولت‌های قبل نیز به عنوان سرپرست و یا فرماندار شهرستان‌های مخلتف هرمزگان خدمت کرده، به پیشنهاد استاندار هرمزگان و با حکم وزیر کشور به عنوان فرماندار شهرستان بشاگرد منصوب شد.

 به گزارش عصر بشاگرد به نقل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان،عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با صدور حکمی فلکناز دهقانی را به عنوان فرماندار شهرستان بشاگرد منصوب کرد.

خبرگزاری فارس: فرماندار بشاگرد منصوب شد

در متن این حکم آمده است:

به موجب این حکم و بنا به پیشنهاد استاندار هرمزگان به سمت فرماندار شهرستان بشاگرد منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب وظایف قانونی مصوب در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های دولت تدبیر و امید و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای "مدظله‌العالی" موفق باشید.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: فرماندار بشاگرد , وزیر کشور , فلکناز دهقانی , استاندار هرمزگان , منصوب , خبرفارسي ,
تاریخ : سه شنبه 13 مرداد 1394
بازدید : 384
نویسنده : فــردیـن احـمدی
کارشناس اداره کل هوا شناسی استان هرمزگان گفت: امروز برای مناطق سردشت بشاگرد و ارتفاعات مرکزی و غربی افزایش ابر، رگبار پراکنده و رعد و برق و برای سایر نقاط استان افزایش لحظه ای سرعت باد پیش بینی می شود.
 
 به گزارش عصر بشاگرد ، سی سی پور افزود: این سامانه ناپایدار به تدریج تا فردا تضعیف می شود.

وی گفت:  دیروز ۲۱ و دو دهم میلیمتر باران در سردشت بشاگرد و یک و ۷ دهم میلیمتر باران در رودان گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هوا شناسی استان هرمزگان افزود: تنگه هرمز و دریای عمان با افزایش باد و ارتفاع موج از ۵۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر متلاطم می شود و توصیه می شود ترددهای دریایی با احتیاط صورت گیرد.

دیروز سردشت بشاگرد با ۲۲ درجه خنکترین و بستک با ۴۵ درجه گرمترین شهرهای استان بودند.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان


:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: رگبار پراکنده ، افزایش سرعت باد ، سامانه ناپایدار ، تلاطم دریا ، سردشت بشاگرد ,
تاریخ : دو شنبه 12 مرداد 1394
بازدید : 341
نویسنده : فــردیـن احـمدی

باسمه تعالی

اخطاریه ۱۲

پیرو اطلاعیه شماره ۲۱ هواشناسی مورخه ۹۴/۵/۶ نقشه های هواشناسی بیانگر تقویت سامانه ناپایدار فصلی از۹۴/۵/۱۰ تا اواسط هفته جاری است که سبب تشدید ناپایداری های جوی در برخی نقاط استان هرمزگان خواهد شد. شدت این ناپایداری ها طی ساعات بعدازظهر و شب بصورت افزایش ناگهانی ابر، رگبار و رعد وبرق ، افزایش لحظه ای سرعت باد همراه با گردوغبار در ارتفاعات شرق (خصوصا بشاگرد ) و شمال  قابل ملاحظه خواهد بود ، در سایر مناطق مستعد مرکزی و غربی نیز وقوع این ناپایداری با شدت کمتر  پیش بینی می شود.

بنابراین توصه می شود :

  • با توجه به سیلابی شدن مسیل ها و طغیان  رودخانه های فصلی از قرار گیری در حریم  رودخانه ها خودداری شود.
  • احتیاط های لازم در تردد های جاده ای در مناطق مرتفع صورت گیرد.
  • با توجه به متلاطم شدن دریا تمهیدات لازم در خصوص ترددهای دریایی انجام پذیرد.


:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: هواشناسی، شهرستان بشاگرد،اطلاعیه شماره21،نقشه های هواشناسی،اخطاریه ۱۲ ,
تاریخ : دو شنبه 12 مرداد 1394
بازدید : 1170
نویسنده : فــردیـن احـمدی
  •  
  • وضع هوای سردشت بشاگرد

    هوای حاضر            ساعت: ۱۳:۵۱
    پیش بینی ۳ روز آینده
    ۳۷° c
    غبارآلود

    جهت باد: غربی
      هوای حاضر | دوشنبه ۱۲ مرداد
    سرعت باد: ۳ متر بر ثانیه, ۱۰ کیلومتر بر ساعت

    نم نسبی:  % ۲۲

    دید افقی:  ۶۰۰۰متر

    بارندگی 24 ساعت گذشته:  ۲۱.۲ میلیمتر

    بیشینه دما در 24 ساعت گذشته:  ۳۸° c

    کمینه دما در 24 ساعت گذشته:  ۲۲° c
    آخرین بروز رسانی: ۱۳۹۴/۰۵/۱۲ ۱۳:۳۰
  •  
  • وضع هوای فعلی استان هرمزگان  |  دوشنبه 12 مرداد

    ۳۹

    ۳۷

    ۴۱

    ۳۸

    ۳۷

    ۳۷

    ۳۸

    ۳۷

    ۳۶

    ۳۳

    ۴۲

    ۴۲

    ۴۲

    ۴۰

    ۳۷


:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: ایستگاه هواشناسی سردشت بشاگرد،وضع هوای سردشت بشاگرد،12 مرداد94 ,
تاریخ : دو شنبه 12 مرداد 1394
بازدید : 556
نویسنده : فــردیـن احـمدی


 تصویر زیبا از طبیعت منطقه درابسر در شهرستان بشاگرد

 IMG-20150721-WA0032              IMG-20150721-WA0047

IMG-20150721-WA0039               IMG-20150721-WA0033 

IMG-20150721-WA0034               IMG-20150721-WA0037 

IMG-20150721-WA0031

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: طبیعت منطقه درابسر , تصویر زیبا , شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : دو شنبه 12 مرداد 1394
بازدید : 404
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 بارش باران و ادامه خسارات در بشاگرد

 

بارش های تابستانی موجب جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه های فصلی در بشاگرد شده که متاسفانه تاکنون خساراتی را برجا گذاشته است.

 بارش باران در بشاگرد ، عصر بشاگرد

به گزارش عصر بشاگرد، بارش های شدید باران در روزهای تابستانی موجب طغیان رودخانه ها بشاگرد و ایجاد خسارت‌های زیادی به اموال مردم این شهرستان شده است.

وقوع باران سنگین عصر دیروز یکشنبه در این شهرستان با آب‌گرفتگی معابر و خسارات مالی همراه بود؛ و همچنین طغیان رودخانه ها موجب مسدود شدن راه های ارتباطی بین روستاها شد.

 

مهدی زاده مسئول ایستگاه هواشناسی سردشت بشاگرد میزان بارش باران در شهر سردشت را ۲۱ و ۲ دهم میلیمتر اعلام کرد و گفت: امروز نیز ناپایداری جوی در شهرستان بشاگرد ادامه دارد و احتمال بارش باران در بعد از ظهر دور از دسترس نیست.

جاری شدن سیل در روستای وی از توابع بخش مرکزی شهرستان بشاگرد سبب وارد آمدن خسارت‌ هایی به تأسیسات و راه‌ های این شهرستان شد.

“روستای وی” که در فاصله ۵۰ کیلومتری از مرکز شهرستان بشاگرد شهر سردشت و ۹۰ کیلومتری از شهرستان جاسک که این دو شهرستان را به یکدیگر متصل می‌کند، دیروز شاهد بارش شدید باران و تگرگ بود و جاده بشاگرد – جاسک نیز به همین دلیل و طغیان رودخانه ها مسدود و با کندی حرکت خودروها مواجه شد.

ناصر شهدادی دهیار این روستا گفت: حوالی ساعت ۱۴ دیروز بارندگی شدید باران روستای وی و اطراف آن را فرا گرفت که با توجه به خشک شدن چشمه آب آشامیدنی روستا باعث خوشحالی اهالی شد و طغیان رودخانه این روستا باعث مسدود شدن جاده ارتباطی بشاگرد – جاسک شد.

شهدادی اظهار کرد: این بارندگی خسارت های مالی از جمله تلف شدن ۴ راس بز، غرق شدن یک دستگاه موتور سیکلت، غرق شدن یک موتور آب کشاورزی و همچنین خسارت به برخی از منازل مسکونی، دامداران و کشاورزان این روستا را برجا گذاشت.

دهیار روستای وی میزان خسارت وارد شده در این روستا را ۸۹ میلیون ریال عنوان کرد.

 

حجم قابل توجهی سیلاب با بارش‌های دیروز در جاده‌ها و سطح روستاها و شهرهای شهرستان بشاگرد جاری شد و همچنان شاهد روان شدن آن بدون هیچ برنامه‌ای هستیم و این امر با توجه به وضع خشک‌سالی و کمبود آب در نقاط مختلف شهرستان بشاگرد و استان هرمزگان، ضرورتی را برای مسئولان ایجاد می‌کند تا به این امر بیشتر توجه کنند.

گفتنی است که میزان بارش باران در تابستان ها در شهرستان بشاگرد بیشتر از سایر فصل ها است.

 

 منبع: بشاگرد نيوز

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: طغیان رودخانه ها بشاگرد , باران سنگین , خسارات مالی , شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : یک شنبه 11 مرداد 1394
بازدید : 371
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اجرایی نشدن حکم مهدی هاشمی خواستار برخود قاطع دستگاه قضاییه و رعایت عدالت در بین همه افراد جامعه شدند.

 

20150615173722-1-346x256

به گزارش عصر بشاگرد، سید مهدی موسوی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی هرمز با اشاره به اجرایی نشدن حکم محکومیت مهدی هاشمی گفت: متاسفانه مهدی هاشمی از نفوذ و قدرت هاشمی رفسنجانی درعدم اجرای حکم استفاده می کند.

وی در ادامه افزود: هاشمی رفسنجانی در دادگاه درخواست اجرای حکم را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کرد ، که با موافقت هم روبرو شد ولی هاشمی رفسنجانی به قانون توجه نمی کند.

موسوی نژاد با بیان اینکه کسانی که کمترین جرم را دارند مجازات آن ها فوری اجرایی می شود، گفت: مسئولین و آقازاده ها از مردم عادی که خونشان رنگین تر نیست و همه ما در برابر قانون برابر هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:دستگاه قضا بی توجه به افراد بی نفوذ حکم را اجرای می کند وتوجه به این رفتارها که حکم افراد با نفوذ را به تاخیر می اندازد باعث تخریب جامعه اسلامی و قانون می شود.

وی تصریح کرد: قطعا همه افراد در برابر قانون تمکین و مساوی هستند.

در دستگاه قضا فرقی بین غنی و فقیر نیست

محمد اسماعیل سعیدی نماینده استان آذربایجان شرقی در خصوص تاخیر در اجرای حکم مهدی هاشمی گفت:در دستگاه نظام قضا فرقی بین غنی و فقیر وجود ندارد و من معتقدم در این خصوص قانون باید اعمال شود .

نماینده استان آذربایجان شرقی تصریح کرد:دستگاه قضا نباید مناقشات داشته باشد و توجه به اینکه ما این همه خون شهید ریخته شده است و با این وجود ما نباید خون شهیدان خود را پایمال کنیم.

سعیدی خاطر نشان کرد : دستگاه قوه قضایی پایه اجرایی عدالت برای دولت است و در عمل هم باید در اجرای عدالت کوشا باشد.

قوه قضاییه پاسخگوی تاخیر اجرای حکم م . ه باشد

محمد علی اسفنانی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تاخیر در عدم اجرای حکم مهدی هاشمی گفت : قوی قضاییه باید پاسخگویی این مسئله باشد.

وی تاکید کرد : در بحث کیفری و محکومیت هیچ تاخیری موجه نیست و در صورتی این است که تجدید نظر خواهی صورت گرفته باشد ولی در این موضوع چنین اتفاقی صورت نگرفته است.

اسفنای خاطر نشان کرد: برای اجرای عدالت هیچ توجیه منطقی وجود ندارد و قوی قضاییه باید پیگیر این مسئله باشد.

اجرایی شدن حکم قوه قضاییه جدی گرفته شود

موسی غضنفر آبادی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم اجرایی شدن حکم مهدی هاشمی گفت: در صورت قطعی شدن این محکومیت باید در اجرای آن توجه داشته باشند.

وی افزود: در صورتی که حکم امده است و فرد حکم را عمل نکرده از طریق جلب آن باید اقدام کرد .



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: قوه قضاییه،در دستگاه قضا فرقی بین غنی و فقیر نیست، قوه قضاییه پاسخگوی تاخیر حکم م , ه باشد ,
تاریخ : یک شنبه 11 مرداد 1394
بازدید : 347
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

بخشدار گوهران گفت: هرچند این توافق بدست آمده سیاسی است اما بیشترین آثار آن در اقتصاد نمایان خواهد شد و اقتصاد ایران از وضعیت سردرگمی رها می شود و تکلیف سرمایه گذاران، تولید کنندگان و مردم مشخص خواهد شد.

 

یوسف حسینی

به گزارش عصر بشاگرد؛یوسف حسینی بخشدار گوهران بشاگرد در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت: برای توصیف دیپلماسی ایران در دولت یازدهم دیدگاهای مختلفی وجود دارد و آنچه که بیش از همه مورد توجه قرار گرفته یک دیدگاه مشخص و معینی درباره جایگاه بین المللی، چالش ها و فرصت های فرا روی ایران است. و این رویکرد را می توان در اولویت قرار دادن روابط دوستانه و نزدیک با کشورها، تلاش برای خروج پرونده هسته ای ایران از شورای امنیت و جلوگیری از افزایش تنش بین ایران و کشورهای غربی و آمریکا و حذف تحریم ها خلاصه کرد.

حسینی اظهار داشت: چیزی که مشخص است، اینکه مذاکره با طرف های خارجی چه کار دشواری است و مذاکره کنندگان ما با شش قدرت اول جهان که دیپلمات های پخته و کهنه کاری دارند مذاکره کردند که در عین اقتدار از منافع نظام هم دفاع کردند.

وی افزود: تحریم های غرب علیه ایران از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی توسط استکبار جهانی شروع شد و هدف ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی است و همواره سعی کردند به روش های مختلف به این نظام ضربه بزنند و تحریم ها یکی از اون روش ها است.

بخشدار گوهران در پاسخ به سوال به نظر شما توافق هسته ای چه تاثیری بر اقتصاد کشور می گذارد؟ گفت: هرچند این توافق بدست آمده سیاسی است اما بیشترین آثار آن در اقتصاد نمایان خواهد شد و اقتصاد ایران از وضعیت سردرگمی رها می شود و تکلیف سرمایه گذاران، تولید کنندگان و مردم مشخص خواهد شد. و از طرفی لغو تحریم فروش نفت و نقل و انتقالات بانکی و برداشتن موانع، سرعت پیشرفت اقتصاد ایران بیشتر می شود.

یوسف حسینی همچنین در خصوص تاثیر توافق هسته ای بر فضای سیاسی کشور گفت: در این خصوص دو دیدگاه وجود دارد، یکی اینکه توافق می تواند باعث برگ برنده حامیان دولت در انتخابات مجلس دهم باشد و دیدگاه دیگر اینکه پیروزی واقعی این دستاورد را نظام میداند که با همه ظرفیت ها و توان خود پشتیبان تیم هسته ای بود و در این خصوص حمایت قاطع رهبری نظام و برخی فرماندهان ارشد نظامی را نمونه ای از این پشتیبانی دانست.

حسینی با اشاره به تلاش دولت برای برداشتن تحریم ها و نتیجه آن، عنوان کرد: دولت تلاش های بسیار زیادی را در این خصوص انجام داده است و با گذشت زمان پاسخ دقیق و نتیجه آن مشخص می شود.

وی در خصوص بی اعتمادی ملت ایران به آمریکا گفت: این بی اعتمادی ریشه تاریخی دارد و پاسخ این سوال را باید به مرور رفتار آمریکا در قبال ایران در چند دهه اخیر باید جستجو کرد، از کودتای ۲۸ مرداد تا حمله نظامی و حادثه طبس و کارگردانی جنگ تحمیلی تا تسلیح شیمیایی صدام و حمله به هواپیمای مسافر بری و تحریم های ظالمانه علیه ایران و در مجموع تلاش کامل برای براندازی نظام باعث این بی اعتمادی است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: بخشدار گوهران بشاگرد،یوسف حسینی، این توافق بدست آمده سیاسی است،تکلیف سرمایه گذاران،تولید کنندگان،مردم، ,
تاریخ : یک شنبه 11 مرداد 1394
بازدید : 442
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

ادامه بارش های شدید باران در شهرستان بشاگرد و طغیان رودخانه ها بسیاری از راه های ارتباطی این شهرستان را مسدود کرد.

 

215

به گزارش عصر بشاگرد ، باران های تابستانی در شهرستان بشاگرد این روزها خسارات فراوانی از جمله مرگ ۲ نفر در بخش هشتبندی شهرستان میناب، غرق شدن چندین خودرو در شهرستان بشاگرد و مسدود شدن بسیاری از راه های ارتباطی این شهرستان شده است.

دیروز همچنین به علت بارندگی شدید باران و طغیان رودخانه ها و ریزش کوه در شهرستان بشاگرد موجب مسدود شدن چندین راه روستاهای و همچنین مسیر بشاگرد – جاسک شد.

ناصر شهدادی دهیار روستای “وی” در همین خصوص گفت: باتوجه به بارندگی های شدید دیروز و طغیان رودخانه شریفی (یکی از بزرگترین رودخانه های بشاگرد) از ساعت ۱۸ دیروز جمعه تا امروز ساعت ۵ صبح جاده بشاگرد به جاسک مسدود بوده است.

شهدادی اظهار داشت: در حال حاضر نیز به جهت لغزندگی جاده در مسیر رودخانه تردد به سختی و کندی در جریان است.

گفتنی است که رودخانه شریفی در ۳ نقطه از مسیر بشاگرد- جاسک می گذرد و در هیچ کدام از نقاط پل احداث نشده است.

در پی بارش های شدید باران دیروز همچنین راه ارتباطی بشاگرد- میناب نیز برای چندین ساعت مسدود شد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: باران های تابستانی،هواشناسي بشاگرد،شهرستان بشاگرد،مسير بشاگرد جاسك مسدودشد ,
تاریخ : یک شنبه 11 مرداد 1394
بازدید : 459
نویسنده : فــردیـن احـمدی

             تلاش گسترده بنیاد برکت برای مسجدسازی در مناطق محروم هرمزگان

تهران - ایرنا - بنیاد برکت در ادامه سیاست ساخت اماکن مذهبی و فرهنگی در نقاط کم تر برخوردار کشور، 16 مسجد در روستاهای محروم استان هرمزگان می سازد.

 

به گزارش عصر بشاگرد به نقلاز بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ساخت 5 باب از این مساجد شروع شده و ساخت 11 مسجد دیگر نیز به مجریان ابلاغ شده است.

ساخت اماکن مذهبی و فرهنگی از زمان تأسیس بنیاد برکت مورد توجه مسئولان این بنیاد بوده است.

بنیاد اجتماعی و اقتصادی برکت برای ساخت این مساجد 16 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار اختصاص داده است که تاکنون 87 درصد آن هزینه شده است.

مساجد یاد شده در روستاهای توابع شهرستان های بشاگرد، جاسک، گنو و بندرلنگه ساخته خواهد شد.

این بنیاد تاکنون قراردادهایی را برای ساخت 305 مسجد در مناطق روستایی کشور منعقد کرده که از این تعداد 170 مسجد به بهره برداری رسیده است.

بنیاد برکت تاکنون صدها طرح دیگر را در زمینه توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی و محرومیت زدایی و ساخت اماکن آموزشی در مناطق محروم کشور اجرا کرده است.

این بنیاد در سال 86 زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تأسیس شد تا علاوه بر توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم، خدمات زیربنایی دیگری به این مناطق ارایه کند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بنیاد برکت , ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) , شهرستان های بشاگرد , جاسک , گنو و بندرلنگه ,
تاریخ : یک شنبه 11 مرداد 1394
بازدید : 470
نویسنده : فــردیـن احـمدی
با هدف افزایش همکاری‌های مشترک صورت گرفت
انعقاد توافقنامه بسیج سازندگی بشاگرد با نهضت سواد آموزی

تفاهم‌نامه‌ بین بسیج سازندگی و نهضت سوادآموزی با هدف افزایش همکاری‌های مشترک بین دو سازمان در بشاگرد امضا شد.

خبرگزاری فارس: انعقاد توافقنامه بسیج سازندگی بشاگرد با نهضت سواد آموزی
 

به گزارش عصربشاگرد از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج سازندگی هرمزگان، اکبر کرمشاهی مسئول بسیج سازندگی بشاگرد با اشاره به برگزاری نشست با مسئولین نهضت سوادآموزی این شهرستان اظهار داشت: طی این جلسه تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری‌های بیشتر با نهضت سوادآموزی بشاگرد امضا شد.

وی با بیان اینکه افزایش سطح سواد مردم می‌تواند تاثیر مثبتی بر اقتصاد مقاومتی داشته باشد، گفت: بسیج سازندگی از تمام ظرفیت خود برای افزایش سطح سواد و آگاهی مردم در حوزه نهضت سواد آموزی استفاده می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی بشاگرد سوادآموزی را زمینه گسترش رشد و توسعه کشور دانست و افزود: سیاست اقتصاد مقاومتی کلید پیشرفت کشور را در اقتصاد متکی بر مردم می‌داند.

وی با بیان اینکه انعقاد تفاهم‌نامه با نهضت سوادآموزی نشانه تمایل بسیج سازندگی برای ورود به عرصه‌های رشد و شکوفایی علمی و اقتصادی کشور است، گفت: بسیج سازندگی می‌تواند با حمایت از سوادآموزان آنها را برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی ترغیب کند.

 

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بسیج سازندگی هرمزگان،مسئول بسیج سازندگی بشاگرد، اکبر کرمشاهی،نهضت سوادآموزی ,
تاریخ : پنج شنبه 8 مرداد 1394
بازدید : 412
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

کارشناس ادراه کل هواشناسی هرمزگان گفت : درچند شبانه روز گذشته بارش ۱۴ و شش دهم میلیمتری باران و سرعت لحظه ای ۵۰ کیلومتر بر ساعتی باد را در بخش سردشت شهرستان بشاگرد شاهد بودیم .

بارش باران در بشاگرد ، عصر بشاگرد

 

 به گزارش عصر بشاگرد به نقل ازخبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  سی سی پورافزود :همچنین در این مدت فعالیت  سامانه ناپایدار جوی سبب وقوع بارندگی ها ی پراکنده در شمال و شرق  هرمزگان شده است.

 

وی گفت: پیرو اطلاعیه شماره ۲۱ هواشناسی ، نقشه های هواشناسی تقویت سامانه ناپیدار فصلی را نشان می دهد.

 

کارشناس ادراه کل هواشناسی هرمزگان افزود : تقویت این سامانه سبب رگبار و رعد برق ،افزایش سرعت  لحظه ای باد در مناطق شمال و شرق هرمزگان می شود .

 

سی سی پور با اشاره به تشدید بارش ها در این مناطق ؛ سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها را  پیش بینی کرد .

 

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: ادراه کل هواشناسی هرمزگان , شرق هرمزگان , نقشه های هواشناسی , شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : پنج شنبه 8 مرداد 1394
بازدید : 376
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

معاون جهاد کشاورزی هرمزگان اعلام کرد

۱۰۰واحد مرغداری هرمزگان در انتظار دریافت مجوز بهره‌برداری

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی هرمزگان گفت:بالغ بر ۱۰۰ واحد مرغداری در هرمزگان با دریافت پروانه تاسیس در تلاش برای اخذ مجوز بهره برداری هستند..

 

 مرغداری

به گزارش عصر بشاگرد؛ابراهیم طغرلی در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم در بندرعباس با اشاره به برنامه ریزی و سازماندهی طرح های دام و طیور اظهار داشت: معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان وظیفه نظارت بر حسن اجرای طرح های عمرانی دام و طیور و برنامه ریزی و نظارت بر جذب اعتبارات سرمایه ای و تسهیلاتی را برعهده دارد.

وی به فعالیت 306 واحد مرغداری  در هرمزگان اشاره داشت و افزود: صدور مجوز فعالیت مجتمع‌های دامپروری، توسط جهاد کشاورزی و براساس سیاست‌ها و رسالت سازمان، برمبنای شرایط و ضوابط موجود استان صادر می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: صدور مجوزها در حوزه‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی تا قبل از سال 91 خود جهاد کشاوری انجام می‌داد از شهریور 91 به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی واگذار شده است.

طغرلی با بیان اینکه در هرمزگان پرورش انواع دام سبک و سنگین وجود دارد تصریح کرد: تاکنون 382 واحد ویژه گوساله پروری و 120 مجوز پرواربندی دام سبک در استان با دریافت مجوز فعالیت دارند.

وی با اشاره به طرح اصلاح نژاد دام روستایی در هرمزگان گفت: در بحث الگوی پروش دام و اصلاح نژادها، چه در دام سبک و چه سنگین درجهت بهبود توان ژنتیکی دام ها با هدف تولید بزغاله اصلاح شده و افزایش شیر مناسب اصلاح صورت می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: پروژه‌های اصلاح نژادی یک کار علمی و تخصصی و مدت دارد است که بر روی دام سبک و سنگین با همکاری بخش خصوصی در قالب پروژه های مستمر معاونت بهبود تولیدات دامی در راستای ایجاد نژادها و گونه های جدید با هدف  تولید و مقاومت بیشتر و بهبود افزایش تولید شیر و گوشت در اکثر شهرستان‌ها انجام می شود.

306 واحد مرغداری در هرمزگان فعال هستند

طغرلی خاطرنشان کرد:در راستای طرح اصلاح نژاد یا بهبود وضعیت ژنتیکی،سال گذشته 500 راس دام اصلاح سازی شد که این برنامه در سال جاری نیز تداوم دارد.

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی هرمزگان، این طرح در سال گذشته در شهرستان های بندرعباس، پارسیان، بشاگرد، حاجی آباد و سیریک با ظرفیت 500 راس دام سبک انجام شد.

وی در ادامه سخنان خود در مورد واحدهای مرغداری نیز بیان داشت: در سطح استان هرمزگان مجوز 460 واحد مرغداری صادر شده که از این تعداد 306 واحد مرغداری فعال هستند.

طغرلی ادامه داد: حدود100 واحد پروانه تاسیس مجوز دارند که بنا به پیشرفت ها و ساخت و ساز در مناسبت‌های مختلف،مجوز بهره برداری می‌گیرند. 

صنعت پرورش شترمرغ در هرمزگان جا نیفتاده است

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود اذعان داشت: به‌رغم فراهم بودن شرایط پرورش شترمرغ در استان درحال حاضر مزرعه انبوه تولید شترمرغ در هرمزگان وجود ندارد.

وی ادامه داد: حدود 40 واحد پرورش شترمرغ در استان مجوز بهره‌برداری دارند که از این تعداد 10مورد مولد و 30 مورد نیز گوشتی هستند.

طغرلی با بیان اینکه هنوز صنعت پرورش شترمرغ در هرمزگان به خوبی جا نیفتاد است، افزود: واحدهای پرورش شترمرغ بیشتر در شهرستان‌های سیریک، بستک، بندرعباس و فین با تعداد واحدهای محدود درحال فعالیت هستند.

وی بر توجه بیشتر نسبت به حمایت‌های تسهیلاتی دولت در این بخش و همه بخش های پرورش دام، تاکید کرد و گفت: از متقاضیان به جهت توسعه این بخش برای سرمایه‌گذاری دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام/ج



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: صنعت پرورش شترمرغ , 306 واحد مرغداری , هرمزگان , مجوز بهره‌برداری , درشهر , خبرگزاري تنسنيم ,
تاریخ : پنج شنبه 8 مرداد 1394
بازدید : 476
نویسنده : فــردیـن احـمدی

خدمات امدادی هلال احمر به متاثران از آب‌گرفتگی در بشاگرد

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با ضمن اشاره به آب‌گرفتگی دو شهرستان استان هرمزگان در روز گذشته، گفت: دو شهرستان بشاگرد و میناب و دو۲ روستا در این شهرستان‌ها تحت تاثیر سیل و آب‌گرفتگی قرار گرفته و لذا خدمات امدادی لازم به ۷۲ تن ارائه شد.

2

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از ایسنا، حسین درویشی با اعلام این خبر گفت: در سیل و آب‌گرفتگی دو شهرستان بشاگرد و میناب سه تیم عملیاتی شامل ۱۰ امدادگر و نجاتگر به‌ کار گرفته شد.

وی گفت: بر این اساس ۲۲ تخته پتو و ۱۰ ست ظروف مورد نیاز میان سیل‌زدگان توزیع شد.

امدادرسانی در هیرمند و ۷ روستای تحت تاثیر طوفان شن در سیستان و بلوچستان

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر همچنین درباره امدادرسانی در طوفان شن روز دوشنبه پنجم مردادماه نیز در استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: شهرستان هیرمند و هفت روستا در استان از طوفان شن متاثر شدند و به همین منظور خدمات امدادی لازم از سوی ۲۰ امدادگر و نجاتگر به ۵۷۵ متاثر از این پدیده ارائه شد.

به گفته وی در ادامه خدمت‌رسانی به متاثران از طوفان شن در استان سیستان و بلوچستان ۱۱۷ بسته غذایی نیز توزیع شد.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: سه تیم عملیاتی , بشاگرد و میناب , سیل و آب‌گرفتگی , امدادگر و نجاتگر , سیستان و بلوچستان ,
تاریخ : پنج شنبه 8 مرداد 1394
بازدید : 436
نویسنده : فــردیـن احـمدی

گزارش تصویری از جاده فراموش شده/ بخش دوم

مسیر بشاگرد – جاسک یکی از محورهای مهم ارتباطی بین دو شهرستان شرقی استان هرمزگان به شمار می رود که این روزها رو به فراموشی است.

 

 

جاده جاسک (9)

جاده جاسک (1)

جاده جاسک (2)

جاده جاسک (3)

جاده جاسک (4)

جاده جاسک (5)

جاده جاسک (6)

جاده جاسک (7)

جاده جاسک (8)

جاده جاسک (10)

 


:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: بشاگرد, جاده, جاده فراموش شده, جاسک, عکس, گزارش تصویری, مسیر بشاگرد, مسیر جاسک ,
تاریخ : سه شنبه 6 مرداد 1394
بازدید : 307
نویسنده : فــردیـن احـمدی
فولاد هرمزگان رافروختندويارانه دادند



به گزارش عصر بشاگرد به نقل از صبح ساحل:گزارش تحقيق و تفحص از صنعت فولاد کشور تاکيد دارد که فولادهاي استاني بدون توجه به آزمايش سرزميني،با نگاه سياسي و عوام‌فريبانه تاسيس شده است و همچنين علت اصلي مشکلات را خصوصي‌سازي غلط شرکت فولاد مي‌داند.به گزارش مهر، در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي گزارش کميسيون صنايع و معادن در مورد تحقيق و تفحص از صنعت فولاد کشور گزارش شد.در اين گزارش تاکيد شده است مکان‌يابي و مطالعات اوليه طرح‌هاي هشت‌گانه استاني به درستي انجام نپذيرفته است به گونه‌اي که برخي طرح‌ها از جمله فولاد سبزوار و قائنات با توجه به واقع شدن در منطقه کويري و دشت‌هاي ممنوعه آبي در آينده نه چندان دور باعث از بين بردن کشاورزي مناطق مذکور خواهند شد. مي‌توان گفت فولادهاي استاني با نگاه سياسي و بدون توجه به آمايش سرزميني و استعدادهاي هر استان و با نگاه سياسي و عوام‌فريبانه تاسيس گرديده است.اين گزارش تاکيد کرد: در انجام طرح‌هاي استاني مطالعات مربوط به ارزيابي آثار زيست محيطي به درستي صورت نپذيرفته لذا تبعات انجام طرح‌هاي مذکور در محيط زيست منطقه نامعلوم مي‌باشد.در اين گزارش تصريح شده است: به دليل تاخير در اجراي طرح‌ها و همچنين تورم کم سابقه سال‌هاي اخير، هزينه انجام پروژه‌ها چندين برابر شده و همچنين استانداري‌ها به تعهدات خود مبني بر انجام زيرساخت‌هاي لازم براي پروژه‌ها عمل ننموده‌اند و حتي در صورت تکميل طرح‌هاي مذکور، با توجه به نبود زيرساخت‌ها، امکان بهره‌برداري مناسب وجود ندارد.در اين گزارش آمده است: در حال حاضر به دليل تضعيف شرکت ملي فولاد که زماني سياستگذار و ناظر اصلي صنعت فولاد کشور بوده است، توازن چرخه توليد بر هم خورده است و طرح‌هاي مربوط به توليد گُندله، برداشت سنگ آهن و مديريت برنامه‌ريزي براي بازار قٌراضه کشور با تاخيرات متعدد روبروست.اين گزارش تصريح دارد: عليرغم اينکه کشور در حال حاضر واردکننده فولاد مي‌باشد، واحدهاي توليدي دچار کمبود خوراک شامل گندله و آهن اسفنجي مي‌باشد و از طرفي به دليل نبود ظرفيت گندله‌سازي در کشور، سنگ آهن که سرمايه کشور مي‌باشد، به صورت خام‌فروشي صادر مي‌شود.اين گزارش آمارهاي ارائه شده در سنوات گذشته مبني بر اينکه ظرفيت عملي توليد فولاد کشور 20 ميليون تن در سال مي‌باشد را زير سئوال برده و تاکيد دارد که در خوشبينانه‌ترين حالت، ظرفيت عملي توليد بين 14.5 تا 16 ميليون تن است.در اين گزارش تاکيد شده است که قيمت‌گذاري سنگ آهن خام به گونه‌اي است که معدن‌داران ترغيب به صادرات سنگ آهن مي‌شوند که بايد از اين امر جلوگيري شود.در اين گزارش آمده است: با توجه به مفاد قرارداد فاينانس با شرکت «سايناشور» چين، براي تامين مالي پروژه‌هاي استاني پيمانکار اجراي فولادسازي‌ها، بايد شرکتي چيني باشد و حداقل 65 درصد تجهيزات بکار رفته نيز ساخت چين باشد؛ در حالي که امکان ساخت بخش اعظم تجهيزات کارخانه فولادسازي در کشور وجود دارد.اين گزارش پرده از تخلف دولت مبني بر استفاده از وجوه حاصل از فروش فولاد هرمزگان براي پرداخت يارانه، برداشته است؛ اين در حالي است که اين وجوه بايد صرف تکميل طرح‌هاي استاني مي‌شد.در اين گزارش آمده است: در فروش اوراق مشارکت طرح‌هاي فولاد استاني، به دليل عدم پرداخت کوپن اوراق مشارکت از سوي سازمان ايميدرو، بانک‌هاي ملت و تجارت اقدام به ضبط وثايق که در حقيقت سهام شرکت‌هاي فولاد مبارکه و شرکت ملي صنايع مس بود، نمودند که در عمل موجب کاهش بيشتر سهم دولت در صنعت راهبردي و استراتژيک فولاد شده است.اين گزارش بر جلوگيري از واگذاري و انحلال شرکت ملي فولاد تاکيد کرده است و علت اصلي نابساماني در حوزه فولاد را خصوصي‌سازي غلط و واگذاري‌هاي نادرست دانسته است.در ادامه اين گزارش آمده است: شرکت‌هاي فولاد خوزستان و فولاد مبارکه، با توجه به عدم اجراي تعهدات قبلي خود مبني بر افزايش ظرفيت زير سقف و تا زماني که به تعهدات قبلي خود عمل نکرده‌اند، حق خريد طرح‌هاي فولاد استاني را ندارند. در حال حاضر فولاد مبارکه از خريداران احتمالي طرح فولاد سفيددشت چهارمحال بختياري است و فولاد خوزستان نيز از خريداران احتمال فولاد شادگان، شرکت‌هاي مذکور تا زماني که به تعهدات قبلي خود عمل ننموده‌اند، حق صرف منابع براي خريد طرح‌هاي نيمه تمام يا اتمام يافته استاني را ندارند، زيرا صرف منابع مالي براي خريد طرح‌هاي استاني سبب کاهش شرکت‌هاي خريدار و در نهايت کند شدن روند افزايش ظرفيت توليد فولاد کشور خواهد شد.





:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: فولاد هرمزگان , يارانه , جلسه علني مجلس شوراي اسلامي , تحقيق و تفحص از صنعت فولاد کشور ,
تاریخ : سه شنبه 6 مرداد 1394
بازدید : 543
نویسنده : فــردیـن احـمدی

۲ تغییر مهم در سهمیه‌های کنکور ۹۴ اعلام شد/ نحوه سهمیه بندی

کنکور. آزمون
شناسهٔ خبر: 2868563 - سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - 12:26
تاریخچه اعمال سهمیه بندی در پذیرش دانشجو برای رفع محرومیت ها به سالهای دور برمی گردد. سهمیه بندی از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی به خود دیده که داوطلبان در انتخاب رشته باید به آن توجه کنند.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل ازخبرنگار مهر، با نگاهی به تاریخچه اعمال سهمیه بندی در پذیرش دانشجو در می یابیم که اولین سهمیه بندی در سال ۱۳۴۸ اعمال شده است. در آن زمان دانشگاههای شهرستانها تا حدود ۵۰ درصد از دانشجویان خود را از بین داوطلبان محلی انتخاب می کردند.

در سال ۱۳۶۱ داوطلبان به سه گروه کلی داوطلبان آزاد، داوطلبان منطقه ای و داوطلبان نهادها تقسیم می شدند. داوطلبان آزاد، شامل کسانی می شد که دیپلم خود را از استان تهران یا یکی از شهرهای تبریز، ارومیه، رشت، ساری، مشهد، کرمان، زنجان، سمنان، یزد، اراک، اصفهان، کرمانشاه ، همدان و شیراز اخذ کرده بودند.

داوطلبان منطقه ای نیز شامل افرادی می شدند که جزو منطقه آزاد نبودند، البته این داوطلبان درصورت تمایل می توانستند از سهمیه آزاد استفاده کنند. سهمیه هریک از گروههای فوق الذکر حدوداً معادل یک سوم کل ظرفیت دانشگاهها و موسسات آموزش عالی بود.

بخش های کشور از سال ۱۳۶۳ به پنج منطقه در غالب سهمیه مناطق تقسیم بندی شد (با وقوع جنگ تحمیلی و تبعات ناشی از آن سهمیه هایی مانند خانواده شهداء، رزمندگان و شاهد (فرزندان شهدا) نیز اضافه شد) و این روند تا سال ۱۳۶۷ ادامه داشت و از سال ۱۳۶۸ به بعد سهمیه مناطق به سه منطقه تقلیل یافت.

از سال ۱۳۶۸ تا سال ۱۳۹۲ سهمیه ها بدون تغییر باقی ماند. در سال ۱۳۹۳ با توجه به اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، تغییراتی در نحوه سهمیه بندی داوطلبان صورت پذیرفت، سهمیه شاهد به سهمیه ایثارگران تغییر یافت و ۲۰ درصد ظرفیت هر کدرشته محل به ایثارگران اختصاص یافت.

در حال حاضر نیز، براساس ماده ۴۷ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) درخصوص اصلاحیه ماده ۷۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب ۴ اسفند ۱۳۹۳ مجلس شورای اسلامی، سهمیه ایثارگران از ۲۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش می یابد.

همچنین قانون اصلاح بند (۳) ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب ۱۰ مهر ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی، اجرا می شود.

مهمترین تغییرات سهمیه بندی آزمون سراسری سال ۱۳۹۴

در آزمون سراسری سال ۹۴ دو تغییر عمده در سهمیه بندی ایثارگران و ظرفیت مناطق محروم رشته های پزشکی رخ داده است.

اولین تغییر این است که با توجه به اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران سهمیه ایثارگران از ۲۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش می یابد. همچنین حدنصاب نمره داوطلبان ایثارگر برای رشته های تحت پوشش وزارت بهداشت از ۸۰ درصد به ۷۰ درصد نمره گزینش آزاد کاهش می یابد.

دومین تغییر این است که طبق قانون اصلاح بند ۳ ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب ۱۰ مهرماه ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی، ۳۰ درصد ظرفیت رشته های مقاطع دکتری عمومی شامل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی از طریق جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم و متناسب با نیاز استانها پذیرش می شود.

نحوه سهمیه بندی داوطلبان در آزمون سراسری سال ۱۳۹۴

بر اساس مصوبات مراجع ذیصلاح هر یک از داوطلبان در آزمون سراسری دارای سهمیه مشخصی هستند. این سهمیه بر اساس اطلاعاتی که داوطلبان در فرم تقاضانامه ثبت نامی تکمیل کرده اند، در کارنامه اولیه آنان درج خواهد شد. (اطلاعاتی که داوطلبان در تقاضانامه ثبت نامی درج کرده اند در زمان قبولی توسط دانشگاه قبولی کنترل می شود.) میزان ظرفیت اختصاص یافته به سهمیه ها بر اساس نسبت شرکت کنندگان سهمیه بندی مناطق است.

سهمیه های سال جاری شامل سهمیه مناطق منطقه یک، دو و سه خانواده شهداء، ایثارگران و رزمندگان است و تعداد و درصد حاضران در جلسه آزمون هر یک از سهمیه ها در هر گروه آزمایشی در جدول شماره یک آمده است.

جدول شماره (۱) : تعداد درصد حاضران در جلسه آزمون سراسری ۹۴ به تفکیک گروه و سهمیه

جدول سهمیه بندی کنکور

سهمیه مناطق

در تقسیمات کشوری که توسط وزارت کشور تعیین شده است، کشور دارای استان، شهر، بخش و زیربخش یا دهستان است. داوطلبان باید توجه داشته باشند که بخش محل تحصیل سه سال آخر متوسطه برای داوطلبان نظام قدیم و بخش اخذ مدرک پیش دانشگاهی و دو سال آخر متوسطه برای داوطلبان نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی در اختصاص سهمیه نهایی آنان تعیین کننده است.

داوطلبانی که در بند ۱۶ فرم ثبت نامی خود در آزمون سراسری، سهمیه ثبت نامی مناطق را انتخاب کرده اند، براساس سه سال آخر بخش محل تحصیل دارای سهمیه نهایی منطقه یک، دو یا سه خواهند شد .

در جداول شماره ۲ و ۳ بخش های کشور با سهمیه منطقه یک و دو مشخص شده است و سایر مناطق که در جداول شماره ۲ و ۳ ارائه نشده است، دارای سهمیه منطقه سه هستند.

جدول شماره ۲ : بخش های دارای سهمیه منطقه یک

ردیف استان شهر

بخش

۱

آذربایجان شرقی

تبریز

مرکزی

۲

اصفهان

اصفهان مرکزی
۳

تهران

تهران

کن
۴

تهران

تهران

مرکزی
۵

تهران

شمیرانات تجریش
۶

تهران

شمیرانات لواسانات
۷

خراسان رضوی

مشهد مرکزی

۸

فارس

شیراز

مرکزی

جدول شماره ۳ : بخش های دارای سهمیه منطقه دو

جدول سهمیه بندی کنکور

ادامه جدول شماره ۳ : بخش های دارای سهمیه منطقه دو

جدول سهمیه بندی کنکور

مطابق جداول شماره ۲ و ۳ چنانچه بخش محل تحصیل هر سه سال آخر داوطلب در یک منطقه باشد، سهمیه اختصاص یافته به آن منطقه به عنوان سهمیه نهایی داوطلب منظور خواهد شد.

نکته ۱ : در صورتیکه بخشهای محل تحصیل سه سال آخر متوسطه داوطلبان از سهمیه مناطق متفاوت باشد، سهمیه داوطلب براساس بخش محل اخذ مدرک تحصیلی بخش مرفه تر (حتی یک سال از سه سال) تعیین می شود.

مثال: اگر داوطلبی سه سال آخر بخش محل تحصیل خود را در بخش های زیر گذرانده باشد. سهمیه نهایی این داوطلب منطقه یک خواهد شد.

بخش سهمیه سهمیه نهایی
سال آخر تحصیلی: استان:تهران شهر:تهران بخش:مرکزی سهمیه:منطقه یک

سهمیه نهایی: منطقه ۱

یک سال ماقبل آخر: استان:خراسان رضوی شهر:مشهد بخش:طرقبه

سهمیه:منطقه سه

دو سال ماقبل آخر: استان:خراسانرضوی شهر:مشهد بخش:طرقبه

سهمیه:منطقه سه

نکته ۲ : فارغ التحصیلان کاردانی آموزشکده های فنی و حرفه ای، بر اساس بخش محل تحصیل سال اول، دوم و سوم هنرستان، دارای یکی از سهمیه های منطقه یک، دو یا سه خواهند بود.

نکته ۳ : داوطلبانی که دو سال آخر تحصیل خود را در خارج از کشور گذرانده اند، جزو منطقه سه محسوب می شوند.

نکته ۴ : کلیه داوطلبان معلول (نابینا، ناشنوا، نیمه بینا، نیمه شنوا و معلولان جسمی حرکتی) جزو سهمیه منطقه سه محسوب می شوند.

سهمیه های ایثارگران و رزمندگان

با توجه به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، و همچنین ماده ۴۷ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در خصوص اصلاحیه ماده ۷۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب ۴ اسفند ۱۳۹۳ مجلس شورای اسلامی،گزینش داوطلبان واجد شرایط براساس این قوانین صورت می گیرد.

ایثارگران: همسر و فرزندان شهدا، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، جانبازان، همسر و فرزندان جانبازان - با جانبازی ۲۵ درصد به بالا، جزو سهمی ایثارگران محسوب می شوند و تابع ضوابط مربوط به سهمیه ایثارگران هستند. ظرفیت اختصاصی برای این دسته از داوطلبان ۲۵ درصد از ظرفیت هر کدرشته محل است و حدنصاب نمره ای داوطلبان ۷۰ درصد نمره گزینش آزاد در رشته محل مورد نظر است.

رزمندگان: رزمندگان با حداقل شش ماه حضور در جبهه جزو سهمیه رزمندگان محسوب و تابع ضوابط مربوط به سهمیه رزمندگان هستند. حدنصداب نمره برای این داوطلبان ۷۵ درصد نمره گزینش آزاد در رشته محل مورد نظر است.

خانواده شهدا: پدر، مادر، خواهر و برادر شهید جزو سهمیه خانواده شهدا محسوب می شوند و تابع ضوابط مربوط به سهمیه خانواده شهدا هستند.

داوطلبان مشمول سهمیه رزمندگان سپاه پاسداران و وزارت جهاد کشاورزی از سال ۱۳۶۸ به بعد و داوطلبان مشمول سهمیه های رزمندگان و ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران از سال ۱۳۷۶ به بعد، فقط یک بار می توانند با استفاده از سهمیه مربوط در رشته های تحصیلی دوره روزانه پذیرفته شوند. این داوطلبان مجاز به استفاده مجدد از سهمیه نیستند.

داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران در دوره های نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، نیمه حضوری، مجازی و پردیس های خودگردان آزمون سراسری پذیرفته شوند، در صورت انصراف از قبولی اولیه، منحصرا یک بار دیگر مجاز به استفاده از سهمیه مذکور خواهند بود.

گزینش آزاد: در کلیه کدرشته محلها، انتخاب کنندگان بدون توجه به سهمیه و گزینش بومی، صرفا براساس نمره مرتب شده و نمره آخرین نفر پذیرفته شده هرکدرشته محل که صرفا براساس ظرفیت آن کدرشته محل تعیین می شود، نمره گزینش آزاد نامیده می شود.

نکات مهمی که باید دقت کرد:

نکته ۱ : سهمیه های منطقه یک، دو، سه و خانواده شهداء در کدرشته محلهایی که داوطلب، بومی آن کدرشته ها است اعمال می شود. در واقع داوطلب دارای سهمیه منطقه سه اگر در کدرشته ای بومی محسوب نشود، در قسمت آزاد گزینش خواهد شد و در سهمیه منطقه سه گزینش نمی شود . برای روش تر شدن مطلب، به این مثال توجه کنید:

فرض کنید داوطلبی، بومی استان یزد بوده و دارای سهمیه منطقه ۳ در گروه علوم ریاضی و فنی است. چنانچه این داوطلب متقاضی رشته مهندسی معماری در دانشگاههای یزد، اصفهان و یا چهارمحال بختیاری باشد، با توجه به اینکه نوع گزینش بومی رشته مذکور ناحیه ای است، بومی این استانها محسوب می شود و در بین داوطلبان هم سهمیه خود یعنی منطقه سه گزینش خواهد شد.

اما اگر این داوطلب، متقاضی رشته مهندسی معماری دانشگاه تهران یا زنجان یا زاهدان باشد، از آنجا که بومی هم ناحیه ای این استانها نیست در سهمیه آزاد به رقابت با سایر داوطلبان خواهد پرداخت.

نکته ۲ : با توجه به اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران سهمیه ایثارگران از ۲۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش می یابد. همچنین حدنصاب نمره داوطلبان ایثارگر برای رشته های تحت پوشش وزارت بهداشت از ۸۰ درصد به ۷۰ درصد نمره گزینش آزاد کاهش می یابد.

سایر سهمیه ها (تسهیلات)

سهمیه های دیگری که در آزمون سراسری وجود دارد به شرح زیر است:

۱ سهمیه مناطق محروم

۱ - ۱ ) ۴۰ درصد ظرفیت هر یک از کدرشته های دوره روزانه ۹ استان محروم شامل استانهای ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان به داوطلبان بومی خود استانهای فوق اختصاص دارد.

۲ - ۱ ) بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور تامین نیروی متخصص استانهای ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان در رشته های مورد نیاز برحسب نظر استانداری های این استانها و به تعدداد ۵۰۰ نفر به نسبت شان قبولی هر یک از استانها در دانشگاهها تقسیم می شوند.

۳ - ۱ ) طبق قانون اصلاح بند ۳ ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب ۱۰ مهرماه ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی، ۳۰ درصد ظرفیت رشته های مقاطع دکتری عمومی شامل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی از طریق جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم و متناسب با نیاز استانها پذیرش می شود.

۲ سهمیه داوطلبان شهرستانهای جنوب استان کرمان (جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبار، قلعه گنج و منوجان) و بخش بشاگرد در استان هرمزگان

بر اساس مصوبه شصتمین جلسه کمیته مطالعه و برنامه ریزی آزمون سراسری، داوطلبان بومی شهرستانهای مذکور که سه سال آخر تحصیلات دوره متوسطه آنان سال دوم، سوم و پیش دانشگاهی در این شهرستانها یا یکی از بخشهای تابع آن بوده است، می توانند کدرشته های اختصاصی این شهرستانها را از بخش های مربوط در دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب کنند.

در صورت پذیرفته شدن در این کدرشته ها، داوطلبان باید گواهی مربوط را در زمان ثبت نام به مؤسسه ای که در آن قبول شده اند، ارائه کنند؛ در غیر این صورت قبولی آنها لغو می شود. ضمناً پذیرفته شدگان مشمول تسهیلات این طرح باید متعهد شوند که به مدت دو برابر مدت تحصیل در مناطق محروم استان خود خدمت کنند.

۳ سهمیه داوطلبان زلزله زده شهرستانهای اهر، ورزقان و هریس استان آذربایجان شرقی

بنا بر مصوبه ۷۳۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۰ فروردین ۹۲ داوطلبان بومی (اقامت و یا یکی از سه سال آخر تحصیل) کلیه بخش های شهرستانهای اهر، ورزقان و هریس می توانند از سهمیه اختصاصی به خود (در قسمت ظرفیت های اختصاصی به مناطق محروم) استفاده کنند.

۴ سهمیه داوطلبان شهرستان ابوموسی

در راستای اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اختصاص سهمیه برای داوطلبان شهرستان ابوموسی در آزمون سراسری، پذیرش داوطلبان بومی ابوموسی در دانشگاه هرمزگان، همانند شرایط پذیرش رزمندگان است (سهمیه ۴۰ درصدی ظرفیت با اعمال ۷۵ درصد حدنصاب گزینش آزاد).

تبصره ۱ سکونت مستمر داوطلب به مدت سه سال در شهرستان ابوموسی ملاک بومی بودن است. تبصره ۲ چنانچه داوطلبان واجد شرایط حدنصاب لازم را در رشته های دانشگاه هرمزگان کسب نکنند در دانشگاه پیام نور ابوموسی جایابی و معرفی می شوند.

۵ سهمیه بهیاران

مطابق ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای شماره ۱ ، دارندگان دیپلم بهیاری مورد تاییدد آموزش و پرورش که بند ۲۵ تقاضانامه ثبتنامی را علامت گذاری کرده اند، چنانچه مجاز به انتخاب رشته شده باشند، در صورت انتخاب کدرشته های پرستاری با نمره کل زیرگروه یک گروه آزمایشی علوم تجربی که رشته پرستاری در این زیرگروه قرار دارد و احتساب با تاثیر مثبت نمره درس تخصصی بهیاری با ضریب ۴ گزینش خواهند شد.

ضمناً گزینش این داوطلبان برای سایر رشته ها، با نمره کل بدون احتساب دروس تخصصی بهیاری خواهد بود.

۶ سهمیه آموزگاران

حدود ۸۰ درصد از ظرفیت رشته راهنمایی و مشاوره به سهمیه آموزگاران وزارت آموزش و پرورش اختصاص می یابد.

تعهدات پذیرفته شدگان سهمیه های مختلف

۱ پذیرفته شدگان دارای سهمیه نهایی منطقه یک، ایثارگر و رزمنده در صورت پذیرفته شدن یک برابر مدت تحصیل تعهد خدمت دارند.

۲ پذیرفته شدگان دارای سهمیه نهایی منطقه دو یا سه، در صورت پذیرفته شدن دو برابر مدت تحصیل تعهد خدمت دارند.تبصره ۱ : میزان تعهد خدمت سهمیه مناطق، فقط برای پذیرفته شدگان دوره روزانه است و پذیرفته شدگان سایر دوره ها شامل تعهد خدمت نخواهند بود.

تبصره ۲ : پذیرفته شدگان دارای سهمیه نهایی منطقه دو یا سه، در صورتیکه حداقل سهمیه منطقه یک یا سهمیه آزاد را درکدرشته محل قبولی کسب کنند، به تشخیص دانشگاه یک برابر مدت تحصیل تعهد خدمت دارند.

تبصره ۳ : پذیرفته شدگان کد رشته های خاص (به عنوان نمونه مخصوص داوطلبان استان یا شهر خاص، بورسیه ها یا مناطق محروم) بر اساس قراردادهای منعقد شده بین نهادهای مربوط صورت می پذیرد و مشمول موارد فوق نیست.

۳ تعهد خدمت داوطلبانی که طبق قانون اصلاح بند - ۳ ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب ۱۰ مهر ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی، در کدرشته محل های ویژه داوطلبان بومی استانهای کشور در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحت پوشش وزارت بهداشت، پذیرفته شده اند؛ سه برابر مدت تحصیل در مناطق مورد تعهد است و غیر قابل خرید و جابجایی است.

همچنین ارائه مدرک تحصیلی این داوطلبان پس از اتمام تعهد مورد نظرانجام می پذیرد. دانش آموختگان سهمیه بومی در زمان تعهد مجاز به فعالیت پزشکی در سایر نقاط  کشور نیستند و ادامه تحصیل در مقاطع آموزشی بالاتر پس از گذراندن نیمی از مدت زمان تعهد، امکانپذیر است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: دو تغییر مهم در سهمیه‌های کنکور94 , نحوه سهمیه بندی , سهمیه داوطلبان شهرستانهای جنوب استان ,
تاریخ : سه شنبه 6 مرداد 1394
بازدید : 443
نویسنده : فــردیـن احـمدی

سیل دیروز جان دو نفر را در میناب گرفت.
به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرگزاری صداوسیما،فرمانده سپاه شهرستان میناب گفت: بارندگی شدید در شمال بشاگرد موجب طغیان رودخانه مشکالدین در 30 کیلومتری هشت بندی شد.
سرهنگ سهرابی افزود: خودروی حامل دو نفر از اهالی هشتبندی هنگام عبور از رودخانه سیلاب گرفتار شد.
وی گفت:سرنشینان پس از وقوع سیل نخست برای فرار از سیل از خودرو پیاده وگرفتار سیل بزرگتر شدند .
فرمانده سپاه شهرستان میناب افزود:تا کنون یکی از اجساد پیدا شده است و تلاش ها برای یافتن جسد دوم ادامه دارد.
اداره کل هواشناسی هرمزگان دیروزباران،سیلاب و آب گرفتگی معابر را برای شهر های بشاگرد،جاسک و برخی مناطق میناب و رودان پیش بینی کرده بود.
میزان بارش باران در سردشت بشاگرد 14 میلی متر گزارش شده است.
منطقه مشکالدین نزدیک ارتفاعات سخت گذر بشاگرد است که هواشناسی در آنجا ایستگاه سنجش میزان بارش ندارد.
منطقه کوهستانی مشکالدین از توابع بخش سندرک میناب و در 30 کیلومتری هشتبندی قرار دارد.
در این منطقه سخت گذر 6 خانوار زندگی می کنند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: خبرگزاری صداوسیما،بارش باران در سردشت بشاگرد،اداره کل هواشناسی هرمزگان،سیل دیروز جان دو نفر را در میناب گرفت ,
تاریخ : سه شنبه 6 مرداد 1394
بازدید : 405
نویسنده : فــردیـن احـمدی

به گزارش عصر بشاگرد ،در پی بارش هاي شدید باران ديروز در شهرستان بشاگرد موجب طغیان رودخانه درشهرستان بشاگرد شد.

طغیان رودخانه باعث شد مسير ارتباطي سه راه ارتباطي روستا ملكن ، خميني شهر، تچك را مسدد كرد.

بارش چند ساعته باران باعث مسدود شدن راه ارتباطی چندین روستاي ديگر درمرکز شهرستان بشاگرد شد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: بارش هاي شدید باران , طغیان رودخانه درشهرستان بشاگرد , بارش چند ساعته باران , سه راه ارتباطي روستا ملكن , خميني شهر , تچك ,
تاریخ : سه شنبه 6 مرداد 1394
بازدید : 515
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 دهیار روستای دهنوست از غرق شدن یک دستگاه وانت نیسان حامل ۴ راس گاو در رودخانه جگین خبر داد.

 

رودخانه جگین

به گزارش عصر بشاگرد،علی احمدی دهیار روستای دهنوست در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت: عصر ديروز در پی بارش های شدید باران در بخش گافروپارامون موجب طغیان بزرگترین رودخانه شهرستان بشاگرد شد.

احمدی اظهار داشت: طغیان رودخانه جگین باعث مسدود شدن راه ارتباطی چندین روستا در مسیر زیرکوه گافر به مرکز شهرستان شد.

وی افزود: عصر امروز یک دستگاه خودرو وانت نیسان که از مسیر گافر به سمت شهر سردشت در حال حرکت بود در حین عبور از رودخانه جگین خاموش شد و آب رودخانه به تدریج بیشتر شد تا اینکه وانت با بار ۴ راس گاو در مسیر رودخانه غرق شد.

علی احمدی در ادامه گفت: خوشبختانه دو سرنشین وانت با کمک به موقع اهالی روستای دهنوست از غرق شدن نجات پیدا کردند.

گفتنی است که تمام مسیرهای بخش گافر وپارامون در شهرستان بشاگرد خاکی می باشد و علی رغم قول مسئولین استانی و کشوری رودخانه جگین همچنان بدون احداث پل باقی مانده است.

در صورت طغیان این رودخانه، مسیر منطقه زیرکوه گافر به مرکز شهرستان به طول کامل مسدود می شود و گاهی تا هفته ها نیز طول می کشد تا این مسیر مجددا راه اندازی شود.

رودخانه جگین بارها دچار حادثه شده است و تلخ ترین حادثه این بود که در سالیان گذشته موجب غرق شدن و مرگ سه دانش‌آموز دختر دبیرستانی که در حال برگشت به خانه از مدارس شبانه روزی خود بودند شد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: رودخانه جگین بازهم حادثه ساز شد، بخش گافروپارامون،بشاگرد نیوز،دهیار روستای دهنوست ,
تاریخ : سه شنبه 6 مرداد 1394
بازدید : 1157
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 بارش شدید باران از ظهر ديروز در شهرستان بشاگرد آغاز شد و تا ساعت ها ادامه داشت.

 

سردشت بشاگرد

به گزارش عصر بشاگرد، ظهر ديرروز بارش شدید باران در شهرستان بشاگرد آغاز و در بسیاری از نقاط از جمله شهر سردشت موجب آب گرفتگی معابر و همچنین طغیان رودخانه این شهر شد.

بارش باران که از ظهر امروز شروع به باریدن کرد تا ساعت ۵ و نیم بعد از ظهر نیز ادامه داشت.

بر اساس این گزارش بارندگی های امروز در هر سه بخش مرکزی، گوهران و گافر وپارامون شهرستان بشاگرد رخ داد و موجب خوشحالی تمام مردم این شهرستان شد.

مهدی زاده مسئول اداره هواشناسی شهرستان بشاگرد میزان بارش باران در شهر سردشت را ۱۴٫۶ میلیمتر و هوای این شهر را ۲۶ درجه سانتیگراد اعلام کرد.

در حال حاضر سردشت بشاگرد با ۲۶ درجه خنکترین و رودان با ۳۹ درجه گرمترین شهر استان هرمزگان است.

گفتنی است که این موج بارندگی از دو هفته پیش وارد شهرستان بشاگرد شده است.

بارش باران

سردشت



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بارش شدید باران , اداره هواشناسی شهرستان بشاگرد , استان هرمزگان , بارش ۱۴٫۶ میلیمتری باران ,
تاریخ : دو شنبه 5 مرداد 1394
بازدید : 414
نویسنده : فــردیـن احـمدی

فقیرترین شهر ایران روی گنج خوابیده است/بشاگرد در انتظار تدبیر

معدن
 
شهرستان بشاگرد بالاترین نرخ بیکاری و محرومیت را در کشور دارد، شهرستانی که به لحاظ معدنی جزو غنی‌ترین شهرستان‌های استان به حساب می‌آید و مدیران استانی بارها بر این موضوع تاکید کرده‌اند.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرگزاری مهر، پس از انتشار آمار جنجال برانگیز حوزه اشتغالزایی و بیکاری، نرخ بیکاری ۳۹۷ شهر کشور اعلام شد که بر اساس آن، فاصله بیکاری در بین شهرهای کشور به ۴۸.۸ درصد رسید. همچنین بر اساس گزارش‌هایی كه از دبیرخانه‌ها و اتحادیه‌های كارگری رسیده هم اكنون بیشترین آمار بیكاری بین اقشار تحصیلكرده و جوان كشور حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد است.

بشاگرد؛ بیکارترین شهر کشور

بررسی آمارهای مربوط به ۳۹۷ شهرستان کشور نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در شهرستان بشاگرد به میزان ۵۳.۲ درصد و بالاترین نرخ بیکاری کشور است. این در حالی است که این شهرستان از منابع غنی معدنی بهره می برد.

شهرستان بشاگرد یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان واقع در ایران است. شهرستان بشاگرد در سال ۱۳۸۷ تاسیس شده است. مرکز این شهرستان، شهر سردشت است. محدوده بشاگرد پیشتر بخشی از شهرستان جاسک در استان هرمزگان ایران بود؛ که در سال ۱۳۸۷ به شهرستان ارتقاء یافت. جمعیت شهرستان بشاگرد طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۰، برابر با ۴۰،۰۰۷ نفر بوده‌است.

لزوم تدوین برنامه اکتشافاتو بهره برداری از ذخایر معدنی بشاگرد

از آنجا که در این مناطق بیشترین استعداد کانی سازی در زون آمیزه رنگین تمرکز دارد مدارک و اسناد و گزارشهای مربوط به کانی سازی در این واحد مورد بررسی قرار گرفت. نمونه های اخذ شده در این بررسی ها آزمایشات شیمیایی، کانی شناختی به روشهای اشعه و مقاطع نازک و صیقلی انجام شد. مطالعات شناسائی اولیه استعداد بالقوه مناطق بشاگرد و شرق میناب نشان داد که علیرغم تصورات زمین شناسی قبلی در فلیش های مکران کانی سازیهائی صورت گرفته که بعضی از آنها مانند ورمیکولیت و تالک اهمیت بسیار زیادی دارد.

مطالعات در زونهای آمیزه رنگین بین تیک سیاه و رودان تا فاریاب نیز نشان داد که زون آمیزه رنگین از دیدگاه کانی سازی منگنز، ترمولیت، آهک های پلاژیک و احتمالا کرومیت و کریزوتیل واجد اهمیت است. از کل مطالعات چنین نتیجه گرفته شد که در کوهستانهای بشاگرد بین سندرک و انگهران منطقه اطراف دره پهن از نظر کانی سازی ورمیکولیت، تالک، گوگرد اهمیت بسیار فراوانی دارد.

این نواحی شرقی و جنوب شرق استان را شامل شده و از سمت غرب به گسل میناب محدود می‌گردد. این ناحیه شامل رسوبات حاصل از جریانهای آشفته و سنگهای آتشفشانی و رسوبات نواحی عمیق (پلاژیك) دریائی، قطعات بزرگ تكتونیكی، سنگها اولترابازیك و ریفهای آهكی مرجانی بوده و به طور كلی جزئی از كمربند افیولیتی آلپ، هیمالیا است.

اندیسهای موجود معدنی شناخته شده شامل كرومیت، آزبست و منیزیت است كه ذخائر عمده كرومیت در منطقه رودان و بشاگرد است. ذخایر منیزیت قابل توجهی شناسائی نگردیده است. معادن كرومیت فاریاب در ذخیره بیشتری نسبت به كرومیتهای سایر نقاط ایران است كه با احداث پالایشگاه، فروكروم آبادان میزان استخراج كرومیت از معادن مذكور افزایش چشمگیری داشته و علاوه بر تأمین مواد اولیه پالایشگاه، سالانه حدود ۳۰۰-۲۵۰ هزار تن نیز به كشورهای چین و ژاپن صادر می‌شود كه از این طریق ارز قابل توجهی وارد كشور می‌گردد. در شمال شرق میناب، راهدار و بشاكرد نیز پتانسیل‌هائی از كرومیت شناسائی شده است.

اندیسهائی از آن در مناط كوه شاه احمدی و بشاگرد كشف گردده است و طی سال ۷۴ شركت معادن فاریاب جهت تأمین بخشی از خوراك پالایشگاه آبادان اقدام به پی‌جوئی. اكتشافات و اخذ ۱۰ فقره موافقت نامه اصولی جهت اكتشاف منگنز در این مناطق نموده است. همچنین مصرف عمده تالک در صنعت پر كننده‌ها و لوازم بهداشتی م‌باشد. اندیسهائی از آن تا كنون در منطقه بشاگرد (در پهن) شناسائی گردیده است. در مورد اسمكتیت منابع آن در بشاگرد غربی شناسائی شده است. مصرف عمده آن در صنعت نفت، لوازم بهداشتی، تصفیه آب، مصارف داروئی، پر كننده‌ها، بی‌رنگ كننده‌ها و جذب كننده‌ها است.

سنگهای تزئینی و نما اندیس‌های شناخته شده آن در خمینی شهر بشاگرد و منطقه كوه شاه‌احمدی و رودان قرار دارند. كه طی سال ۷۴ این اداره كل در منطقه خیرآباد رودان اقدام به اكتشاف مقدماتی در قالب طرح اكتشاف مقدماتی سنگهای تزئینی نموده است.

رئیس شورای اسلامی بشاگرد با بیان اینکه مردم بشاگرد چشم امید به تدبیر مسئولان دولت اعتدال دوخته اند که با کلید طلایی خود قفل های بزرگ بیکاری را باز کند، گفت: شهرستان بشاگرد با داشتن ۱۴ معدن ثبت شده رتبه اول بیکاری را در کشور دارد.

خلیل نوری پور در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشکر از استاندار هرمزگان که اولین سفر شهرستانی خود را به این شهرستان اختصاص داده است، گفت: با اعلام مرکز آمار ایران در مورد نرخ بیکاری ۵۳ درصدی در شهرستان بشاگرد، موج نگرانی های زیادی را برای جوانان و خانواده ها ایجاد کرده است.

معدن سنگ

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴ معدن ثبت شده در این شهرستان وجود داشته که هنوز به بهره برداری نرسیده اند، از مسئولان امر خواست جهت برخورداری مردم شهرستان بشاگرد از این موهبت الهی، از ظرفیتهای مردمی و منابع انسانی کار آمد این شهرستان در قالب تشکیل تعاونی ها و همچنین استخراج معادن استفاده شود.

به گفته وی، این معادن عموما از جنس کرومیت، منگنر و مس هستند که در روستاها و شهرهای توابع نظیر حسین آباد، برکهنک، دستگرد، درجک، شه بابک، جگدان، سردشت، بند بارک، گوهر کوه، بیخ کهنو قرار دارند.

فرماندار بشاگرد گفت: معادن منگنز و کرومیت در این شهرستان وجود دارد که با بهره برداری از این معادن شاهد کاهش نرخ ۵۴ درصدی بیکاری در شهرستان خواهیم بود وتحولی بزرگ در بحث اشتغال ایجاد می شود.

محمد اسفندیاری در نشست شورای اشتغال شهرستان افزود: معدن منگنز در روستاهای درکاه، سهران و جگدان و کرومیت در روستاهای درگز و ذهبدی منطقه بشاگرد قرار دارند که برای بهره برداری و استخراج آن توسط صنعت، معدن وتجارت استان به مزایده گذاشته شد.

بخش خصوصی در آزاد کردن ظرفیت معادن بشاگرد وارد عمل شود

ابوالقاسم جراره عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سؤال که به طور مشخص درباره شهرستان بشاگرد که دارای ظرفیت‌های معدنی بالایی است اما بیشترین درصد بیکاری را در استان دارد چه تدبیری اندیشیده خواهد شد، گفت: ما در شرایط فعلی ۱۴ معدن ثبت‌شده را در بشاگرد داریم اما علی‌رغم وجود این معادن، بر اساس آمار اعلام‌شده، نرخ بیکاری در شهرستان بشاگرد بیش از ۵۰ درصد است.

وی با بیان اینکه با وجود این ظرفیت معدنی، آوازه شهرستان بشاگرد به لحاظ محرومیت یک آوازه ملی است اظهار داشت: معادن گرانبهایی از جمله کرومیت، منگنز و مس در این شهرستان وجود دارد اما متأسفانه مورد توجه قرار نگرفته است.

این نماینده مجلس در ادامه اظهار داشت: نیاز است که بخش خصوصی ما در این حوزه وارد شود و کمک کند. این می‌تواند به کاهش بیکاری بالای ۵۰ درصدی که در این شهرستان وجود دارد کمک کند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بشاگرد در انتظار تدبیر،فقیرترین شهر ایران،بشاگردبیکارترین شهر کشور،معادن منگنز و کرومیت ,
تاریخ : دو شنبه 5 مرداد 1394
بازدید : 425
نویسنده : فــردیـن احـمدی

رگبار و رعد و برق در مناطق هرمزگان خسارتی نداشته است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: رگبار و رعد و برق شنبه شب در مناطق استان هیچ خسارتی نداشته است.

به گزارش عصر بشاگرد، ارسلان بهاری میمندی يکشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: ميزان بارندگی و رگبار و رعد و برق در شبانه روز گذشته در ارتفاعات استان ، بسيار ناچيز بوده و طبق بررسی های صورت گرفته ، خسارت و آسيب جانی و مالی وارد نکرده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان نيز گفت: نقشه های جدید هواشناسی بیانگر تقویت سامانه ناپایدار فصلی بر روی استان است که از ساعت بعداز ظهر و اواخر شب گذشته در ارتفاعات مناطقی چون بشاگرد ، حاجی آباد و بستک رگبار پراکنده باران ، رعد و برق و افزایش لحظه ای سرعت باد پیش بینی می شود.

مرضیه سی سی پور افزود: این شرایط طی دو روز آینده در مناطقی از بشاگرد و غرب استان تقویت می شود و وضعیت دریا نیز از ساعت بعد از ظهر روز سه شنبه با افزایش باد جنوب غربی نسبتا مواج پیش بینی می شود.

وی بیان داشت: از لحاظ دما طی روزهای آینده با کاهش نسبی هوا در استان پیش بینی می شود.

این مسوول اظهارکرد: در این مدت شش میلیمتر بارندگی در بخش احمدی حاجی آباد ، یک و شش دهم میلیمتر در بندرعباس ، یک میلیمتر در سردشت بشاگرد و در جاسک و کیش نیز کمتر از یک دهم میلیمتر بوده است.

دمای شهر بندرعباس امروز 37 درجه بالای صفر است که پیش بینی می شود طی روزهای آینده یک تا دو درجه افزایش دما داشته باشیم.

طی شبانه روز گذشته بیشینه دمای 45 درجه در بستک و کمینه دمای 29 درجه در سردشت بشاگرد گزارش شده است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: هواشناسی هرمزگان،عصر بشاگرد،رعد و برق ,
تاریخ : دو شنبه 5 مرداد 1394
بازدید : 356
نویسنده : فــردیـن احـمدی
عضو شورای اسلامی شهرستان بشاگرد خبر داد
132 روستای بشاگرد فاقد انشعاب و سیستم آب آشامیدنی

عضو شورای اسلامی شهرستان بشاگرد با بیان اینکه فقط 34 روستای بشاگرد از خدمات آب و فاضلاب روستایی استفاده می‌کنند‌ گفت: 132 روستای بشاگرد فاقد انشعاب آب آشامیدنی هستند.

خبرگزاری فارس: 132 روستای بشاگرد فاقد انشعاب و سیستم آب آشامیدنی
 

به گزارش عصر بشاگرد یعقوب دادعلیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بشاگرد اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، اغلب آب‌های سطحی شهرستان کم شده است و بسیاری از کشاورزی‌ها و نخیلات در معرض از بین رفتن هستند.
وی با بیان اینکه فقط 34 روستای بشاگرد دارای انشعاب بوده و از خدمات آب و فاضلاب روستایی استفاده می‌کنند، تعداد روستاهای فاقد انشعاب و سیستم آب آشامیدنی را 132 روستا اعلام کرد.

عضو شورای اسلامی بشاگرد، همچنین بهره‌مندی 100 روستای این شهرستان به آب آشامیدنی که توسط رئیس آبفا روستایی بشاگرد اعلام شده بود را تکذیب کرد.
به گفته این مسئول،‌ آب‌رسانی به مابقی روستاها که تعداد آنها 132 مورد است، به صورت خودیاری و مردمی صورت می‌گیرد.

وی در تشریح این رویه یادآور شد: آبرسانی به این تعداد روستا، به وسیله شیلنگ و یا لوله‌‌هایی که با هزینه خود از نهادهای همانند جهاد کشاورزی و کمیته امداد خریداری کرده‌اند صورت می‌گیرد.

علیزاده اضافه کرد: منبع آب غالب برای این روستاها، آب چشمه‌های فصلی است که توسط روستائیان مهار شده که در اغلب موارد آب برداشتی کاملا غیربهداشتی است.

وی ادامه داد: استفاده از این آب، موجب برخی از ناراحتی‌های گوارشی و اسهال در روستانشینان بشاگرد شده است.

این مسئول گفت: در برخی از روستاهای این شهرستان همانند دازکان جکدان که اداره آب و فاضلاب روستایی بشاگرد ورود جدی کرده،کماکان مشکلات آب شرب مردم را آزار می‌دهد.
دادعلیزاده اظهار داشت: بحران آب آشامیدنی بشاگرد باید به صورت خاص توسط مسئولان استانی مورد توجه قرار گیرد و نباید به شکلی باشد که طی 4 سال اخیر تمام پروژه‌های آب روستایی بشاگرد رها شوند.
دادعلیزاده از استاندار و مدیر کل آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان خواستار توجه جدی‌تر به مبحث آب آشامیدنی شد.

انتهای پیام/88001/و20/ژ1001



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: بحران آب آشامیدنی بشاگرد،پروژه‌های آب روستایی بشاگرد،روستانشینان بشاگرد ,
تاریخ : شنبه 3 مرداد 1394
بازدید : 405
نویسنده : فــردیـن احـمدی

کشف 288 کیلو حشیش در بشاگرد

 
268-2.jpg

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان بشاگرد 288 کیلو حشیش در اطراف کوه های صعب العبور تیچک از یک دستگاه سواری پیکان کشف شد.

سرهنگ علی میرشمسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، توضیح داد: ماموران انتظامی بشاگرد، با انجام اقدامات اطلاعاتی دریافتند، یک دستگاه سواری پیکان، حامل مقدار زیادی مواد مخدر قصد دارد نیمه‌های شب از محورهای مواصلاتی شهرستان عبور کند، بنابراین ماموران با گشت زنی‌های گسترده و ساعت‌ها کنترل محورهای مواصلاتی، خودروی مذکور را در اطراف کوه‌های سنگلاخی و صعب العبور روستای تیچک به میناب، رؤیت و طی یک تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار 288 کیلو مواد مخدر از نوع حشیش کشف شد و تلاش پلیس برای دستگیری سوداگران مرگ ادامه دارد.

انتهای پیام///



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: حشيش , هرمزگان , بشاگرد , جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان ,
تاریخ : شنبه 3 مرداد 1394
بازدید : 327
نویسنده : فــردیـن احـمدی
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:
82 درصد دانش‌آموزان هرمزگانی برای سال تحصیلی 95-94 نام‌نویسی کردند

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اعلام اینکه تاکنون 82درصد دانش آموزان هرمزگانی برای سال تحصیلی جدید نام‌نویسی کرده‌اند، گفت: برای سال تحصیلی جدید تاکنون قریب 273 هزاردانش آموز نام‌نویسی کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: 82 درصد دانش‌آموزان هرمزگانی برای سال تحصیلی 95-94 نام‌نویسی کردند
 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، علی کرم‌پور ظهر امروز طی نشستی با اعلام این خبر اظهار داشت: تاکنون 82درصد دانش‌آموزان هرمزگانی برای سال تحصیلی 95-94نام‌نویسی کرده‌اند و برای سال تحصیلی جدید تاکنون قریب 273 هزار دانش‌آموز از پیش دبستانی تا متوسطه در مدارس سراسر استان نام‌نویسی کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود برای سال تحصیلی جدید 330 هزار دانش‌آموز را داشته باشیم.

وی افزود: تا تاریخ سوم مرداد ماه، با رشد پنج درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در دوره پیش دبستانی سه هزار و 25 نفر، دوره اول و دوم ابتدایی 173 هزار نفر، متوسطه اول و دوم 97 هزار نفر و استثنایی 571 نفر تاکنون ثبت کرده‌اند که این روند با توجه به نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

کرم‌پور مناطق شهاب، جناح، فین و بشاگرد را پیشرو در امر ثبت نام دانش‌آموزان اعلام کرد و گفت: این مناطق تاکنون بیش از 90درصد واجدان شرایط را برای سال تحصیلی جدید نام‌نویسی کرده‌اند.

وی در پایان گفت: تمام فعالیت‌های مرتبط با سال تحصیلی جدید در قالب کمیته‌های شش گانه پروژه مهر در حال انجام است و روند خوبی را از آمادگی ادارات نواحی و مناطق سراسر استان داریم.

انتهای پیام/88007/و20



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: دانش‌آموزان هرمزگان،سراسر استان،فین و بشاگرد،سال تحصیلی 95-94 ,
تاریخ : شنبه 3 مرداد 1394
بازدید : 491
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان عنوان کرد
استفاده از توان بسیج سازندگی در اجرای پروژه‌های راهسازی هرمزگان

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: راه و شهرسازی استان از توان بسیج سازندگی در اجرای پروژه‌های روستایی استفاده می‌کند.

خبرگزاری فارس: استفاده از توان بسیج سازندگی در اجرای پروژه‌های راهسازی هرمزگان
 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، فرشید دستوان ظهر امروز در نشست مشترک با بسیج مهندسین عمران اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت‌هایی از جمله بسیج سازندگی وجود دارد که بسیج عمران می‌تواند با برنامه‌ریزی از این ظرفیت هم استفاده کند.
وی با بیان اینکه جغرافیای سکونت در هرمزگان نسبت به سایر استان‌ها متفاوت است، بیان داشت: در اغلب استان‌ها نسبت سکونت شهر به روستا 70 به 30 است اما در هرمزگان تقریبا 50 به 50 است که قاعدتا فعالیت‌های ما هم باید در روستاها بیشتر باشد که در صورت هم‌افزایی و استفاده از توان بسیج سازندگی می‌تواند کمک شایانی به عمران مناطق کرد.
وی به حجم کارهای مورد نیاز در بشاگرد اشاره کرد و گفت: بشاگرد در حال حاضر ظرفیت‌های بسیاری دارد که خوشبختانه با مشارکت خیرین و دهیاران اقدامات خوبی در حال انجام است و چنانچه بسیج ساندگی نیز ورود کند می‌توان با هم‌افزایی کارهای بیشتری انجام داد.

انتهای پیام/88001/ک10



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان،بسیج سازندگی،عصر بشاگرد،خبرگزاري فارس، نداي هرمزگان ,
تاریخ : شنبه 3 مرداد 1394
بازدید : 338
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد اصفهان:

سی و سومین دوره اردوهای ره‌پویان ولایت در اصفهان آغاز به کار می‌کند

مدیر امور فرهنگی و آموزش کمیته امداد استان اصفهان گفت: نخستین هفته از سی و سومین دوره اردوهای ره‌پویان ولایت به میزبانی کمیته امداد استان اصفهان برای مقطع متوسطه روز شنبه آینده آغاز می‌شود.

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، محمد میرزایی با اشاره به آغاز اردوهای تابستانه در کمیته امداد اظهار داشت: از روز شنبه سوم مرداد‌ماه امسال نخستین هفته از سی و سومین دوره اردوهای تابستانه با عنوان ره‌پویان ولایت آغاز و در طول تابستان امسال استان اصفهان میزبان یک هزار و 400 نفر از فرزندان مددجوی تحت حمایت کمیته امداد سایر استان‌ها است.

وی افزود: کمیته امداد استان اصفهان به مدت 6 هفته در مجتمع فرهنگی آموزشی شیخ بهائی میزبان دانش‌آموزان تحت حمایت از استان‌های بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان‌، بشاگرد‌، یزد‌، سمنان‌، خراسان رضوی‌، کرمان‌، فارس و هرمزگان است.

مدیر امور فرهنگی و آموزش کمیته امداد استان اصفهان ‏بیان کرد: در هر دوره 200 نفر در این اردوها شرکت و از برنامه‌های فرهنگی‌، هنری‌، آموزشی و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی اصفهان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ج



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: كميته امداد امام خميني , بشاگرد , عصر بشاگرد , اردوهای ره‌پویان ولایت , سی و سومین دوره ,
تاریخ : جمعه 2 مرداد 1394
بازدید : 441
نویسنده : فــردیـن احـمدی

۶۶ روستای بشاگرد تشنه آب است/ پروژه های آبرسانی نیمه کاره رها شده

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان بشاگرد گفت: ۶۶ روستا در این شهرستان وجود دارد که فاقد شبکه آب رسانی هستند و هیچگونه خدمات رسانی به این روستاها نشده است.

 

194250_677

به گزارش عصر بشاگرد، علی رحمت زاده مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان بشاگرد گفت: در شهرستان بشاگرد ۶۶ روستا وجود دارد که فاقد شبکه آب رسانی هستند و هیچگونه خدمات رسانی به این روستاها نشده است و فقط ۱۰۰ روستا در این شهرستان از این خدمات بهره مند هستند.

رحمت زاده اظهار داشت: آب بسیاری از روستاهای شهرستان بشاگرد از چشمه های دائمی تامین می شود. و فاصله لوله کشی آب در برخی از روستاها حتی به ۱۰ کیلومتر هم می رسد.

وی افزود: در برخی از روستاها که شبکه آبرسانی ندارند و دچار کم آبی هستند ما مجبور هستیم به صورت سیار به این روستاها آب ببریم و متاسفانه در شهرستان بشاگرد تنها یک تانکر آبرسانی داریم که این موضوع مشکلات آب و فاضلاب شهرستان را چند برابر می کند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی بشاگرد ادامه داد: بارگیری تانکر آبرسانی از سد جگین صورت می پذیرد و باید فاصله ۷۰ کیلومتری طی شود تا آب به مردم روستاها برسد و این امر هزینه هایی را به دنبال دارد و مردم در بحث آبرسانی سیار هزینه هایی را بپردازند که این هزینه ها هم زیاد نیست.

علی رحمت زاده همچنین گفت: یک تانکر آبرسانی در شهرستان بشاگرد بسیار کم است و ما از شرکت آب و فاضلاب روستایی استان درخواست کرده ایم که در این زمینه با ما همکاری کنند و تانکر های دیگری در اختیار ما قرار دهند تا خدمات رسانی به مردم بشاگرد بهتر صورت بگیرد.

رحمت زاده بیان داشت: ۱۹ پروژه آبرسانی در سال ۹۰ در این شهرستان شروع به کار کرده است که متاسفانه همه این پروژه ها نیمه کاره رها شده و هنوز بلاتکلیف هستند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: 66 روستای بشاگرد تشنه آب،پروژه های آبرسانی نیمه کاره ، رها شده،خدمات رسانی،رحمت زاده ، ,
تاریخ : جمعه 2 مرداد 1394
بازدید : 463
نویسنده : فــردیـن احـمدی

سیستم خنک کننده دکل بشاگرد به سرقت رفته است

 

خرابی دکل اصلی مخابرات در شهرستان بشاگرد هفت روستا از بخش گوهران این شهرستان را از دسترس خارج کرده است.

IMG12143775

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از مهر، بشاگرد یکی از شهرستانهایی محروم استان هرمزگان است، این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در شرقی ترین نقطه حوزه شرق استان و به دلیل نداشتن جاده تردد مناسب و با قرار گرفتن در منطقه کوهستانی با گردنه های پرپیچ و خم هنوز نتوانسته از خدمات مناسبی بهره ببرد.

بشاگرد بعد از گذشت ۹ سال از تبدیل شدن به شهرستان هنوز در محرومیت شدیدی قرار دارد این در حالی است که مسئولان از پیشرفت و ترقی این شهرستان غافل مانده اند. با این تفاسیر با توجه به وجود محرومیت ها، در این شهرستان خدمات ارتباطی مناسب هم در نظر گرفته نشده است، تا مردم بتوانند از این طریق به بیان مشکلات خود بپردازند.

تلفن، یکی از الزامات برقراری ارتباط بین افراد در عصر ارتباطات است. این در حالی است که مردم بیش از هفت روستا در بخش گوهران بشاگرد از این تکنولوژی محرومند و به دلیل خرابی سیستم و دکل مخابرات در برقراری ارتباط با مشکل مواجه شده اند.

محمود غلامی دهیار روستای بشنو بشاگرد به خبرنگار مهر گفت: خرابی تلفن های بیش از هفت روستا در بخش گوهران بشاگرد سبب شده است که مردم با مشکل ارتباط مواجه شوند که این خرابی ها باعث اعتراض آنها نسبت به مخابرات شده است.

وی گفت: با اعتراض مردم این منطقه این مشکل را به گوش مسئولان مربوطه به صورت شفاهی رساندیم که آنها در پاسخ بیان کرده اند که در سیستم مخابرات هیچ قطعی مشاهده نمی شود و این مشکل از دکل مخابرات در روستا است.

غلامی افزود: خدمات دهی مخابرات در این زمینه مناسب نبوده است و مردم همچنان با این مشکل مواجه هستند که نیازمند توجه مسئولان به این منطقه است.

محمد یزدانی فر رئیس مخابرات شهرستان بشاگرد در این زمینه به خبر نگار مهر گفت: خرابی تلفنها این منطقه در سیستم مخابرات مشهود نمی شود و این خرابی از دکل اصلی مخابرات در این بخش که این منطقه را پوشش می دهد، است.

وی افزود: در این زمینه هیچ گزارش کتبی از طرف شورا یا دهیار روستاها به مخابرات برای رفع مشکل ارائه نشده است و مردم این منطقه فقط به گزارش شفاهی اکتفا کرده اند.

یزدانی فر گفت: دستگاه های موجود در سیستم مخابرات روستا به سیستم خنک کننده نیاز دارند که سیستم خنک کننده این دکل به سرقت رفته بود و با تهیه سیستم خنک کننده این مشکل رفع خواهد شد. این قطع و وصلی فعلی تلفنها به دلیل گرمای هوا است. دستگاه های موجود در این سیستم مخابراتی قدرت پردازش موج ارتباطی را ندارند که باعث به وجود آمدن اختلال در ارتباط تلفنی می شود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: سیتم خنک کننده , دکل مخابرات بشاگرد , هفت روستا بشاگرد , بخش گوهران , شرق استان هرمزگان , بشاگرد , خبرنگارمهر , محمدیزدانی , رئیس مخابرات شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : جمعه 2 مرداد 1394
بازدید : 373
نویسنده : فــردیـن احـمدی

شش شهر در هرمزگان با مشکل کمبود شدید آب مواجه هستند

 

 

 1366142_159

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرگزاری صداوسیما ؛مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان گفت: این شهرها بندرعباس، بندرخمیر، رویدر، جاسک، سیریک و قلعه قاضی است .

خادمی افزود : با توجه به کاهش منابع آب های زیرزمینی و همچنین کاهش نزولات جوی، اکنون شهرهای بیکا، زیارتعلی، فارغان، بستک و جناح، سردشت و گوهران، هشتبندی و گروک در آستانه بحران و تنش آبی قرار دارند.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان گفت: هرمزگان با یک خشکسالی کم سابقه در ۴۰ سال گذشته رو به رو است که گذر از آن نیازمند یک عزم ملی و همگانی است.
خادمی افزود : اکنون آب آشامیدنی شهرهای استان معادل چهار مترمکعب بر ثانیه است که با به کارگیری تمام منابع آبی موجود و بازسازی چاه ها و کاهش تلفات فیزیکی، امکان تامین سه هزارو ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب فراهم شده است و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب وجود دارد .
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان گفت: اگر هر فردی روزانه ۲۰ لیتر در مصرف آب صرفه جویی کند، می توان تابستان امسال را با کمترین چالش سپری و امکان بهره مندی از آب شرب را برای تمام شهروندان فراهم کرد.
خادمی تجهیزات کاهنده مصرف را یکی از راههای صرفه جویی در مصرف آب عنوان کرد و گفت: استفاده از این تجهیزات روزانه ۲۰ لیتر صرفه جویی برای هر واحد مسکونی به دنبال دارد.
اکنون ۲۲۰ هزار مشترک تجاری و خانگی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هرمزگان قرار دارند
بیش از ۱۶ سال خشکسالی در هرمزگان موجب شده است تا از ۱۶۸ حلقه چاه تامین کننده آب شرب شهرهای استان، ۵۸ حلقه چاه خشک و ۶۷ حلقه شور شود.
اکنون تنها ۴۳ حلقه چاه در هرمزگان وضع قابل قبولی دارند.
همچنین ذخیره سد استقلال میناب نیز که تامین کننده آب شرب بندرعباس و بندرخمیر است نیز به رو پایان است و در بحرانی ترین شرایط قرار دارد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: هرمزگان با مشکل کمبود شدید،کاهش منابع آب های زیرزمینی،شش شهر در هرمزگان، اخبار و رویدادهای استان هرمزگان ,
تاریخ : جمعه 2 مرداد 1394
بازدید : 349
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بشاگرد نیازمند تدبیرمسئولان در دولت

مردم بشاگرد بر این باور بودند که با شهرستان شدن این منطقه، تحولی جدی در بشاگرد رخ می‌دهد و مردم را از فقر و محرومیت نجات و به سمت توسعه و رشد سوق می دهد.

 

139209121838086001665393

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرگزاری تسنیم، به رغم تلاش های صورت گرفته در شهرستان دور افتاده و محروم بشاگرد،به لطف توجهات امام راحل در سال های نخست انقلاب و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به امر محرومیت زدایی در مناطق دور افتاده، همچنان بشاگرد در انزوا و رکود پیشرفت خدمات به خواب فرو رفته است.

شهرستان بشاگرد، منطقه‌‎ای است وسیع با مساحتی بیش از استان‌هایی نظیر کهکیلویه و بویراحمد، قم و چهار محال و بختیاری و تقریبا مساحتی نزدیک به استان ‎های اردبیل، قزوین و همدان که در رشته کوه‌هایی به همین نام و با ارتفاع ۹۷۴ تا ۲۱۸۵ متر محصور شده است.

این شهرستان متشکل از دو شهر، سه بخش و ۱۶۶روستا است، جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر دارد.

مردم بشاگرد بر این باور بودند که با شهرستان شدن این منطقه، تحولی جدی در بشاگرد رخ می‌دهد و مردم را از فقر و محرومیت نجات و به سمت توسعه و رشد سوق می دهد.

قبل از اقدام دولت مبنی بر شهرستان شدن این منطقه تنها حامی مردم در مواقع مشکلات کمیته امداد حضرت امام(ره) با اختیارات تامی که از رهبر انقلاب اخذ کرده بود نقطه امید و مامن امنی برای رنج دیدگان بشاگرد محسوب می شد.

با شهرستان شدن بشاگرد نگاه مردم نسبت به مسئولان فراتر رفته و همه آنها به اقدام شایسته دولت و مسئولان استانی و کشوری چشم بسته‌اند تا با در نظر گرفتن تمام امکانات لازم برای رشد و توسعه یک شهرستان در بشاگرد تحولی عظیم صورت گیرد.

با گذشت بیش از ۹ سال از تغییر عنوان بشاگرد از بخش به شهرستان اقدامات و تلاش های صورت گرفته توسط دولت نتوانسته غبار محرومیت را از چهره بشاگرد پاک کند تا امروز شاهد کوچ روستانشینان و حتی شهرنشینان بشاگردی به شهرها و حتی استان‌های همجوار باشیم.

این عقب‌گرد جمعیتی در کشاکش خشکسالی و نابود شدن باغات و اراضی کشاورزی زنگ خطر را برای متولیان منطقه و مدیران ارشد هرمزگان به صدا درآورده تا با چاره‌اندیشی و فرآهم آوردن مایحتاج و نیازهای مردم، بشاگرد را به آبادانی امیدوار نگه دارند.

بشاگرد رکورد دار افزایش نرخ بیکاری در کشور

رئیس شورای اسلامی شهرستان بشاگرد با اشاره به مشکلات متعدد مردم و موانع سد راه توسعه بشاگرد بر اهتمام بیشتر مدیران ارشد استان نسبت تامین اعتبارات مورد نیاز برای آماده سازی زیر ساخت های توسعه تاکید کرد.

جعفر جعفری در گفت‌وگو با تسنیم با انتقاد از وضعیت معیشتی مردم، اظهار داشت: طبق اعلام رسمی سازمان آمار کشور نرخ بیکاری امسال در شهرستان بشاگرد ۵۷درصد بوده که رتبه نخست کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

وی بیان داشت:در بودجه کشوری همانطور که به همه شهرستان ها بودجه تعلق می‌گیرد، بشاگرد هم از این بابت مستثناء نیست، اما در این سال‌ها این بودجه چطور و چگونه هزینه شده که رگه های پیشرفت و توسعه در این نقطه از کشور دیده نمی شود تامل برانگیز است.

جعفری افزود: بشاگرد در این سال‌ها نتوانسته از خدمات و امتیازات یک شهرستان برخوردار شود، به گونه ای که مردم هم چنان خود را روستا نشین می دانند.

راه سازی،نیاز محوری توسعه سایر زیرساخت های بشاگرد

رئیس شورای اسلامی شهرستان بشاگرد تصریح کرد:تنها جاده منتهی به شهرستان بشاگرد هنوز همان جاده ای است که از خدمات کمیته امداد بشاگرد و پیگیری های مرحوم حاج عبدالله والی ساخته شده است.

جعفری از نبود یک جاده مناسب در شهرستان بشاگرد و همچنین جاده ارتباطی بین روستاها انتقاد کرد و افزود:کل راه های آسفالته بشاگرد ۳۰۰ کیلومتر و راه های روستایی و صعب العبور بیش از ۱۴۰۰کیلومتراست که به تامین اعتبار نیازمند است.

وی ادامه داد:گرچه در این مدت تلاش های فراوانی در امر راهسازی و جاده سازی شده است، اما این تلاش ها به دلیل آسیب پذیر بودن جاده های شهرستان در پی بارندگی های مکرر در خور  توجه و کافی نبوده و نیازمند نگاه ملی است.

مردم بشاگرد با مشکل برق و بی آبی روبه‌رو هستند

عضو شورای اسلامی شهر گوهران تاکید کرد:یکی از خدمات مهم و ارزنده ای که مسئولانباید برای حل آن تلاش بیشتری داشته باشند مشکل آب و برق مردم بشاگرد است.

وی با اشاره به گستردگی جمعیت بشاگرد در روستای این شهرستان  خاطرشان کرد: مردم برای تامین آب شرب از وجود چشمه ها در بستر رودخانه استفاده می کنند که  به رغم بهداشتی نبودن، دارای املاح زیادی است و در اغلب مواقع باعث به خطر افتادن سلامت مردم این منطقه می شود.

جعفری افزود:اگرچه در برخی روستاها آب و فاضلاب روستائی اقداماتی را انجام داده است و با ساخت منبع های بزرگ آب و لوله کشی های انجام شده در روستا نیاز اولیه آنها را در سال های قبل از شهرستان شدن انجام داده، اما با گذشت زمان و فرسودگی شبکه آبرسانی نیازمند تعمیرات و نوسازی است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بشاگرد ادامه داد:مسئولان می توانند با اهتمام به این موضوع و استفاده بهینه از ذخائر و منابع آب موجود به ویژه انتقال آب سد جگین به بشاگرد مشکلات مردم را در این زمینه مرتفع سازند که البته مستلزم تامین اعتبار است.

وی با اشاره به شبکه  برق رسانی بشاگرد خدمات انجام گرفته در این بخش را با توجه به مشکلات و موانع موجود به خصوص عدم وجود  راه مناسب برای انتقال مصالح قابل تقدیر دانست و افزود:با نوسازی شبکه برق رسانی از تیرهای چوبی به بتنی می تواند بخش اعظمی از مشکل قطعی برق در این شهرستان را برطرف می شود.

خدمات ارتباطی و الکترونیکی در بشاگرد مناسب نیست

جعفر جعفری اظهار داشت:از آنجایی که برقراری ارتباط جزء الزامات اولیه زندگی مردم در عصر ارتباطات است، بشاگرد نیز باید برای  رسیدن به توسعه زیر ساخت های این  مهم را فراهم آورد .

وی ادامه داد:مخابرات در سال های اخیر با احداث ساختمان درمراکز دهستان های در پی ایجاد این زیر ساخت بوده است اما متاسفانه با گذشت ماه ها،  همچنان آرزوی تجهیز شدن این سازه ها برای مردم بشاگرد محقق نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بشاگرد تاکید کرد:با توجه به اینکه بشاگرد از جوانان با استعداد زیادی بهره مند است، وجود این تکنولوژی می تواند در توسعه بشاگرد بسیار مفید باشد.

جعفری با بیان اینکه شهرستان بشاگرد یک منطقه کوهستانی گسترده است وجود تلفن در این شهرستان  را ضروری و گره گشای بخش کوچکی از مشکلات مردم محسوب می شود.

وی از قطعی های پی در پی تلفن ها در روستاهای بشاگرد که  باعث اختلال در برقراری ارتباط شده انتقاد  و اذعان کرد:تنها ساکنین دو شهر سردشت و گوهران هستند که با تلاش مسئولان از خدمات شرکت مخابرات بهرهمند هستند.

وضعیت بهداشتی بشاگرد نیازمند ساماندهی است

رئیس شورای اسلامی شهرستان بشاگرد با بیان اینکه وضعیت بهداشتی شهرستان اگرچه نسبت به گذشته پیشرفت داشته است،اظهار داشت: کمبودهای موجود در این بخش باید با سرعت بیشتری جبران شود.

وی بیان داشت: شهرستان بشاگرد با داشتن یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی هنوز از وجود پزشک متخصص محروم است و تنها  دو پزشک عمومی هم وظیفه ویزیت و هم اداره کردن این بیمارستان را برعهده دارند.

جعفری با اشاره به مشکلات حوزه سلامت افزود:مردم شهرستان بشاگرد مجبورند برای درمان  و دریافت خدمات درمانی با طی مسافت طولانی و البته خطرات ناشی از جاده نامناسب ارتباطی خود را به شهرستان میناب رسانده و از خدمات بیمارستان میناب استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر گوهران ادامه داد: کسانی که برای درمان به میناب مراجعه می‌کنند برخلاف سختی و هزینه سفر  باید روزها بدون هیچ پناهگاهی در میناب سر در گم بمانند تا بیمار آنها پس طی مراحل درمان ترخیص و به شهرخود بازگردند.

وی افزود: این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند با ارسال پزشک متخصص به این شهرستان مردم این شهرستان را از این خدمات بهره‌مند سازد.

مشکلات قضایی بشاگردی‌ها در جاسک باید برطرف شود

جعفری بر ضرورت استقرار دستگاه قضا در شهرستان بشاگرد تاکید کرد و بیان داشت: در هر شهرستانی وجود یک دستگاه قضایی الزامی است که مردم آن برای پیگیری و رسیدگی و پرداختن به شکایات خود به جهت احقاق حقوق به آن مراجعه کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بشاگرد گفت:گرچه در این شهرستان کلانتری و شورای حل اختلاف فعال شده است  اما این دستگاه ها نمی توانند جای یک دستگاه قضائی و یا دادگاه را بگیرند و برای پیگیری های پرونده های قضایی نیازمند استقرار دادگستری است.

وی ادامه داد: مردم شهرستان بشاگرد برای حل مشکلات قضایی خود باید به میناب یا شهرستان جاسک مراجعه کنند که با معطلی های زیاد از  شکایت  منصرف می شوند و حتی در بعضی از مواقع به دلیل نبود امکانات قضایی در شهرستان این درگیری ها منجر به در گیری های قومی و قبیله ای نیز می شود.

جعفری با اشاره به استقرار یک شعبه دادگستری برای حل و فصل مشکلات قضایی بشاگرد در شهرستان جاسک افزود:این در حالی است که بشاگرد و جاسک کیلومترها با هم فاصله دارند و رفت و آمد مردم به این شهرستان بسیار سخت است.

عضو شورای اسلامی شهر گوهران تاکید داشت:مگر نه اینکه یک شهرستان باید همه ادارات را در داخل خود داشته باشد، پس در نظر گرفتن یک شعبه دادگستری برای مردم بشاگرد آن هم در شهرستان جاسک چه معنایی دارد؟

بشاگرد نیازمند تدبیرمسئولان در دولت

وی در ادامه اظهار داشت:مردم شهرستان بشاگرد به دلیل نداشتن امکانات رفاهی باید برای انجام اموری که در شهرستان خود قادر به انجام  آنها نیستند به شهرهای میناب و حتی قلعه گنج دراستان کرمان مراجعه کنند.

جعفر جعفری با اشاره به ضرورت تدبیر مدیران ارشد استان برای تسهیل در روند زندگی ساکنان بشاگرد،افزود: از زمان شهرستان شدن بشاگرد ۹ سال گذشته و مطالبات مردم نیز تغییر کرده و نیازمند توجه بیشتر است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بشاگرد تصریح کرد:مردم ولایت مدار بشاگرد که در همه عرصه‌های کشور همانند همه هموطنان حضور چشم‌گیر دارند با وجود برآورده شدن مطالباتشان می‌توانند با انسجام و وحدت قوی برای پیشرفت شهرستان به صورت جدی اقدام کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دور از انصاف نیست اگر بگوییم؛ فقر شدید فرهنگی و اقتصادی، درون ‎گرایی و انجام معاملات پایاپای، فقدان جاده ‎های آسفالته و قرار گرفتن در محاصره کوه ‎ها و بالاخره فاصله زیاد از مرکز استان ، باعث شده است منطقه محروم بشاگرد، در بن ‎بست انزوا و بی ‎توجهی کامل قرار گیرد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: بشاگرد نیازمند تدبیرمسئولان در دولت , مشکلات قضایی بشاگردی‌ها در جاسک باید برطرف شود , بشاگرد با مشکل برق و بی آبی روبه‌رو هست , وضعیت بهداشتی بشاگرد , ,

صفحه قبل 1 ... صفحه بعد

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 312
بازدید ماه : 3750
بازدید کل : 123273
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com