عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 15 شهريور 1394
بازدید : 515
نویسنده : فــردیـن احـمدی
داغ محرومیت ونامهربانی طبیعت و قهر مسئولان آنچنان این عزیزان روستایی رانقره داغ کرده که بر تارک محرومیت خویش دامن گسترانده اند و بی هیچ ادعایی مرزدارانی وفادار و پاسداران بحق وجب به وجب این مرز و بوم هستند.

 

هرمزگان جنوبی ترین ودورترین استان کشور به مرکز است که با دارا بودن منابع وذخایر طبیعی متعدد و اقلیم متنوع  و منحصربه فردش ودارا بودن بالغ بر یک ونیم میلیون نفر جمعیت ساکن و مهاجر لقب پایتخت اقتصادی کشور را با خود یدک می کشد.

پایتختی که سهم وبهره اش برای مردمان صبور ومهربانش  اندک و درد و رنجش بس فراوان است . مرکز استان از دیرباز با مشکلات ریز و درشتی دست و پنجه نرم می کرده و هنوز برای رسیدن به توسعه پایدار و عمران باساختار شهری زیبنده ودر خورشان شهروندانش سالهای دوری فاصله دارد. اما روستاههای این استان پهناور جنوبی نیز اوضاعی مناسب تر از مرکز استان نداشته و حتی مشکلاتشان صد چندان است و همه روزه مردمانشان با مشکلاتی دست بگریبانند که شاید در تصور هیچ هموطنی نگنجد.

داغ محرومیت ونامهربانی طبیعت و قهر مسئولان آنچنان این عزیزان روستایی رانقره داغ کرده که بر تارک محرومیت خویش دامن گسترانده اند و بی هیچ ادعایی مرزدارانی وفادار و پاسداران بحق وجب به وجب این مرز و بوم هستند.

” بشاگرد ” واژه آشنایی است از نظر لغوی برای عمده شهروندان و هموطنانمان اما تا چند صباحی میهمان این خطه از هرمزگان نشوی و درد ورنج روستاییان را از نزدیک لمس نکنی هرگز بشاگرد و روستاهها و مردمان مهربان وصبورش را نشناخته ای .

“بشاگرد ” خطه مردمان ولایی و مرزداران بی ادعایی است که خمینی شهر را به نام پیرجماران نام نهادند و مناره های مساجدشان در هر صبح وشام نوای عشق می پراکند.زنان ومردان این خطه پرتلاش و سختی کشیده اند،آنچنان که در کشاکش دوران سنگ زیرین آسیاب زندگی شده اند .

دختران و پسران جوان ، این آینده سازان بشاگرد این روزها فرصتهای زیادی را از دست می دهند چرا که هنوز در غم نداشتن آب وبرق و جاده می سوزند ، دستان کودکانشان هنوز اسباب بازیهای رنگارنگ و پلی استیشن ها وایکس باکسها را لمس نکرده، عوضش تا دلت بخواهد دستان کوچکشان زمخت وسخت شده از داغ روزگار و فقر.

گافر یکی از بخشهای شهرستان بشاگرد است که می توان گفت ” دردمندانه می خندد وزندگی می کند “، گافر این روزها دردهایش را زمزمه می کند تا همدم وهمدردی بیابد و دستی از آستین همت برآید و مرهمی بر زخمهای دیرینه اش باشد.

گافر در صفرترین نقطه محرومیت استان ثروتمند هرمزگان با صنایع متعدد و ذخایر فراوانی واقع شده که اهالی آن هنوز آب اشامیدنی سالم ندارند ، طغیان رودخانه های فصلی آرامش رفت وآمدشان را سلب می کند و جاده که نه راه خاکی این مسیر، طاقت هر مسافر و رهگذری را سلب می کند.

در این نوشتار قصد دارم به یکی از سخت ترین سفرهای کاری که داشته ام بپردازم ،سفری که چشمانم را برروی حقایق و وقایعی گشود که اگر از نزدیک نمی دیدم هرگز باورش برایم آسان نبود. در این سفرکوتاه اما پربار گزارش بازدید از بخش فوق العاده محروم و مظلوم گافر در شهرستان بشاگرد را بیان می کنم.

در این سفر دو روزه به تعدادی از روستاهای شهرستان بشاگرد در بخش گافر سر زدیمو به اتفاق هیئت همراه ، ابتدا وارد شهر گوهران شده و ظهر را در آنجا ماندیم. سپس حرکت را به سوی بشاگرد بالا  آغاز نمودیم. در این مسیر با جاده ای صعب العبور روبه رو شدیم که ابتدا تعجب همگی همراهان برانگیخته شده بود که چطور این جاده در سال ۱۳۹۴ تنها مسیر تردد چند هزار نفر هرمزگانی است.

بشاگرد شهرستانی کوهستانی با کوه های مرتفع و صعب العبور است. در این مسیر بارها وسایل نقلیه با مشکل شدید تردد مواجه شدند که مجبور شدیم از ساکنان روستاها کمک بگیریم تا ماشین ها را ازاین مسیرهای صعب العبور ،عبور دهیم پس از طی مسافت طولانی به روستای “تچک” رسیدیم، با ورود به این روستا مدام فکر می کردیم که اگر در این روستا نیمه شب فردی بیمار شود یا در اثر عقرب یا مارگزیدگی دچار مشکل شود یا زنی باردار بخواهد وضع حمل نماید چگونه خود را به نزدیک ترین بیمارستان برساند؟

چقدر زمان لازم دارد؟ و با چه مشقتی می تواند به شهر برسد؟

غافل از آن که در روز دوم سفر روستاهایی را به چشم دیدیم که احساس می کردیم تچک در نزدیکی بندرعباس قرار دارد. بعد از تچک به روستای دورافتاده ی دیگری به نام “بهتیش ” رسیدیم  که با توجه به وسعت کم آن امکان کشاورزی برای مردمش مقدور نبود و بیشتر مردم با چند راس دام ودامداری گذران زندگی می کردند، شب را در این روستا گذراندیم و حقیقتا مردم این روستا مانند سایر مردم خطه ی بشاگرد بسیار مهمان نواز و خوشرو بودند که سبب شد سفری خاطره انگیز برای همراهان باشد.

صبح روز بعد،بعد از نماز صبح درخنکای صبحگاهی  ادامه ی سفر را آغاز کردیم و به روستای “ملکن” رفتیم و دیداری با مردم و اعضای شوراها داشتیم و پس از صرف صبحانه در این روستا حرکت را به سوی بخش گافر ادامه دادیم.

از اینجای سفر ،جاده به علت بارش های فصلی بسیار نامناسب شده بود و مردم به سختی تردد می کردند، حرکت گروه، نیز به کندی صورت می گرفت در این بین به روستای کوچکی به نام “بن ریز”رسیدیم که رودخانه ی فصلی نسبتا بزرگی از آن عبور می کرد و برای مردم در زمستان و تابستان شدیدا مشکل آفرین است و دغدغه ی اصلی مردم این روستا و روستاهای بعدی احداث پل روی این رودخانه بود.جالب است که بدانید دغدغه و خواسته های این مهربانان تامین حداقل های زندگی است تا از سختی روزگارشان کاسته شود، اینان خواسته های زیادی ندارند.

پس از عبور از بن ریز چند ساعتی در حرکت بودیم تا به نزدیکی مرکز بخش گافر رسیدیم، در ورودی گافر رودخانه ی بزرگی وجود دارد که به سد جگین ختم می شود باران های تابستانه سبب جاری شدن شدید این رودخانه می شود، پل روی این رودخانه نیز از مطالبات جدی مردم این بخش بود که واقعا جای بسی شگفتی وتعجب داشت که چرا در این سالها، کوچکترین اقدامی برا یاحداث این پل صورت نگرفته است.

با عنایت به اینکه بالغ بر هشتاد روستا پشت این رودخانه قرار داشتند و به قول بومیان منطقه در زمستان گاها چند ماه مردم پشت رودخانه می مانند و از همه ی امکانات زندگی محروم می شوند. شاید در باور کسی نگنجد که این مدت دور بودن از طبیعی ترین و پیش پا افتاده ترین  امکانات زندگی از قبیل برق ، آب ، اینترنت و… چقدر مشقت بار است، از این رو رواست که گافر را نقطه ی صفر مرزی در محرومیت بنامیم.

ظهر در بخش گافر دیداری با اعضای شوراها و مردم داشتیم و به بررسی مسائل و مشکلات آنانپرداختیم، یکی از پتانسیل های ممتاز شهرستان بشاگرد و به ویژه بخش گافر، نیروی انسانی با ذکاوت، متعهد، ولایی و تلاشگر است که می تواند سبب رشد و توسعه این منطقه از کشورمان باشدکه اگر حمایت های لازم از آنان صورت گیرد. پتانسیل دیگر این بخش، معادن مختلف از جمله”کرومیت ” می باشد که غنای بالای این معادن، توجه اکثر معدن داران را به این منطقه معطوف کرده است، اما عدم وجود راه مواصلاتی مناسب، بهره برداری از این معادن را بسیار کند یا متوقف کرده است و این سبب رکود منطقه شده استاگر راه روستایی دراین مسیر احداث شود شاهد رونق اقتصادی و اشتغال فراوان برای اهالی خواهیم بود.

در اینجا مردم از روستاهایی بسیار دورافتاده در ادامه ی بخش گافر صحبت کردند که امکان تردد با ماشین را ندارند و تردد به طرز بسیار سختی در آن ها صورت می گیرد. روستاهایی که نه آب لوله کشی دارند و نه برق، شاید در تصور هیچ شهروند تهرانی نگنجد که چندهزار نفر جمعیت در هرمزگان هنوز از مشک آب می خورند و به حداقل امکانات زندگی دسترسی ندارند و حتی برای تهیه ی یک لیتر نفت برای چراغ فانوس خود با مشکل شدید مواجه هستند و شبها را در تاریکی مطلق می گذرانند، روستاهایی که با این جاده های غیر قابل عبور بیش از دوازده ساعت با مرکز استان فاصله دارند غیرقابل تصور هستند تا زمانیکه آنجا را مشاهده کنید، مردمی سخاوتمند که در همه ی عرصه های فرهنگی،مذهبی،اجتماعی و سیاسی حضوری فعال داشته و  دارند مورد بیشترین بی مهری و بی توجهی مسئولین واقع شده اند. در پایان این سفر سخت دو روزه ،می توان گفت انتظار می رود رسانه های جمعی و مسئولان در هرمزگان توجه ویژه ای به این بخش فوق العاده محروم و مظلوم داشته باشند تا توجهات استانی و ملی به این منطقه جلب شود  که حقیقتا به جرأت می توان گفت گافر با وجود انسان های شریف ،زحمت کش،قانع، مهمان نواز و با استعداد، نقطه ی صفر مرزی محرومیت در ایران است.

منبع: هرمزگان آنلاین    http://hormozganonline.org/

به قلم :دکتر منصور فرهادی





:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: بشاگرد وگافر , نقطه ی صفر مرزی محرومیت درایران , هرمزگان جنوبی ترین ودورترین استان کشور , عصر ايران , جمهوري اسلامي ايران درسال همدلي و هم زباني ,
تاریخ : شنبه 14 شهريور 1394
بازدید : 412
نویسنده : فــردیـن احـمدی

در اثر سانحه رانندگي پژو ۴۰۵ در محور بشاگرد – قلعه گنج یک نفر در دم جان باخت.

  تصادف (1)

به گزارش عصر بشاگرد، درحادثه رانندگي كه عصر روز چهارشنبه در اطراف روستای اشکان در بخش گوهران شهرستان بشاگرد به دليل انحراف به چپ به وقوع پیوست بر اثر آن جوان ۱۶ ساله ای در دم جان باخت.

و دو نفر دیگر از سرنشینان خودرو به شدت مجروح و و حال آنها وخيم گزارش شده روانه بیمارستان شدند.

يكي از عمده ترين حوادث رانندگي درشهرستان بشاگرد نداشن راه مناسب و ايمن نبودن جاده هاست،كه ساليانه جوانان ما بدليل ديد كافي در پيچ هاي تند جاده اي شاهد چنين حوادث جبران ناپذيري خواهند شده.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: سانحه رانندگي دربشاگرد , حوادث رانندگي دربشاگرد جان يك جوان را گرفت , حادثه رانندگي دربشاگرد هرمزگان ,
تاریخ : شنبه 14 شهريور 1394
بازدید : 379
نویسنده : فــردیـن احـمدی

شهردار سردشت از بهره برداری پارک ویژه بانوان در سال آینده در مرکز شهرستان بشاگرد خبر داد.

  پارک بانوان در بشاگرد ساخته می شود

به گزارش عصر بشاگرد؛راشد طیب شاهی شهردار سردشت بشاگرد در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت: در آینده ای نزدیک پارک ویژه بانوان در شهر سردشت به بهره برداری می رسد.

طیب شاهی اظهار داشت: مراسم کلنگ زنی این پارک با حضور معاون توسعه روستایی، معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بشاگرد و سایر مسئولین اجرایی شهرستان در آخرین روز از هفته دولت برگزار شده است.

وی افزود: این پارک درفصایی به مساحت یک هکتار و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در مرکز شهرستان بشاگرد شهر سردشت احدات خواهد شد.

شهردار سردشت هدف از بهره برداری این بوستان را ایجاد شور و نشاط بین بانوان و وجود فصایی اختصاصی برای آنها عنوان کرد و گفت: پارک تدبیربانوان دارای وسایل بازی برای کودکان، دستگاهای پلی اتیلی و ترامبلین و فصای سبز ‌می باشد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: احداث پارك بانوان دربشاگرد , شهردارسردشت , طيب شاهي ,
تاریخ : پنج شنبه 12 شهريور 1394
بازدید : 414
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 سرهنگ سلیمانی

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان بشاگرد گفت :طرح هجرت سه در 10مدرسه شهرستان بشاگرد آغاز شد وبه مدت 10روز ادامه دارد .سرهنگ محمود سلیامانی افزود :در این طرح 150دانش آموز بسجی مشارکت دارند .وی گفت:دراین طرح کار رنگ آمیزی وبهسازی ومرمت مدارس ،جوشکاری ،فضای سبز مدارس را انجام می دهند .فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان بشاگرداعتبار اینطرح را 58میلیون ریال عنوان کرد و با اشاره به اینکه طرح هجرت موجب ایجاد روحیه کار و تعاون در بین دانش‌آموزان می‌شود، تصریح کرد: ایجاد تخصص برای دانش‌آموزان و آماده‌سازی آنها برای حضور در بازار کار از دیگر نتایج اجرای این طرح است.





:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: اغاز طرح هجرت سه در شهرستان بشاگرد , فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان بشاگرد , سرهنگ سليماني ,
تاریخ : پنج شنبه 12 شهريور 1394
بازدید : 463
نویسنده : فــردیـن احـمدی

گلايه شهروند روستاي درنگ مدو شهرستان بشاگرد از والي مسول كميته امداد امام خميني (ره)خميني شهر؛شهرستان بشاگرد

گلايه شهروند بشاگردي از والي مربوط به متوقف نمودن خوابگاه دانش آموزي روستاي حيدرآباد از توابع روستاي درنگ مدو كه چندين سال است كه بصورت نيمه كاره رها شده است و هيچگونه كاري در روند ساخت و اتمام اين پروزه صورت نگرفته است.

كريم پور يكي از اهالي روستاي درنگ مدو گفت: چندين سال است كه اين پروزه استارت خورده است و متاسفانه هيج گونه پيگيري در روند ساخت خوابگاه صورت نگرفته است و بصورت نيمه كاره رها شده است .

درنگ مدو:روستایی از توابع بخش بشاگرد شهرستان جاسک در استان هرمزگان ایران است و در دهستان گافروپارمون قرار دارد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: گلايه شهروند روستاي درنگ مدو از والي , كميته امداد امام خميني بشاگرد , بنياد بركت دربشاگرد , حاج عبدالله والي , روستاي درنگ مدو بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 11 شهريور 1394
بازدید : 318
نویسنده : فــردیـن احـمدی

در آخرین روز از هفته دولت جلسه شورای اداری شهرستان بشاگرد با حضور مسئولین برگزار شد.

 http://www.bashagardnews.ir/wp-content/uploads/2015/09/%D8%AC%D9%84%D8%B3%D9%87.jpg

به گزارش عصر بشاگرد؛به نقل از بشاگرد نيوز جلسه شورای اداری شهرستان در آخرین روز از هفته دولت با حضور دکتر رضوی معاون توسعه روستایی و رئیس مرکز مناطق محروم کشور ومهندس میرشفیع معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی و دیگر مسولان استانی و شهرستانی در محل فرمانداری بشاگرد برگزار شد.

فلکناز دهقانی فرماندار شهرستان بشاگرد در ابتدا جلسه ضمن خیر مقدم و تبریک به مناسبت هفته دولت از عملکرد و افتتاح پروژه های هفته دولت در شهرستان بشاگرد گفت و سپس در خصوص راه های ارتباطی و محورهای مواصلاتی شهرستان بشاگرد شامل راه پاهتک-ملکن-درنگمدو و راههای بخش گافر تقاضای روکش آسفالت محور جاسک، جکدان نمود.

دهقانی در ادامه بیان داشت: نصب علائم راهنمای و رانندگی در محور گوهران-گشمیران و توجه ویژه راه و شهرسازی در جهت برخوردار شدن روستاها از راه آسفالته خواستار شد.

وی در ادامه خواستارتعویض محور راه بشاگرد به میناب شد و همچنین افزایش امکانات و تجهیزات شامل ماشین آلات راهسازی و نگهداری راه های روستایی شهرستان شد.

فرماندار بشاگرد گفت: تکمیل مرکز آموزش فنی و حرفه ای توسط راه و شهرسازی در خصوص اشتغال و کاهش نرخ بیکاری درشهرستان بشاگرد باید سرعت بیشتری بگیرد.

شایان ذکر است بعد از جلسه شورای اداری کاروان دولت تدبیر و امید با حضور در مراسم کلنک زنی بوستان بانوان در شهرسردشت و سپس جهت افتتاح پروژه های راه روستایی در بخش مرکزی افتتاح راه روستای کوه حیدر به طول ۸ کیلومتر و افتتاح راه روستای کمدارک بطول ۲ کیلومتر در شهرستان بشاگرد به بهره برداری رسید.

 

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: راه های ارتباطی ،شهرستان بشاگرد،تعویض محور راه بشاگرد به میناب،فرمانداربشاگرد،نماينده شرق استان هرمزگان دربشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 11 شهريور 1394
بازدید : 270
نویسنده : فــردیـن احـمدی

نماینده شرق هرمزگان در مجلس با بیان بیان اینکه شاخص سرانه برخورداری از کمترین طول راه آسفالته در کشور مربوط به بشاگرد است، گفت: سرانه برخورداری بشاگرد از راه‌های آسفالته ۱۰ درصد است.

راه 

به گزارش عصر بشاگرد، سید عبدالکریم هاشمی‌نخل‌ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به پروژه‌های هفته دولت در این شهرستان، اظهار داشت: شهرستان بشاگرد محروم ترین شهرستان کشور است، زیرا در تمامی محورهای توسعه و شاخص‌ها رشد نیافته و عقب مانده است.

وی اضافه کرد: در بحث راه را در کشور به میزان ۱۰ درصد داریم و بخش گافر و پارامونت بشاگرد تنها بخشی از کشور بوده که کلاً فاقد راه است.

 نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای استان هرمزگان اضافه کرد: بایستی جهت تأمین پزشک متخصص برای بیمارستان شهرستان بشاگرد اهتمام ورزید، که در حال حاضر بیمارستان بشاگرد در حد یک مرکز بستر درمانی و درمانگاه خدمات ارائه می‌کند و باید تمام ظرفیت‌های بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابه بشاگرد فعال شود که در حال حاضر اگر بیماری نیاز به کوچک‌ترین بستری داشته باشد باید به شهرستان‌های جاسک و میناب برود.

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: نماینده شرق هرمزگان در مجلس،کم‌ترین میزان برخورداری،بيمارستان بشاگرد،تامين پزشك بيمارستان بشاگرد،راه هاي آسفالته شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : دو شنبه 9 شهريور 1394
بازدید : 356
نویسنده : فــردیـن احـمدی

به مناسبت هفته دولت پروژه های عمرانی بخش گافر و پارامون بشاگرد با حضور مسئولین به بهره برداری رسید.

   پروژه های بخش گافر و پارامون افتتاح شد

به گزارش عصر بشاگرد، شنبه ۷ شهریورماه در ششمین روز از هفته دولت فرماندار شهرستان بشاگرد به همراه مسئولین اجرایی این شهرستان به بخش گافر وپارامون سفر کردند و چند پروژه عمرانی در این بخش را افتتاح کردند.

فلکناز دهقانی فرماندار شهرستان بشاگرد در همین رابطه گفت: پروژه طرح هادی روستای درنگمدو که یکی از طرح های مهم و بزرگ در این منطقه است با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

دهقانی افزود: افتتاح پروژه های برق رسانی به روستاهای کهورکان، دازکا و سیت بندخرس نیز از مهمترین پروژه های افتتاح شده در این بخش بود.

در ادامه فرماندار شهرستان بشاگرد با حضور در روستاهای دوگنویر، سیت بندخرس، درنگمدو و گردیوالان مسائل و مشکلات روستانشینان را بررسی کرد و با مردم این روستاها دیدار داشت.

روستای درنگمدو (مرکز بخش گافر وپارامون) در فاصله ۶۰ کیلومتری از مرکز شهرستان بشاگرد شهر سردشت قرار دارد.

 

انتهای پیام/

منبع:بشاگرد نيوز



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: پروژه های عمرانی بخش گافر و پارامون بشاگرد , هفته دولت , روستای درنگمدو (مرکز بخش گافر وپارامون) ,
تاریخ : دو شنبه 9 شهريور 1394
بازدید : 380
نویسنده : فــردیـن احـمدی

در حالی که این روزها هوای گرم و خشک در شهرستان بشاگرد همگان را خانه نشین کرده بود، در روزهای تابستانی هوای این شهرستان با باران، طراوت دوباره یافت.

 تگرگ-300x225

به گزارش عصر بشاگرد، بعد از ظهر ديروز بارش شدید باران در شهرستان بشاگرد آغاز و در بسیاری از نقاط از جمله شهر سردشت موجب آب گرفتگی معابر شهری شد.

بارش باران که از ساعت ۳ بعد از ظهر امروز در شهر سردشت شروع به باریدن کرد و تا ساعت ها ادامه داشت.

بارش باران در شهرستان بشاگرد که خوشحالی و شادمانی مردم را در پی داشت باعث کاهش محسوس دمای هوا در این شهرستان نیز گردید.

گفتنی است که بارش باران در روز گذشته نیز مرکز شهرستان بشاگرد را دربر گرفت.

انتهای پيام/

 

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: بارش شدید باران در شهرستان بشاگرد،روزهای تابستانی ,
تاریخ : دو شنبه 9 شهريور 1394
بازدید : 396
نویسنده : فــردیـن احـمدی

همزمان با ششمین روز از هفته دولت آزمایشگاه تشخیص بیماری های سل و التور ( وبا) در شهرستان بشاگرد راه اندازی شد که با آغاز به کار این آزمایشگاه ، بیماران مشکوک به این بیماری ها دیگر نیازی به مراجعه به شهرستان های میناب و بندرعباس ندارند.

 81739950-70129843

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از ایرنا، فرماندار بشاگرد روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از این آزمایشگاه گفت: آزمایشگاه سل و التور قبلا در این شهرستان نبوده و نمونه های آزمایشی به شهرستان میناب و بندرعباس جهت انجام آزمایش ارسال می شد .
فلکناز دهقانی بیان داشت:علاوه بر آزمایشات سل و التور ، آزمایش تالاسمی نیز در این مرکز صورت می گیرد.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، خاطرنشان کرد: گسترش فضاهای بهداشتی درمانی و ارائه مطلوب خدمات بهداشت و درمان در شهرستان بشاگرد قابل تقدیراست.
فرماندار بشاگرد بیان داشت: امیدواریم با توجه به نگاه ویژه دولت تدبیر وامید و تلاش های هر چه بیشتر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در آینده ای نزدیک سایر خدمات تشخیصی و آزمایشگاهی نیز در این شهرستان ارایه شود.
دوم تا هشتم شهریورماه به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: ايرنا



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: آزمايشگاه بشاگرد راه اندازي شد،افتتاح آزمايشگاه جديدبشاگرد،فرمانداربشاگرد،هفته دولت ,
تاریخ : دو شنبه 9 شهريور 1394
بازدید : 373
نویسنده : فــردیـن احـمدی

در آخرین روز از هفته دولت پروژه برق رسانی به شهرک مسکونی جدید صحرا با حضور فرماندار و مسئولین اجرایی شهرستان بشاگرد به بهره برداری رسید.

 برق رسانی (1)

به گزارش عصر بشاگرد، مهدی صادقی رئیس اداره برق شهرستان بشاگرد گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۶۴۵ میلیون ریال با ۴ پست هوایی و ۸۰۰ متر شبکه فشار متوسط و ۱۰۰۰ متر شبکه فشار ضعیف و ۵۰ به بهره برداری رسید.

صادقی اظهار داشت: با افتتاح این طرح بیش از ۱۷۰ خانوار در شهرک جدید صحرا از نعمت برق بهره‌ مند شدند.

فلکناز دهقانی فرماندار شهرستان بشاگرد نیز گفت: یکی از مشکلات بزرگ شهرستان بشاگرد پراکنده بودن روستاها در این شهرستان است که با تجمع مردم در یک منطقه در قالب شهرک های مسکونی مانند شهرک صحرا خیلی از مشکلات مردم و دولت در این شهرستان حل خواهد شد و در این صورت خدمات رسانی به مردم روستاها بهتر و آسان تر خواهد بود.

دهقانی افزود: شهرک جدید صحرا حاصل تجمع مردم ۶ روستا در یک مکان است.

همچنین در آخرین روز از هفته دولت پروژه های آبرسانی به روستای بابک در بخش مرکزی با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، عملیات آبخیزداری روستای دستگرد درگاز

در بخش گوهران با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و راه روستایی کوه حیدر و کمدارک در بخش مرکزی شهرستان بشاگرد با حضور فرماندار و مسئولین افتتاح شدند.

 برق رسانی (3)

شهرک مسکونی صحرا بعد از زلزله ۶٫۲ ریشتری در بخش گوهران بشاگرد ساخته شد. این شهرک در فاصله ۳۵ کیلومتری از مرکز شهرستان بشاگرد شهر سردشت قرار دارد.

 

انتهای پیام/

منبع: بشاگرد نيوز

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: برق به شهرک جدید صحرا رسید،مهدی صادقی رئیس اداره برق شهرستان بشاگرد،فلکناز دهقانی فرماندار شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : دو شنبه 9 شهريور 1394
بازدید : 314
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

معاون توانمندسازی کمیته امداد بشاگرد از برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای در سال جاری با تعداد ۱۸۲ نفر در رشته های مختلف خبر داد.

 امداد بشاگرد

به گزارش عصر بشاگرد ؛علی بحیرایی معاون توانمندسازی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بشاگرد همزمان با هفته دولت و بازدید فرماندار این شهرستان از نمایشگاه دستاوردهای کمیته امداد شهرستان بشاگرد، علاوه بر تشریح فعالیت های حوزه حمایت و خدمات ارائه شده عنوان کرد: در سال ۹۴ تعداد ۵۸ طرح اشتغالزایی در این شهرستان به بهره برداری رسید.

بحیرایی با اشاره به هزینه مبلغ ۷ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال از محل منابع امداد و تسهیلات بانکی جهت اجرای طرح های اشتغال، اظهار داشت: مجریان طرح های مذکور پیش از دریافت تسهیلات ضمن شرکت در دوره های آموزشی این نهاد استعدادیابی گردیده و براساس علاقه و استعداد خود به اجرای طرح پرداخته اند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اولویت به مددجویان و فرزندان مددجوی مستعدکار داده شده است، خاطرنشان کرد: طرح های مذکور در زمینه های خدمات توزیعی، صنفی و تولیدی، خیاطی، صنایع دستی، کشاورزی و دامپروری از طریق مددجویان تحت حمایت این نهاد اجرا گردیده است.

معاون توانمندسازی کمیته امداد بشاگرد از برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای در سال ۹۴ با تعداد ۱۸۲ نفر که تعداد ۱۱۲ نفر زن و تعداد ۳۵ نفر مرد در رشته های خیاطی، مصنوعات چرمی، گلدوزی، آرایشگری زنانه و گلابتون دوزی ویژه خواهران و رشته های جوشکاری، درب و پنجره سازی و برق ساختمان ویژه برادران خبر داد .
علی بحیرایی گفت: با توافق با مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان هرمزگان تعداد ۱۵ نفر از مددجویان جهت آموزش نحوه پرورش مرغ بومی از تاریخ ۱۴ شهریور ماه ۹۴ به مدت یک هفته به حاجی آباد  اعزام می شوند.

گفتنی است که شهرستان بشاگرد با بیش از ۵۰ درصد آمار بیکاری، بیکارترین شهرستان کشور محصوب می شود.

انتهای پیام/

منبع: بشاگرد نيوز



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: ۵۸ طرح اشتغالزایی در بشاگرد به بهره برداری رسید , بشاگرد نيوز , دوره های آموزش فنی و حرفه ای در سال جاری ,
تاریخ : یک شنبه 8 شهريور 1394
بازدید : 576
نویسنده : فــردیـن احـمدی

به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) ۳۳۴ فقره کمک هزینه خرید جهیزیه به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) بشاگرد اهدا شد.

 امداد

علی بحیرایی معاون توانمندسازی کمیته امداد بشاگرد در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز، از پرداخت ۳۳۴ فقره کمک هزینه خرید جهیزیه به زوج های جوان زیر پوشش کمیته امداد این شهرستان خبر داد.

بحیرایی افزود: برای پرداخت این تعداد کمک هزینه خرید جهیزیه ۶ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال اعتبار از محل منابع امدادی هزینه شده است.

وی اظهار داشت: این کمکهای بلاعوض در قالب خرید جهیزیه به دختران مددجویی که ازدواج کرده اند و ازدواج مجدد بانوان زیر پوشش اعطا شده است.

بحیرایی گفت: کمک هزینه خرید جهیزیه برای هر نوعروس ۲۰ میلیون ریال می باشد.

وی هدف از پرداخت کمک هزینه خرید جهیزیه به مددجویان را در راستای ازدواج آسان مددجویان و تشویق به سنت ازدواج بیان نمود.

معاون توانمندسازی کمیته امداد بشاگرد گفت: همچنین کلاسهای آموزش بهداشت روانی و مسائل دینی ، بهداشت فردی و خانوادگی ، فرهنگی و اجتماعی برای نوعروسان قبل از آغاز زندگی مشترک نیز برگزار شد

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: 334زوج جوان, ازدواج آسان, بشاگرد, خرید جهیزیه, علی بحیرایی, کمک هزینه, کمیته امداد ,
تاریخ : شنبه 7 شهريور 1394
بازدید : 331
نویسنده : فــردیـن احـمدی

به مناسبت هفته دولت کارمندان نمونه شهرستان بشاگرد تجلیل شدند.

 

تجلیل از کارمندان

به گزارش عصر بشاگرد به نقل ازبشاگرد نیوز، به مناسبت گرامیداشت هفته دولت طی مراسمی با حضور فرماندار و مسئولین اجرایی شهرستان بشاگرد از کارمندان نمونه این شهرستان تجلیل شد.

فلکناز دهقانی فرماندار شهرستان بشاگرد در این مراسم ضمن گرامیداشت ولادت حضرت امام رضا (ع) و تبریک هفته دولت گفت: امروزه با تلاش سازنده دولتمردان و خدمتگزاران کشور در شرایط خوبی به سر می برد.

دهقانی اظهار داشت: هفته دولت فرصتی مناسب برای اطلاع رسانی از خدمات و فعالیت های انجام شده است و مسئولان دستگاه‌های دولتی باید با بهره گیری از این فرصت از طریق رسانه ها و حضور در میان مردم اقدامات و عملکرد دولت در بخش های مختلف را برای مردم تبیین کنند.

وی افزود: داشتن نگرش مثبت در فضای اداری، نگاه خوشبینانه به مجموعه، انتقاد پذیربودن، نهراسیدن از پذیرش مسئولیت، شادابی و نشاط از دیگر ویژگی های یک کارمند نمونه است که منجر به خلاقیت و نوآوری می شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بشاگرد بیان داشت: باید رفتار ما در دیدار با مردم خوب باسد و ما هر چه تلاش کنیم اما اگر برخورد شایسته‌ای با ارباب رجوع نداشته باشیم کار ما بی ثمر است.

وی گفت:‌ باید اخلاق نیک را سرلوحه کاری خود قرار دهیم و نقاط ضعف خود را بررسی و نقاط قوت خود را با مشارکت خرد جمعی تقویت کنیم.

در پایان این مراسم از مدیران و کارمندان نمونه ادارات تجلیل به عمل آمد.

کارمندان بشاگرد (1)

کارمندان بشاگرد (1)

کارمندان بشاگرد (1)

کارمندان بشاگرد (2)

کارمندان بشاگرد (3)

کارمندان بشاگرد (4)

کارمندان بشاگرد (5)

 

 

انتهای 



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: گرامیداشت هفته دولت , تجليل ازكارمندان نمونه شهرستان بشاگرد , بشاگرد نيوز , ولادت امام رضا(ع) ,
تاریخ : شنبه 7 شهريور 1394
بازدید : 478
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 

جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع) در بشاگرد برگزار شد

جنگ شادی به مناسبت میلاد امام رضا(علیه‌السلام) و گرامیداشت هفته دولت در شهر سردشت مرکز شهرستان بشاگرد برگزار شد.

 http://www.bashagardnews.ir/wp-content/uploads/2015/08/%D8%AC%D8%B4%D9%86-%D9%85%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%B6%D8%A7-5.jpg

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز، به مناسب میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) و هفته دولت جشن باشکوهی در شهر سردشت بشاگرد برگزار شد.

این مراسم در پارک بزرگ شهر و در فضای باز با حضور دهقانی فرماندار بشاگرد، عطایی از فعالان حوزه فرهنگ و جوانان استان، روسای دستگاه های اداری و مردم این شهرستان برگزار شد.

فلکناز دهقانی فرماندار شهرستان بشاگرد در این مراسم با بیان اینکه پرهیزگاری و تقوای امام رضا (ع) طوری بود که نه تنها مردم، بلکه دشمنان نیز به آن اعتراف می‌کردند، تصریح کرد: ایشان همه فکر و اندیشه‌شان حفظ دین خدا و اجرای وظایف الهی بود و نجات خود و مردم را در تقوا، پرهیزگاری و عبادت کردن می‌دانستند.

وی در ادامه به خدمات ارزنده دولت در شهرستان بشاگرد اشاره کرد و گفت: حق مردم خدمت صادقانه و بی منت دولت مردان به اقشار جامعه بخصوص مناطق کمتر توسعه یافته است.

دهقانی افزود: ما باید به ارائه این خدمات افتخار کرده و خود را خادم مردم شهرستان بشاگرد بدانیم و مردم عزیز نیز با همکاری و مساعدت خود در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شهرستان یار و یاور دولت و مسئولین باشند.

وی اظهار داشت: مردم باید خواسته های بجا و به حق خود را از ما مطالبه کنند و پیگیری تا تحقق خواسته های خود را در دستور کار داشته باشند.

این مراسم با همکاری ستاد بزرگداشت هفته دولت در شهرستان بشاگرد، شهرداری سردشت و گروه فرهنگی و هنری جوانان سردشت برگزار شد.

در پایان این برنامه از اعضای گروه فرهنگی و هنری جوانان شهرداری سردشت تجلیل و قدردانی شد.

گفتنی است که همزمان با این برنامه جشن های دیگری در مراکز بخش ها و روستاهای شهرستان بشاگرد برگزار شد.

 

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع) در بشاگرد برگزار شد،عصر بشاگرد،جنگ شادی به مناسبت میلاد امام رضا(علیه‌السلام) ,
تاریخ : شنبه 7 شهريور 1394
بازدید : 377
نویسنده : فــردیـن احـمدی

اندر احوالات مشکلات معیشتی مردم شهرستان بشاگرد

بشاگرد که چند سالیست از بخش به شهرستان ارتقاء یافته نیازمنده به مدیرانی کاربلند، کارکشته، دلسوز، عدالت محور دارد.

 http://www.bashagardnews.ir/wp-content/uploads/2015/08/2013-06-27-759-346x256.jpg

به گزارش سرویس وبگردی بشاگرد نیوز وبلاگ ندای بشاگرد منتشر کرد؛ یک شهرستان نوپا و تازه تاسیس نیاز به تلاشهای فراوانی دارد تا بتواند مشکلات انبار شده را پشت سر بگذرد و روحیه شهری را به خود بگیرد که نیاز و همت مسئولین و مدیران را میطلبد.

اما متاسفانه مشاهده میشود که بشاگرد نه اینکه روحیه شهری به خود نمیگیرد بلکه مشکلات مردم دوچندان میشود. مشکلاتی از قبیل راه ارتباطی روستاها، بهداشت و درمان، مخابرات، برق، تبلیغات فرهنگی اجتماعی،و غیره

راه های ارتباطی روستاها

حدود ۸۵ درصد روستاهای بشاگرد راه ارتباطی مناسب ندارد و از جاده های خاکی و صعب العبور و ناهموار استفاده میشود

با توجه به نامناسب بودن وضعیت راه های مواصلاتی روستایی شهرستان انتظار میرود اقدامات قابل توجه و رضایت بخشی از سوی مسئولین امر انجام گیرد چرا که صرف نظر از این گونه خدمت و عدم توجه به زیرساخت های لازم باعث مهاجرت روستاییان به شهرها میشود.

هر ساله در بعضی از خبرها منتشر شده،  مشاهده میشود که مبالغی  اعتبار برای احداث و زیرساخت و آسفالت راهای روستایی بشاگرد تخصیص داده شده اما هیچ رنگ و بویی از آسقالت راه روستایی مشاهده نمی شود و این اعتبار چگونه و کجا هزینه میشود خدا میداند.

وضعیت نابسامان بهداشت و درمان

شهرستان بشاگرد با دارا بود ۴۰هزار نفر جمعیت یک پزشک متخصص ندارد وکمبودهای دیگری هم دارد که  با وجود این مشکلات، مردم ناچار هستند بیماران خود را به شهرهای همجوار یا مرکز استان و حتی استانهای دیگرد اعزام کنند که علاوه بر هزینه های سنگینی که مردم بی بضاعت باید متحمل شوند خطرات جانی هم در پی دارد.

وضعیت بهداشت و درمان در بشاگرد بسیاز ضعیف به نظر می آید،  و درمانگاها و بیمارستان بشاگرد فقظ در حد درمان سرماخوردی خدمات میدهند. به عنوان مثال بیماری به یکی از درمانگاها برای تعویض چسپ پانسمان جراحی مراجعه میکند اما متاسفانه نه اینکه تعویض انجام نمیشود بلکه نه پزشکی و نه پرسنلی در آن درمانگاه وجود ندارد.

اختلال در خطوط مخابرات

توسعه فناوری تلفن همراه،  جزء لاینفک زندگی اجتماعی مردم است و این اختلالات همیشگی در این شبکه نارضایتی مردم را برانگیخته و مردم بشاگرد از سوء مدیریتی مخابرات که توانایی ایجاد یک شبکه امن تلفن همراه را ندارد ابراز نارضایتی میکنند.

اختلال در خطوط همراه  مشکل همیشگی مخابرات بشاگرد است و مدتهاست که مردم منطقه با این مشکل مواجه هستند، خصوصا خطوط همراه روستاهای درابسر بشاگرد. طی برسی های انجام شده مشخص شد که دهیاری ها و شوراهای روستایی برای رفع این مشکل وظایف و مکاتبات خود را انجام دادند اما متاسفانه بی توجهی و ناکارآمدی مسئولین مخابرات باعث شده که مردم همچنان با این مشکل مواجه باشند.

قطعی هر روزه و پی در پی برق روستاها

مردم روستاها میگویند برق ما مرتب هر روز بعد از ظهرها قطع میشود و دلیل آن هم بارندگی در منطقه اعلام میشود و با وجود این قطعی ها خسارات زیادی هم به لوازم برقی و هم مواد خوراکی ما وارد میشود. شهرستان بشاگرد در فصل تابستان شاهد بارندگی های پراکنده ای میباشد و به همین دلیل هر روز برق اکثر روستاها قطع میشود که در بعضی مواقع برای مردم مشکلات و کارشکنی هایی به وجود می آید که به نظر در این باره باید فکری اساسی تر کرد.

 عدم تبلیغات فرهنگی و اجتماعی

طبق شواهد تبلیغات فرهنگی اجتماعی در روستاهای بشاگرد بسیار ضعیف و کم به نظر میرسد. مردم روستاها که از وجود بعضی نشریات و و جلسات و دستگاهای تبلیغاتی محرومند، نیاز به بالا بردن سطع آگاهی در سطوح مختلف دارند اما مشاهده میشود که تبلیغات در روستاها قابل رضایت نیست و اگاهی آنها در بعضی موارد ضعیف است که ابتدا همت و تلاشت روحانیون مستقر را میطلبد و بعد مسئولین مربوطه دیگر.

تبلیغات دینی و مذهبی و غیره باید در روستاها به حدی انجام شود تا سطح آگاهی مردم خصوصا جوانان بالا برود در غیر این صورت خطرات و معضلات اجتماعی فراوانی برای آنها در پی دارد



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: عدم تبلیغات فرهنگی و اجتماعی،قطعی هر روزه و پی در پی برق روستاها،راه های ارتباطی روستاها ,
تاریخ : چهار شنبه 4 شهريور 1394
بازدید : 357
نویسنده : فــردیـن احـمدی

سند سجلی نخستین شهید بشاگرد رونمایی شد

 

طی مراسمی با حضور مردم و مسئولین از سند سجلی نخستین شهید شهرستان بشاگرد رونمایی شد.

   سند سجلی نخستین شهید بشاگرد رونمایی شد

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز، خلیل احسانی رئیس ثبت احوال شهرستان بشاگرد گفت: به مناسبت هفته دولت طی مراسمی با حضور فرماندار، مسئولین ادارت و مردم شهرستان از سند سجلی شهید مراد روشنی اولین شهید بشاگرد رونمایی شد.

احسانی افزود: شهید روشنی در سال ۶۱ در عملیات فتح المبین در منطقه وقابیه به درجه رفیع شهادت نایل گردید و اکنون سند سجلی ایشان در سطح شهرستان به نمایش گذاشته شده است.

شهید مراد روشنی در سال ۱۳۳۹ در روستای اهون در بخش مرکزی شهرستان بشاگرد به دنیا آمد.

 

————————————–

گزارش: درمحمد نظری



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: سند سجلی نخستین شهید بشاگرد رونمایی شد , ثبت احوال بشاگرد , بشاگرد نيوز , خليل احساني ,
تاریخ : چهار شنبه 4 شهريور 1394
بازدید : 490
نویسنده : فــردیـن احـمدی

واحدی دادستان جدید بشاگرد شد

 

مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان بشاگرد با حضور مدیر کل دادگستری استان هرمزگان برگزار شد.

 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز، طی مراسمی با حضور حجت الاسلام اکبری مدیر کل دادگستری استان هرمزگان، فرماندار بشاگرد و مدیران و مسئولین ادارات این شهرستان رئیس دادگستری جدید شهرستان بشاگرد معرفی شد.

فلکناز دهقانی فرماندار شهرستان بشاگرد در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به همه حاضرین، هفته دولت را گرامی داشت افزود: قطار پیشرفت بشاگرد به راه افتاد و نیاز به ظرفیت بخش خصوصی دولتی است.

دهقانی مردم بشاگرد را مردمی با ایمان و با محبت خواند و گفت: دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم این شهرستان به خصوص مشکل بیکاری جوانان انجام می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از همه ادارات و سازمانهای شهرستان خواستند که تمام تلاش خود را برای کمک به دستگاه قضا کنند و کار امروز آنها را بسیار با ارزش خواند که دو طایفه را بعد از چندین سال به صلح و آشتی رساندند.

در ادامه حجت الاسلام اکبری مدیر کل دادگستری استان هرمزگان دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) را تبریک گفت و افزود: ما در انجام کار مردم باید اداره ای جدی داشته باشیم و در برخورد با ارباب رجوع تا جای که می توانیم با محبت رفتار کنیم، ما مسولین وظیفه مهمی داریم و آن خدمت به مردم است و خدمات رسانی به مردم عبادت است.

حجت الاسلام اکبری اظهار داشت: خداوند متعال نعمت های بسیار بزرگی را به ما هدیه داده است آن هم نعمت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه و اهل بیت است که باید سپاسگزار باشیم.

اکبری وظیفه قوه قضاییه را قانون گزاری و عمل به آن خواند و گفت: قوه قضاییه قاطعانه با بی قانونی، ظلم و ستم در جامع برخورد می کند و دادکستری شهرستان بشاگرد وظیفه دارد در خصوص قاچاق و قاچاقچیان مواد مخدر قاطعانه برخورد کند.

وی امنیت را از نان شب واجب تر دانست و وارد کنندگان مشروبات الکلی به کشور را نیز محکوم کرد و افزود: باید همه دستگاه های دولتی و افراد جامع در یک راستا حرکت کنند و در کنار هم از وقوع جرم پیشگیری کنند.

در ادامه احمدی منش رئیس پیشین دادگستری شهرستان بشاگرد گفت: ما تمام سعی خودمان را انجام دادیم تا پرونده قتل را به سازش برسانیم و این تنها کار من نبود بلکه همه این تلاش ها را مدیون شوراهای حل اختلاف بشاگرد هستم.

احمدی منش اظهار داشت: در حال حاضر ۲۴ شعبه حل اختلاف در شهرستان بشاگرد وجود دارد که تعداد ۱۲ شعبه آنها نیمه فعال است.

وی دل کندن از بشاگرد و همکارانش را سخت عنوان کرد و در پایان از همه حلالیت تلبید.

در پایان این مراسم از تلاش های چندین ساله احمدی منش تقدیر و تشکر شد و آقای واحدی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان بشاگرد معرفی شد.

 

گفتنی است که با گذشت چندین سال از شهرستان شدن بشاگرد هنوز دادگستری این شهرستان در شهرستان جاسک مستقر می باشد و مردم برای انجام کارهای قضایی خود باید به شهرستان جاسک سفر کنند.

منبع: بشاگرد نيوز

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: دادستان جديدبشاگرد منصوب شد،مديركل دادگستري استان هرمزگان،واحدي ,
تاریخ : چهار شنبه 4 شهريور 1394
بازدید : 651
نویسنده : فــردیـن احـمدی

اختلاف دو طایفه در بشاگرد بعد از 21 سال با صلح و سازش پایان یافت. 

جلسه صلح و سازش دربشاگرد بين دو طايفه در بشاگرد

به گزارش عصر بشاگرد؛ رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: اختلاف بین دو طایفه کشاورزی و غریبی از سال 1373 تا 1379، دوازده کشته و 4 زخمی برجای گذاشت. 
حجت الاسلام اکبری افزود: درگیری و اختلاف این دو طایفه برروی ملک و زمین بود که با میانجیگری ریش سفیدان و شورای حل اختلاف بشاگرد صلح و سازش شد. 
وی گفت: تلاش و سیاست اصلی قوه قضائیه جلوگیری از ارجاع پرونده ها به محاکم و ایجاد صلح و سازش است. 
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: ایجاد فضای صلح و آرامش نشانه ایمان است .
حجت الاسلام و المسلمین اکبری افزود: در چهار ماه امسال 68 درصد از درگیریهای طایفه ای با صلح و سازش پایان يافته است.

جلسه صلح و سازش دربشاگرد بين دو طايفه در بشاگرد

يكي از قبايل افزود؛با برگزاري جلسات و مذاكرات بين طرفين دعوا درميناب و بشاگرد توسط دادگستري محترم استان و شهرستان و ريش سفيدان و معتمدين منطقه بشاگرد،سيستان و بلوچستان و شوراي حل اختلاف روستاي خميني شهر موفق شديم طرفين دعوا را به صلح وسازش دعوت كنيم.

جلسه صلح و سازش دربشاگرد بين دو طايفه در بشاگرد

جلسه صلح و سازش دربشاگرد بين دو طايفه در بشاگرد

جلسه صلح و سازش دربشاگرد بين دو طايفه در بشاگرد

جلسه صلح و سازش دربشاگرد بين دو طايفه در بشاگرد

اين مراسم كه درمسجد جامع خميني شهر بشاگرد برگزار شد.

صلح و سازش، دو طایفه به قرآن کریم سوگند یاد کردند که دیگر اختلاف و نزاعی بین آنها صورت نگیرد. 
جمعیت دو طایفه کشاورزی و غریبی هزار و صد نفر است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: دكترمحسن ابراهيمي , صلح دوطايفه دربشاگرد , طايفه غريبي و كشاورز , ياورزاده , اختلاف دو طايفه دربشاگرد ,
تاریخ : دو شنبه 2 شهريور 1394
بازدید : 617
نویسنده : فــردیـن احـمدی


اختلاف دو طایفه در بشاگرد بعد از 21 سال امروز با صلح و سازش پایان یافت.  

  جلسه صلح و سازش دربشاگرد بين دو طايفه در بشاگرد

به گزارش عصر بشاگرد؛ رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: اختلاف بین دو طایفه کشاورزی و غریبی از سال 1373 تا 1379، دوازده کشته و 4 زخمی برجای گذاشت.
حجت الاسلام اکبری افزود: درگیری و اختلاف این دو طایفه برروی ملک و زمین بود که با میانجیگری ریش سفیدان و شورای حل اختلاف بشاگرد صلح و سازش شد.
وی گفت: تلاش و سیاست اصلی قوه قضائیه جلوگیری از ارجاع پرونده ها به محاکم و ایجاد صلح و سازش است.
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: ایجاد فضای صلح و آرامش نشانه ایمان است .
حجت الاسلام و المسلمین اکبری افزود: در چهار ماه امسال 68 درصد از درگیریهای طایفه ای با صلح و سازش پایان یافته است .
در مراسم صلح و سازش، دو طایفه به قرآن کریم سوگند یاد کردند که دیگر اختلاف و نزاعی بین آنها صورت نگیرد.
جمعیت دو طایفه کشاورزی و غریبی هزار و صد نفر است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار حوادث , ,
:: برچسب‌ها: پايان اختلاف دو طایفه در بشاگرد , رئیس کل دادگستری هرمزگان , صلح و سازش طایفه کشاورزی و غریبی ,
تاریخ : دو شنبه 2 شهريور 1394
بازدید : 324
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 

بخشدار گوهران در آستانه هفته دولت عنوان کرد: ۱۲ پروژه عمرانی با اعتبار ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در دهیاری های بخش گوهران افتتاح می شود.

 

یوسف حسینی

یوسف حسینی بخشدار گوهران بشاگرد در آستانه فرارسیدن هفته دولت در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت: در هفته دولت ۱۲ پروژه عمرانی با اعتبار ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در دهیاری های بخش گوهران افتتاح می شود.

حسینی افزود: در این هفته پروژه های پارک و بوستان روستای خمینی شهر، ساختمان دهیاری روستای رینن بزرگ، ساختمان دهیاری، غسالخانه و پارک و بوستان روستای بیخ کهنو، پارک و بوستان روستای کرمستان، ساختمان دهیاری روستای حسین آباد، ساختمان دهیاری روستای گوروی، غسالخانه روستای بشنو، دفع آب های سطحی و درختکاری در سطح روستای دستگرد درگاز و محوطه سازی آرامستان روستای بیورچ به بهره برداری می رسند.

وی افزود: بخش گوهران شهرستان بشاگرد با افتتاح ۱۶ پروژه از ۲۴ پروژه در کل شهرستان در هفته دولت آمار افتتاح بیشترین پروژه های عمرانی در این هفته را دارد.

 

انتهای پیام/.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , ,
:: برچسب‌ها: بخشدار گوهران بشاگرد،در آستانه فرارسیدن هفته دولت،بخش گوهران شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : دو شنبه 2 شهريور 1394
بازدید : 307
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 

مدیر جهاد کشاوزی شهرستان بشاگرد گفت: ۸۰ درصد از محصولات خرما در این شهرستان به دلیل برداشت سنتی و حمل و نقل نامناسب با کیفیت پایین در بازارها به فروش می رسد.

 

IMG-20150813-WA0000

به گزارش بشاگرد نیوز، محمد احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشاگرد گفت: برداشت خرمای مضافتی در شهرستان بشاگرد آغاز شده است و سطح زیر کشت نخیلات بشاگرد ۸۰۰ هکتار است و سالیانه بیش از ۴ هزار تن خرما در این شهرستان تولید می شود. اما به دلیل نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی این محصول امکان فروش در بازارهای هدف وجود ندارد و بیشتر بصورت سنتی برداشت و به فروش می رسد و این امر نیاز به حمایت مسئولین کشوری و استانی دارد.

احمدی اظهار داشت: بهترین و مرغوب ترین نوع خرما در شهرستان بشاگرد مضافتی و مرداسنگ است که در صورت بسته بندی مناسب قابلیت صادرات را دارند.

وی افزود: ۸۰ درصد از محصولات خرما در این شهرستان به دلیل برداشت سنتی و حمل و نقل نامناسب با کیفیت پایین در بازارهای میناب، جاسک، سیریک و خود بشاگرد با کمترین قیمت به فروش می رسد.

مدیر جهاد کشاورزی بشاگرد با اشاره به اینکه در بخش زراعی ۲ هزار و ۵۰ نفر مشغول فعالیت هستند، بیان داشت: با ایجاد صنایع تبدیلی و تعیین بازارهای هدف می توان بستری برای صادرات و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان بشاگرد مهیا کرد.

محمد احمدی گفت: با برنامه ریزی مناسب می توان هرساله بیش از ۲ هزار تن محصول مرغوب برداشت و روانه بازارهای جهانی کرد.

 

انتهای پیام/

————————————————-

گزارش: فردوس دانشی



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: خرمای بشاگرد , حمایت مسئولین کشوری و استانی , محمد احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : یک شنبه 1 شهريور 1394
بازدید : 432
نویسنده : فــردیـن احـمدی

فرماندار بشاگرد اعلام کرد:

۲۴ پروژه عمرانی هفته دولت در شهرستان بشاگرد به بهره برداری می رسد.

هفته دولتبشاگرد - فرماندار شهرستان بشاگرد ز افتتاح و بهره برداری از ۲۴ پروژه عمرانی همزمان با هفته دولت در شهرستان بشاگرد خبر داد.

به گزارش عصربشاگرد، فلکناز دهقانی صبح چهارشنبه در جلسه ستاد برنامه ریزی هفته دولت از بهره برداری رسیدن ۲۴پروژه عمرانی در هفته دولت در این شهرستان با اعتیار ۲۹میلیارد ريال خبر داد.

وی مهمترین این پروژه ها را احداث راه روستایی کمدارک، آبرسانی به روستائی بابک عملیات آبخیرداری حوزه دستگرد درگاز و افتتاح بوستان روستایی و ساختمان های دهیاری را عنوان کرد.

دهقانی افزود: پروژه های آماده بهره برداری در بخش های آبرسانی، برق رسانی، راهسازی آبخیزداری و بوستان روستایی است.

فرماندار شهرستان بشاگرد بازدید از خانواده شهدا، غبار رویی گلزار شهدا، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دولت و اعزام اکیپ های پزشکی و ویزیت رایگان در روستاهای دور افتتاده را از دیگر برنامه های هفته دولت در شهرستان بشاگرد دانست.

منبع: خبرگزاري مهر

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: هفته دولت , 24پروژه عمراني دربشاگرد , بوستان روستايي , 29 ميلياردريال اعتبار ,
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394
بازدید : 574
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 

امید است هنر بزرگ شهدا مایه برکت و الهام مرکز هنر انقلاب شود

در پی تدفین دو تن از شهدای غواص در حوزه هنری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی ابراز امیدواری کردند «هنر بزرگ» این شهدا، «مایه برکت و الهام» حوزه هنری به عنوان مرکز هنر انقلابی باشد.

 رهبر

به گزارش عصر بشاگرد ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به همراه دستخط ایشان که در پاسخ به نامه رئیس حوزه هنری مرقوم داشته‌اند به شرح زیر است.

بسمه تعالی

کار شایسته‌ای است.

امید است هنر بزرگ این مردان خدا و مجاهدان راه حق، مایه‌ی برکت و الهامِ آن مرکز هنر انقلابی باشد.

والسلام علی عبادالله الصالحین
سیدعلی خامنه‌ای
۹۴/۵/۱۸
پیام رهبر انقلاب به تشییع شهدا
متن نامه‌ی رئیس حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی به رهبر انقلاب اسلامی:

بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک رهبر معظم انقلاب (دام‌ظله‌الشریف)
با سلام و تحیات

به لطف و فضل خداوند منان، نسبت حوزه هنری با جهاد و شهادت نسبتی است قابل افتخار؛ چه در روزهای رزم و حماسه که آثار هنرمندان برخاسته از آن به وسعت تمامی ایران ترنم و تجلی داشت و چه بعد از آن تا امروز که هنرمندان متعهد ما همیشه روایتگر حقیقت‌های انقلاب اسلامی و عزت و شکوهمندی‌های این ملت شریف بوده‌اند.

اینک حوزه‌ی هنری این بخت تاریخی را یافته است که پیکر مطهر دو تن از شهیدان غواص و مرواریدهای درخشان دریای ایثار و جوانمردی را در آغوش بگیرد.

این اتفاق مقدس، یعنی تشییع و تدفین این گوهرهای گرانقدر در دل حوزه هنری، که مرکز هنر و ادبیات انقلاب اسلامی است، می‌تواند موجب انسجام و تقویت هرچه بیشتر روحیه‌ی انقلابی هنرمندان متعهد به‌ویژه نسل‌های جدید آن گردد. حال، این آرزو که این مراسم معنوی با التفات خاص رهبر عزیز انقلاب و نفحه‌ی جان‌بخش ایشان همراه شود، اشتیاقی است که اهالی ادب و هنر انقلاب را تاب نگهداشتن آن در دل نیست.

دعاگو: محسن مؤمنی شریف



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: جهاد و شهادت , رهبر معظم انقلاب , حضرت آيت الله خامنه اي , سازمان تبلیغات اسلامی ,
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394
بازدید : 401
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

 

شهردار جدید گوهران منصوب شد

مراسم تودیع و معارفه شهرداران قدیم و جدید شهر گوهران باحضور مردم و مسئولین برگزار شد.

 انتصاب

به گزارش عصر بشاگرد از گوهران، طی مراسمی با حضور مهندس ربیخی معاون مالی استانداری هرمزگان و فلکناز دهقانی فرماندار شهرستان بشاگرد از تلاشها و زحمات آقای امیر بامری شهردار قدیمی شهر گوهران تقدیر و تشکر شد و آقای محمود آشفته به عنوان شهردار جدید این شهر منصوب شد.

در مراسم تودیع و معارفه شهرداران جدید و قدیم، ابتدا آقای امیر بامری شهردار قدیم گوهران با تبریک به انتخاب شهردار جدید گزارشی از عملکرد شهرداری در زمان خود را ارائه داد و گفت: با توجه به اینکه بنده یک دوره بعنوان شهردار این شهر به مردم خدمت نموده ام به مشکلات بسیار شهر گوهران واقف می باشم و امیدوارم تمام این مشکلات برطرف باشد.

فلکناز دهقانی فرماندار شهرستان بشاگرد نیز در این مراسم ضمن تبریک به آقای محمود آشفته و تقدیر و تشکر از زحمات شهردار سابق، گفت: شهر گوهران با افزایش فضایی سبز شهری و به اتمام رسیدن پارک پلکانی میتوان یک شهر زیبا در بشاگرد داشته باشیم و از مردم این شهر خواست همیار شهرداری شهرشان باشند تا شهر به سمت و سوی پیشرفت حرکت کند.

حسین شجاعی عضو شورای شهر گوهران به نمایندگی از طرف مردم و اعضای شورای اسلامی شهر از زحمات شهردار قدیم آقای بامری تقدیر و تشکر کرد و به آقای محمود آشفته شهردار جدید تبریک و آرزوی موفقیت در این سمت و تمام زندگی از خداوند متعال خواستار شدند.

شجاعی در پایان از حضور آقای ربیخی معاون استاندار،فرماندار و هیت همراه در این شهر تقدیرتشکر کرد.

این نشست با حضور ربیخی معاون مالی استانداری، فرماندار بشاگرد،اعضای شورای اداری شهرستان و شهروندان شهر گوهران برگزار شد.

 

انتهای پیام/

منبع:بشاگرد نيوز



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: شهردار جدید گوهران، منصوب،تودیع و معارفه شهرداران قدیم و جدید شهر گوهران ,
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394
بازدید : 319
نویسنده : فــردیـن احـمدی

تاکید فرماندار بشاگرد بر توجه بیشتر به بهداشت محیط

جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی در شهرستان بشاگرد به ریاست فرماندار برگزار شد.

 جلسه شورای سلامت

به گزارش عصر بشاگرد، جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی با حضور دکتر علیمراد مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد و اعضای شورای اداری به ریاست دهقانی فرماندار شهرستان بشاگرد تشکیل شد.

فلکناز دهقانی فرماندار بشاگرد در ابتدای این جلسه ضمن خوش آمد گویی و عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع)، مطالبی در خصوص فعالیت های انجام شده و اقدامات مورد نیاز در بخش بهداشت، مدارس، مساجد، و اماکن عرضه مواد غذایی بیان کردند.

دهقانی در خصوص لزوم برخورد با دوره گردان و دست فروشان عرضه کننده مواد غذایی مخصوصا مواد غذایی فساد پذیر توسط شهرداران و بخشداران شهرستان با همکاری نیروی انتظامی تاکید نمودند و اهمیت ارائه آموزش نقاط بهداشتی توسط مراکز بهداشت با همکاری سایر ادارات را یادآور شدند.

وی در خصوص شرایط فعلی شهرهای سردشت و گوهران بر حوزه های فاضلاب از ترمیم شکستگی های شبکه آب رسانی به علت زلزله اخیر، باقیمانده آب فاضلاب در موارد آلودگی میکروبی آب، وضعیت فاضلاب های روان روباز شهری و روستایی تاکید کرد.

فرماندار بشاگرد در ادامه سخنان خود افزود: پیشگیری از بیماری های واگیردار و سایر بیماری های روده ای به تمام بخشداران، شهرداران، دهیاران و بهداشت محیط در خصوص لایروبی و مجاری روباز فاضلاب های شهری و روستایی اقدامات فوری و جدی معمول دارند و گزارش های مستند خوبی را به جلسه شورای سلامت آینده تشریح و ارائه کنند.

فلکناز دهقانی از مراکز بهداشت و اداره صنعت، معدن و تجارت خواست تا نظارت مستمر خود را بر اغذیه فروشان، رستوران ها، مغازه ها و عرضه کنندگان مواد پروتئینی و نانوایی ها شدید نمایند و همچنین شهرداری ها و دهیاری ها اقدامات عملی و جدی در زمینه محیط زیست داشته باشند.

 

انتهای پیام/

منبع: بشاگرد نيوز



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی , شبکه بهداشت , فرماندار شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : دو شنبه 19 مرداد 1394
بازدید : 499
نویسنده : فــردیـن احـمدی
عضو هیات رئیسه مجلس قرائت کرد:
 
تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور
تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور
سرویس: صحن
عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

 به گزارش عصر بشاگرد، محمد دهقان عضو هیات رییسه مجلس در جلسه امروز (دوشنبه 19 مرداد ماه) تذکرات کتبی نماینده میناب و رودان به وزیر نیرو همچنین به وزیر راه و شهرسازی را قرائت کرد که به شرح زیر است:

تذکر هاشمی نماینده میناب ،بشاگرد و رودان در خصوص  تسریع در تکمیل طرح آبرسانی به جاسک و بشاگرد از سد جگین. همچنین به وزیر راه و شهرسازی در خصوص  تسریع در تکمیل اسکله بندر سیریک و تسریع در مطالعه و احداث بندر گرگان و کاشی.

 

منبع:خانه ملت



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: تذکر هاشمی نماینده میناب و رودان به وزیر نیرو , طرح آبرسانی به جاسک و بشاگرد ,
تاریخ : دو شنبه 19 مرداد 1394
بازدید : 657
نویسنده : فــردیـن احـمدی

جلسه شورای اداری بشاگرد به مناسبت هفته دولت برگزار شد

پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان بشاگرد به مناسبت هفته دولت به ریاست فرماندار برگزار شد.

 جلسه شورای اداری

به گزارش عصر بشاگرد؛ پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان بشاگرد به مناسبت فرارسیدن هفته دولت با حضور فرماندار و اعضای شورای اداری این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فلکناز دهقانی فرماندار شهرستان بشاگرد در این جلسه گفت: کل اعتبار مصوب از ماده ۱۸۰ در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان در هفت فصل به مبلغ ۱۵۹۱۶۳ میلیون ریال می باشد.

دهقانی اظهار داشت: این اعتبار نسبت به سال گذشته ۲۲/۴ درصد رشد داشته است و شهرستان بشاگرد رتبه چهارم در بهرمندی از آن منابع را در اختیار دارد.

وی افزود: این اعتبارات جهت تکمیل پروژه های در حال اجرا آموزش، بهداشت و سلامت، حمل و نقل، صنعت و معدن، کشاورزی، منابع طبیعی، منابع آب، مسکن و عمران شهری است.

 

انتهای پیام///

منبع:بشاگرد نیوز

گزارش: فردوس دانشی

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: هفته دولت , جلسه شورای اداری شهرستان بشاگرد , فرماندار شهرستان بشاگرد , فلکناز دهقانی ,
تاریخ : دو شنبه 19 مرداد 1394
بازدید : 439
نویسنده : فــردیـن احـمدی

  کسانی که تا دیروز در روستاها قدم میزدند امروز انقلابی شدند!

 

این سخن یکی از سران عالی رتبه مملکت است.این یک نگاه تحقیر آمیز به روستاییان است، این گونه بیانات زیر سوال بردن فرهنگ روستاییان است.

متاسفانه این گونه اظهار نظر که اخیرا از سوی برخی شنیده میشود که نمیتوان به راحتی و سکوت از کنار آن گذشت و هر روستایی که شنیده باشد قطعا نقدی یا اعتراضی بر آن دارد.

مگر روستاییان قابل احترام نیستند؟ مگر روستاییان عضوی از این سرزمین ایران نیستند؟ مگر روستاییان هیچ حق روستایی ندارند؟ مشکل آنها چیست که در مورد آنها باید اینگونه اظهار و نظر کرد؟

آیا میدانستید که از همت و تلاش همین روستاییان است که با همبستگی و همدلی در پای صندوق رای برخی ها رو به مقام های بالایی رساندند؟ آیا میدانستید که بعضی افراد از برکت همین روستاییان به نان و نوایی رسیده اند؟ 

از دل همین روستاها بوده اند که افرادی برخواسته و در راه حق و دفاع از ناموس خود شهید شده اند و اکنون نیز برخی ها مانند جانبازان و آزاده گان نه تنها مورد محبت قرار نمی گیرند بلکه از بی مهری زیاد نیز بی نسیب نیستند.

چرا باید با کلمات و جملات،  به روستاییان که افرادی پاک و متدین هستند توهین شود؟ شما خود مشاهده میکنید که در همه حماسه های انقلابی،روستاییان با اتحاد و همبستگی حضور دارند و پایبند به نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه هستند.

این پیام روستاییان شهرستان بشاگرد است.

ما به روستایی بودنمان افتخار میکنیم...



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: روستاییان شهرستان بشاگرد , نگاه تحقیر آمیز به روستاییان , فرهنگ روستاییان , سران عالی رتبه يك مملکت ,
تاریخ : دو شنبه 19 مرداد 1394
بازدید : 1269
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بشاگرد گفت: در حال حاضر بیشترین تلاش ما باید در کار توانمندسازی مددجویان باشد و ما باید برای سایر استانها الگو باشیم.

 برادران والی

به گزارش عصر بشاگرد، حاج محمود والی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بشاگرد در جمع کارکنان این اداره گفت: ما همواره باید به یاد خداوند باشیم، مطیع امر الهی باشیم و سعی کنیم مطیع شیطان نباشیم. ما همه امدادی هستیم و متصل هستیم به مقام معظم رهبری و باید حواسمان جمع باشد و همچنین از یک طرف به فقرا و درماندگان وصل هستیم.

والی اظهار داشت: ما همه پرسنل مجموعه امداد هستیم و باید تمام تلاش خود را بکنیم تا خصوصیات اخلاقی خوبی داشته باشیم و با صبر و حوصله زیاد با مردم رفتار کنیم. همه ما یک روز رفتنی هستیم و تنها چیزی که از ما ماندگار خواهد شد اخلاق و رفتار خوب است.

وی افزود: در حال حاضر بیشترین تلاش ما باید در کار توانمندسازی مددجویان باشد و ما باید برای سایر استانها الگو باشیم.

حاج محمود در خطاب به کارکنان امداد بشاگرد گفت: به هیچ عنوان به فکر پست و مقام نباشید و تمام فکر و ذکر شما کار و خدمت به مددجویان باشد چرا که در امداد پست و مقام وجود ندارد و همه باهم دوست و رفیق هستیم

مدیر کل کمیته امداد بشاگرد ادامه داد: من والی با همه شما پرسنل دوست، رفیق و همکار هستم و هیچ گونه ادعای بزرگتری نسبت به شما ندارم.

محمود والی گفت: آقای فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نظر مثبتی نسبت به شهرستان بشاگرد دارد و منظورشان این است که بشاگرد باید توانمند باشد.

والی افزود: باید تلاش شود که خروجی مددجوی امداد فقط فوتی و ازدواج نباشد، با خودکفائی و توانمند سازی هم خروجی داشته باشد.

 پرسنل کمیته امداد

حاج امیر والی نیز در این جلسه یادآور شد: دورانی مرحوم حاج عبدالله خودش آرد را خالی می کرد و حاج محمود هم پابه پای حاج عبدالله کار می کرد.

وی گفت: عشق و علاقه ای که قدیم در بچه های امداد بود الان کم شده و سعی کنیم بچه های امدادی به همان عشق و علاقه قدیم برگردند.

امیر والی افزود: طبق گفته حاج محمود والی؛ کمیته امداد به اسم حضرت امام (ره) و در حال حاضر به اسم مقام معظم رهبری است پس سعی شود دقت عمل و خلوص نیت چند برابری داشته باشیم. نمایند امداد حاج محمود است ولی در واقع همه شما کارکنان نماینده هستید.

حاج امیر اظهار داشت: منطقه ای که محروم بوده در حال حاضر افتخار همه استانها است و این یک مدال افتخار برای بشاگرد محصوب می شود.

وی گفت: کار امدادی و جهادی مرحوم حاج عبدالله والی که از بشاگرد شروع شد الان الگویی برای تمام کشور شده است که سرچشمه آن از بشاگرد شروع شد.

امیر والی با اشاره به اینکه حاج محمود با عشق و علاقه با پرسنل این اداره کل کار می کند و ادامه دهنده همان راه مرحوم حاج عبدالله است، افزود: درب اتاق حاج محمود همیشه به روی همه پرسنل و مددجویان باز است و سابقه ندارد که این درب بسته باشد.

گفتنی است که تنها استانی که دو اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد هرمزگان است. “اداره کل استان هرمزگان و اداره کل شهرستان بشاگرد”

 

منبع: بشاگرد نيوز



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: حاج محمود والی،کمیته امداد امام خمینی (ره)،کارکنان امداد بشاگرد، فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ,
تاریخ : یک شنبه 18 مرداد 1394
بازدید : 608
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان بشاگرد با ریاست فرماندار این شهرستان و با حضور هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، درویشی دبیر شورای برنامه ریزی استان و مسئولین ادارات شهرستان بشاگرد برگزار شد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: کمیته برنامه ریزی , ادارات شهرستان بشاگرد , نماینده مردم شرق هرمزگان , مجلس شورای اسلامی ,
تاریخ : یک شنبه 18 مرداد 1394
بازدید : 452
نویسنده : فــردیـن احـمدی

قطعاً رسانه ها می توانند در شهرستان بشاگرد ایفای نقش کنند

آیین گرامیداشت روز خبرنگار در شهرستان بشاگرد با حضور فرماندار برگزار و در این مراسم از خبرنگاران برتر شهرستان تجلیل شد.

 فرماندار

به گزارش عصر بشاگرد،به مناسبت ۱۷ مردادماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار مراسم تجلیل از خبرنگاران برتر شهرستان بشاگرد با حضور اصحاب رسانه و فرماندار این شهرستان ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه ديروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فلکناز دهقانی فرماندار شهرستان بشاگرد در ابتدا ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار، از حضور خبرنگاران و روابط عمومی ها در این مراسم تقدیر و تشکر کرد و گفت: ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید عرصه ی خبر “محمود صارمی” است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ۱۷ مرداد سالروز شهادت این شهید را در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز گرامیداشت خبرنگار نامگذاری شده است.

دهقانی در این مراسم با تاکید بر نقش و رسالت خبرنگاران در عرصه های مختلف گفت: کار یک خبرنگار اطلاع رسانی و تهیه گزارش است و انعکاس اخبار باید دقیق و به گونه ای باشد که زحمات دولت و ادارات یک شهرستان زیر سوال نرود.

وی اظهار داشت: حقیقت ها و واقعیت ها از طریق خبرنگاران و خبرگزاری ها باید به گوش مردم برسد و یکی از وظایف مهم یک خبرنگار خوب این است که در جلسات و برنامه ها شرکت کند و نتیجه را به مردم اطلاع دهد تا مردم از اخبار دقیق شهرستان باخبر باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بشاگرد خطاب به خبرنگاران گفت: در حال حاضر شهرستان بشاگرد نیاز به اطلاع رسانی بیشتر دارد و این امر بیش از هرچیز دیگری تلاش شما خبرنگاران این شهرستان را می طلبد و در عرصه خبرنگاری باید یه چرخه کاملی در شهرستان ایجاد شود.

فرماندار بشاگرد با اشاره به اینکه زبان رسانه، زبان بسیار قویی است افزود: قطعا رسانه ها می توانند در شهرستان بشاگرد ایفای نقش کنند و مهمترین اعتبار خبرنگار اعتباری است که مردم به او می دهند.

دهقانی در پایان سخنان خود از تمام دستگاه های اجرایی شهرستان بشاگرد خواستار شد تا حد امکان با خبرنگاران و خبرگزاری ها همکاری کنند تا رابطه بین رسانه ها و روابط عمومی ادارات بیشتر باشد.

در ادامه خبرنگاران و روابط عمومی های ادارات مشکلات و نظرات خود را بیان کردند.

در پایان این مراسم از خبرنگاران برتر شهرستان بشاگرد تجلیل به عمل آمد.

 

منبع: بشاگرد نيوز



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: آیین گرامیداشت روز خبرنگار , شهرستان بشاگرد , فلکناز دهقانی , فرماندار شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : شنبه 17 مرداد 1394
بازدید : 482
نویسنده : فــردیـن احـمدی

پیکر ۹ شهید غواص به هرمزگان می آید / ستادهای مردمی در انتظار شهدای گمنام

شهر های استان هرمزگان در چند روز اینده میزبان خط شکنانی است که سالهای سال در میدانهای نبرد حق بر باطل جنگید ه اند و قرار است پیکر ۹ شهید گمنام در جنوب کشور تشییع شود.

 211812_143-346x256

به گزارش عصربشاگرد،در روزهای آینده استان هرمزگان میزبان شهدایی است که بعد از کشف پیکر مقدسشان حس میهن پرستانه را در زمان تلاش غرب آن هم برای بر هم زدن اتحاد مردمی بار دیگر خنثی کرد.

شهدایی که حضور به موقعشان برداشت های متفاوتی را در اذهان عمومی ایجاد کرد ، که چه شده است دوباره شهدا به کمک ما امده اند؟! و هنوز هم جمله ای که بسیار معروف شده در ذهن ها می گذرد و تامل برانگیز شده” اینجا عمار ها کمتر پیدا می شوند! این بار خواص تو غواص شده اند !آنقدر غریب هستی که ، خمینی خط شکنانش را فرستاد!!

سجاد امیریان مسئول روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان در گفتگو با خبرنگارهرمز با اشاره به ورود پیکر ۹ شهید غواص دوران دفاع مقدس گفت: این شهیدان در روز شنبه ۱۷ مرداد از شهرستان کرمان به شمالی ترین منطقه استان در رودان وارد می شوند.

وی افزود : در روز یکشنبه ۱۸ مرداد کاروان شهدا از رودان به سمت بندرعباس راهی می شوند و در میسر روستا به روستا می آیند.

امیریان اظهار کرد:مراسم استقبال و تشییع از پیکر این شهدا در بندرعباس یکشنبه ساعت ۱۷ از میدان دفاع مقدس آغاز و شب وداع نیز از ساعت ۱۸ از روبه‌روی صدا و سیما به سمت امامزاده سیدمظفر(ع) انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: پیکر این ۹ شهید هم زمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در شهر های مختلف هرمزگان انجام می‌شود.

قرار است پیکر این ۹ شهید غواص به ترتیب در بخش توکهور شهر هشتبندی میناب، رودان ،جزیره هنگام و لارک قشم، جناح شهرستان بستک و یک شهید در شهرک هدیش بندرعباس (منازل نیرو دریایی ارتش) تدفین شوند.

 

منبع:شبکه اطلاع رسانی هرمز



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: پیکر ۹ شهید غواص به هرمزگان می آید،هرمزگان انتظار شهدای گمنام،مراسم استقبال و تشییع از پیکرشهداء ,
تاریخ : پنج شنبه 15 مرداد 1394
بازدید : 367
نویسنده : فــردیـن احـمدی
مسئول بسیج سازندگی بشاگرد خبر داد
مرمت مسجد روستای دهیاری بشاگرد توسط گروه‌ جهادی

مسئول بسیج سازندگی بشاگرد با اشاره به مرمت مسجد روستای دهباری بشاگرد توسط گروه‌ جهادی گفت: این پروژه با حضور 20 نفر از بسیجیان جهادگر در مدت 10 روز انجام شد.

خبرگزاری فارس: مرمت مسجد روستای دهیاری بشاگرد توسط گروه‌ جهادی
 

به گزارش عصربشاگرد، به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی هرمزگان، اکبر کرمشاهی مسئول بسیج سازندگی بشاگرد با اشاره به مرمت و بهسازی مسجد دهباری بشاگرد اظهار داشت: این پروژه با حضور 20 نفر از بسیجیان جهادگر در مدت 10 روز انجام شد.

وی با اشاره به جزئیات مرمت و بهسازی مسجد دهباری تصریح کرد: رنگ‌امیزی، گچبری و غیره از جمله فعالیت گروه جهادی در این مسجد است.

مسئول بسیج سازندگی بشاگرد با اشاره به ظرفیت‌های محرومیت زدایی در این شهرستان گفت: بشاگرد دارای روستاهایی است که از محرومیت بسیار زیاد رنج می‌برند و بسیج سازندگی با قدرت تمام وارد عرصه شده است و در زمینه‌های مختلف مردم را یاری می‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در سال‌های اخیر گفت: این سازمان با اعزام گسترده گروه‌های جهادی از سراسر کشور به بشاگرد روند توسعه منطقه را تسهیل بخشیده است.

کرمشاهی ساخت مسجد، مدرسه، خانه عالم، خانه بهداشت، غسالخانه، سرویس بهداشتی و غیره را از جمله پروژه‌های محرومیت زدایی دانست و افزود: این فعالیت‌ها در بازه‌های زمانی 3 الی 12 روز توسط گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

انتهای پیام/88001/س

 

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: مرمت مسجد روستای دهیاری بشاگرد،مسئول بسیج سازندگی بشاگرد،اکبر کرمشاهی ,
تاریخ : پنج شنبه 15 مرداد 1389
بازدید : 341
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 اختصاص ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار به بشاگرد

 

 

فرماندار شهرستان بشاگرد از اختصاص ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۱۸۰ برنامه پنجم توسعه به بشاگرد خبر داد.

 IMG-20150805-WA0008

به گزارش عصر بشاگرد،  جلسه كميته برنامه ريزي شهرستان بشاگرد با ریاست فرماندار این شهرستان و با حضور هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، درویشی دبیر شورای برنامه ریزی استان و مسئولین ادارات شهرستان بشاگرد برگزار شد.

فلکناز دهقانی فرماندار شهرستان در این جلسه از اختصاص ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۱۸۰ برنامه پنجم توسعه به بشاگرد خبر داد و گفت: ۱۰/۵ درصد از اعتبارات کل استان به بشاگرد اختصاص داده شده که نشان دهنده توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مناطق کمتر توسعه یافته می باشد.

ریس کمیته برنامه ریزی شهرستان افزود: این اعتبارات بیشتر در فصل های حمل و نقل، آموزش، مسکن و عمران شهری و روستایی جمعا به تعداد بیش از ۳۰ پروژه تعریف شده که ان شاءالله با بهره برداری از این پروژه ها شاهد توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر منطقه شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بشاگرد اظهار داشت: بیشترین اعتبارات در حوزه راه روستایی و حمل و نقل با اعتبار بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال و آب روستایی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تخصیص یافته که ان شاءالله به توسعه و پیشرفت شهرستان کمک خواهد کرد.

 

 

 

منبع: بشاگرد نيوز



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: شهرستان بشاگرد , مناطق کمتر توسعه یافت , جلسه کمیته برنامه ریزی , نماینده عالی دولت ,
تاریخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394
بازدید : 351
نویسنده : فــردیـن احـمدی

فروغ همدلی در سایه زندگی جهادی

روزنامه کیهان در صفحه گزارش روز نوشت : «حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه روستائی در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه قرآن است؛ آنها را به دین، به انقلاب و به معنویت سوق می دهد.»

این گزارش که بخش دوم آن در روز چهارشنبه چهاردهم مرداد 1394 هجری خورشیدی به چاپ رسید می افزاید، می افزاید: «حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه روستائی در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه قرآن است؛ آنها را به دین، به انقلاب و به معنویت سوق می دهد.» این بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جهادگران بسیج سازندگی است. جایی که رهبر انقلاب بارها به برکت حرکت های جهادی و البته اهمیت این موضوع در اسلام تاکید می کنند. اردوهای جهادی در سال های اخیر توانسته به پلی تبدیل شود برای ارتباط میان اقشار محروم جامعه با جمعی از جوانان انقلابی و دارای دغدغه و حاصل این ارتباط بی شک چیزی نیست جز افزودن بر همدلی میان اقشار مختلف مردم و مسئولان.
با گذری از تاریخ جنگ به موضوعی جالب برمی خوریم. در بحبوحه جنگ فردی مثل حاج عبدالله والی به منطقه بسیار محروم بشاگرد در هرمزگان کوچ می کند تا با این عمل علاوه بر حل مشکلات مردم منطقه اهمیت رسیدگی به مستضعفان در انقلاب را یادآوری کند. در واقع می توان گفت اردوهای جهادی نه از اواخر دهه 70 بلکه از سال های اول انقلاب در قالبی دیگر آغاز شده بود. گذر از جنگ تحمیلی و مشکلات اقتصادی جامعه اما ما را به مرحله ای رساند که رهبر انقلاب به واسطه مشاهده ظرفیت های موجود در میان جوانان انقلابی کشور این بار فرمانی نه در وسعتی محدود بلکه درجهت رفع محرومیت ها در سراسر نقاط محروم کشور صادر کردند و واکنش جوانان انقلابی در مقابل صدور این فرمان رهبر انقلاب «لبیک گفتن» بود.
اردوهای جهادی خدمتی مادی و معنوی
اما آنچه که در سال های اخیر نمایان شده است این است که جاده اردوهای جهادی جاده ای یک طرفه نیست و علاوه بر محرومیت زدایی از مردم محروم به نوعی به سرمایه سازی برای نظام از طریق پرورش تفکرهای انقلابی می پردازد و این تعامل جوانان انقلابی، مردم و مسئولانی که در قالب فعالیت های جهادی قرار می گیرند خود می تواند مصداقی بارز از همدلی در کشورمان باشد. رهبر معظم انقلاب خود در دیدار با جهادگران بسیج سازندگی با اشاره به اهمیت اردوهای جهادی می فرمایند: « بسیج سازندگی و این اردوهای هجرت را قدر بدانید. شما که خودتان محورهای اصلی این حرکت عظیم هستید این را قدر بدانید و خدای متعال را شاکر باشید. مسئولین، دیگران، مدیران و کسانی که دست اندرکار امور هستند، آنها هم این حرکت عظیم را قدر بدانند. سال تحصیلی، درس را خوب بخوانید، با تحقیق بخوانید، قصدِ رسیدن به قله های علمی را پیدا کنید. در دوره فراغت هم ساعات را، روز و شب را، با این حرکت زیبا و باشکوهِ خدمت به مردم غنی کنید.»
ایشان خاطرنشان می کنند:«این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت رسانی است که میلیون ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره مند میشوند. از لحاظ مادی، از لحاظ امور روزمره زندگی، از لحاظ معنوی و هدایت بهره مند می شوند. شما اگر درس قرآن هم آنجا ندهید، خودِ حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه روستائی در بین جوانان و در بین مردم مظهر مجسم آیه قرآن است و آنها را به دین، به انقلاب و به معنویت سوق می دهد. «کونوا دعاة النّاس بغیر السنتکم»؛(3) شما با عمل خودتان مردم را به ایمان، به اسلام، به دین دعوت می کنید. این خدمت رسانی است؛ خدمت رسانی مادی و خدمت رسانی معنوی. از این مهم تر، خدمتی است که شما به خودتان می کنید و استعدادهای درونی خودتان را فعال میکنید و به بالقوه هایی که در وجود شما هست فعلیت می بخشید. تجربه پیدا می کنید با زندگی مردم آشنا می شوید. این حصارهای طبقاتی شکسته می شود و واقعیت های زندگی را لمس می کنید. در خودتان شعف و بهجت خدمت رسانی را احساس می کنید و این احساس را در وجود خودتان زنده می کنید. کسی که لذت خدمت و کار را بچشد، از کار خسته نمی شود. همان طور که در گزارش ها برادران عزیز گفتند، من هم قبلاً در گزارش ها خوانده ام جوانی که این لذت را در وجود خودش کشف کرد از خدمت خسته نمی شود این هم فایده دوم که فایده بسیار بزرگی است.»
صفا و صمیمیت در سفره های ساده
برای درک بهتر موضوع بهتر است نظر یکی از جهادگران را جویا شویم. ندا غلام پور در این خصوص می گوید: «در اردوهای جهادی شاید محل اسکان هتل نباشد و پذیرایی شام و ناهار حتی در نان و پنیری خلاصه شود اما بر سر این سفره های ساده و بی ریا صفا و صمیمیت بسیاری وجود دارد. شاید در اردوهای جهادی از آسایش خبری نباشد اما تا دلتان بخواهد آرامش هست. سهم هر کس از این آرامش به میزان اخلاص، تلاش و کوشش جهادی اش باز می گردد. شاید گاهی خسته شوی اما دریایی از شادی و شعفی را در دل محرومین حس می کنی و این حس است که جهاد را زیبا می کند و این گونه است که ما این بار هم راهی جهاد می شویم.»
پس از گذر از صحبت های غلامی سراغ یکی از روحانیونی می رویم که با انگیزه ای نشاط آفرین برای جهاد در راه خدا در مناطق محروم حضور یافته است. حجت الاسلام محمد رضایی شریف آبادی یکی از مبلغان فعال در مناطق محروم کشور به خصوص در مناطق جنوبی کرمان است که بار همت را بر دوش نهاده است تا علاوه بر نشر معارف در آبادانی آن مناطق نیز سهیم باشد. وی هم اکنون معاون تبلیغ مدرسه معصومیه(س) و مسئول گروه جهادی مروّجین مذهب است. شریف آبادی در گفت و گو با گزارشگر کیهان می گوید:« با مشورتی که با یکی از مراجع بزرگوار، بعضی علما و اساتید کردم برای تبلیغ در جنوب کرمان به صورت خودجوش و تنهایی به این مناطق رفتم و خداوند توفیق داد که در همان ابتدا در 30 مدرسه با جمعیتی بالغ بر 3 هزار نفر سخنرانی داشته باشم و پس از بازگشت بنا بر درخواست آن ها به همین تعداد کتاب رساله توضیح المسائل را برایشان ارسال کردم. البته در این کار هیچ اجباری نبود بلکه برای ما مهم آن بود که با احکام دین آشنا شوند و با انتخاب خودشان مرجع تقلیدشان را برگزینند.»
استقبال از مسائل دینی
وی ادامه می دهد:« جنوب کرمان از نظر وسعت خیلی مکان بزرگی است، در این منطقه به علت نبود روحانی ثابت مردم نسبت به احکام و معارف دین اطلاع کافی ندارند و خیلی تشنه فراگیری هستند، یک نمونه عرض کنم برای سخنرانی به یک دبیرستان رفتم که 200 دانش آموز پسر داشت، در کل زمان سخنرانی این تعداد دانش آموز ساکت نشسته بودند و با دقت گوش می دادند در حالی که توقع می رفت که شلوغ کنند و آرام و قرار نداشته باشند، در روستاها هم وضع به همین منوال هست، به طوری که هنگام قصد ترک روستا را داریم می بینیم که مردم گریه می کنند که چرا می خواهید بروید؟ مردم آن چنان علاقه مند هستند که نیازی به معرفی خودمان نیست و هر طلبه و روحانی که به آنجا برود، مردم سریع یک منزلی را مهیا می کنند، مسجد هم که آماده است و جمعیت آماده و تشنه کسب معارف الهی است.»
خودتان لحظه ای تصور ید! عده ای جوان خاکی، ساده و بی آلایش بدون هیچ چشمداتی و صد البته با انگیزه فراوان برای خدمت به شما در سخت ترین شرایط کنارتان باشند. بدون شک شما نیز تلاش خواهید کرد تا نهایت استفاده را از خدمات ارائه شده توسط این جوانان ببرید تا زحمات آنها هدر نرود. مردم روستای های محروم کشورمان نیز دقیقا پس از گذشت مدتی چنین احساسی را نسبت به جهادگران پیدا می کنند. این بار برای آشنایی بیشتر با فضای اردوهای جهادی و البته تاثیرگذاری این اردوها با سیدعلی رضا سجادی مسئول گروه جهادی محمد رسول الله هم صحبت می شویم. این جهادگر در گفت و گو با گزارشگر کیهان می گوید: «گروه حضرت محمد رسول الله مدت شش سال است که با حضور نفراتی از استان های تهران و قم به مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان می رود. گروه ما سعی دارد تا در مناطقی که گرفتار معضلات فرهنگی هستند به فعالیت بپردازد. در واقع ما به سراغ کارهایی می رویم که نیازمند کار گروهی است و به تنهایی توسط مردم منطقه امکان پذیر نمی باشد. همین بود که ما منطقه سیستان و بلوچستان را که اتفاقا متقاضی زیادی برای فعالیت نداشت را انتخاب کردیم.»
فقر فرهنگی در مناطق محروم
وی ادامه می دهد:« مردم این مناطق محروم دارای سطح سواد پایین و فقر فرهنگی زیادی هستند و ما در تلاش هستیم تا این دست از مشکلات را حل کنیم. ما در هر دو منطقه شیعه نشین و سنی نشین منطقه برنامه های تربیتی داریم و علاوه بر اقشار مختلف از مردم منطقه بین ما قرار می گیرند برای دانش آموزان که سازنده آینده مناطق هستند برنامه های ویژه ای برگزار می کنیم.»
سجادی همچنین در خصوص انگیزه خود و دیگر اعضای گروه جهادی حضرت محمد(ص) از حضور در مناطق محروم می گوید:« ما پس از شناسایی منطقه احساس کردیم که علاوه بر وظیفه اخلاقی باید به ندای رهبر انقلاب لبیک بگوییم و در مناطق حضور پیدا کنیم. ما به عنوان یک مسلمان احساس وظیفه کردیم و به نظرمان آمد برای عملکرد مطلوب باید به صورت مستمر در مناطق مورد نظرمان فعالیت کنیم.اما متاسفانه یکی از آفات فعالیت های جهادی در مجموع این است که فعالیت ها به صورت مقطعی است و استمرار نمی یابد.»
مسئول گروه جهادی محمد رسول الله(ص) بیان می کند:« نفراتی که در این چنین فضاهایی حضور می یابند وقتی محرومیت های مناطق را می بینند با اخلاص کار می کنند و واقعا هیچ دنیای مادی در فعالیت های جهادی نیست و اگر فردی در توکل و توسلش دچار خدشه شود کم می آورد. فعالیت های جهادگران برای مردم محرومی که بعضا شاید به اضطرار هم رسیده باشند تاثیرگزار است.»
وی تصریح می کند: «دیدن افرادی که با کم ترین امکانات زندگی شان را سر می کنند در زندگی افراد جهادگر توازن ایجاد می کند و از طرفی فرصتی مناسب برای خودسازی است. بچه های جهادگر با بازگشت از اردو در میان اطرافیان خود مرکزیت پیدا می کنند و بعد از مدتی عده ای را دور خودشان جمع می کنند که این کار خیلی بزرگی است. شخصی که حاضر می شود کیلومترهای زیادی را طی کند و تا سیستان و بلوچستان برود و دشواری های منطقه را به جان بخرد بدون شک قدرت تاثیرگزاری بالایی پیدا می کند.»
محیط تبلیغ وسیع
پس از شنیدن صحبت های سیدعلی رضا حرف هایمان با حجت الاسلام رضایی را از سر می گیریم. رضایی در ادامه حرف هایش به ما می گوید: «برگزاری نماز جماعت و بیان احکام آسان ترین کار ماست، ما به برگزاری کلاس های مختلف قرآن، احکام، آموزش نماز، حلقه های معرفت در مسجد و کلاس عقاید معرفتی می پردازیم. طلبه هایی هستند که کارهای عمرانی می کنند از ساخت مسجد گرفته تا احداث سرویس های بهداشتی. همچین سر زدن به خانواده شهدا و ایتام، عیادت از افراد مریض و سر زدن به خانواده آن ها از جمله کارهای تبلیغی است. باید توجه داشت که محیط تبلیغ به اندازه ای وسیع است که از صبح تا شب کار هست.»
وی ادامه می دهد: «برای تبلیغ به روستایی رفتم که پشت کوه بود و 10 کیلومتر جاده خاکی داشت، میزبان ما پیرمردی بود. او گفت جوان های روستا به نماز نمی آیند، یک روز برای تماشای بازی فوتبال جوانان به محل بازی آن ها رفتم که مقداری از محیط روستا دور بود، جاده خاکی و هوا بسیار گرم بود. جوان ها که از دور می دیدند حاج آقایی دارد می آید تعجب کرده بودند و همین طور به بازی خودشان ادامه می دادند. من هم یک بیست دقیقه ای بازی آن ها را تماشا کردم. آنها فهمیده بودند که من فقط برای تماشای فوتبال رفته ام و برای موعظه به آن محل نرفته ام. بعد از مدتی به یکی از جوان ها گفتم که می توانی یک دقیقه بچه ها را جمع کنی، از آنجایی که بیست دقیقه بود در محل ایستاده بودم و راه نسبتاً طولانی را طی کرده بودم، خیلی سریع جمع شدند، در این موقع یک حدیث گفتم و رو به آن ها گفتم: امشب مسجد بیایید اگر به شما بد گذشت، دیگر نیایید! اتفاقاً آن شب به مسجد آمدند و من هم نماز مختصری خواندم و یک سخنرانی کوتاه بعد از نماز کردم، چون هوای مسجد از محیط بیرون گرم تر بود، به بیرون مسجد رفتیم و مشغول صحبت شدیم و گل گفتیم و گل شنیدیم، بحثی از مسائل دینی نکردم، مگر اینکه خود آن ها سؤالی را می پرسیدند.
متوجه شده بودند که این حاج آقا با حاج آقا قبلی که فقط روی منبر می رفته فرق دارد! خلاصه با آن ها رفیق شدیم، حتی یک روز تفریحی به اطراف روستا نزدیک سد رفتیم و در آن محل با بچه ها شنا کردیم، بعد هم تکلیف کردیم که بچه ها وضو بگیرند که به جز یک نفر بقیه اشتباه وضو گرفتند، همان تفریح ما باعث شد که بچه ها وضو را یاد بگیرند، این یکی از بهترین خاطره های من است.»
در هر حال به نظر می رسد اردوهای جهادی توانسته اند به الگویی تبدیل شوند برای شکستن فاصله های طبقاتی و در کنار هم بودن. در کنار هم بودنی که می تواند علاوه بر افزودن وحدت ما را به قله های موردنظرمان نزدیک و نزدیک تر کند.
*منبع: روزنامه کیهان
**گروه اطلاع رسانی** 1893**2002**9131



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار فرهنگی هنری , ,
:: برچسب‌ها: حاج عبدالله والی،منطقه بسیار محروم بشاگرد،مشکلات اقتصادی،بسیج سازندگی،جهادگران ,
تاریخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394
بازدید : 330
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 ایجاد شعب بانک خارجی زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های کلان/بانک مرکزی نظارت کند.

 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با مثبت ارزیابی کردن زمزمه ایجاد شعب بانک‌های خارجی درکشور، گفت:در صورت کنترل کافی بر روند ایجاد و فعالیت این نوع بانک ها از سوی دولت و بانک مرکزی می توان به ورود سرمایه های کلان برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور امیدوار بود.

ایجاد شعب بانک خارجی زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های کلان/بانک مرکزی نظارت کند

به گزارش عصربشاگرد؛سیدعبدالکریم هاشمی نخل‌ابراهیمی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با اشاره به زمزمه ایجاد شعب بانک‌های خارجی درکشور،گفت:ایجاد ارتباط اقتصادی کارآمد با کشورهای مختلف راهکاری برای خروج از رکود حاکم بر وضعیت کنونی کشور است.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایجاد شعب بانک‌های خارجی در داخل ایران به گردش سرمایه در کشور کمک شایانی خواهد کرد، افزود: ایجاد بانک های خارجی در داخل کشور در صورت تامین سرمایه‌های کافی برای رشد تولید و صنعت هیچ مانعی ندارد.

نظارت بر شعب بانک‌های خارجی ایجاد شده در ایران ضروری است

این نماینده مردم درمجلس نهم، با تاکید بر ضرورت نظارت بر شعب بانک های خارجی،تصریح کرد: در صورتی که وجود شعب بانک‌های خارجی در داخل کشور همراه با کنترل و نظارت کافی باشد؛هر نوع احتمالی مبنی بر پوچ شدن منابع مردم ازبین خواهد رفت.

وی ادامه داد: شعب بانک های خارجی در داخل کشور باید تحت نظارت دولت به ویژه بانک مرکزی باشد تا بتواند زمینه پیشرفت اقتصادی کشور را فراهم کند.

ایجاد شعب بانک‌های خارجی پلی برای ارتقای وضعیت اقتصادی و بانکداری داخلی

هاشمی نخل ابراهیمی با تاکید براینکه ایجاد شعب بانک‌های خارجی در داخل کشور باید در خدمت تولید، بنگاه های اقتصادی و کارآفرینی قرار بگیرد،تصریح کرد: دولت باید با درنظرگرفتن قوانین موجود نسبت با ایجاد شعب این نوع بانک ها در داخل موافقت کند.

این نماینده مردم درمجلس نهم، ادامه داد: وجود شعب بانک های خارجی در کشور، ورود سرمایه های کلان خارجی به بانک های داخلی در جهت ارایه تسهیلات به مردم را ممکن می کند.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت کنونی کشور و تحریم های موجود، ایجاد شعب بانک های خارجی را پلی برای ارتقای وضعیت اقتصادی و بانکداری داخلی خواند.

 

منبع: خانه ملت



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: سیدعبدالکریم هاشمی , خانه ملت , ایجاد شعب بانک‌های خارجی , مجلس شورای اسلامی , نماینده مردم بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 14 مرداد 1394
بازدید : 383
نویسنده : فــردیـن احـمدی

تحریم ها می تواند یک تجربه تاریخی برای نظام، دولت و ملت ما باشد

 

اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا و متحدین اروپایی آن علیه ملت ایران نشاندهنده خوی استکباری این کشورها است.

غلامرضا کریمی

به گزارش عصر بشاگرد؛غلامرضا کریمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بشاگرد در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت: سیاست خارجی دولت یازدهم از زمان روی کار آمدن افزایش و بر گسترش تعامل با دنیا، مبارزه با ایران هراسی، اثبات و احقاق حق ملت ایران در مورد بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای و جلوگیری از منزوی شدن کشور در عرصه بین الملل متمرکز بوده است. و به قول رئیس جمهور محترم در ارتباط با کشورها شعر معروف حافظ « با دوستان مروت، با دشمنان مدارا » سرلوحه کار بوده است.

 

غلامرضا کریمی اظهار داشت: همه این تلاش ها بر اساس قاعده کلی نظام در روابط خارجی که توسط مقام معظم رهبری تاکید شده است یعنی “عزت، حکمت و مصلحت” بوده است و همچنین سیاست نظام در حمایت از مظلومین و متحدین منطقه ای و تحکیم سنگرهای نظام در خارج از مرزها که شامل حمایت از دولت و ملت عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن در دوران مسئولیت این دولت بدون تغییر ادامه داشته است.

 

کریمی با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا و متحدین اروپایی آنان علیه ملت ایران نشاندهنده خوی استکباری این کشورها است، گفت: آنان نشان دادند که تا چه اندازه می توانند پستی و رذالت علیه مردم یک کشور مستقل به خرج دهند.

 

وی تاکید کرد: تحریم ها می تواند یک تجربه تاریخی برای نظام، دولت و ملت ما باشد؛ هم از این نظر که به بی رحمی استکبار بیشتر مطمئن شویم و هم از این جهت مهم که با رفع نقاط ضعف و افزایش قدرت نظام در عرصه های اقتصادی و نظامی در آینده حربه تحریم را ناکارآمد کنیم.

 

رئیس دانشگاه آزاد بشاگرد گفت: قطعاٌ اجرای توافق هسته ای اثرات مثبت و قابل توجهی بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت، اما همانطور که بسیاری از مسئولین و کارشناسان اذعان دارند، رفع همه مشکلات اقتصادی کشور به اجرای توافق و رفع تحریم ها وابسته نیست، بلکه ریشه بسیاری از مشکلات به نظام اداری، ساختارهای اقتصادی، نظام بانکی و مالیاتی، الگوی ناصحیح مصرف، خام فروشی نفت، عدم پایبندی دولت ها به یک نظام برنامه ریزی و نقشه راه جامع و به جای آن اعمال سلیقه شخصی و گروهی و مواردی از این قبیل برمی گردد.

 

غلامرضا کریمی با اشاره به اینکه تعامل با هر کشور اگر بر مبنای احترام متقابل باشد خوب است، افزود: در سال های اخیر در چند مورد که تعامل با آمریکا دارای این خصوصیت بوده است و نتایج مثبتی هم داشته است. به عنوان نمونه می توان به گفتگوهای نمایندگان ایران و آمریکا در خصوص عراق و نیز توافق هسته ای اشاره کرد. اما اگر آمریکا با خوی استکباری به دنبال تسلیم شدن ایران و درپی عدول ایران از اصول انقلابی خود باشد طبیعی است که تعامل با آن کشور نتیجه مثبتی برای ما درپی نخواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: قبل از توافق هسته ای و پس از اعلام حمایت مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده خصوصاٌ در روزهای پایانی به نتیجه رسیدن توافق در فضای سیاسی کشور تا حدود زیادی هم صدایی در حمایت از تیم هسته ای وجود داشت اما پس از اعلام توافق فضای سیاسی به دوگانگی رسیده است، از یک طرف طرفداران دولت که به نقاط قوت توافق می پردازند و از طرف دیگر منتقدین که غالباٌ به نقاط ضعف را برجسته می کنند.

 

کریمی گفت: به نظر من تیم مذاکره کننده همه تلاش خود را برای رعایت خطوط قرمز نظام انجام داده است، البته باید توجه داشت در مذاکره و معامله آن هم وقتی طرف مقابل شما و قدرتمندترین کشورهای دنیا هستند انتظار اینکه هر آنچه می خواهید به طور کامل به دست آورید عملاٌ شدنی نیست. و به گفته وزیر محترم امور خارجه کشورمان: این توافق آن چیزی که می خواستیم نیست بلکه آن چیزی است که توانسته ایم به دست آوریم.

 

 

 

منبع:بشاگرد نيوز

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , ,
:: برچسب‌ها: تحریم ها , توافق هسته اي , دولت و ملت , همدلي و هم زباني , رئیس دانشگاه آزاد اسلامی , غلامرضا کریمی ,
تاریخ : سه شنبه 13 مرداد 1394
بازدید : 456
نویسنده : فــردیـن احـمدی

100تن کنستانتره بین عشایر هرمزگان توزیع شد

مدیر امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: با توجه به خشکسالی های مستمر و کمبود علوفه، طی چهار ماهه گذشته حدود 100تن کنسانتره بین عشایر این استان توزیع شده است.

به گزارش عصر بشاگرد؛منوچهر سالاری سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای جلوگیری از وارد آمدن هر گونه خسارتی به دامهای عشایر این استان نیاز به چهار میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تامین این مبلغ تا پایان امسال 400تن کنسانتره خریداری و بین آنان توزیع خواهد شد.

این مقام مسوول در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان یادآورشد:خشکسالی های 17ساله گذشته موجب خشک شدن بخش وسیعی از مراتع این استان و در نتیجه کاهش شدید ظرفیت آنها شده طوریکه عشایر برای زنده نگه داشتن دامهای خود مجبور به استفاده از انواع علوفه خشک به ویژه کنسنانتره هستند.
سالاری از کمبود آب، نبود بازار مناسب برای فروش فرآورده های دامی و همچنین خشک شدن مراتع درجه یک و دو بعنوان مهمترین مسائل و مشکلات عشایر هرمزگان نام برد و خواستار توجه بیش از پیش به جامعه عشایری این استان شد. 
مدیر امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان آمار عشایر کوچرو این استان را سه هزار خانوارعنوان کرد که در شهرستانهای رودان، پارسیان، حاجی آباد، میناب، بندرعباس، بشاگرد و بستک زندگی می کنند.
ساماندهی اسکان عشایر، ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان، مطا لعات جامع عشایری و همچنین بهره گیری از انرژی خورشیدی برای تامین برق خانوارهای عشایر بعنوان مهمترین برنامه های امورعشایر سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تا پایان امسال اعلام شده است.
'همه ساله با فرارسیدن دومین برج از فصل بهار وگرم شدن هوای هرمزگان، کوچ عشایر از رودان، میناب، حاجی آباد و بندرعباس به مناطق سردسیراستان کرمان به خصوص شهرستانهای بافت، بردسیر، رابر و مناطق مرتفع جیرفت آغاز و اردیبهشت ماه پایان می یابد.
در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان آمار دامهای عشایر کوچرو این استان 800هزار راس با ظرفیت تولید سالانه دو هزارو900تن گوشت قرمز و هشت هزارو 500 تن شیر اعلام شده است.
دراین اطلاعات تعداد دامهای این استان شامل روستایی و عشایری در مجموع دو میلیون واحد دامی اعلام شده است.

 

منبع: ايرنا



:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: نبود بازار مناسب , خشکسالی های 17ساله , 100تن کنستانتره , عشایر هرمزگان , سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ,

صفحه قبل صفحه بعد

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 30
بازدید هفته : 425
بازدید ماه : 1347
بازدید کل : 124793
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com